Rikke aka rapanden

Hvad syntes I er ligegyldigt/overflødigt til jeres bryllup?

100 indlæg i dette emne

Hey skønne Zillaèr :-)

Jeg håber vi kan tage denne debat i en sober tone, uden at bruge store ord og blive sure/fornærmet :-)

Hvad har i som par vuderet er er ligegyldigt/overflødigt til jeres bryllup? Kom gerne med forklaring på hvorfor, hvis i altså kan..

Jeg syntes det er så fedt at læse med herinde, og så hvor forskelligt man kan gribe det an, og så fedt at læse og blive inspireret, selvom man måske på mange punkter ikke ønsker det samme.. Hvor ville verden dog være et kedeligt sted, hvis vi allesammen var ens (y)

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha... Jeg har mange ting :P Jeg er praktisk anlagt, og selvom jeg altid har ville giftes, så har jeg INGEN prinsesse drømme :biggrin:

Lad mig nu se:

Transport - Jeg finder ligegyldig/overflødigt at bruge penge på limosiner eller lign... Hvis H2B nu var bilnørd eller noget, så måske, men lige nu synes jeg egentlig det er sjovere at pynte vores søde lille nye Aygo og have det liget sjovt med det hele...

Wedding Favors, WC kurve "or anything too bloody american" - Ja, det sidste del af sætningen siger lidt det hele.. Jeg er lidt anti amerikansk anlagt og føler virkelig ikke for ar bruge mine sur opsparede penge på det, men jeg forstår 100% hvorfor andre gør det...

En kæmpe eller dyr brudekjole - Jeg høre til "Jamen, jeg skal jo kun have den på EN gang!"-gruppen, nægter altså at give en halv million...

Brudepiger/svende/børn, you name it - Igen jeg anser det for at være lidt for amerikansk... Jeg ved ikke hvor traditionen stammer fra, men vi har jo alle se det hav af film der findes hvor bruden har 17.000 brudepiger osv...

Det var hvad jeg lige kunne huske på stående (haha, som om, sidder i sofaen :tunge: ) fod

Xaksia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Live-musik. Ville aldrig smide så mange penge efter musik, både fordi vores budget SLET ikke ville kunne holde til det og fordi jeg desuden har det bedre med en CD med yndlingsmusikken, som jeg "ved hvor jeg har." - Er desuden også sikker på at ingen, eller meget få, af vores gæster ville sætte særligt pris på livemusik.

Men selvfølgelig - Havde vi kassen til at holde bryllup for, så ville jeg da kraftigt overveje det. Men med vores budget har det ikke engang været oppe at vende herhjemme, og det er ikke en drøm eller vision nogen af os har haft. Det passer ikke rigtigt ind i den type fest vi har tænkt os, og er for os meget overflødigt - MEN forstår udmærket at andre vælger denne løsning. For mig ville det bare være til besvær. (:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil nok være toiletkurve fordi jeg ikke lige kan se formålet og fordi jeg ikke ville vide hvad jeg skulle putte i dem som tilgodeser vores gæster....det kan måske ændres hvis jeg får nogle ideer

favourgaver da det er for amerikaniseret, men thumbs up til dem der har kreeret de mange smukke jeg har set herinde :)

kørsel til og fra kirke da feststedet ligger lige op af kirken,

riveslør,

overdådige blomster arrangementer fordi vores lokaler er så smukke i sig selv og der er meget fint bordpynt

musikere eller dj, vi vil hellere have playlister

og sikkert mange flere ting fordi jeg bare ikke vidste de eksisterede :bunny_4:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhh der er vist mange meninger om den, hehe.

Men personligt ville jeg fravælge:

1) Favorbokse. Som regel har folk svært ved at finde ud af, hvad der skal i dem .... og så blir det noget lige gyldigt imo som tandstikker, et stykke tyggegummi osv. Jeg syns personligt, at det er spild af penge .... men ved der er mange, der er lodret uenige, hehe.

2) Toiletkurve fyldt med alverdens magasiner, barberskabere osv. Tror vitterligt det er et få-tal, der har brug for lokumslæsning, når de sidder og tømmer ryggen .... bare den ene dag må de jo kunne undvære :lol: haha. Sikkerhedsnåle osv osv .... altså dem kan man jo selv få brug for fx .... og de er jo nok i ens eget "kit" ift. dagen.... så hvis der skulle ske uheld, så er det højst sandsynligt rigeligt :)

3) STD-kort. Jeg sendte dem selv ud, da jeg troede vores bryllup skulle rykkes til juli og dermed sommerferie sæsonen .... men holder man udenfor sæson ... altså normalt plejer info omkring dato osv jo at sive ud langt tid før indbydelserne .... så medmindre vi virkelig er i ferie-sæsonen, så kan de imo godt gå hen og blive lidt overflødige, for er sikker på, at folk har skrevet datoen ind i kalenderen lang tid i forvejen :)

4) Fejl-køb. Jaja .... man skal self ha nogen, hehe... og man kan ikke undgå fejlkøb :) Men fra starten af, når man opretter sig på det her forum, så er ALT flot ... og ALT er noget, man bare MÅ eje, hehe. Det er virkelig svært at sortere og vælge og finde ud af helt præcis, hvad det er man gerne vil ha ... og man kan også ændre mening undervejs osv. Derfor .... vent med at købe alt muligt pynt til bordet etc, før man er sikker på, at det er liiige det :)

Det var vist lige det, som jeg havde :) hehe .... hvis man ellers ville give den gas på ovennævnte 4 punkter, ligger der ihvertfald en besparelse på minimum 3000-5000 kr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov, glemte da helt at skrive nogle af de ting, vi har vuderet er overflødige/ligegyldige :fløjt:

Gavekordinator - Havde aldrig hørt om udtrykket før jeg kom herind. Tænker at vi nok overlever at skulle bytte et par gaver.

Toiletkurve - Igen noget jeg aldrig har hørt om før jeg kom herind. Og jeg regner ærligtalt med folk selv har hvad de skal bruge med.

Favours - Igen noget jeg aldrig har hørt om før jeg kom herind. For os er det en ligegyldigting, og bare endnu en udgift.

Brudepiger/svende - Er bare aldrig noget jeg har drømt om

Transport - Vi er ret ligeglade med hvad vi køre i, bare vi kommer fra A-B.

Kirke-hæfter- Aldrig noget jeg har tænkt over man kunne lave, og syntes det er spild af papir og penge, salmebogen er der jo alligevel.

Bordhæfter ( hedder de det?) - Det er bare slet ikke os.

Det var lige det jeg kunne komme i tanke om, der er sikkert flere ting. Så måske udvides listen senere :lol: :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja se, der kunne jeg da allerede tilføjet en ting mere :lol:

Rivesløret forstår jeg heller ikke nogen mening med. Hvorfor bruge penge på 2 slør.. Kæft jeg virker som en nærrigrøv :lol:

Redigeret af Rikke aka rapanden
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja da,,, gavekoordinator... regner med folk kigger på ønskelisten og så ellers køber de de gerne vil give os om det er på eller ej - det er ikke vigtigt at få alt det der står på ønskelisten,

Kirkehæfter.... de kan slå op i salmebogen...

Bordhæfter... folk må bare præsentere sig selv....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja da,,, gavekoordinator... regner med folk kigger på ønskelisten og så ellers køber de de gerne vil give os om det er på eller ej - det er ikke vigtigt at få alt det der står på ønskelisten,

Kirkehæfter.... de kan slå op i salmebogen...

Bordhæfter... folk må bare præsentere sig selv....

Tror vi tænker ret ens.. Nu føler jeg mig ikke som en sur kælling -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og ja, vi regner da heller ikke med at få alt på vores ønskeliste.. Og altså hvis vi får 2 af den samme ting, så er det altså ikke særlig svært at tage ind og bytte den, og så købe noget af det man ikke fik...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja da,,, gavekoordinator... regner med folk kigger på ønskelisten og så ellers køber de de gerne vil give os om det er på eller ej - det er ikke vigtigt at få alt det der står på ønskelisten,

Kirkehæfter.... de kan slå op i salmebogen...

Bordhæfter... folk må bare præsentere sig selv....

Tror vi tænker ret ens.. Nu føler jeg mig ikke som en sur kælling -HAHA-

-HAHA- ellers er vi bare to mega-nederen BrideZillas :c166: :c166: (y)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha .... i er ikke mega-nederen .... det hedder prisbevidst på flot dansk! :D

ift. riveslør .... der er mange, der køber et dyrt slør, der skal gå i arv .... eller har arvet eet fra deres mor el mormor el lign og har det på .... det ville jeg også syns var synd blev revet i stykker .... og et riveslør koster 20 kr på eBay .... :lol: måske liiige nærigt nok at spare der lol.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først må jeg sige at jeg var til min venindesbryllup som hendes brudepige og de havde ALT til det. Alt fra klipklapper til gæster, slik buffet, foto stand, DJ og musikker, fotograf og videograf, plus en limo. Så jeg har erfaring fra et bryllup med alt muligt. Og det var en fantastisk flot dag.

Men personligt er jeg lidt mere afslappet. Så selvom jeg har lavet nogle DIY tings, var jeg slet ikke bekymret over hvis vi ikke havde ALT til vores bryllup. Det var mere vigtig for mig at vi var samlet som familier/venner og hyggede os.

Dvs. har jeg vælgt fra favouræsker, toiletkurve (men en ven har lavet nogle hjemmelavet lavendel sæbe til os som en gave - det satte vi i badeværelser), slik buffet, fotovæg, meget kompliceret borddekorationer (bare nogle enkle blomsterplanter i krukker). Vi har ikke haft et band, kun en DJ som også spillede afdæmpet musik under middagen og var ligeså effektiv som en pianist. Det var også meningen at vi skulle fravælge en særlig bryllupstransport og bruge bare forældrenes Citroen C5, men så fik vi en overraskelse selv på dagen da mandens kollega skaffede en gammel Ford til os som en gave (kollegaens far ejer bilen og gjorde det som en tjeneste til hende).

Jeg var meget overrasket og glad for at jeg bekymrede ikke over 'detaljerne' inden brylluppet og derfor var slet ikke stresset på dagen (f.eks. jeg tænkte hvorfor skulle jeg knokle med at hæfte kirkehæfter sammen da det var meget nemmere bare at folde dem - gæsterne vil slet ikke lægge mærke til forskellen!)

Jeg mener ikke at der er noget 'forkert' med de ting vi har fravælgt os, vi havde bare ikke behov for dem til vores dag. Da vi var i gang med planlægningsfase, har vi kigget tilbage på de andre bryllupper vi har været med til. Og så lavet en liste over de ting vi kunne huske om dagen. Vi huskede f.eks. maden og underholdning men ikke så meget de små detaljer. På den måde kunne vi styre vores budget lidt mere over de vigtige og ikke så vigtige dele til vores eget bryllup.

*Mht. kirkehæfter synes jeg også at de kunne være lidt overflødige til et dansk bryllup når man har salmebøger, men vi var nødt til at lave dem da vores vielsen og salmer var en blanding af dansk og engelsk :)

Redigeret af irskdansk
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmmm.... Det er jo lidt en balance. Det skal være lidt ekstra, når det nu er bryllup, men heller ikke for meget lir og gøgl. Personligt fravalgte vi favours - gad ikke noget ligegyldigt og havde ikke budget til noget ordentligt. Vi brugte dog penge på postkort og postkortstativ, så vi havde da lidt ekstra.

Kan godt se ideen med toiletkurve - altså face it. Folk sidder ikke og læser blade og sådan noget til en fest, men plaster, panodil, hårnåle og lign. kan da være nyttige for gæsterne. Så man kan spare en del på det, ved at lave en lille nødhjælpsæske i stedet - men ja, det er jo slet ikke et must.

Synes egentlig ikke jeg føler vi spildte penge på noget ved vores fest - men der var tænkt en del og prioriteret fra start af pga lille budget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

haha .... i er ikke mega-nederen .... det hedder prisbevidst på flot dansk! :D

ift. riveslør .... der er mange, der køber et dyrt slør, der skal gå i arv .... eller har arvet eet fra deres mor el mormor el lign og har det på .... det ville jeg også syns var synd blev revet i stykker .... og et riveslør koster 20 kr på eBay .... :lol: måske liiige nærigt nok at spare der lol.

Jeg er helt viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiildt nærrig... ej rivesløret er overflødigt fordi jeg ikke vil have det.. sløret skal ikke rives og af princip vil jeg ikke købe et riveslør.... har ellers flere 100 meter tyl på loftet.. men igen.. det er princippet.......og det er af 2 grunde.. jeg har købt et dyrt slør og så har jeg intet forhold til traditionen... så den er droppet er den.. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha .... i er ikke mega-nederen .... det hedder prisbevidst på flot dansk! :D

ift. riveslør .... der er mange, der køber et dyrt slør, der skal gå i arv .... eller har arvet eet fra deres mor el mormor el lign og har det på .... det ville jeg også syns var synd blev revet i stykker .... og et riveslør koster 20 kr på eBay .... :lol: måske liiige nærigt nok at spare der lol.

For mig er det også princippet i at skulle købe et ekstra slør, det gider jeg ganske enkelt bare ikke.. Jeg ELSKER mit slør, og det skal ikke rives i stykker, så må folk sgu tage deres eget slør med, hvis de ikke kan leve uden at skulle rive i slør -HAHA-

Sløret sidder jo også godt fast i ens frisure, og gider da heller ikke risikere at ødelægge hele min opsætning, bare for at tilfredsstille nogle rivegale sataner.. Ej okay det lød lidt forkert :badgirl:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

haha .... i er ikke mega-nederen .... det hedder prisbevidst på flot dansk! :D

ift. riveslør .... der er mange, der køber et dyrt slør, der skal gå i arv .... eller har arvet eet fra deres mor el mormor el lign og har det på .... det ville jeg også syns var synd blev revet i stykker .... og et riveslør koster 20 kr på eBay .... :lol: måske liiige nærigt nok at spare der lol.

For mig er det også princippet i at skulle købe et ekstra slør, det gider jeg ganske enkelt bare ikke.. Jeg ELSKER mit slør, og det skal ikke rives i stykker, så må folk sgu tage deres eget slør med, hvis de ikke kan leve uden at skulle rive i slør -HAHA-

Sløret sidder jo også godt fast i ens frisure, og gider da heller ikke risikere at ødelægge hele min opsætning, bare for at tilfredsstille nogle rivegale sataner.. Ej okay det lød lidt forkert :badgirl:

Hey.... RikkeRapRap..... igen er vi enige...... :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bare lige husk, at dine gæster skal ha samme forhold til lige netop den tradition ;) hehe

Jeg tror godt de ved det ikke skal rives.... vi skrev det i indbydelserne og jeg har sagt det til dem... den tradition betyder vidst ikke så meget for dem..... heldigvis... ej kunne I lige se det for jer,... dem jagte mig rundt i lokalerne og mig i min gypsy-wedding brudekjole....hahaha..... ej jeg er sikker på de respektere det når jeg nu har sagt det.... vi er jo nogle gamle krager de fleste af os til det bryllup så det bliver vidst ikke så vildt da....... :cowsleep:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg tænker tilbage på vores fest tror jeg vi ville have droppet DJ'en.. det levede ikke rigtig op til mine forventninger, og til den fest som vi holdt (vil på ingen måde generalisere) kunne vi lige så godt have brugt en juke-box..

Vi havde "fravalgt" transport, men det overraskede de 2 forældrepar os så med, og det var nu alligevel skønt at trille rundt til lokation og festlokalet i en fab bil - men igen ikke noget jeg ville bruge penge på selv..

(Btw, vores toiletkurv med "nødhjælpskit" var guld værd, da en i køkkenet skar sig :unsure: )

Redigeret af louisetina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jamen i bund og grund handler det jo om prioritering :)

Vi har fravalgt:

  1. Favors, da vi ligesom Miss Lena ikke ville putte noget ligegyldigt i og ikke vil bruge alle de penge det ville koste at putte noget ordentligt i.
  2. Live-musik, men havde vi haft pengene havde vi både haft Spleen United, The Kinks og Alpha beat :)
  3. Fotograf hele dagen. Jeg misunder dem der har råd, men det har vi fravalgt, da vi vurderede vores portrætter til at være dem vi ville sætte mest pris på.
  4. Slots-/hotelfest. Vi synes vores fest ville blive for dyr, hvis vi skulle give vores personlige besyv med her. Men jeg kan godt forstå dem der gør det! :)

Jeg vil egentlig også gerne forklare, hvorfor vi har VALGT nogle af de ting vi har :)

  1. DJ - det er mere personligt end jukebox og vi får mere for pengene. Samtidig er vi sikre på at der kan blive spillet noget musik alle kan lide. Det kan man ikke være sikker på med et band.
  2. Kirkehæfter - vores 4. salme - Vi har valgt blandt mange - er ikke i den gamle salmebog. desuden ville vi også gerne give gæsterne besked på, at de kan nå at tjekke ind på hoteller, imens vi får taget billeder. Det havde vi ikke tænkt på, skulle være med i invitationerne.
  3. Toilet"kurve"/nødhjælpspakker - Vi lider begge af høfeber og hvis jeg skal have al min medicin i tasken, kan jeg ikke have plads til andet. At vi nok har lidt ekstra i, i form af neglesaks, pincet osv er fordi Tiger er et fantastisk billigt sted! :lol: I damernes er der også sikkerhedsnåle, nål og tråd osv, men det er igen for min skyld :wink: - vi har ingen blade i, da vi regner med at vores gæster hellere vil danse, end læse :)
  4. Kørsel - det er ikke noget jeg troede vi prioriterede og vi havde egentlig bestemt at droppe det. Troede jeg. Min mor kom til at afsløre at Thomas har booket et eller andet til at komme og køre mig i kirken og os fra kirken - gotta love him :heart:
  5. Brudepiger - det er ikke for min skyld, men jeg ved at både min kærestes datter på ni og min søster på 37 synes det er en stor ting. De kommer ikke til at have nogen opgaver, andet end at hjælpe mig i kjolen, rette på den i kirken inden jeg går ind og så ellers liste op på plads, inden jeg går ind.
  6. Bordhæfter - Fordi jeg synes det er sjovt at lave og fordi vores familier ikke kender hinanden. Der står så lidt om hver gæst.
  7. Slikbuffet - Fordi jeg ELSKER slik!!
  8. Semi-amatørfotograf - Vi har booket en semi-amatør fra kl. 15-brudvalsen for 1700,-.. På den måde føler vi os trygge ved, at der bliver taget billeder af alt og ingen familiemedlemmer skal belemres med tjansen.

Det er så lidt om de valg og fravalg vi har taget - og det er vel det det hele handler om. De valg og fravalg man tager, som gør at det bliver en personlig fest :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lene: Helt enig, man skal jo gøre hvad man selv føler for.. Som sagt er tråden heller ikke oprettet for at man skal sige hvad der er rigtig/forkert, men for at se hvad andre har vuderet som ligegyldigt/overflødigt.. Syntes det er lidt spændene hvor forskelligt vi alle herinde tænker/priotere :-)

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at holde et bryllup for kun de nærmeste 14, fordi de fleste andre var overflødige :-) Selvfølgelig kunne vi godt have taget flere nære venner med, men vi valgte at invitere vores forældre, søskende med påhæng og et vennepar hver. Jeg har hørt om alt for mange, der har brugt mange penge på at pligt invitere nogen, som de alligevel ikke har den store kontakt til. Derfor er fætre, som jeg ser 1 gang om året ligegyldige og overflødige til vores bryllup - lyder måske hårdt :-S

Af mere materialistiske ting synes jeg er kirkepynt og speciel bil er ligegyldigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skal lige siges at de ting jeg finder overflødige især skyldes pengepungen for jeg er helt vild med når andre laver det, men det kommer ikke til at blive en del af vires bryllup.

1. Std kort

2. Favourbokse

3. Bordhæfter

4. Slik buffet

5. Kirkehæfter

6. Toiletkurve

7. Gæstebog

8. Kæmpe blomsteropsatser og dyr brudebuket

9. Live band/ dj

10. Fyrværkeri

11. Brudepiger/brudebørn

12. Sanger i kirke med surprise sang (samme til festen)

13. Riveslør

14. Risposer (det må folk altså selv tage med)

Ja og sikkert også andet (list pinligt lyder jo helt sur og nederen)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer