Amhvas

Mave i kjolen....

30 indlæg i dette emne

Ja - nu har vi så ventet på at jeg skulle blive gravid i 21 mdr. Vi var lige begyndt i udredning og jeg skulle have målt æg næste cyklus. Vi havde besluttet at vi godt lige kunne vente de sidste par måneder til efter bryllup med at starte behandlingen op, så jeg ikke skulle være gravid når vi skal giftes til oktober, og så jeg ikke skal på barsel 3 mdr. før jeg er færdig med min uddannelse. Hvad sker der så? Vi laver skam en økobaby... UPS!! Nu har jeg jo købt (læs: fået af moar) KJOLEN!! Og nu er jeg bare bange for at jeg ikke kommer til at kunne være i den... Kan man sy alle kjoler om så der er plads til en 4 mdr. mave? Åh, jeg er så splittet... er selvfølgelig super glad for at baby endelig har valgt at komme til os, men samtidig er der bare rigtig mange tanker der flyver rundt i mit hoved.

P.S. Er der nogle der læser med, som mener at kende mig, så venligst hold tæt - vi har ikke fortalt det til nogen endnu, da jeg jo er meget kort henne (kan man være det?)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TILLYKKE med graviditeten! :thumbsupsmileyanim: Og Junget kirke?! Sejt! Jeg skal velsignes i Selde kirke :biggrin:

Nåh, men mht. kjolen så kan jeg ikke komme med min personlige erfaring. Men jeg ved at Louisevibe fik syet hendes kjole ud, så hendes smukke, gravide mave kunne være i den. Det kommer sikkert an på kjolen, men umiddelbart vil jeg tro, at det er muligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih hvor fint med Selde kirke :) Jeg har faktisk aldrig været inde i den, men har været på kirkegården et par gange, den er i hvert fald fin udefra :)

Jeg har desværre ikke lige et billede af kjolen, men der er rigtig meget afstivning i overdelen, altså den er sådan korset-agtig... åh jeg håber bare sådan det kan lade sig gøre, eller kan jeg da slet ikke overskue hvad vi skal.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville vente til rigtig tæt på brylluppet før jeg fik lavet den om. Jeg var 5 måneder henne før jeg overhovedet tog på og det kunne ses, så hvis du er heldig kan du passe den som du er nu :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så synes jeg du skal tage kontakt til det sted du har købt brudekjolen, og få dem til at vejlede dig. Det kan jo være, at de så kan bestille en hjem i en større størrelse, f.eks. Det er nok altid lettere at sy ind end sy ud :)

Og Selde kirke er rigtig fin, synes jeg :biggrin: Dog har de for nyligt restaureret den, og sat et "moderne" maleri bag alteret. Det synes jeg ikke er så fint. Men skulderklap til dem, at de prøver at forny sig :biggrin:

Redigeret af Carina Stærke
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih hvor fint med Selde kirke :) Jeg har faktisk aldrig været inde i den, men har været på kirkegården et par gange, den er i hvert fald fin udefra :)

Jeg har desværre ikke lige et billede af kjolen, men der er rigtig meget afstivning i overdelen, altså den er sådan korset-agtig... åh jeg håber bare sådan det kan lade sig gøre, eller kan jeg da slet ikke overskue hvad vi skal.

Det er vist ikke såeh meget mave, man typisk når at få, når man er 4 måneder henne, tror jeg? Louisevibe, som Carina nævnte, fik faktisk fjernet stiverne i sin kjole, og det gjort, at hun kunne have den på, selvom den i første omgang var for ubehagelig, selvom de lagde den ud. Prøv evt. og kontakt hende. Du kan jo også kontakte din kjolebutik og høre dem, hvad de anbefaler. Måske kan du nå at få kjolen i nummeret større i stedet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja, jeg kan selvfølgelig forsøge at ringe til Lilly - men jeg tænker bare, der står på min kvittering at der ikke er fortrydelsesret, så mon de overhovedet vil hjælpe? Hos Lilly i Århus tilretter de ikke, men anbefaler en skrædder, så tror jeg må ringe til hende og høre hvad hun mener om det hele.

Jeg er klar over at man måske ikke kan se noget på det tidspunkt - men jeg er bare kraftig i forvejen, og ville så gerne vise den fine talje frem som kjolen giver :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih hvor fint med Selde kirke :) Jeg har faktisk aldrig været inde i den, men har været på kirkegården et par gange, den er i hvert fald fin udefra :)

Jeg har desværre ikke lige et billede af kjolen, men der er rigtig meget afstivning i overdelen, altså den er sådan korset-agtig... åh jeg håber bare sådan det kan lade sig gøre, eller kan jeg da slet ikke overskue hvad vi skal.

Det er vist ikke såeh meget mave, man typisk når at få, når man er 4 måneder henne, tror jeg? Louisevibe, som Carina nævnte, fik faktisk fjernet stiverne i sin kjole, og det gjort, at hun kunne have den på, selvom den i første omgang var for ubehagelig, selvom de lagde den ud. Prøv evt. og kontakt hende. Du kan jo også kontakte din kjolebutik og høre dem, hvad de anbefaler. Måske kan du nå at få kjolen i nummeret større i stedet?

Hvordan søger man på andre brugere?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten !

Er din kjole fra lilly? så kan du evt finde os et billede på www.lilly.dk

Jeg var inde ved Lilly Aalbrorg i fredags fordi min kjole er blevet til den store side, og hvis ikke det haavde været så længe siden jeg købte min kjole (oktober 2011) så ville de gerne have hjulpet med at bytte den.. så min ikke de vil hjælpe dig med en størrer størrelse eller en hvor du er sikker på maven kan være i.. i Bruden har de haft en fotoserie med Julie i brudekjle med mave, kig evt dem de brugte der :)

Redigeret af HleFevre
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes altså, du skal prøve at kontakte Lilly. De er jo en stor forretning, så når du giver dem besked i så god tid, så kan det måske være, at de kan ændre din bestilling til et større nummer eller en anden model. Eller på en anden måde give dig råd og vejledning!?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er kjolen: http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=30&ProductID=PROD1002&GroupID=GROUP8&VariantID=VO58 - jeg kan ikke finde ud af at sætte billedet ind når jeg bruger mac'en...

Jeg vil så gerne have denne kjole på, så er nærmest ikke interesseret i at få en anden kjole. Jeg håber sådan at den kan forblive smuk og have plads til en lille babyhule, men jeg må jo forsøge at kontakte dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes altså, du skal prøve at kontakte Lilly. De er jo en stor forretning, så når du giver dem besked i så god tid, så kan det måske være, at de kan ændre din bestilling til et større nummer eller en anden model. Eller på en anden måde give dig råd og vejledning!?

Den er ikke kun bestilt - næ nej, det tog skam godt en time, så var den på vej hjem til mine forældre hvor den nu hænger og venter på den store dag. Så den er både købt, betalt og taget med hjem... :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er kjolen: http://www.lilly.dk/...&VariantID=VO58 - jeg kan ikke finde ud af at sætte billedet ind når jeg bruger mac'en...

Jeg vil så gerne have denne kjole på, så er nærmest ikke interesseret i at få en anden kjole. Jeg håber sådan at den kan forblive smuk og have plads til en lille babyhule, men jeg må jo forsøge at kontakte dem.

Det er vist ikke den værste kjole at være gravid i :) og super flot btw.. men hør dem selvom den hænger hjemme, hvis de har mulighed er jeg sikker på at de vil hjælpe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er kjolen: http://www.lilly.dk/...&VariantID=VO58 - jeg kan ikke finde ud af at sætte billedet ind når jeg bruger mac'en...

Jeg vil så gerne have denne kjole på, så er nærmest ikke interesseret i at få en anden kjole. Jeg håber sådan at den kan forblive smuk og have plads til en lille babyhule, men jeg må jo forsøge at kontakte dem.

Det er vist ikke den værste kjole at være gravid i :) og super flot btw.. men hør dem selvom den hænger hjemme, hvis de har mulighed er jeg sikker på at de vil hjælpe

Tak - det vil jeg gøre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først tusinde gange tillykke med bebsen i mavsen, jeg er ret så sikker på jeg har fulgt din kamp et andet sted :fløjt:

Syntes også du skal tage ind og snakke med Lilly, jeg har kun oplevet god service og gode råd fra dem..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, da jeg blev gravid, kunne jeg med det samme ikke holde ud, at ha noget stramt på maven... Så jeg tror ikke at så mange stivere er gode at ha i, når du er 4 mdr'er henne... Men jeg sys da, det er en god idé at rage dem ud... :) Så kan du beholde den smukke kjole.. Selvom jeg er tyk, ville jeg altså gerne vise min mave frem, da jeg var 4 mdr'er henne... Så selvom du normalt gerne ville vise den flotte talje du får i kjolen, tror jeg det kan ændre sig lidt med baby i maven... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke til dig :-)

Jeg står faktisk i præsis samme lykkelige situation :-)

Pt er det tophemmeligt, da det er så tidligt i forløbet, så tys tys ;-) Det føles helt underligt at skrive det her, da jeg ikke har sagt det til nogen som helst endnu :-)

Jeg købte kjole allerede i december. Det er en kjole, som der kun findes én af, så der er ikke mulighed for at bestille en større størrelse hjem.

Kjolen er heldigvis en anelse for stor til mig, maks. en enkelt størrelse. Jeg har med vilje trukke den så langt som muligt, med at få lagt kjolen ind, da jeg gik og håbede på at lykken ville tilsmile os inden brylluppet :-) Så jeg håber inderligt, at jeg kan passe kjolen med en fire måneders mave og tilhørende større barm, hofter mm.. Jeg har slet ingen ide om, hvor stor man er i 4 måned ??? Så jeg er godt forvirret, hvilket dette indlæg nok også bærer præg af.

Da jeg desværre har dårlige erfaringer med, at en graviditet ikke nødvendigvis ender med et barn :-( Venter jeg lige en uges tid eller to, før jeg kontakter min brudekjoleforhandler og hører om mulighederne.

Jeg elsker min kjole, og kan slet ikke overskue, hvis jeg skal have en "rigtig" ventekjole på til brylluppet...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, jeg kan selvfølgelig forsøge at ringe til Lilly - men jeg tænker bare, der står på min kvittering at der ikke er fortrydelsesret, så mon de overhovedet vil hjælpe? Hos Lilly i Århus tilretter de ikke, men anbefaler en skrædder, så tror jeg må ringe til hende og høre hvad hun mener om det hele.

Jeg er klar over at man måske ikke kan se noget på det tidspunkt - men jeg er bare kraftig i forvejen, og ville så gerne vise den fine talje frem som kjolen giver :)

Kæmpe stort tillykke med graviditeten :loveshower: jeg vil sige, at det altså er begrænset hvor meget mave man får i 4. md., når man er første gangs gravid - det skal nok gå medmindre kjolen allerede sidder super tight?! :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh TILLYKKE :cheerleader3: Hvor er det dejligt for jer! Børn kommer aldrig når det ellers lige passer ind i planlægningen... Hih.. Jeg synes du skal bruge din kjole, men sørge for at høre om der ikke kan gøres noget ved den, altså den kan syes ud efter hvor stor maven når at blive :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er meget tynd, så hos mig kunne man ane en lille topmave nederst på maven (under navlen) omkring 3-4 måned første gang. Anden gang gik det lidt hurtigere med at få topmaven. Men Der er ingen problemer omkring taljen før 5-6 måned, sandsynligvis. Det er først rigtigt i 3. Trimester man tager på. Især hvis man i forvejen har lidt ekstra kilo. jeg vi næsten love dig, at der ingen problemer vil være, med at få kjolen på. Samtidig er eventuel kvalme nok ovre, så du kan nyde dagen. Når man har graviditetskvalme har man heller ikke lyst til stramt tøj, men kvalmen plejer kun at være i første trimester. Skulle du være bekymret for noget, så skulle det være, om brysterne kommer til at være vokset en størrelse eller to ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med graviditeten. Jeg stod i samme situation, så vil gerne vise nogle billeder, men har dem ikke lige på arb. maskinen. Jeg var så næsten 6 mdr. henne, så der skulle trylles lidt - det blev klaret med at skifte min str. 40 ud til en str 44, der så blev syet ind... - uddyber lige når der er billeder og tid... (har sidste arb. dag i dag inden ferie/barsel).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer