D&SHoffgaard

veninde - kan jeg godt trække invitationen tilbage?

32 indlæg i dette emne

Hej alle I skønne brude.

Har et dilemma, om en veninde, som jeg gerne vil vende med jer.

Min bedste veninde blev mor til en dejlig dreng for en lille måneds tid siden. Det er hendes første barn og har selvfølgelig ikke så meget overskud, hvilket jeg godt kan forstå. Problemet er bare at jeg virkelig føler mig til side sat.

vV begyndte på vores bryllupsforberedelser, da hun lige var blevet gravid og hun lovede at hjælpe med kreative projekter til brylluppet, tilbød selv at stå for polterabend, hjælpe mig på selve bryllupsdagen og "agere" brudepige. Spurgte om, hun havde overskud til alt dette, da jeg kunne forestille mig at det var hårdt som nybagt mor, men det sagde hun, at det skulle jeg ikke tænke på og at hun var der for mig. Polterabend og foreberdelser kunne hun jo få styr på inden hun skulle føde osv.

Men da hun så var ca. 6 måneder henne, vente hun på en tallerken og havde inden ikke taget sig sammen til noget. Jeg tog med på babyshopping, inviterede hende på spa weekend med alt betalt, for at få hende til at slappe af og komple fra alt babyræset. Hun meldte fra til min brudekjoleprøvning, da hun var 3 måneder henne, fordi hun ikke lige havde lyst. Hun meldte ud 2 måneder før fødslen, at det ikke var sikkert, at hun kunne komme til brylluppet, for hvad nu hvis han var forkølet eller havde kolik (forståligt nok, men det er princippet i, at hun tager sorgerne på forskud).

Har nu her en lille måned før brylluppet fået af vide, at hun ikke kan overskue at planlægge polterabend (forståeligt), så min svigerinde sidder med det selv og at hun nok heller ikke dukker op til polterabendet, selv om det 100% bliver noget stille og rolig brunch noget.

Hun har aflyst alle vores aftaler, siden hun fødte og kun en time før. Jeg har haft tilbudt at passe drengen, så hun kunne få lidt mere frihed, da hun kun ligger ham fra sig, hvis han sover og tilbud at komme hos hende, så det ikke var besværligt for hende, men nej..

Hende og hendes mand har sagt ja tak til invitationen, men ringede i går og sagde at de måske tog hjem efter forretten eller allerede efter kirken, for hvis hun nu ikke kunne få hendes til at sove. Men at hun gerne ville vente med at give endelig svar dagen før eller på selve dagen.

Spørgsmålet er så, om jeg kan tillade mig, at sige til hende at jeg allerhelst vil have, hvis hun kunne komme jo hjælpe mig i kjolen og så kun være med i kirken?

Vil nemlig hellere have en veninde, som kan være nærværende et par timer istedet for en, der hele tiden bekymre sig, over om de nu kan klare at være med til festen og så de alligevel, går meget tidligt?

Synes også, at det er spild af 2 kurverter, når deres holdning allerede nu er, at de ikke kan overskue det og at det ikke viker, som om de overhovedet vil forsøge at klare middagen. Er en lille smule skuffet, da vi har flere venner med børn og der kommer et spædbarn mere, som også er den første, hvor forældrene sagtens kan håndtere det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan aldrig forudsige hvordan det bliver at få sit første barn, så jeg ville ærligt ikke tage det så nært, og bare håbe hun kunne være en del af det, og kunne hun ikke, så bare sætte pris på den tid hun var der.

Graviditeter og nybagte mødre er det mest uforudsigelige der findes - næst efter Zillaer :heart:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, den er svær, men ingen tvivl om, at hun ikke er særligt rummelig og har svært ved at se andet end sin egen verden for tiden. Når de selv melder ud, at de kan finde på at smutte efter kirken eller efter forretten, så synes jeg godt, du kan sige, at du meget gerne vil have hende med, men om ikke det er smartere, at hun nøjes med at deltage i kirke (og evt. reception, hvis I holder sådan noget) og så ellers bliver hjemme? Jeg synes i hvert fald, at det er for sent at vælge at trække beslutningen til dagen før eller samme dag som brylluppet - du skal jo have mulighed for at afmelde kuverter og tilpasse bordplan. Det må de da kunne forstå. Evt. foreslå, at de giver endelig besked en uge før brylluppet...!?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, den er svær, men ingen tvivl om, at hun ikke er særligt rummelig og har svært ved at se andet end sin egen verden for tiden. Når de selv melder ud, at de kan finde på at smutte efter kirken eller efter forretten, så synes jeg godt, du kan sige, at du meget gerne vil have hende med, men om ikke det er smartere, at hun nøjes med at deltage i kirke (og evt. reception, hvis I holder sådan noget) og så ellers bliver hjemme? Jeg synes i hvert fald, at det er for sent at vælge at trække beslutningen til dagen før eller samme dag som brylluppet - du skal jo have mulighed for at afmelde kuverter og tilpasse bordplan. Det må de da kunne forstå. Evt. foreslå, at de giver endelig besked en uge før brylluppet...!?

Fuldstændig enig med sommer2012!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får ikke lige indtrykket at, at hun vil gide - ved ikke om det er det rigtige ord - at hjælpe dig i kjolen og tage med i kirken, når hun nu har aflyst alle jeres aftaler og generelt har været meget afvisende overfor dig. Jeg er bange for, at du bare bliver skuffet, fordi hun ikke kan være den nærværende veninde - ikke en gang i et par timer. Det bedste er nok at tage en snak med hende, og så sige ærligt hvordan du har det og føler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmm jeg vil faktisk sige at det synes jeg ikke du kan. har ingen børn selv men kan kun gætte på at hele ens verden forandrer sig og bliver helt anderledes, og når det KUN er en lille måned siden hun fødte så synes jeg nok du må prøve at se lidt igennem fingre med det. Som sommer skriver kan i evt sige til dem at du er nødt til at få et forholdsvis endeligt svar pga bordplan osv :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, at du skal sige til hende, at du MEGET gerne vil have hende til at hjælpe dig med kjolen, og at det også betyder meget for dig, at hun deltager i kirken, men at du så også godt forstår, hvis hun tager hjem, og ikke deltager i festen, for det lyder til, at hun jo helst ikke vil være med til festen.

Det er ikke altid nemt at være nybagt mor, og ej heller at stå ved siden af, og ikke selv har prøvet det. Og i den først tid som mor, er man VILD sårbar, og tænker nok heller ikke så klart, når nattesøvnen ikke er den samme længere.

Hvis du laver denne aftale, ved du hvor du står, og så bliver du ikke skuffet på selve dagen, hvis hun allerede tager hjem efter forretten.

Kan sagtens følge dig, og jeg ville også være skuffet, hvis jeg var dig, men tror måske din veninde er lidt ved siden af sig selv lige nu, hvor hun har fået den nye rolle som mor.

Håber det går godt, og at I finder en løsning, som I begge kan være tilfreds med, og som ikke ødelægger din dag.

:bearhug::bearhug::bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det man nok skal prøvet forstå er at med en lille baby har man absolut ingen kontrol over sit eget liv. Man kan ikke give garantier og er pludselig ikke nummer 1 i sit eget liv. Alt drejer sig om baby og uanset hvor meget man gerne vil flytte fokus kommer det bare i anden række. Ikke fordi hun ikke vil være din ven, men fordi hendes liv har ændret sig 500%

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig med Lena og Sommer 2012. Det at få et barn, og ikke mindst at føde det er meget større end et bryllup og i særdeleshed et bryllup som ikke er ens eget bryllup. Set i bakspejlet burde hun måske nok tidligere have sagt fra i forhold til de mange ting som du gerne ville involvere hende i og have hende med i, men hun har jo formentlig ikke været klar over hvor stor en omvæltning det var i hendes liv, da du stillede hende overfor spørgsmålet dengang. At det er anderledes for de andre der har børn er jo blot udtryk for at folk ikke er ens. Selvom økonomi nok er en væsentlig faktor for jer så syntes jeg at de to "spildte" kuverter måske er det mindste af det hele og at venskabet må tælle højere. Det er muligt de tager hjem tidligere men de er der og er med til at fejre jer fordi de ønsker det.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Helt enig med Lena og Sommer 2012. Det at få et barn, og ikke mindst at føde det er meget større end et bryllup og i særdeleshed et bryllup som ikke er ens eget bryllup. Set i bakspejlet burde hun måske nok tidligere have sagt fra i forhold til de mange ting som du gerne ville involvere hende i og have hende med i, men hun har jo formentlig ikke været klar over hvor stor en omvæltning det var i hendes liv, da du stillede hende overfor spørgsmålet dengang. At det er anderledes for de andre der har børn er jo blot udtryk for at folk ikke er ens. Selvom økonomi nok er en væsentlig faktor for jer så syntes jeg at de to "spildte" kuverter måske er det mindste af det hele og at venskabet må tælle højere. Det er muligt de tager hjem tidligere men de er der og er med til at fejre jer fordi de ønsker det.

Nu skal det lige siges, at det er HENDE SELV, der har ville spurgt om hun ikke måtte stå for alle de ting og ikke noget jeg har bedt hende om, men har da sagt ja tak tilbudene og var super glad fordi hun ville involeres sig, netop fordi jeg slev mente, at det var lidt store mundfulde. Hvilket jeg nok ikke fik forklaret i mit første indlæg.

De to kuverter kan faktisk betyde at vi har mulighed for at kunne komme til at dætte bord i forsamlingshuset dagen før og ikke kl. 8 om morgen på selve dagen.

Forstår godt at det er en meget stor omvæltning for hende og prøver at støtte hende så godt jeg kan. Kan godt sætte mig ind i at overskudet er meget lille, men det er mere det at hun ikke melder ordentlig ud og hun skifter meningen hele tiden, (selvføglelig fordi hun er i et dillemma omkring hendes eget og mit behov), men som sagt vil jeg hellere have at hun er der nogle timer, hvor hun kan overskue det, end det bliver en belastning, for både hende og for mig.

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske er det lige præcis det, du skal tale med hende om.. Du har brug for en afklaring, og hun har måske også brug for at vide, at det er helt okay og forståeligt, hvis hun kun kommer i kirken :) Hun vil sikkert rigtig gerne med, og trækker den måske derfor til det sidste. Du skal gøre op med dig selv, hvor din grænse går. Nogle er meget tolerente overfor sådanne familiesituationer, og vil give hende til det sidste til at beslutte om hun kan komme med, andre foretrækker at have en afklaring i god tid både af praktiske og økonomiske grunde.

Der kan jo være gode grunde til begge dele, men løsningen må under alle omstændigheder bunde i, hvem der skal tage hensyn og hvor meget.. Og det er jo en smagssag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror måske bare, at nogle bliver mere ramte af at være gravide/få et barn end andre.

Og så kan man som førstegangsgravid jo ikke have nogen anelse om ens overskud under/efter graviditeten - for man har ikke prøvet det før. så jeg synes ikke man kan bebrejde hende, at hun selv har tilbudt sig. - måske ville hun heller ikke skuffe dig ved at melde fra, og så er det endt hvor det er endt.

Men jeg synes under ingen omstændigheder at det vil være fair at trække indbydelsen tilbage.

Sig evt. til hende, at det ville være rigtig fint hvis hun melder ud så tidligt som muligt, og at du virkelig håber, at de kommer fordi du ikke kan forestille dig en bryllupsdag uden hende :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg ikke forstår sammenhængen med de to kuverter og heller ikke behøver at forstå den så syntes jeg faktisk det med muligheden for at dække op dagen før vægter meget. Der kan du jo prøve at fritte hende lidt ud men direkte at trække invitationen tilbage eller henstille til at de bliver væk fra selve festen med den begrundelse ville jeg nok ikke byde dem. Der er det måske værd at bemærke at det jo ikke ligefrem er sjældent man oplever folk der skal lave bordplanen om i sidste øjeblik fordi én er blevet syg og må melde fra. Udover at det for nogle først konstateres på selve dagen så kan der måske ligge "en mulighed" der selvom man selvfølgelig håber på at alle kommer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne det være en mulighed at du er blevet lidt for zilla og din veninde ikke tør melde fra fordi hun jo har lovet en masse ting?

Jeg synes altså ikke det handler om at være for bridezilla agtig. Synes det ord bliver brugt meget herinde. Ja bevares nogle gange stiger alt det der bryllup noget en til hovedet, men med hensyn til kuverterne synes jeg altså godt man kan forlange besked.

Jeg kan godt forstå det gør dig ked af det, frustreret osv. at hun lovede ting hun ikke kan holde. Men det er du nok nødt til at se bort fra. Det er en stor omvæltning at blive mor (jeg har ikke selv børn men kan se det i min vennekreds), og det fornemmer jeg også at du har forståelse for.

Men jeg kan godt forstå at det går dig på. Jeg vil mene at du godt kan forvente et mere klart svar mht de to kuverter, for ligesom du jo, på trods af din skuffelse som jeg godt kan følge, også har forståelse for hende, ja så tænker jeg at de fleste folk vil have forståelse for at det er rart at vide om folk kommer til middagen eller ej.

Jeg kender hende jo ikke, men jeg tror ikke hun gør det fordi hun er ligeglad. Jeg tror simpelthen at hun måske har regnet med at have et større overskud. Og det er jo fair nok, for tit ved man jo ikke hvordan man vil reagere i en given situation før man står i den.

Jeg går normalt meget op i at folk holder aftaler, men lige her tror jeg du er nødt til at se lidt igennem de løfter hun gav dig. Babyer ændrer bare meget.

Med hensyn til at hjælpe dig i kjolen ville jeg nok sørge for en "back-up". Hvis hun nu kunne blive nødt til at melde fra, såfremt I/du vælger at holde fast i dén del af aftalen. Det kan jo være at hun må melde fra, sådan er det at være mor.

Jeg kan godt forstå du er frustreret, jeg tror ikke hun mener det i nogen ond mening, tingene er bare ude af hendes kontrol. Men et svar omkring middagen og kuverterne synes jeg nu godt du kan bede om. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror måske bare, at nogle bliver mere ramte af at være gravide/få et barn end andre.

Og så kan man som førstegangsgravid jo ikke have nogen anelse om ens overskud under/efter graviditeten - for man har ikke prøvet det før. så jeg synes ikke man kan bebrejde hende, at hun selv har tilbudt sig. - måske ville hun heller ikke skuffe dig ved at melde fra, og så er det endt hvor det er endt.

Men jeg synes under ingen omstændigheder at det vil være fair at trække indbydelsen tilbage.

Sig evt. til hende, at det ville være rigtig fint hvis hun melder ud så tidligt som muligt, og at du virkelig håber, at de kommer fordi du ikke kan forestille dig en bryllupsdag uden hende :)

Det har du nok ret i, det er der forskelligt.. ville bare ønske, at hun ville lade hendes mand tage over lidt, også for hendes egen skyld. Jeg ville bare ønske, at hun havde meldt det ud noget før, fordi jeg fik et møgfald fra min svigerinde, som også er gravid, nu 4 uger før står med et polterabend, der skal arrangeres og at min veninde ikke har kontaktet hende som lovet, så føler mig lidt som en lus mellem to negle.

Jeg sagde til hende første gang, at hun luftede ideen med at tage hjem under middagen, at jeg gerne ville have besked i god tid, hvis hun ikke regnede med at kunne klare det. Men hun bliver ved med at sige, at det kan hun ikke tage stilling til før dagen før eller på selve dagen. Selvføglelig fordi hun ikke vil skuffe mig og gerne vil prøve at gennemføre det, men jeg er faktisk mere skuffet og fustreret over, at jeg ikke kan få ren besked. Netop pga. kuverter og bordplan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne det være en mulighed at du er blevet lidt for zilla og din veninde ikke tør melde fra fordi hun jo har lovet en masse ting?

NEJ, det er det ikke. Jeg har ikke på den måde forlangt noget af hende. Jeg har virkelig prøve at tage hensyn til hende og hjulpet hende med hendes planlægning af børneværelse osv. Har hele tiden sagt til hende, at det er fair nok at hun ikke har overskud til at ses osv.

Det eneste jeg er lidt pigesur over er at jeg ikke før en klar udmelding og at hun hele tiden skifter mening og melder fra i sidste sekund.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom jeg ikke forstår sammenhængen med de to kuverter og heller ikke behøver at forstå den så syntes jeg faktisk det med muligheden for at dække op dagen før vægter meget. Der kan du jo prøve at fritte hende lidt ud men direkte at trække invitationen tilbage eller henstille til at de bliver væk fra selve festen med den begrundelse ville jeg nok ikke byde dem. Der er det måske værd at bemærke at det jo ikke ligefrem er sjældent man oplever folk der skal lave bordplanen om i sidste øjeblik fordi én er blevet syg og må melde fra. Udover at det for nogle først konstateres på selve dagen så kan der måske ligge "en mulighed" der selvom man selvfølgelig håber på at alle kommer.

Jeg vil jo heller ikke nægte hende adgang eller be hende blive væk. Men tage en snak med hende om, det ikke var en mulighed at gøre det på den måde. Det lyder nemlig på hende selv, at hun ville foretrække det, da jeg kan høre, at det virker uudholdeligt for hende, at skulle være med fra kl. 10 om morgenen til ved 12/1 tiden om natten. Som sagt, vil jeg hellere have en glad (og nogenlunde overskuds) veninde i nogle timer, end en der er helt slatten hele dagen og som alligevel tager hjem kl. 18. Derved har vi også mulighed for, at det hele ikke bliver så presset ved oppyntningen af fest lokalet.

Sammenhængen er, at ham der står for forsamlingshuset har snydt os. Han lovede, at vi kunne komme ind kl. 17 dagen før, men har trukket sit tilbud tilbage og forlanger nu 950 kr. ekstra, for at vi kan få det dagen før. Hvilket er penge, vi ikke har i budgettet og derfor prøve at finde på andre måder, hvis det skal lade sig gøre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min tanke er, at du nok lige pt skal finde en af dine andre veninder, og vende dine bryllupstanker med hende i stedet for. Fordi denne veninde nu er et andet sted i sit liv. At droppe hende helt, eller ikke have hende med til brylluppet, synes jeg ikke du skal. Lad invitationen stå, og men lad hende fylde mindre i dit liv lige nu. Når du selv er gravid/har født vil i helt sikkert finde hinanden igen.Men lige nu er i 2 forskellige steder i livet. Trækker du invitationen tilbage, så er du sikker på, at jeres venskab også vil forsvinde

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne det være en mulighed at du er blevet lidt for zilla og din veninde ikke tør melde fra fordi hun jo har lovet en masse ting?

Jeg synes altså ikke det handler om at være for bridezilla agtig. Synes det ord bliver brugt meget herinde. Ja bevares nogle gange stiger alt det der bryllup noget en til hovedet, men med hensyn til kuverterne synes jeg altså godt man kan forlange besked.

Jeg kan godt forstå det gør dig ked af det, frustreret osv. at hun lovede ting hun ikke kan holde. Men det er du nok nødt til at se bort fra. Det er en stor omvæltning at blive mor (jeg har ikke selv børn men kan se det i min vennekreds), og det fornemmer jeg også at du har forståelse for.

Men jeg kan godt forstå at det går dig på. Jeg vil mene at du godt kan forvente et mere klart svar mht de to kuverter, for ligesom du jo, på trods af din skuffelse som jeg godt kan følge, også har forståelse for hende, ja så tænker jeg at de fleste folk vil have forståelse for at det er rart at vide om folk kommer til middagen eller ej.

Jeg kender hende jo ikke, men jeg tror ikke hun gør det fordi hun er ligeglad. Jeg tror simpelthen at hun måske har regnet med at have et større overskud. Og det er jo fair nok, for tit ved man jo ikke hvordan man vil reagere i en given situation før man står i den.

Jeg går normalt meget op i at folk holder aftaler, men lige her tror jeg du er nødt til at se lidt igennem de løfter hun gav dig. Babyer ændrer bare meget.

Med hensyn til at hjælpe dig i kjolen ville jeg nok sørge for en "back-up". Hvis hun nu kunne blive nødt til at melde fra, såfremt I/du vælger at holde fast i dén del af aftalen. Det kan jo være at hun må melde fra, sådan er det at være mor.

Jeg kan godt forstå du er frustreret, jeg tror ikke hun mener det i nogen ond mening, tingene er bare ude af hendes kontrol. Men et svar omkring middagen og kuverterne synes jeg nu godt du kan bede om. :)

Vores fælles veninde, samt min svigerinde, sover hos mig, så har back-up på det. Jeg ved godt, at hun ikke mener det i en ond mening og hun ikke har kontrol over det, men detville bare være rart med en klar udmeldning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av, den er svær :( Jeg kan desværre ikke komme med nogle gode råd - jeg har ikke selv børn, så jeg kan slet ikke forestille mig, hvor meget éns verden ændrer sig.

Men uanset det - så synes jeg bestemt godt, at du kan be´ om at få et endeligt svar - netop grundet borddækning osv. Og det ville jeg synes mht. enhver gæst.

Hvor er det træls, at I er nødsaget til at betale så meget ekstra for at dække op dagen før, det er jeg ked af at høre. Håber I finder en god løsning.

Hvis det var mig, ville jeg høre hende om, hvad hun helst selv ville foretrække - og så nævne muligheden for at være hos dig til forberedelserne om morgenen og i kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som jeg læser det, handler det ikke så meget om at trække indbydelsen tilbage eller ikke at være veninder med hende, men egentlig mere om det praktiske.. I har et stramt budget, og hvis hun allerede nu ved, at hun vil kunne klare hele dagen, så vil du gerne have at hun melder det ud nu. Men det hænger jo sikkert sammen med, at hun virkelig gerne vil med ogderfor trækker den til det sidste :)

Jeg synes godt du kan snakke med hende på en rigtig pæn og følson måde, om I kan lave aftale omkring det her. Så viser du respekt overfor hendes situation og hun for din.

Så må I jo tage den derfra, måske et godt kompromi,s at der i hvert fald står forretter til dem (eller er menuen sådan lidt en samlet pakke?)? :)

Måske vil hun bare rigtig gerne det hele, og må så alligevel melde fra i sidste øjeblik, så er der ikke noget at gøre ved det.. Men hvis hun allerede nu kan se, at det er meget usandsynligt, at hun vil kunne være der hele middagen, så kunne det måske give jer begge en ro at lave en eller anden form for aftale?

Jeg er sikker på, det nok skal løse sig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min tanke er, at du nok lige pt skal finde en af dine andre veninder, og vende dine bryllupstanker med hende i stedet for. Fordi denne veninde nu er et andet sted i sit liv. At droppe hende helt, eller ikke have hende med til brylluppet, synes jeg ikke du skal. Lad invitationen stå, og men lad hende fylde mindre i dit liv lige nu. Når du selv er gravid/har født vil i helt sikkert finde hinanden igen.Men lige nu er i 2 forskellige steder i livet. Trækker du invitationen tilbage, så er du sikker på, at jeres venskab også vil forsvinde

Ja, ved godt at vi er to steder i livet og har været klar over at det nok ville være sådan. Vi havde bare lige fundet hinanden igen, efter at hun blev meget voksen, da hun mødte sin 11 år ældre mand, hvor hun nedprioterede mig meget og jeg prøvede virkelig at nå op på hendes niveau, da hun ikke ville kunne gå ned på mit. Det har hjulpet rigtig meget efter jeg også blev forlovet osv. og vi havde lige fundet hinanden igen og nu er det igen mig, som skal prøve at gå op på hendes. Vi er som søstre og kunne ikke finde på at droppe venskabet, men ville bare ønske, at jeg fik lidt igen, når jeg virkelig prøver, at sætte mig ind i hendes "nye" verden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er ikke nemt at være nybagt forælder for 1 gang, da man ikke ved hvordan ens liv bliver og hvordan man selv el, ens krop reger på det.

Jeg synes at du skal tag det stille og rolig, og hvis de ikke kommer og der går 2 kuverter til så pyt med det, det tænker du slet ikke på, på selve dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror måske bare, at nogle bliver mere ramte af at være gravide/få et barn end andre.

Og så kan man som førstegangsgravid jo ikke have nogen anelse om ens overskud under/efter graviditeten - for man har ikke prøvet det før. så jeg synes ikke man kan bebrejde hende, at hun selv har tilbudt sig. - måske ville hun heller ikke skuffe dig ved at melde fra, og så er det endt hvor det er endt.

Men jeg synes under ingen omstændigheder at det vil være fair at trække indbydelsen tilbage.

Sig evt. til hende, at det ville være rigtig fint hvis hun melder ud så tidligt som muligt, og at du virkelig håber, at de kommer fordi du ikke kan forestille dig en bryllupsdag uden hende :)

Det har du nok ret i, det er der forskelligt.. ville bare ønske, at hun ville lade hendes mand tage over lidt, også for hendes egen skyld. Jeg ville bare ønske, at hun havde meldt det ud noget før, fordi jeg fik et møgfald fra min svigerinde, som også er gravid, nu 4 uger før står med et polterabend, der skal arrangeres og at min veninde ikke har kontaktet hende som lovet, så føler mig lidt som en lus mellem to negle.

Jeg sagde til hende første gang, at hun luftede ideen med at tage hjem under middagen, at jeg gerne ville have besked i god tid, hvis hun ikke regnede med at kunne klare det. Men hun bliver ved med at sige, at det kan hun ikke tage stilling til før dagen før eller på selve dagen. Selvføglelig fordi hun ikke vil skuffe mig og gerne vil prøve at gennemføre det, men jeg er faktisk mere skuffet og fustreret over, at jeg ikke kan få ren besked. Netop pga. kuverter og bordplan.

Det forstår jeg 100 % :) Hun skylder, som inviteret gæst til et bryllup, også at melde ud så hurtigt som muligt :)

Og jeg mener da også, at du godt kan forlange at hun giver besked (Havde ikke lige tænkt over bordplan og borddækning - og DET ville da være surt at stå med på dagen :) )

Måske kan du, for at være den der er ovenpå, tage en god snak med hende, hvor du "fritager" hende fra de ting hun har lovet. Og ved samme lejlighed forklare hende hvordan det hænger sammen med logistikken omkring borddækningen.

For JA, det vil være ærgeligt, hvis hun så melder fra, men så er der i det mindste en afklaring.

Jeg håber, at i finder den bedste løsning, og at i stadig kan bevare jeres venindeskab :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer