trikzi

Det kendte spærgsmål.

5 indlæg i dette emne

hejsa.

ja, jeg ved godt at som overskriften siger, er det en kendt spørgsmål, men jeg har virkelig ingen anelse om, hvor meget drikkelse jeg skal bruge.

Vi bliver ca. 70 mennesker til spisning, og heraf ingen børn og ingen reciption.

Jeg har kigget rigtig mange steder, og står nu med rigtig mange forskellige svar, til både vin og sodavand, mm. om hvor meget andre har beregnet, samt hvor meget de beregner pr. person.

Nu er spørgsmålet til alle jer, som har holdt bryllup. Hvor meget fik i brugt???

Glæder mig meget til at høre fra jer. og på forhånd tak for hjælpen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik at vide at man i alt skal beregne en flaske vin pr person, fordelt på rød og hvidvin. Hertil kommer så dessertvin, velkomstdrink og div. drikkevare til bagefter. Vi havde lidt forskelligt til drinks bagefter, hvoraf der blev drukket en del, men tilgengæld drak vores ca. 55 voksne gæster kun lidt under en kasse øl, så vi har MANGE øl tilbage. Vi havde købt ekstra rødvin, da vi har mange rødvinselskere i famlien, men jeg tror at tommelfingerreglen om i alt en flaske vin passede meget godt til vores fest. Vores forbrug af dessertvin kan man tilgengæld ikke regne med da det kun blev serveret en gang ved en fejl, så der leverede vi 3 ud af 6 flasker tilbage.

Forbruget af vin efter maden afhænger jo også af hvad der ellers bliver serveret - har I drinks, fadøl eller lign.

Håber det var lidt til hjælp :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte over en flaske vin per mand (60 flasker til 50 gæster), også fordelt på lidt hvidvin og en del rødvin. Der er mange i min familie der ikke rigtigt drikker vin, så vi troede vi havde købt alt for meget og sikrede os at vi kunne levere de uåbnede flasker tilbager. Men al hvidvinen blev drukket og vi har kun tre flasker rødvin tilbage. Vi købte to flasker cognac og de blev også næsten drukket.

Vi beregnede 4-5 sodavand/øl pr mand, og det passede fint. - der blev også drukket øl/sodavand og eftermiddagen, før festmiddagen.

Køb rigeligt vin og sørg for at kunne levere tilbage. Det er mit bedste råd!! - det er skidt at løbe tør.

Vi gjorde også det at vi købte en god (dyr) vin som alle kunne få et par glas af, og så en lidt billigere vin som vi forsatte med da den dyre slap op.

Vinhandleren sagde at efter tre glas rødvin, kan selv de dygtigste ikke smage forskel på en rigtig god vin og rimelig vin. Så vi syntes ikke der var nogle grund til at drikke dyr vin hele aftenen.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer