-Blomst-

Invitation til reception....

7 indlæg i dette emne

Hej zillaer

Hvordan gør/gjorde i med invitation til receptionen?

Må jeg ikke se den?

Jeg har ALDRIG før været til en reception i forbindelse med et bryllup, så hvad gør man lige, og hvad forventes der? Medbringer de gæster der kun skal med til receptionen gaver, så de også skal have en ønskeseddel, eller er det frit om man vil medbringe gave der?

Hjææælp - hvad skal der i en invitation til receptionsgæsterne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man serverer lidt at drikke og evt lidt snacks til gæsterne. Mange vælger at have en velkomstdrink til hver gæst, og har ellers bare et "buffet" bord hvor gæsterne selv kan forsyne sig med hvad de nu skulle have lyst til af grøntsagsstænger, kage, små smadwich, sodavand, øl osv. Oftest er det stående, men med mulighed for at sidde ned. Mange vælger at medbringe en mindre ting til brudeparret, men det er ikke noget man skal.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi invitere ikke nogle kun til receptionen - vi lod det "sive" at der var reception og alle var velkomne - og så stod det i invitationen til de gæster der også var inviteret til fest :wink: Det var ikke noget problem at der ikke var sendt indbydelser ud, der dukkede MANGE op :wink: Ville ikke have gjort det anderledes.

Vi fik bryllupskage, asti, frugt og snacks :)

ang. gaver, så tror jeg de fleste vil tage noget med til en reception, men synes ikke i skal sende ønskeseddel med - folk skal nok spørge efter den, hvis de vil have en :)

Redigeret af frk.ba
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :rolleyes:

Vi har skrevet en invitation til vores receptionsgæster. Vi har ca. 10-15 personer som vi ønskede at skulle være med til noget af dagen, altså den såkaldte reception. Vi har ingen ønskeliste givet dem, det tænker vi som sådan ikke er så "vigtigt" iforhold til vores bryllupsgæster.

Til receptionen serverer vi boller, pålæg, kaffe, bryllupskage og selvfølgelig drikke. Da vi allerede skal giftes kl. 13 skal gæsterne have noget at stå imod på :biggrin:

Jeg ville gerne vise dig vores indbydelse, men desværre kan jeg ikke uploade dokumentet, men jeg kan da fortælle hvad vi har skrevet:

Overskrift: Indbydelse til Reception

Kære X & X

Vi skal giftes lørdag den 10. november 2012 kl. 13.00.

Derfor vil det glæde os at se jer ved vielsen i X Kirke, (adresse tilføjes til kirken).

Efter vielsen vil vi gerne byde jer på kaffe og kage i vort hjem, (skriv evt. adresse).

Receptionen slutter ca. 16.30

De kærligste hilsner

Har valgt at skrive indbydelse på grundlæggende samme måde som bryllupsinvitationen, dvs. på samme papir, med rød bånd osv :) Så er der ligesom en rød tråd igennem det hele.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lavet receptionsinvitationer til de familiemedlemmer, som vi ikke ser så ofte, hvor der står noget i retningen af:

'Vi skal giftes, og derfor vil det glæde os at se ________

i til vielse i ______ kirke d 6. oktober kl. 13.30.

Efter vielsen byder vi på et glas bobler og bryllupskage

i ______ forsamlingshus.

Receptionen slutter kl._______

Til mine arbejdskolleger kommer der bare en seddel på vores bord, hvor de så kan skrive, om de har lyst til at dukke op eller ej.

Til nogle gamle skolekammerater sender jeg bare lige en facebook-hilsen "hejsa, du er velkommen til at kigge forbi til vielse og et stykke bryllupskage der-og-der og på det-og-det tidspunkt.

Vores reception skal være meget uformel og bare sådan lidt åbent-hus agtigt, fordi vi har valgt kun at feste med de nærmeste om aftenen (tror vi bliver 30)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer