-Blomst-

Til jer der har haft børn med til jeres bryllup.

42 indlæg i dette emne

Hvordan foregik det med børn til jeres bryllup?

Hvor gamle var børnene? Hvor mange var der?

Kunne de være stille under vielsen/middagen?

Hvad med jeres egne børn - havde i selv ansvaret for dem, eller var det ligesom uddelegeret?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan foregik det med børn til jeres bryllup?

Hvor gamle var børnene? Hvor mange var der?

Kunne de være stille under vielsen/middagen?

Hvad med jeres egne børn - havde i selv ansvaret for dem, eller var det ligesom uddelegeret?

Vi har 5 børn selv, og de var alle med til vores bryllup. I kirken var der rigtig mange børn, da jeg er dagplejemor. Og de råbte mit navn mange gange og grinede og larmede. MEN ved du hvad, alle kunne høre det de skulle høre, og JEG mener ikke at kirkens hus skal forbydes for NOGEN, børn eller ej.

Vores egne børn er: 3,5,9,12 og 17 år. De to små er piger, resten er drenge. Pigerne gik op til os flere gange og fik lige et kys, så gik de ned til bedstemor igen. Vi havde på forhånd aftalt med præsten at vi hellere ville sidde med børnene på skødet, end at kunne høre de var kede af det. Og hun var helt enig med os. Det generede igen af os. Under selve vielsen sad de pænt ved deres bedstemor. Vi fik taget billeder bagefter sammen med børnene, og da de ikke skulle være med på flere, tog bedstemor dem medud til festen. På den måde havde vi fred og ro til at få taget de sidste alene.

Under festen havde vi to barnepiger med. Og de havde deres eget bordsammen med børnene. Det fungerede perfekt. Dog sad den store sammen med øvrig familie. :)

Kl. 20 kunne den mindste ikke mere, hun blev kørt hjem og blev puttet. De 3 næste gik kolde ved 22 tiden. Og den store kl. 3. :)

Det fungerede SÅ fint. Og synes det var dejligt der ingen børn var tilstede, da gæsterne begyndte at drikke de "hårde" varer, synes ikke det hører sammen. Børn og fulde mennesker. :)

Det var sådan vi gjorde. Men man kan gøre det på MANGE måder. Dog synes jeg personligt IKKE man kan være bekendt at NÆGTE børn adgang i kirken. Godt nok blir man kun gift en gang, men altså helt ærligt!! Fordi børn larmer lidt skal man nok blive gift alligevel :)

Under middagen gik de lidt rundt, sad lidt ved de forskellige bedster, og var lidt ude på legepladsen. Men man skal gøre op med sig selv om man kan leve med at de går rundt. For NEJ, INGEN børn i den alder kan sidde stille i mere end max ½ time!! Og hvorfor skal de også det. Jeg ved ikk hvor mange gange vi selv var ude og frem og tilbage. Ryge-pauser til rygerne osv. De sad stille imens de spiste, men det var så også det. Altså her snakker jeg om de to små. :)

Redigeret af Nynne76
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har to børn på 6 og 9.

Til receptionen og i kirken havde vi inviteret ALLE børn med. De var stille det meste af tiden, der var en enkelt der pev lidt til sidst.

Til receptionen var der pølser og snobrød, som to af vores venner havde været søde at stå for, så det fungerede fint.

Til middagen var min niece og nevø på 7 og 10 år også med, sammen med vores børn. De passede sig selv fuldstændigt, men havde aftalt med et par af de yngre gæster, at de ville være back up under middagen, men jeg tror ikke det blev nødvendigt. Vi havde aftalt at de selv bestemte hvornår de ville rejse sig og hvornår de kom tilbage. Min yngste datter fik slet ikke noget af hovedretten, men spiste sig senere mæt i chips - jeg tror hun havde en fest :lol:

Da vi som nævtn selv har børn, og deres venner er en stor del af vores hverdag, syntes jeg det var skønt at de var med til kirke og reception og lever fint med at der var lidt børne lyd under vielsen. Jeg nyder at se billederne af en masse glade og spændte børn fra kirken og receptionen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tit oplevet børn til bryllupsfester og det vigtigste er sådan set 1) at stedet er egnet til det (hvis vi taler om mere end 1-2 stk.). Dvs. at der er nogle ekstra rum hvor de kan boltre sig i. Det er ikke optimalt med et mondænt feststed hvor der måske kun er 1 rum til rådighed og muligvis også er andre selskaber. 2) at der er aktivitetsmuligheder for børnene og at forældrene eller andre lige har fokus på dem. 3) at der er en mulighed for at de kan komme til at sove eller blive hentet efter kl. 1. Der bliver mange nemlig overtrætte og der er de ikke så sjove.

Generelt synes jeg ikke børnene larmer mere end alle andre gæster under eks. taler og samtidig sætter de også deres præg på festen (positivt ment). Jeg husker en fest (mener det var en konfirmation) for et par måneder siden hvor en lille pige fik hele selskabet til at bryde ud i latter under en tale fordi hun troeligt sad med fingeren oppe under hele talen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløjsa :)

Nu har jeg været gift en gang før :unsure: med mine børns far, og da var jeg i 5 mdr med vores den mindste (som er 6 år nu) , så det var kun vores datter vi havde med, hun var knap to år.. Vi havde arrangeret det sådan at min mor og stedfar havde hende siddende ved deres pladser, og ellers løb hun rundt og legede med min lillesøster på 10 år.. Hun blev hentet kl 20 af hendes dagplejemor som havde hende til dagen efter... (og jeg bemærkede hende næsten ikke.. hun ville så heller ikke nærme sig mig, da jeg ikke lignede hendes mor pga hår, kjole og lign)

Denne gang ligger landet sådan at vi har 4 børn tilsammen under 18 år.. de er 6,7,8 og 10 år. Og vi har valgt at de selvfølgelig skal være med. Vi har snakket om at de skulle hentes efter brudevalsen af deres far (for mit vedkommende) og mor (for min forlovedes vedkommende ) , men eftersom vi har lidt mange problemer med min forlovedes eks, overvejer vi at lade dem være med hele aftenen.. de er så store, og har det kanon sammen, så ville vi tage nintendoer og andre ting de gider med, og lade dem crashe i et rum vedsiden af festen når de ikke gider mere..Når vi nærmer os dagen tager vi en snak med dem om at under taler og middagen skal der ikke være lige så meget knald på som til hverdag, men efter middagen kan de slå sig løs med de andre gæster :wink: Når så min mor, og min forlovedes 2 store drenge tager hjem, så tager de ungerne med hjem... Det er ikke helt 100 endnu... Vi har valgt at det kun er vores børn der skal med... (håber ikke at gæsterne finder det mærkeligt, men vores guld skal jo selvfølgelig være med til at fejre os :) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløjsa :)

Nu har jeg været gift en gang før :unsure: med mine børns far, og da var jeg i 5 mdr med vores den mindste (som er 6 år nu) , så det var kun vores datter vi havde med, hun var knap to år.. Vi havde arrangeret det sådan at min mor og stedfar havde hende siddende ved deres pladser, og ellers løb hun rundt og legede med min lillesøster på 10 år.. Hun blev hentet kl 20 af hendes dagplejemor som havde hende til dagen efter... (og jeg bemærkede hende næsten ikke.. hun ville så heller ikke nærme sig mig, da jeg ikke lignede hendes mor pga hår, kjole og lign)

Denne gang ligger landet sådan at vi har 4 børn tilsammen under 18 år.. de er 6,7,8 og 10 år. Og vi har valgt at de selvfølgelig skal være med. Vi har snakket om at de skulle hentes efter brudevalsen af deres far (for mit vedkommende) og mor (for min forlovedes vedkommende ) , men eftersom vi har lidt mange problemer med min forlovedes eks, overvejer vi at lade dem være med hele aftenen.. de er så store, og har det kanon sammen, så ville vi tage nintendoer og andre ting de gider med, og lade dem crashe i et rum vedsiden af festen når de ikke gider mere..Når vi nærmer os dagen tager vi en snak med dem om at under taler og middagen skal der ikke være lige så meget knald på som til hverdag, men efter middagen kan de slå sig løs med de andre gæster :wink: Når så min mor, og min forlovedes 2 store drenge tager hjem, så tager de ungerne med hjem... Det er ikke helt 100 endnu... Vi har valgt at det kun er vores børn der skal med... (håber ikke at gæsterne finder det mærkeligt, men vores guld skal jo selvfølgelig være med til at fejre os :) )

Vi havde også kun egne børn med, og har ingen kommentarer fået, andet end positivt. Men vi sparede også lige 22 kuverter.. :) Desuden er jeg imod børn og fulde mennesker under samme tag, så det var dejligt at kunne give den gas uden alverdens små børn omkring sig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløjsa :)

Nu har jeg været gift en gang før :unsure: med mine børns far, og da var jeg i 5 mdr med vores den mindste (som er 6 år nu) , så det var kun vores datter vi havde med, hun var knap to år.. Vi havde arrangeret det sådan at min mor og stedfar havde hende siddende ved deres pladser, og ellers løb hun rundt og legede med min lillesøster på 10 år.. Hun blev hentet kl 20 af hendes dagplejemor som havde hende til dagen efter... (og jeg bemærkede hende næsten ikke.. hun ville så heller ikke nærme sig mig, da jeg ikke lignede hendes mor pga hår, kjole og lign)

Denne gang ligger landet sådan at vi har 4 børn tilsammen under 18 år.. de er 6,7,8 og 10 år. Og vi har valgt at de selvfølgelig skal være med. Vi har snakket om at de skulle hentes efter brudevalsen af deres far (for mit vedkommende) og mor (for min forlovedes vedkommende ) , men eftersom vi har lidt mange problemer med min forlovedes eks, overvejer vi at lade dem være med hele aftenen.. de er så store, og har det kanon sammen, så ville vi tage nintendoer og andre ting de gider med, og lade dem crashe i et rum vedsiden af festen når de ikke gider mere..Når vi nærmer os dagen tager vi en snak med dem om at under taler og middagen skal der ikke være lige så meget knald på som til hverdag, men efter middagen kan de slå sig løs med de andre gæster :wink: Når så min mor, og min forlovedes 2 store drenge tager hjem, så tager de ungerne med hjem... Det er ikke helt 100 endnu... Vi har valgt at det kun er vores børn der skal med... (håber ikke at gæsterne finder det mærkeligt, men vores guld skal jo selvfølgelig være med til at fejre os :) )

Vi havde også kun egne børn med, og har ingen kommentarer fået, andet end positivt. Men vi sparede også lige 22 kuverter.. :) Desuden er jeg imod børn og fulde mennesker under samme tag, så det var dejligt at kunne give den gas uden alverdens små børn omkring sig ;)

Håber også at folk har forståelse for hvorfor vi kun vælger at have vores egne børn med, og ligesom med jer at det kun er positivt :) Og ang det med børn og fulde folk, så er jeg helt enig.. Og ærligt, så havde jeg slet ikke tænkt over at folk selvfølgelig får noget at drikke :blush: flot Nanni... Hmmm, endnu en ting der lige skal gennemtænkes :unsure::)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde fra start besluttet os for at vi kun ville have børn med i kirken og til receptionen - desværre er H2B's familie ikke enige i dette, for der er denne ene moster der ikke kan tage nogen steder hen uden sine børn (og det gælder også drukfester osv)

Derfor er vi nu blevet tvunget (og ja jeg mener tvunget) til at revurdere om vi ikke godt vil have børn med! Jeg var den der helst ville have børn med til at starte med, men jeg blev efterhånden overbevist om at det skulle vi selvfølgelig ikke, for det er en voksenfest (efter receptionen) og nu er jeg faktisk rigtig ked af at vi nu igen skal stå og tage det valg, for det var svært at tage første gang og endnu sværere nu, for jeg vil gerne have VORES børn med, men jeg vil ikke have alle de andre med - og det vil skabe SÅ mange problemer i hans familie :(

Som hans kære mor sagde, så var det her jo ikke det første bryllup hvor der ikke var inviteret børn med, og alle de andre var de jo ikke dukket op til når de ikke måtte have deres børn med.

Der hvor vi skal holde festen er der ikke mulighed for at børnene kan trække ind i et andet rum - der er kun det ene rum (så er der køkkenet, toilet osv, men ellers er det udenfor eller hos en moster der godt nok kun bor 50 meter derfra, men så skal der være MANGE børn uden opsyn, og ellers tak!!)

Jeg er faktisk efterhånden blevet rigtig trist over vi står i denne situation, for jeg vil sku gerne have en god fest - også med vores børn, men vi har bare en lidt speciel familie med mange hensyn der skal tages. Jeg er meget i tvivl... De yngste børn vil til den tid være omkring 6½ år gamle, og de ældste (dem hvis mor ikke kan undvære dem nogen steder) vil være næsten 13 år gamle (udover min niece der vil være 15 på det tidspunk)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halløjsa :)

Nu har jeg været gift en gang før :unsure: med mine børns far, og da var jeg i 5 mdr med vores den mindste (som er 6 år nu) , så det var kun vores datter vi havde med, hun var knap to år.. Vi havde arrangeret det sådan at min mor og stedfar havde hende siddende ved deres pladser, og ellers løb hun rundt og legede med min lillesøster på 10 år.. Hun blev hentet kl 20 af hendes dagplejemor som havde hende til dagen efter... (og jeg bemærkede hende næsten ikke.. hun ville så heller ikke nærme sig mig, da jeg ikke lignede hendes mor pga hår, kjole og lign)

Denne gang ligger landet sådan at vi har 4 børn tilsammen under 18 år.. de er 6,7,8 og 10 år. Og vi har valgt at de selvfølgelig skal være med. Vi har snakket om at de skulle hentes efter brudevalsen af deres far (for mit vedkommende) og mor (for min forlovedes vedkommende ) , men eftersom vi har lidt mange problemer med min forlovedes eks, overvejer vi at lade dem være med hele aftenen.. de er så store, og har det kanon sammen, så ville vi tage nintendoer og andre ting de gider med, og lade dem crashe i et rum vedsiden af festen når de ikke gider mere..Når vi nærmer os dagen tager vi en snak med dem om at under taler og middagen skal der ikke være lige så meget knald på som til hverdag, men efter middagen kan de slå sig løs med de andre gæster :wink: Når så min mor, og min forlovedes 2 store drenge tager hjem, så tager de ungerne med hjem... Det er ikke helt 100 endnu... Vi har valgt at det kun er vores børn der skal med... (håber ikke at gæsterne finder det mærkeligt, men vores guld skal jo selvfølgelig være med til at fejre os :) )

Vi havde også kun egne børn med, og har ingen kommentarer fået, andet end positivt. Men vi sparede også lige 22 kuverter.. :) Desuden er jeg imod børn og fulde mennesker under samme tag, så det var dejligt at kunne give den gas uden alverdens små børn omkring sig ;)

Håber også at folk har forståelse for hvorfor vi kun vælger at have vores egne børn med, og ligesom med jer at det kun er positivt :) Og ang det med børn og fulde folk, så er jeg helt enig.. Og ærligt, så havde jeg slet ikke tænkt over at folk selvfølgelig får noget at drikke :blush: flot Nanni... Hmmm, endnu en ting der lige skal gennemtænkes :unsure::)

Har I ikke en god barnepige der evt kan stå klar hjemme når børnene køres hjem?? Sådan gjorde vi :) En de alle kender og er trygge ved. :) Ja, nogle får mere end andre til et bryllup. Og der er også forskel på hvad brudeparret ligger op til. Men vi holdte et ABEGILDE :toot: Så ingen børn efter brudevalsen var vores plan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde fra start besluttet os for at vi kun ville have børn med i kirken og til receptionen - desværre er H2B's familie ikke enige i dette, for der er denne ene moster der ikke kan tage nogen steder hen uden sine børn (og det gælder også drukfester osv)

Derfor er vi nu blevet tvunget (og ja jeg mener tvunget) til at revurdere om vi ikke godt vil have børn med! Jeg var den der helst ville have børn med til at starte med, men jeg blev efterhånden overbevist om at det skulle vi selvfølgelig ikke, for det er en voksenfest (efter receptionen) og nu er jeg faktisk rigtig ked af at vi nu igen skal stå og tage det valg, for det var svært at tage første gang og endnu sværere nu, for jeg vil gerne have VORES børn med, men jeg vil ikke have alle de andre med - og det vil skabe SÅ mange problemer i hans familie :(

Som hans kære mor sagde, så var det her jo ikke det første bryllup hvor der ikke var inviteret børn med, og alle de andre var de jo ikke dukket op til når de ikke måtte have deres børn med.

Der hvor vi skal holde festen er der ikke mulighed for at børnene kan trække ind i et andet rum - der er kun det ene rum (så er der køkkenet, toilet osv, men ellers er det udenfor eller hos en moster der godt nok kun bor 50 meter derfra, men så skal der være MANGE børn uden opsyn, og ellers tak!!)

Jeg er faktisk efterhånden blevet rigtig trist over vi står i denne situation, for jeg vil sku gerne have en god fest - også med vores børn, men vi har bare en lidt speciel familie med mange hensyn der skal tages. Jeg er meget i tvivl... De yngste børn vil til den tid være omkring 6½ år gamle, og de ældste (dem hvis mor ikke kan undvære dem nogen steder) vil være næsten 13 år gamle (udover min niece der vil være 15 på det tidspunk)

Hmm, den er sgu svær. Hvor meget betyder det for jer at denne moster kommer??? Jeg ville nok være lidt "kold" og holde ved min beslutning. Kun egne børn, og ellers ikke til selve festen. Men kan da godt se det er svært, når I nu ved denne moster ikke kommer hvis hun ikke må have børn med...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløjsa :)

Nu har jeg været gift en gang før :unsure: med mine børns far, og da var jeg i 5 mdr med vores den mindste (som er 6 år nu) , så det var kun vores datter vi havde med, hun var knap to år.. Vi havde arrangeret det sådan at min mor og stedfar havde hende siddende ved deres pladser, og ellers løb hun rundt og legede med min lillesøster på 10 år.. Hun blev hentet kl 20 af hendes dagplejemor som havde hende til dagen efter... (og jeg bemærkede hende næsten ikke.. hun ville så heller ikke nærme sig mig, da jeg ikke lignede hendes mor pga hår, kjole og lign)

Denne gang ligger landet sådan at vi har 4 børn tilsammen under 18 år.. de er 6,7,8 og 10 år. Og vi har valgt at de selvfølgelig skal være med. Vi har snakket om at de skulle hentes efter brudevalsen af deres far (for mit vedkommende) og mor (for min forlovedes vedkommende ) , men eftersom vi har lidt mange problemer med min forlovedes eks, overvejer vi at lade dem være med hele aftenen.. de er så store, og har det kanon sammen, så ville vi tage nintendoer og andre ting de gider med, og lade dem crashe i et rum vedsiden af festen når de ikke gider mere..Når vi nærmer os dagen tager vi en snak med dem om at under taler og middagen skal der ikke være lige så meget knald på som til hverdag, men efter middagen kan de slå sig løs med de andre gæster :wink: Når så min mor, og min forlovedes 2 store drenge tager hjem, så tager de ungerne med hjem... Det er ikke helt 100 endnu... Vi har valgt at det kun er vores børn der skal med... (håber ikke at gæsterne finder det mærkeligt, men vores guld skal jo selvfølgelig være med til at fejre os :) )

Vi havde også kun egne børn med, og har ingen kommentarer fået, andet end positivt. Men vi sparede også lige 22 kuverter.. :) Desuden er jeg imod børn og fulde mennesker under samme tag, så det var dejligt at kunne give den gas uden alverdens små børn omkring sig ;)

Håber også at folk har forståelse for hvorfor vi kun vælger at have vores egne børn med, og ligesom med jer at det kun er positivt :) Og ang det med børn og fulde folk, så er jeg helt enig.. Og ærligt, så havde jeg slet ikke tænkt over at folk selvfølgelig får noget at drikke :blush: flot Nanni... Hmmm, endnu en ting der lige skal gennemtænkes :unsure::)

Har I ikke en god barnepige der evt kan stå klar hjemme når børnene køres hjem?? Sådan gjorde vi :) En de alle kender og er trygge ved. :) Ja, nogle får mere end andre til et bryllup. Og der er også forskel på hvad brudeparret ligger op til. Men vi holdte et ABEGILDE :toot: Så ingen børn efter brudevalsen var vores plan.

Vi har desværre kun hans børn hveranden weekend, så det er begrænset hvor mange de kender her fra området af... Meeen sidder faktisk lige og overvejer at finde en som kunne nå at lære børnene at kende inden brylluppet (har 5 mdr) , som evt kunne tage med til festen, holde lidt øje med dem, og så køre hjem med dem efter brudevalsen... Tænke, tænke :) Men er glad for at kunne ha godt tid til at finde frem til en løsning istedet for at stå med "problemet" i sidste øjeblik... Takker :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Problemet er at H2B's familie består af 2 mostre, mor, søster, onkel + tante og en fætter (og derudover de to børn, som er tvillinger)

Så det er bestemt ikke mange mennesker, og problemet er så bare at det giver ballade uden lige - seriøst jeg har ALDRIG oplevet en familie med så meget ballade, drama, fysiske slogskampe, tilsvining og "sammenhold" som denne.

Jeg elsker mig svigerfamilie, men især denne ene moster skal helst have hendes vilje ellers er der mega ballade, og det kan snildt trække ud i flere år! Suk altså... Jeg er også der hvor jeg egentlig bare har lyst til at sige - glem det! Vi har truffet vores beslutning og det er det, men jeg er sku bange for at H2B ændre sin mening for at behage, og det kommer så til at betyde vi risikere at få en virkelig dårlig dag fordi der så lige skal ca 20 børn med, og det er mega øget stress, hvilket igen er lig med seriøst psykostisk skizofreni-ramt H2B der ikke kommer til at nyde hans dag, men bare kommer til at kunne huske at han psykose gik amok pga stress.

Øv øv øv det ødelægger seriøst mit humør idag!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er at H2B's familie består af 2 mostre, mor, søster, onkel + tante og en fætter (og derudover de to børn, som er tvillinger)

Så det er bestemt ikke mange mennesker, og problemet er så bare at det giver ballade uden lige - seriøst jeg har ALDRIG oplevet en familie med så meget ballade, drama, fysiske slogskampe, tilsvining og "sammenhold" som denne.

Jeg elsker mig svigerfamilie, men især denne ene moster skal helst have hendes vilje ellers er der mega ballade, og det kan snildt trække ud i flere år! Suk altså... Jeg er også der hvor jeg egentlig bare har lyst til at sige - glem det! Vi har truffet vores beslutning og det er det, men jeg er sku bange for at H2B ændre sin mening for at behage, og det kommer så til at betyde vi risikere at få en virkelig dårlig dag fordi der så lige skal ca 20 børn med, og det er mega øget stress, hvilket igen er lig med seriøst psykostisk skizofreni-ramt H2B der ikke kommer til at nyde hans dag, men bare kommer til at kunne huske at han psykose gik amok pga stress.

Øv øv øv det ødelægger seriøst mit humør idag!!

Først og fremmest får du lige den her :bearhug: Kan fanderme godt forstå dig... Men det er jo jeres dag, jer der bestemmer og jer der betaler, (ville ha det helt lige som dig, så forstår dig fuldt ud!!) , men måske din H2B og dig skulle sætte jer, snakke det igennem, tage en beslutning og holde fast i den... Og så ville jeg vride hans arm om på ryggen og få ham til at LOVE at han ikke ændrede mening (overdrivelse fremmer forståelsen :wink: ) , og så måtte i tage den derfra.. Vi har faktisk fravalgt min onkel og hans kone pga hans væremåde overfor mig og andre mennesker, og vi ved at der kommer konflikter ud af det, men det tager vi derfra... Hvis din mands moster blir sur og fornærmet, så mind dig selv om at det er JERES dag.. og tror du har ret i at det vil blive pææænt stresset med 20 børn løbende omkring...

Håber i finder frem til en beslutning som i har det godt med...

Knus Nanni

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

^ Tusinden tak :)

Sidder faktisk lige og snakker med min far og han bliver ved med at skrive "Stik af til Manchester og bliv gift på Old trafford!" Vi er Manchester Uniteds fan så det ville da være en drøm, men vil sku gerne feste med begge sider af familierne, men nu må vi se om det kun bliver min familie der kommer.

Vi har godt nok aftalt at vi først ville tage det op igen efter sommerferien, men hvis ikke snart jeg får mere ro på i mit hovede, så må vi gøre det før!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er Jeres fest og ikke mostrenes fest. Hvis I ønsker en børnefri fest så skal I selvfølgelig holde fast i det. For udover jeres egne børn så er det uhyggelig svært at gøre forskel indbyrdes blandt gæsterne. Derudover så er 20 børn godt nok en del hvis det vitterligt er det vi taler om. Når man oplever festerne med børn taler vi typisk 1-8 stk. og at 20 børn vil sætte et meget stort præg på festen og give meget postyr er der ingen tvivl om.

Til det her med børn og fulde mennesker vil jeg sige at børn ikke tager skade af at se folk, herunder deres nærmeste, få en lille bimmelim på, så længe det bare betyder at de er i godt humør og lettere overrislede men det er klar at hvis man ønsker et egentligt "drukgilde" så bør det være uden børn men det er vel også de færreste der ønsker det, ihvertfald når vi taler om middagen og 1-2 timer efter brudevalsen. Generelt drikkes der mindre ved bryllupsfesterne end der gøres til eksempelvis visse runde fødselsdagsfester og firmafester og det er de færreste bryllupsfester hvor gæsterne er "standerstive" og når/hvis det sker så taler vi typisk sent om natten hvor de børn der måtte have været enten sover eller er taget hjem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Problemet er at H2B's familie består af 2 mostre, mor, søster, onkel + tante og en fætter (og derudover de to børn, som er tvillinger)

Så det er bestemt ikke mange mennesker, og problemet er så bare at det giver ballade uden lige - seriøst jeg har ALDRIG oplevet en familie med så meget ballade, drama, fysiske slogskampe, tilsvining og "sammenhold" som denne.

Jeg elsker mig svigerfamilie, men især denne ene moster skal helst have hendes vilje ellers er der mega ballade, og det kan snildt trække ud i flere år! Suk altså... Jeg er også der hvor jeg egentlig bare har lyst til at sige - glem det! Vi har truffet vores beslutning og det er det, men jeg er sku bange for at H2B ændre sin mening for at behage, og det kommer så til at betyde vi risikere at få en virkelig dårlig dag fordi der så lige skal ca 20 børn med, og det er mega øget stress, hvilket igen er lig med seriøst psykostisk skizofreni-ramt H2B der ikke kommer til at nyde hans dag, men bare kommer til at kunne huske at han psykose gik amok pga stress.

Øv øv øv det ødelægger seriøst mit humør idag!!

Det er JERES fest, og den skal være som I ønsker det, og ikke hvad andre vil. Hvor gammel og voksen er den moster lige?? Hvis hun vælger at blive væk, hvis ikke hendes børn må komme med, ja så ved I jo, hvor meget I egentlig betyder for hende - så hvorfor hoppe og danse for hende?

Her kommer vores børn, der da vil være 3 og 7 år, og den store på 15 år (min bonuspige) med i kirken og festen, og når vi har spist, skal de køres hjem, hvor den store pige og kusinen på 17år så vil passe de to små, indtil der kommer voksne hjem, Her køres børnene hjem inden brudevalsen, da jeg endnu ikke kender til børn, der synes det er sjovt, når der er nogen der klipper fars strømper i stykker, det giver bare børn der er kede af det. Her ved jeg også, at der nok kommer konflikter, når min mands søster får at vide, at hendes børn ikke skal med, men sådan er det bare, for det er VORES fest.

Håber I finder en løsning, så du kan glæde dig :loveshower: til du skal giftes min din elskede mand.

Masser af :hug: og tanker herfra

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var 7 børn med til vores bryllup og de 2 af dem var vores egne, de er i alder fra 10 - 3 år. De var alle brudepiger/svende og var søskens børn.

De var alle rigtig søde og stille i kirken - på nær vores egen bandit på knap 4 år, kan kom op og sad ved os, og da vi stod oppe ved alteret betgyndet han at spøger hvor hans biler var henne :lol: Og det gik lige i præstens mikrofon, så hele kirken kunne høre det :) Vores præst tog det i striv arm og snakket bare viden, han havde sagt til os at vi bare skulle lade børne komme op til os, hvis de ville det.

Under festen leget alle unger med hinanden og det var ikke meget at vi mærket til dem, da kl var 11 sov de flest af dem i et lille rum ved siden af festsalen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan foregik det med børn til jeres bryllup?

Hvor gamle var børnene? Hvor mange var der?

Kunne de være stille under vielsen/middagen?

Hvad med jeres egne børn - havde i selv ansvaret for dem, eller var det ligesom uddelegeret?

Vi havde inviteret mine nevøer og niece med (En på 16 og en på 17 - en på 4 og en på 2) og så havde vi også inviteret min mands 2 nevøer med, som forældrene så selv takkede nej til at tage med.. :) Desuden var min mands kusine også inviteret med - hun er 10år.. Hun var inviteret med fordi de andre fætre og kusiner var med, og vi ville ikke gøre forskel bare fordi hun ikke er voksen.. :)

Vi elsker børn - og der er mange af dem i familien, men vi valgte kun at invitere de allernærmeste med - ene og alene af den grund at der ville skulle FOR mange med hvis vi gik et led længere ud...

Vi hørte dem overhovedet ikke i kirken, udover min lille niece på 2 år som et par gange sagde: "MIN Stinne" (Det er mig :heart: ) men det var ikke noget der betød andet end et blødt moster hjerte.. :heart:

De var med under både reception og fest og der var ingen "problemer" overhovedet.. Den mindste blev lidt ked af det på et tidspunkt under en sang og hendes far gik ud med hende - thats it... :)

Jeg havde lavet et børnehjørne med små skuffer med slik og legetøj, malebøger osv.. De store knægte sad sammen med "de unge" i familien - nede i en ende af et bord, så de kunne smutte når de ville.. De tullede lidt rundt, fik sig en cola ude i foyeren og skrev sms'er til vennerne og hvad de ellers lavede.. :lol:

Ville ikke have undværet nogen af dem på dagen... :)

Da det blev aften/nat var min niece træt og blev lagt til at sove på en kæmpe sækkestol vi havde taget med til dem, og sov fra resten af festen.. Ham på 4 VILLE klippe i slør så han holdte ud helt til kl1 :):loveshower: Og hende på 10 blev lagt op på hotelværelset og sov en times tid inden forældrene..

Alt i alt - ingen problemer med at have børn med til bryllup for vores vedkommende.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Undskyld, nu er der sikker nogle som synes jeg er rigtig irriterende, men jeg kan altså ikke helt forstå det med at man ikke ønsker at invitere børn til sit bryllup.

Min kæreste og jeg talte lige om det i forgårs, at vi synes det er lidt mystisk. Vi har ikke så mange børn i familien, men vi ville faktisk ønske at der var flere (vi arbejder i hvert fald selv på det :wink: ). Vi har inviteret ca. 10 børn i alderen 0 til 11 år og der er arrangeret konkurrencer, spil, tegnefilm osv, for at underholde dem.

Jeg forstår godt at forældre kan ønske sig en børnefri aften hvor de kan slå sig løs uden, men en invitation er jo ikke ensbetydende med at børnene SKAL komme med. Hvis forældrene ønsker at komme uden børn, kan de jo bare melde dette tilbage til brudeparret. Nu har vi jo ikke selv børn endnu, så der for er der sikkert meget vi ikke forstår...

Jeg spørger bare af ren nysgerrighed, hvad det er der gør at folk vælger børnene fra?

Redigeret af Janina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så den omvendte vej rundt for folk der har børn ville normalt være tilbøjelig til at hælde mod at der skulle børn med og ikke omvendt.

Men jeg forstår så godt dem der ønsker en voksenfest ligesom jeg forstår dem som godt vil have børn med for nej. Børn begynder nødvendigvis ikke at tude eller syntes det er synd at strømperne bliver klippet i stykker. Måske nogle på 3-5 år gør det men ikke de lidt ældre. De syntes bare det er megasjovt.Det som der bliver givet udtryk for i ovenstående om børns deltagelse i festerne er også stort set hvad jeg oplever de gange der er børn med. :)

Det afhænger helt af hvilken form for fest man ønsker og ikke mindst de rammer som festen holdes under. Prøv at forestil jer en bryllupsfest der holdes på et mondænt feststed i det indre trafikerede København hvor der måske er 3 selskaber samtidig og hvor hvert selskab udover gangareal og toiletter kun har ét lokale til rådighed. Der er det ikke optimalt med børn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløjsa :)

Nu har jeg været gift en gang før :unsure: med mine børns far, og da var jeg i 5 mdr med vores den mindste (som er 6 år nu) , så det var kun vores datter vi havde med, hun var knap to år.. Vi havde arrangeret det sådan at min mor og stedfar havde hende siddende ved deres pladser, og ellers løb hun rundt og legede med min lillesøster på 10 år.. Hun blev hentet kl 20 af hendes dagplejemor som havde hende til dagen efter... (og jeg bemærkede hende næsten ikke.. hun ville så heller ikke nærme sig mig, da jeg ikke lignede hendes mor pga hår, kjole og lign)

Denne gang ligger landet sådan at vi har 4 børn tilsammen under 18 år.. de er 6,7,8 og 10 år. Og vi har valgt at de selvfølgelig skal være med. Vi har snakket om at de skulle hentes efter brudevalsen af deres far (for mit vedkommende) og mor (for min forlovedes vedkommende ) , men eftersom vi har lidt mange problemer med min forlovedes eks, overvejer vi at lade dem være med hele aftenen.. de er så store, og har det kanon sammen, så ville vi tage nintendoer og andre ting de gider med, og lade dem crashe i et rum vedsiden af festen når de ikke gider mere..Når vi nærmer os dagen tager vi en snak med dem om at under taler og middagen skal der ikke være lige så meget knald på som til hverdag, men efter middagen kan de slå sig løs med de andre gæster :wink: Når så min mor, og min forlovedes 2 store drenge tager hjem, så tager de ungerne med hjem... Det er ikke helt 100 endnu... Vi har valgt at det kun er vores børn der skal med... (håber ikke at gæsterne finder det mærkeligt, men vores guld skal jo selvfølgelig være med til at fejre os :) )

Vi havde også kun egne børn med, og har ingen kommentarer fået, andet end positivt. Men vi sparede også lige 22 kuverter.. :) Desuden er jeg imod børn og fulde mennesker under samme tag, så det var dejligt at kunne give den gas uden alverdens små børn omkring sig ;)

Håber også at folk har forståelse for hvorfor vi kun vælger at have vores egne børn med, og ligesom med jer at det kun er positivt :) Og ang det med børn og fulde folk, så er jeg helt enig.. Og ærligt, så havde jeg slet ikke tænkt over at folk selvfølgelig får noget at drikke :blush: flot Nanni... Hmmm, endnu en ting der lige skal gennemtænkes :unsure::)

Har I ikke en god barnepige der evt kan stå klar hjemme når børnene køres hjem?? Sådan gjorde vi :) En de alle kender og er trygge ved. :) Ja, nogle får mere end andre til et bryllup. Og der er også forskel på hvad brudeparret ligger op til. Men vi holdte et ABEGILDE :toot: Så ingen børn efter brudevalsen var vores plan.

Vi har desværre kun hans børn hveranden weekend, så det er begrænset hvor mange de kender her fra området af... Meeen sidder faktisk lige og overvejer at finde en som kunne nå at lære børnene at kende inden brylluppet (har 5 mdr) , som evt kunne tage med til festen, holde lidt øje med dem, og så køre hjem med dem efter brudevalsen... Tænke, tænke :) Men er glad for at kunne ha godt tid til at finde frem til en løsning istedet for at stå med "problemet" i sidste øjeblik... Takker :bearhug:

Det kan sagtens nåes :) God ide, så er børnene også i deres vante omgivelser når de blir trætte.. Hellere det end de skal ligge på en madras imellem fulde mennesker. Og det var så lidt. Glæder mig til at høre om jeres løsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Undskyld, nu er der sikker nogle som synes jeg er rigtig irriterende, men jeg kan altså ikke helt forstå det med at man ikke ønsker at invitere børn til sit bryllup.

Min kæreste og jeg talte lige om det i forgårs, at vi synes det er lidt mystisk. Vi har ikke så mange børn i familien, men vi ville faktisk ønske at der var flere (vi arbejder i hvert fald selv på det :wink: ). Vi har inviteret ca. 10 børn i alderen 0 til 11 år og der er arrangeret konkurrencer, spil, tegnefilm osv, for at underholde dem.

Jeg forstår godt at forældre kan ønske sig en børnefri aften hvor de kan slå sig løs uden, men en invitation er jo ikke ensbetydende med at børnene SKAL komme med. Hvis forældrene ønsker at komme uden børn, kan de jo bare melde dette tilbage til brudeparret. Nu har vi jo ikke selv børn endnu, så der for er der sikkert meget vi ikke forstår...

Jeg spørger bare af ren nysgerrighed, hvad det er der gør at folk vælger børnene fra?

Vi har ikke inviteret børn med til vores bryllup. Heller ikke i kirken eller til receptionen. (Dog fraset en baby der stadig ammes.) Jeg ELSKER børn og jeg holder meget af mine venners børn (ingen små børn i familien) men vores bryllup skal være en sjov uformel voksenfest og jeg vil gerne have at alle morer sig og ikke skal bekymre sig om de små. Alle de venner vi har med børn har fundet pasning og sagt de glæder sig til at komme.

Jeg er muligvis en smule sippet men jeg ville synes det var super irriterende hvis der var børn med som fx ikke kunne sidde stille i kirken, råber op under taler, som man var ved at falde over til receptionen.... og mest ønsker jeg at fejre min dag med deres forældre uden disse hele tiden skal se efter de små.

Jeg kan sagtens forstå at andre har det anderledes og gerne vil have børn med - fester med børn er bare anderledes og det var ikke den fest vi ønskede. Derfor er børn ikke inviteret med...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne børnene være stille under taler osv? Det er nok noget af det jeg også er rimelig meget bekymret for, for rent egoistisk vil jeg sku kunne hører hvad min H2B siger i hans tale, uden lille orla prøver at overdøve ham fordi han er blevet nægtet et eller andet og forældrene så pludselig skaber forstyrrelser fordi de derefter styreter ud med barnet...

åh det er svært :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget svært for det er forskelligt og børn er forskellige. Det kunne være meget sjovt at høre hvordan SheDevil m.fl. har oplevet det for jeg har jo kun mine egne indtryk fra min side af lokalet at gå ud fra. Indrømmet: Der er da nogle gange hvor jeg har måttet leget stilleleg med nogle af børnene eller har måttet tysse dem ned med tegnsprog mens der er taler og der er da også enkelte gange hvor man undrer sig over forældre der overhovedet ikke griber ind og bare lader stå til. Men det er jo sjældent sådan at der er helt musestille i lokalet under taler. Der kan være lidt larm fra køkkenet, gæsterne er der også og de reagerer også hvad enten det så er grin/latter, hosteri eller tårekastning :) Dertil kommer evt. udefrakommende støj. Din H2B er formentlig bragende nervøs når han skal holde sin tale og når man er nervøs og berørt har man brug for at gøre ophold. Skulle det ske at Lille Orla får et flip så benytter man eller en af gæsterne lejligheden til lige at råbe skål og H2B får mulighed for lige at samle sig til den øvrige del af talen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer