sgplcamilla

Bryllupskage

12 indlæg i dette emne

Bryllupskage

Grundet en virkelig vellykket fødselsdagskage til min søns 1 års fødselsdag i går, blev det besluttet, at jeg selv skal lave vores bryllupskage....

Og dertil vil jeg høre jer piger af, om I kan anbefale nogle gode og billige sidder hvor man kan købe diverse ingredienser, samt ting til at pynte kagen med, som udstikkere m.m.

Og I må også gerne komme med jeres generelle råd, hvis I selv har stået for jeres bryllupskage - er lidt nervøs, og håber at jeg kan levere noget pænt til dagen.

Her kan I lige se resultatet af min søns fødselsdagskage

post-54286-0-84822900-1339444928.jpg

Følg med i min planlægningstråd her

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har masser af råd :)

På www.bryllupsklar.dk/diy har jeg lavet et lang guide inkl en masse råd.

Har også flere ideer på min blog www.toomuchtulle.dk

De fleste materialer køber jeg hos kagebutikken og specialkøbmanden :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte et vildt billigt sæt udstikkere på amazon.de, hvor jeg kun betalte 300 kr. (ink. fragt!) for... 10-14 sæt (kan ikke helt huske antallet, men det var mange!), hvilket er utroligt billigt, fordi et sæt i butikkerne godt kan koste mere end 100 kr! Søgte efter "Austechformen".

Ellers har jeg købt fondant, farver og andre materialer hos Specialkøbmanden. En anden side, der hedder kagebutikken.dk (som har en butik i KBH) har en anden fondant, som skulle være meget bedre end specialkøbmanden. Hvis du ikke har lavet fondant før, vil jeg nok råde dig til at købe det færdigtlavet, fordi det kan være rigtig svært at få den lavet ordentligt. Jeg har prøvet hvor det gik godt, men også hvor det gik dårligt, og jeg orker ikke at skal stå og bøvle med det op til brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres små råd allerede :)

Inden jeg skulle lave kagen, der havde vi tænkt at kagen skulle overtrækkes med fx noget hvid mousse istedet for fondant, er der nogen der kender opskriften på denne? Eller andet end fordant man kan overtrække kagen med???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger meget denne side, som er en hollandsk pendant til Specialkøbmanden etc. http://www.deleukstetaartenshop.nl/

Du kan smøre kagen op med hvid chokoladeganache. Jeg bruger 200 g hvid chokolade til 1 dl fløde. ( til en kage på 21 diameter og 15 cm høj bruger jeg dobbelt portion) Fløden varmes op til 80 g og hældes over den finthakkede chokolade. rør rundt til chokoladen er smeltet. Massen sættes på køl gerne til dagen efter. Der skal film herover og op af kanterne på skålen så der ikke kommer luft indenunder. Dagen efter eller min. 4 timer på køl, piskes cremen op og smøres på kagen, så den får et rustikt udseende. Cremen kan også bruges til opsmøring under marcipan etc. Den er meget nem at arbejde med og smager godt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger meget denne side, som er en hollandsk pendant til Specialkøbmanden etc. http://www.deleukstetaartenshop.nl/

Du kan smøre kagen op med hvid chokoladeganache. Jeg bruger 200 g hvid chokolade til 1 dl fløde. ( til en kage på 21 diameter og 15 cm høj bruger jeg dobbelt portion) Fløden varmes op til 80 g og hældes over den finthakkede chokolade. rør rundt til chokoladen er smeltet. Massen sættes på køl gerne til dagen efter. Der skal film herover og op af kanterne på skålen så der ikke kommer luft indenunder. Dagen efter eller min. 4 timer på køl, piskes cremen op og smøres på kagen, så den får et rustikt udseende. Cremen kan også bruges til opsmøring under marcipan etc. Den er meget nem at arbejde med og smager godt.

Tusind tak for opskriften, den vil jeg prøve, og vil da også lige tjekke hjemmesiden ud

Og hvad kan man så bruge til at pynte kagen med? fondant blomster på sidderne og toppen, eller?

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal bage vores bryllupskager ( 5 stk) på torsdag, hvor jeg også forbereder de forskellige cremer. inkl. ovenstående til at overtrække kagerne med. Umiddelbart havde vi forestillet os friske blomster, da det passer godt sammen med kagens lidt rustikke udseende. Dog forbereder jeg marcipanroser - som jeg farver med pastafarver ( også købt på den hollandske hjemmeside til ca 100 kr for et sæt med 8 farver - mod 240 ved specialkøbmanden) . Så kan jeg se på lørdag om jeg synes de er pænere på kagerne eller jeg fastholder beslutningen om friske blomster.

Jeg er normalt ikke så kreativ med fondant - men det er lykkes mig at kreere cake toppers af fondant, som formodentlig skal pynte den øverste kage. - hvis det er noget du også vil give dig i kast med. så send mig en pm med dit nr, så kan jeg sende dig mms med billeder og hvordan man nemmest laver dem..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan overtrække med smeltet hvid chokolade. :)

Og hvordan går det med pynt? Og hvad er opskriften på det, samt hvor længe kan det holde?

Stivner det meget eller?

Har ikke selv prøvet det, men prøv at kigge i shedevils planlægningstråd og beretning, deres kage var overtrukket med mørk chokolade. Forestiller mig, at man blander fløde og chokolade som til chokoladegarnache (hvis hvid, så skal der gerne 2½ del chokolade til 1 del fløde) og så mens den stadig er flydende men ikke for varm (den skal jo ikke smelte moussen, max. 30 grader) hældes den over den stablede kage. Tror, at det skal gøres af flere gange for at få et rigtig fedt look, som det shedevils kage havde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer