Rikke aka rapanden

Hvor mange havde i med i kirke ? Bange for kirken virker tom.

21 indlæg i dette emne

Jeg er godt nok begyndt at tænke over de mest underlige ting.. Men min nye skræk er at kirken virker total tom , og at folk klistre sig sammen på bænkene for at sidde med dem de kender, og derfor kun optager de første rækker i hver side...

Hvis alle gæsterne kommer, så er der 46, og det er jo bare ikke særlig mange i en kirke..

Det er først efter jeg er kommet herind jeg har fået den tanke, fordi jeg ser billeder fra jer andres vielse, hvor det bare ligner kirken er proppet..

Hvor mange havde i med i kirken, og virkede jeres kirke tom eller fyldt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre du skal giftes i Roskilde Domkirke, så tror jeg ikke det er noget problem overhovedet... :) Der kommer jo dem der kommer, det kan du jo ikke lave om på..

Der var ca. 80 i kirken til vores bryllup, og der var vist plads til 100... Tænkte overhovedet ikke over det, om der virkede tomt eller fyldt... Man er optaget af lykke! :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har inviteret 59, og det virker heller ikke som særlig mange i den kirke vi skal giftes, men det tænker jeg slet ikke over... den dag skal handle om mig og manden, og tror ikke vores lykke ville være hverken større eller mindre uanset om vi havde været 200 i kirke eller om der havde været 10...

Du skal bare tænke på at få en god dag :)

()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Medmindre du skal giftes i Roskilde Domkirke, så tror jeg ikke det er noget problem overhovedet... :) Der kommer jo dem der kommer, det kan du jo ikke lave om på..

Der var ca. 80 i kirken til vores bryllup, og der var vist plads til 100... Tænkte overhovedet ikke over det, om der virkede tomt eller fyldt... Man er optaget af lykke! :heart:

Jeg tænker bare 46 gæster er jo ikke meget i en kirke, åh det er da også bare noget åndsvagt noget at gå og tænke over.. Af hvad jeg kan google mig frem til, så er der vist bænkpladser til 116 i kirken, så kan jeg jo godt regne ud vores gæster ikke vil fylde særlig meget.. Tror du de kigger underligt hvis jeg slæber hundene og en masse bamser med? -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, kan da godt ske at gæsterne vil kigge lidt hvis de forreste rækker er besat af bamser :) men igen vi lever i en moderne tid, så alt kan vel lade sig gøre :) men tror bare du skal lade være med at tænke så meget over det :) det er jo slet ikke sikkert du overhovedet lægger mærke til hvor lidt / meget gæsterne fylder når du først kommer gående op ad kirkegulvet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde inviteret 43 gæster, og tror der var 70 i kirken. Masser af gamle veninder, kollegaer til os begge osv. :) Og selvom vores kirke også er pænt stor tænkte jeg slet ikke over det... Men tro mig vi fyldte meget udenfor bagefter, og der var MANGE knus der sku uddeles... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du laver kirkehæfter kan du jo evt ligge dem på pladserne fra start af. Det gjorde vi, og "tvang" dermed folk til kun at sidde 4-5 stykker på hver bænk.... Selvfølgelig er der nogen der rykker sig rundt, men generelt satte folk sig ved hver sit hæfte.... Så blev de spredt... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skrev i vores indbydelser, under punktet for hvad tid gæsterne skal være på plads i kirken, at de forreste bænke er reserveret til forældre og søskende, de næste til de nærmeste familier, og så derefter.

Jeg tror ikke folk klumper sig sammen og mon ikke der også kommer nogle til globryllup ? Jeg synes det er en god idé med kirkehæfterne hvis I skal have dem.

Jeg tror også at det med andres kirker ser proppet ud handler om fotograferingen, hvorfra og i hvilken vinkel billedet er taget. Og ellers støtter jeg fuldt op om ideen med bamserne i kirken :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, det synes jeg ikke du skal gå op i :) Tror heller ikke at flok klumper sig sammen, og hvis de gør- so what?

Jeg skal giftes i Ribe Domkirke med ca. 100 gæster + 20-30 globryllupsgæster (vil jeg tro).

Der hænger et billede i kirken fra dens et-eller-andet-jubilæum i 1500-hvidkål, hvor der er 2500 mennesker i kirken :o Men der er så også MERE END proppet. -HAHA- Så spørg om der kommer til at at tomt ud !? JA, det gør der! Men jeg ville ikke giftes noget andet sted alligevel :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var ca. 50 gæster +/- 10 stykker ekstra til globryllup i Odense domkirken! Jeg lagde slet ikke mærke til hvor mange vi var eller hvor tomt kirken var da når man begynder at gå ned af midtergangen, kigger man kun på ens kommende mand :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er godt nok begyndt at tænke over de mest underlige ting.. Men min nye skræk er at kirken virker total tom , og at folk klistre sig sammen på bænkene for at sidde med dem de kender, og derfor kun optager de første rækker i hver side...

Hvis alle gæsterne kommer, så er der 46, og det er jo bare ikke særlig mange i en kirke..

Det er først efter jeg er kommet herind jeg har fået den tanke, fordi jeg ser billeder fra jer andres vielse, hvor det bare ligner kirken er proppet..

Hvor mange havde i med i kirken, og virkede jeres kirke tom eller fyldt?

Tjae - det havde jeg også overvejelser omkring. Jeg var engang til bryllup i Frederiksborg slotskirke og selv om vi var mange gæster, var kirken mere end halvtom - jeg ved ikke hvad brudeparret tænkte om det, men jeg syntes det var en meget stor kirke at være i :-)

Så det passede mig rigtig godt at vores kirke er MEGET lille - så vi havde faktisk det modsatte problem. Der er plads til 80 gæster og med alle de børn og receptionsgæster + dem til globryllup var vi nok oppe omkring d 130 stks - så der var flere der stod op, børn sad på skødet mv - jeg syntes det var fantastisk at den lille kirke var fyldt til bristepunktet. Var vi blevet viet i slotskirken ville man dårligt have fyldt de første 4 rækker ...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi bliver ca 87 i kirken og alle er inviteret i kirken... men se det på den måde, du bliver måske mindre nervøs fordi der ikke er så mange som kigger på dig og som en anden en skrev.. det handler jo kun om dig og din kommende mand :heart:

Man kunne også sætte en annonce i avisen kom til globryllup den og den dag .. eller sådan noget så kan det være kirken bliver fyldt men du kender måske ikke rigtig nogle af dem hehe nå spøj til side.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du laver kirkehæfter kan du jo evt ligge dem på pladserne fra start af. Det gjorde vi, og "tvang" dermed folk til kun at sidde 4-5 stykker på hver bænk.... Selvfølgelig er der nogen der rykker sig rundt, men generelt satte folk sig ved hver sit hæfte.... Så blev de spredt... :)

vi skal ikke have kirkehæfter, så det er desvære ikke en mulighed.. Men ellers et rigtig godt bud :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skrev i vores indbydelser, under punktet for hvad tid gæsterne skal være på plads i kirken, at de forreste bænke er reserveret til forældre og søskende, de næste til de nærmeste familier, og så derefter.

Jeg tror ikke folk klumper sig sammen og mon ikke der også kommer nogle til globryllup ? Jeg synes det er en god idé med kirkehæfterne hvis I skal have dem.

Jeg tror også at det med andres kirker ser proppet ud handler om fotograferingen, hvorfra og i hvilken vinkel billedet er taget. Og ellers støtter jeg fuldt op om ideen med bamserne i kirken :)

Jeg aner ikke om der kommer nogen til glo bryllup, kunne måske forstille mig kærestens band gør, dem har vi desværre ikke plads til til festen, med mindre vi får afbud.. Kunne måske også være nogle af mine grandfætre og grandkusiner måske dukker op.. Men ja vinklen har nok rigtig meget at sige.. Min søster er sikkert også glad hvis hun kan stå alene bag i kirken og synge :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil bare være glad for dem der nu kommer, tror vi ender på 30 i kirken :)

Jeg er bestemt også glad for dem der kommer, har jo heller ikke tænkt mig at invitere folk, bare for at fylde kirken.. Tror bare det er en af mine åndvage bridezilla bekymringer :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skrev i vores indbydelser, under punktet for hvad tid gæsterne skal være på plads i kirken, at de forreste bænke er reserveret til forældre og søskende, de næste til de nærmeste familier, og så derefter.

Jeg tror ikke folk klumper sig sammen og mon ikke der også kommer nogle til globryllup ? Jeg synes det er en god idé med kirkehæfterne hvis I skal have dem.

Jeg tror også at det med andres kirker ser proppet ud handler om fotograferingen, hvorfra og i hvilken vinkel billedet er taget. Og ellers støtter jeg fuldt op om ideen med bamserne i kirken :)

Jeg aner ikke om der kommer nogen til glo bryllup, kunne måske forstille mig kærestens band gør, dem har vi desværre ikke plads til til festen, med mindre vi får afbud.. Kunne måske også være nogle af mine grandfætre og grandkusiner måske dukker op.. Men ja vinklen har nok rigtig meget at sige.. Min søster er sikkert også glad hvis hun kan stå alene bag i kirken og synge :lol:

Og ellers kan du more dig med tanken om at den kirke vi skal vies i har 2 altertavler, 2 orgeler og dobbelt op på rækker så der er 2 kirkegulve at komme skridene op af...Tænk hvis gæsterne sidder det forkerte sted eller gommen tager fejl... :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skrev i vores indbydelser, under punktet for hvad tid gæsterne skal være på plads i kirken, at de forreste bænke er reserveret til forældre og søskende, de næste til de nærmeste familier, og så derefter.

Jeg tror ikke folk klumper sig sammen og mon ikke der også kommer nogle til globryllup ? Jeg synes det er en god idé med kirkehæfterne hvis I skal have dem.

Jeg tror også at det med andres kirker ser proppet ud handler om fotograferingen, hvorfra og i hvilken vinkel billedet er taget. Og ellers støtter jeg fuldt op om ideen med bamserne i kirken :)

Jeg aner ikke om der kommer nogen til glo bryllup, kunne måske forstille mig kærestens band gør, dem har vi desværre ikke plads til til festen, med mindre vi får afbud.. Kunne måske også være nogle af mine grandfætre og grandkusiner måske dukker op.. Men ja vinklen har nok rigtig meget at sige.. Min søster er sikkert også glad hvis hun kan stå alene bag i kirken og synge :lol:

Og ellers kan du more dig med tanken om at den kirke vi skal vies i har 2 altertavler, 2 orgeler og dobbelt op på rækker så der er 2 kirkegulve at komme skridene op af...Tænk hvis gæsterne sidder det forkerte sted eller gommen tager fejl... :tunge:

-HAHA- Åh kan lige se en bridezillas udtryk hvis det skete :lol: I "vores" kirke er der heldigvis kun en midtegang, en altertavle osv, så H2B og gæsterne burde kunne gøre det rigtigt :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skrev i vores indbydelser, under punktet for hvad tid gæsterne skal være på plads i kirken, at de forreste bænke er reserveret til forældre og søskende, de næste til de nærmeste familier, og så derefter.

Jeg tror ikke folk klumper sig sammen og mon ikke der også kommer nogle til globryllup ? Jeg synes det er en god idé med kirkehæfterne hvis I skal have dem.

Jeg tror også at det med andres kirker ser proppet ud handler om fotograferingen, hvorfra og i hvilken vinkel billedet er taget. Og ellers støtter jeg fuldt op om ideen med bamserne i kirken :)

Jeg aner ikke om der kommer nogen til glo bryllup, kunne måske forstille mig kærestens band gør, dem har vi desværre ikke plads til til festen, med mindre vi får afbud.. Kunne måske også være nogle af mine grandfætre og grandkusiner måske dukker op.. Men ja vinklen har nok rigtig meget at sige.. Min søster er sikkert også glad hvis hun kan stå alene bag i kirken og synge :lol:

Og ellers kan du more dig med tanken om at den kirke vi skal vies i har 2 altertavler, 2 orgeler og dobbelt op på rækker så der er 2 kirkegulve at komme skridene op af...Tænk hvis gæsterne sidder det forkerte sted eller gommen tager fejl... :tunge:

-HAHA- Åh kan lige se en bridezillas udtryk hvis det skete :lol: I "vores" kirke er der heldigvis kun en midtegang, en altertavle osv, så H2B og gæsterne burde kunne gøre det rigtigt :lol:

Tror måske det går... man bruger ikke rigtigt den gamle side mere.... men det ville da være sjovt hvis det skete -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer