Rikke aka rapanden

Hvad syntes I er ligegyldigt/overflødigt til jeres bryllup?

100 indlæg i dette emne

Haha.. risposer laver vi heller ikke og tror ikke andre laver det. Vi må ikke kaste med ris foran kirken eller på feststedet. Istedet har vi købt nogle silkestofs sommerfugle som passer til vores tema.

Dansekjole.... det har jeg heller ikke overhovedet overvejet. Hvordan kan det være I vælger det ?

Brystbuketter til H2B, han er i uniform og det passer sig ikke dertil synes han. Ved ikke om min svigerfar vil have. Min egen far vil nok gerne og min niece som er brudepige får en enkelt corsage ( staves ) til om håndleddet. Hun vil elske det :)

Der er faktisk meget vi har valgt fra kan jeg se.. kommer i tanke om noget nyt hver eneste gang I andre skriver....

He he, nu er jeg lidt rund. Er en str. 44. Og den kjole jeg havde på var altså godt nok ikke behagelig hele aftenen. Når jeg sad ned følte jeg mine ribben blev mast. Jeg havde købt en kjole ved Solo til 400 kr, og den kom på liiige efter brudevalsen. :) Jeg siger dig det var dejligt!!! Helt vildt. Jeg kunne springe rundt og danse vildt med alle de andre tøser... og INTET klemte nogen steder... he he.. Men nu er jeg heller ikke vant til høje sko og fin kjole :) Men derfor havde jeg købt kjole og flade sko til efter brudevalsen.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha.. risposer laver vi heller ikke og tror ikke andre laver det. Vi må ikke kaste med ris foran kirken eller på feststedet. Istedet har vi købt nogle silkestofs sommerfugle som passer til vores tema.

Dansekjole.... det har jeg heller ikke overhovedet overvejet. Hvordan kan det være I vælger det ?

Brystbuketter til H2B, han er i uniform og det passer sig ikke dertil synes han. Ved ikke om min svigerfar vil have. Min egen far vil nok gerne og min niece som er brudepige får en enkelt corsage ( staves ) til om håndleddet. Hun vil elske det :)

Der er faktisk meget vi har valgt fra kan jeg se.. kommer i tanke om noget nyt hver eneste gang I andre skriver....

He he, nu er jeg lidt rund. Er en str. 44. Og den kjole jeg havde på var altså godt nok ikke behagelig hele aftenen. Når jeg sad ned følte jeg mine ribben blev mast. Jeg havde købt en kjole ved Solo til 400 kr, og den kom på liiige efter brudevalsen. :) Jeg siger dig det var dejligt!!! Helt vildt. Jeg kunne springe rundt og danse vildt med alle de andre tøser... og INTET klemte nogen steder... he he.. Men nu er jeg heller ikke vant til høje sko og fin kjole :) Men derfor havde jeg købt kjole og flade sko til efter brudevalsen.. :)

Præcis derfor. Har en gang været til bryllup med en brud, der skiftede til joggingtøj, fordi hun ikke kunne holde ud at have sin kjole på. Nu satser jeg ikke på, det skal være så slemt med min kjole, men det er med snørre, så jeg tror, jeg kommer til at sætte stor pris på at komme over i noget, der ikke strammer mavsen ind, når brudevalsen er danset...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhh en sjov tråd. I starten var jeg meget til at mit bryllup skulle være heeeelt afslappet. Så kom jeg herind og så en masse muligheder - og så gælder det lidt om dels at lade sig inspirere men også at holde fast i det som er vigtigt. Vi er begge på SU så det har jo en betydning :)

Ting som vi har fravalgt

Bordhæfter (mest fordi jeg ikke synes det passer til uformel fest)

STD kort - fordi frieriet fandt sted i februar og vi skal giftes i juni - direkte til invitationer ;)

diverse poser med karameller, mints eller lign. - ikke lige os

toiletkurve - synes jeg faktisk er en sød idé, men tiden har ikke lige været til det

make-up artist på dagen. VIl helst ikke stresse og har istedet fået god hjælp inden og forkælet mig selv emd en masse lækker makeup som jo også kan bruges til sommerens andre fester

frisør - overflødigt, da mit hår er kort ;)

Slør - passer ikke til kjolen

DJ/band - ville jeg sq gerne have haft, men det var simpelthen for dyrt hvis det skulle være godt.... Hellere god playliste end dårligt band.

Familien til aftenfest - vi har kun søskende, forældre og venner med til aftenfest - familien skal hjem efter receptionen

Børn er fravalgt hele dagen- da vi ønsker en voksen fest. deraf selvfølgelig heller ingen brudebørn

Dyr vin - fordi vi ikke selv sætter nok pris på det.

Prof fotograf - har har vi måtte vælge en amatør pga. økonomi :)

Stor bryllupsrejse - men vi tager en tur i Europa

Kørsel- vil sq hellere bruge de penge på en weekend tur efter brylluppet - biler mv har heller aldrig haft min store interesse. Min kæreste er enig

Ting som er tilvalgt

VI synes det var vigtigt at blive gift NU i stedet for at vente og sparre op :) Det er vigtigt for os at blive gift inden vi får børn! Det er det største "tilvalg"

Dyrere brudekjole end planlagt. Egentlig ville jeg bare giftes i en sommerkjole, så en kort brudekjole. men da jeg stod i en rigtig brudekjole måtte jeg have den.... Ikke rationel, men glæder mig til at blive gift i den

Brudebuket - det er vigtigt for mig den er pæn og lavet af en ordentlig blomsterbinder :)

God mad - det er vigtigt for os at vi spiser god mad

Kirke

Dyre ringe lavet ved en "gammeldags guldsmed" har været ret vigtigt for os fremfor at bestille på nettet. VI skal jo have dem på hver dag resten af livet ;)

Bryllupskage - som er hjemmelavet. Synes det ville være så fint at lave den selv

Feststed hvor gæster kan overnatte (godt nok i telt, men stadig ;)) så halvdelen ikke skal køre hjem....

hjemmelavede invitationer - synes det var hyggeligt - men det kostede både mere tid og flere penge end jeg havde troet...;) ak ak

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmm af DIY ting har vi fravalgt favours - de virker lidt ligegyldige for mig, med mindre man har et eller andet specielt, man kan komme deri (Jeg synes f. eks at blomsterfrø fra have-elskere er en sød ide).

Vi har tilvalgt toiletkurve, fordi jeg synes, det er en overskuelig opgave (ikke noget klippe-klistreri der:)) og fordi jeg selv gjorde stor brug af den til det sidste bryllup, jeg var til:)

Desuden har jeg tilvalgt en dansekjole (okay, hvis jeg nogensinde får fundet en:)) fordi jeg elsker at danse, og min brudekjole er ikke vildt dansevenlig. Men jeg skal så også helst både stå i spagat OG lave et par kolbøtter, når jeg danser.

Mange af de fravalg, vi har gjort os, er nok af økonomisk karakter - Ville da gerne bruge mange mange penge på et par flotte speciallavede ringe f. eks, men vi må bare priotere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm af DIY ting har vi fravalgt favours - de virker lidt ligegyldige for mig, med mindre man har et eller andet specielt, man kan komme deri (Jeg synes f. eks at blomsterfrø fra have-elskere er en sød ide).

Vi har tilvalgt toiletkurve, fordi jeg synes, det er en overskuelig opgave (ikke noget klippe-klistreri der:)) og fordi jeg selv gjorde stor brug af den til det sidste bryllup, jeg var til:)

Desuden har jeg tilvalgt en dansekjole (okay, hvis jeg nogensinde får fundet en:)) fordi jeg elsker at danse, og min brudekjole er ikke vildt dansevenlig. Men jeg skal så også helst både stå i spagat OG lave et par kolbøtter, når jeg danser.

Mange af de fravalg, vi har gjort os, er nok af økonomisk karakter - Ville da gerne bruge mange mange penge på et par flotte speciallavede ringe f. eks, men vi må bare priotere.

Hvor er du bare hel vildt herlig og fantastisk.... gad SÅ godt danse sammen med dig.... det er så fedt bare at slå sig løs...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad har i som par vuderet er er ligegyldigt/overflødigt til jeres bryllup? Kom gerne med forklaring på hvorfor, hvis i altså kan..

Fravalg:

- Kørsel... Min mand ville oprindeligt gerne have en limo, men eftersom det var i januar var det yderst begrænset hvem der ville love de kunne køre (pga. evt. sne) og dem der VILLE love det, forlangte 5000kr.. Penge vi havde, men ikke ønskede at bruge på noget - for os - ligegyldigt! :)

- Designerkjole... Et fravalg der gik på at jeg var for nærig til at give ret meget mere end de 5.500kr min kjole kostede...

- Dansekjole... Ville have min dejlige brudekjole på hele aftenen! :):heart:

- Bordhæfter.. Alle kendte stort set alle, så det var et nemt fravalg da jeg ikke anede hvad jeg ellers skulle komme i dem..

Tilvalg:

- Gode vine, dyr asti & lækker mad... Det var noget af det vigtigste for os, så det var noget af det første vi fik på plads..

- KAGE! Vi fik både lavet bryllupsmuffins til receptionen og bryllupskage til kaffen.. Set i bakspejlet havde vi nok "nøjedes" med bryllupskagen til receptionen, da der blev smidt meget godt kage ud.. :) Det var jo en skam..

- Ansigtsbehandlinger til os begge, makeup på dagen til mig og frisør på dagen til mig.. Det var noget der betød meget for mig fordi jeg er en kløvning til selv at gøre noget som helst i den retning, så det var med til at "berolige" mig om at jeg nok skulle blive smuk på vores store dag..

- Heldagsfotografer.. Vi havde 2 (www.ch-foto.dk) heldagsfotografer og det var mit "krav" - jeg er billede-tosset og jeg havde brug for at vide at der var prof øjne på festen hele tiden.. Og vi har idag omkring 3000 fantastiske billede-minder fra dagen :heart:

Og ellers vil jeg sige at med en overskridelse af budgettet på 65.000kr vil nogle måske påstå der er flere tilvalg end fravalg - men det har måske mest handlet om at vi ikke har villet "nøjedes".. Selvfølgelig er der masser af ting der kunne have været dyrere og bedre osv, men det tror jeg altid der er uanset om budgettet er 10.000 eller 200.000kr.. Vi ville have DRØMMEBRYLLUPPET, og ikke sidde tilbage med en følelse af at "vi ville gerne have haft, men havde ikke råd..." :)

Men hvad der er rigtigt for mig - er måske ikke rigtigt for andre.. Og hvad der er DRØMMEN for mig, er måske et mareridt for andre.. :wink:

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis vi havde budgettet til det, så ville jeg have det hele! :loveboard:

Pga. økonomien, og faktisk kun derfor, har vi fravalgt nogle af de ting, som vi ellers havde snakket om, som:

  • Kørsel, vi har ikke selv bil, så lejer bare en alm bil, da vi jo skal en del rundt, men vi har ikke lejet en limo, veteranbil osv...
  • Fadøl! Åha, ville så gerne ha' lækre fadøl, men det er måske lige over the top, desværre...
  • Bartender, ville gerne have en fuld bad med fuld betjening, men det er også for dyrt...
  • Dyre ringe, men på den anden side, får vi nogle der er lavet af arveguld og præcis som vi vil ha' dem... :heart:
  • Overnatning til ALLE vores gæster, der er desværre kun plads til de nærmeste, men ville ønske vi kunne leje et kæmpe gods og ikke kun et budget-gods... :wink:
  • Dyr brudebuket og blomster generelt...
  • Live musik... Her er det faktisk fordi det ikke er os, men okay, en guitarist ville da være dejlig at ha' under middagen... :wink:

Der er sikkert mere, men nu er vores datter vågnet fra luren...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fravalg:

- Kørsel... Vi ville oprindeligt gerne, men den type bil vi gerne vil have er svær og dyr at opdrive så nu pynter vi golfen istedet og det passer i virkeligheden meget bedre til mig :)

- Designerkjole... Min mor betaler og jeg har ikke lyst til at udnytte det

- Dansekjole... Vil have min brudekjole på hele aftenen!

- Bordhæfter.. Aldrig brugt i familierne før, så ser ingen grund til at starte på det nu

- Favours...mange andre har forklaret fint hvorfor :)

- Vi havde så egentligt også fravalgt vielsesringe (ville bruge forlovelsesringene) men den er vi begyndt at genoverveje.

Mange af vores fravalg er baseret på økonomi og en vurdering af hvordan tingene vil blive modtaget af vores gæster :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fravalgt følgende:

- Kørsel (vi skal have taget billeder i parken ved slotskirken) og festen er 2 km derfra!)

- Toiletkurve (jeg ved ikke om det bliver nødvendigt - har ikke helt taget beslutningen endnu :) )

- Dansekjole (selvom min kjole måske bliver svær at danse i, vil jeg gerne have den på hele aftenen)

Tilvalgt:

- Favours: Jeg synes det er sødt med "ligegyldige" ting :)

- Kirkehæfter: Personligt og vores bliver helt enkle

- Bordhæfter: Fordi jeg synes det er sødt og rart for folk at kunne starte en samtale ud fra "Stine: spiser chokolade dagen lang, og læser i øvrigt mange bøger" (eller hvad det nu kan være :) )

- Liveband: Fordi vi får det rigtig billigt af mine kolleger!

- STD: Fordi vores gæster skulle have mulighed for at booke overnatning i god tid (vi valgte at sende dem på mails, så der sparede vi portoen)

Uanset hvad man vælger/ikke vælger, får man jo den perfekte dag! Det er jo kærligheden til hinanden det hele handler om :loveflag: :loveflag: :loveflag:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syns det er sjovt at se alle de tilvalg og fravalg, som alle har lavet og hvor individuelt det er :)

Personligt syns jeg ihvertfald i sådan en proces, at man virkelig skal finde ud af, om tingene er nødvendige eller ej.

  • Blir brylluppet dårligere, fordi vi ikke har barberskrabere og mandeblade på toilettet ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at gæsterne ikke får en lille boks med chokolade, bolsjer el en tandstik ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at vi ikke bliver hentet i en hestevogn el limousine ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at gæsterne skal sidde med en "tung" samlebog i skødet og i stedet for nøjes med et foldet A4 ark ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at det ikke bliver holdt på et slot ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at kirken ikke er over pyntet med blomster ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at ....

Spørgsmålene er mange og jeg ved ikke, om jeg egentlig måske er blevet lidt anti-bryllupnødvendigheds-agtig i hele denne her proces lol. Men jeg syns virkelig, at man engang imellem skal finde tilbage til essensen - nemlig, at det handler om at blive gift og at fejre kærligheden mlm en selv og ens kæreste :) At man skal passe på med, at fejringen af kærligheden ikke blir drunket i toiletkurve, favourbokse og store kareter :)

... og ved godt, at der er mange traditioner forbundet med et bryllup og at man plejer jo at gøre dit og dat osv .... og det er jo kutymen osv :) Jeg tror faktisk, at man måske skal finde fx 5 ting, som man siger: Det her betyder virkelig noget for os og så evt. gi den gas der i stedet for at gi den gas på 50 forskellige punkter :) Men som sagt .... bare mit udgangspunkt :fløjt: hehe.

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også at Maria har ret :)

Må også indrømme, at det jeg ser mest frem til er at sige "ja" og det at blive gift :)

Jeg laver alle de andre ting, fordi JEG synes det er sjovt, og ikke fordi jeg føler det forventes af mig, eller at det SKAL være en del af en god bryllupsfest...

Men det er klart, at man viser personlighed ved at lave DIY-projekter osv :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var blevet spurgt for 6mdr siden, havde jeg svaret; stortset alt! :) Jeg skulle ikke have noget af alt det pjat jeg kunne læse om herinde og kunne ikke forstå alle de tosser der gad spilde tid på det! På en eller anden måde er jeg alligevel endt med at have

Hotelovernatning - har fået den gratis

Favoræsker - med næsten gratis indhold

3 brudepiger - fordi selv bad om at være brudepiger og selv står for at købe tøj osv.

En brudesvend - hans mor spurgte om han ikke nok måtte

Toiletkurv - ikke ret omfattende, stortset ting jeg har i forvejen

Ja selv et slør, havde jeg ikke havde tænkt mig at jeg skulle have!

Til gengæld skal vi ikke have:

Brudevals - vi vil hellere danse kinddans (min afrikaner har for mange rytmer i sig til vals - og jeg har vist ingen rytme :wink: )

Kysserunder - jeg er klinikassistent, jeg får nok af fremmedes spyt til hverdag!

Tallerkenlarm - vi kan godt finde ud af at kysse uden tvang

Strømpebånd - det er mine lår ikke indrettede til

Noget blåt - passer ikke til resten af udstyret (ligemeget at det ikke kan ses, hvis jeg VED det er der)

Fancy transport - vi havde ikke råd til en helikopter

Save-the-date-kort - anede ikke de eksisterede

Bordhæfter - lidt for besværligt med vores sammensætning af gæster

Slik buffet - frisk frugt i stedet, nu er et jo sæson for bær mv.

Gæstebog - vi har lavet kort som folk kan skrive hilsner på og hænge op på væggen

Kæmpe blomsteropsatser og dyr brudebuket - er til noget mere boheme (hvilket heldigvis kan gøres lidt billigt)

Fyrværkeri - vi får sankthansbål

Riveslør - der skal ikke rives noget nogen steder! hvad i alverden skal det til for?

Strømpeklipning - igen, hvorfor???

Risposer - folk må tage sæbebobler med hvis de vil

Dyr brudekjole - jeg kan ikke se meningen med at bruge >10.000 på en kjole man skal bruge i 10 timer

Fotograf - for dyrt, vi har gode fotografer iblandt gæsterne

Morgengaver - er det ikke nok at få en mand/kone?

Ja, der var vist et par stykker i blandt, som ikke var nævnt endnu! Vi er nogle underlige fisk :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fravalgt:

Favours

Drinkskort

Bord- og kirkehæfter

Toiletkurve

Kørsel

Live musik

Designerkjole

Restaurant

Store blomsterdekorationer

brudesvende og -piger

Forlover.

Vi er generelt ikke vilde med alt for meget amerikanisering.

Dog synes jeg, at en bryllupskage hører sig til et bryllup :) Lige som en gæstebog. Det er jo ikke dyrt at finde et ringbind og så smide nogle plastiklommer i, så folk kan skrive en hilsen på et sykke papir. Synes bare det er dejligt med alle de dejlige hilsner.

Vi har valgt toastmaster fordi vi gerne vil have, at der er lidt styr på alle indslagene. Har oplevet til mange fester, at der i starten ikke er nogle taler, men når først en begynder, så kommer de alle væltende, og det bliver lidt for sammenpresset. Og så er kan vi selv slappe helt af i løbet af aftenen :)

Så har vi valg fotograf fordi vi synes, at billederne til en sådan dag er meget vigtige, og vi ville gerne give et par tusinde for nogle rigtigt gode billeder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syns det er sjovt at se alle de tilvalg og fravalg, som alle har lavet og hvor individuelt det er :)

Personligt syns jeg ihvertfald i sådan en proces, at man virkelig skal finde ud af, om tingene er nødvendige eller ej.

  • Blir brylluppet dårligere, fordi vi ikke har barberskrabere og mandeblade på toilettet ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at gæsterne ikke får en lille boks med chokolade, bolsjer el en tandstik ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at vi ikke bliver hentet i en hestevogn el limousine ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at gæsterne skal sidde med en "tung" samlebog i skødet og i stedet for nøjes med et foldet A4 ark ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at det ikke bliver holdt på et slot ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at kirken ikke er over pyntet med blomster ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at ....

Spørgsmålene er mange og jeg ved ikke, om jeg egentlig måske er blevet lidt anti-bryllupnødvendigheds-agtig i hele denne her proces lol. Men jeg syns virkelig, at man engang imellem skal finde tilbage til essensen - nemlig, at det handler om at blive gift og at fejre kærligheden mlm en selv og ens kæreste :) At man skal passe på med, at fejringen af kærligheden ikke blir drunket i toiletkurve, favourbokse og store kareter :)

... og ved godt, at der er mange traditioner forbundet med et bryllup og at man plejer jo at gøre dit og dat osv .... og det er jo kutymen osv :) Jeg tror faktisk, at man måske skal finde fx 5 ting, som man siger: Det her betyder virkelig noget for os og så evt. gi den gas der i stedet for at gi den gas på 50 forskellige punkter :) Men som sagt .... bare mit udgangspunkt :fløjt: hehe.

Så må jeg være anti bryllupsnødvendigheds-agtig, selvom vi skal have et "normalt" bryllup :lol: Jeg må erkende jeg nogle gange har tænkt " Hvorfor dog bruge penge/tid/overskud på det" , når jeg har læst herinde...

Dernæst vil jeg sige jeg syntes det er ærgeligt hvis folk føler sig ramt at ting i tråden, som jeg skrev er tråden jo lavet for at se hvor forskelligt vi tænker osv. Tror da der er nævnt ting her i tråden, som er noget mange har tilvalgt, også inkl. mig selv.. Det er jo ikke fordi folk sidder og rakker ned på de forskellige ting, vi deler jo bare VORES holdninger til tingene, og det syntes jeg altså er vigtigt at huske, det er jo ikke en angrebstråd..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har fravalgt

Live musik/DJ - pga økonomi.. Ville SÅ gerne ha en pianist under middagen og live band om aftenen, men sådan skal det ikke være. Så nu har vi lavet 2 spillelister på spotify. :)

Dansekjole - min brudekjole blir det dyreste stykke tøj jeg nogensinde kommer til at købe, jeg skal da så meget ha den på så længe som overhoved muligt! :)

STD kort - vi fandt ud af brylluppet skulle holdes 6 mdr før, så der var ikke tid til dem. :)

Slikbuffet - havde aldrig hørt om det før jeg kom herind og min H2B sys det er en fuldstændig latterlig ide.. (jeg sys nu det er lidt hyggeligt ;))

Prof. Fotograf - min H2B's stedfars datter er fritidsfotograf og tog også billeder til min svigermors bryllup hvilket hun er smadder dygtig til, derfor har hun fået opgaven.. Men min største drøm er Tina Liv.. Suk...

Reception - eftersom vi holder meget lavbudget bryllup er det en af de "større" ting som er skåret fra., havde vi kunne låne lokaler af kirken havde vi gjort det, men det koster næsten lige så meget for 2 timer, som for vores festlokaler i 3 døgn!!

Slots/gods/herregårds bryllup - ja, som overstående.. Man får ikke meget slot til 70 mennesker for 30.000 med kjole og alt.. :)

Ting vi har tilvalgt:

Favourboxe - vores blir ikke bare ligegyldige! Der kommer bla. Hjemmelavede chokolader, blomsterfrø fra vores have og et par andre småting i.

Bordhæfter - der er MANGE i vores selskab som ikke kender hinanden og vores bordplan blir godt blandet.

Overnatning på hotel - det er vigtig for min H2B at vi ikke bare Crasher på gulvet eller derhjemme..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige starte med at sige at jeg synes det er en interessant tråd der kan give lidt stof til eftertanke hvis man er i tvivl om noget

Jeg syns det er sjovt at se alle de tilvalg og fravalg, som alle har lavet og hvor individuelt det er :)

Personligt syns jeg ihvertfald i sådan en proces, at man virkelig skal finde ud af, om tingene er nødvendige eller ej.

  • Blir brylluppet dårligere, fordi vi ikke har barberskrabere og mandeblade på toilettet ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at gæsterne ikke får en lille boks med chokolade, bolsjer el en tandstik ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at vi ikke bliver hentet i en hestevogn el limousine ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at gæsterne skal sidde med en "tung" samlebog i skødet og i stedet for nøjes med et foldet A4 ark ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at det ikke bliver holdt på et slot ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at kirken ikke er over pyntet med blomster ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at ....

Spørgsmålene er mange og jeg ved ikke, om jeg egentlig måske er blevet lidt anti-bryllupnødvendigheds-agtig i hele denne her proces lol. Men jeg syns virkelig, at man engang imellem skal finde tilbage til essensen - nemlig, at det handler om at blive gift og at fejre kærligheden mlm en selv og ens kæreste :) At man skal passe på med, at fejringen af kærligheden ikke blir drunket i toiletkurve, favourbokse og store kareter :)

... og ved godt, at der er mange traditioner forbundet med et bryllup og at man plejer jo at gøre dit og dat osv .... og det er jo kutymen osv :) Jeg tror faktisk, at man måske skal finde fx 5 ting, som man siger: Det her betyder virkelig noget for os og så evt. gi den gas der i stedet for at gi den gas på 50 forskellige punkter :) Men som sagt .... bare mit udgangspunkt :fløjt: hehe.

Nu er jeg så lidt uenig.. :biggrin:

Nej, brylluppet bliver nok ikke dårligere af at gæsterne ikke får en lille æske, eller kirken ikke er pyntet.... Helt enig.. Men for mig er det de detaljer der gør at det er mit bryllup og ikke "bare" en fest..

Nu har min familie tradition for at holde fest ved enhver given lejlighed. Så måske derfor er det vigtigt for mig ligesom at markere at det altså er en helt særlig dag.

Og samtidig også en dag man (forhåbentlig :tunge: ) kun oplever én gang i sit liv og så skal den da have fuld gas..

Men altså bare min mening.

Nå men her er vores

Fravalg

*Dyr transport- Svigerfar har en sprød cadillac vi må køre i

*Dansekjole- Som flere har sagt, jeg skal da have min brudekjole på så længe som muligt

*Live band og musik under maden- Primært økonomi og så er det ikke lige vores stil.

*Reception- vi bliver 100 pers til festen så der var ikke råd til en reception også

Tilvalg

*Fotograf hele dagen- det betyder meget for mig og vi fik et godt tilbud

*Pakkeløsning- Vi holder det i selskabslokaler med menu, vin , fri bar og alt personale. Dyrere end så meget andet men gider ikke stå for de ting selv

*Frisør- Jeg skal se aller bedst ud og skal derfor have proff hjælp :griner:-

*Slikbuffet- Elsker konceptet og så elsker vi begge slik

Overvejelser (ting som jeg ikke endnu har besluttet om vi skal have eller ej)

*Favouræsker- elsker ideen, men synes der skal noget meningsfyldt eller sjovt/hyggeligt i og har ikke lige fundet det endnu

*Bordhæfter- ville være smart da mange af vores gæster ikke kender hinanden, men kæmpe arbejde når man bliver 100

Kommer sikkert mange flere på alle tre lister men jeg har da også god tid...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde stort set ALT til vores bryllup... og vi ELSKEDE at lave det hele, så brylluppet summede af vores kreative ånd og alle gæster har virkelig bemærket det og kommenteret, hvor gennemført det hele har været...!!!

Vi fravalgte:

- STD-kort, da vi sendte inbydelsen 5½ måned inden festen

- Fyrværkeri: det havde aldrig været på tale, da jeg er hunderæd for furværkeri samt vi ikke må fyre det af på vores feststed grundet den fredede grund

- Børn til festen

- Overnatning til gæsterne

- Brudepiger og brudesvende: havde min søn været gammel nok til at forstå det, så havde han helt sikekrt skulle være min brudesvend, men jeg kunne ikke forene mig med tanken om, at det skulle være andres børn eller for den sags skyld voksne.

Tilvalg:

- se blot min planlægningstråd, så finder i både favorbokse, hestevognskæørsel, hummer-kørsel, bryllupskage, bordhæfte m.m. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Meningen med indlægget var heller ikke, at man skulle droppe ALT, der har med bryllup at gøre og som gør det til ens fest :) hehe. Måske bare mere, at man engang imellem måske skal tænke: hey ... er det her overhovedet nødvendigt for at vi får en helt fantastisk fest !?!? Altså self har jeg da min egen holdning til favorboxe og toiletkurve og indlægget er farvet heraf :lol: lol. Men altså ja .... jeg syns måske bare, at man skal prøve at finde de ting, som virkelig betyder noget for alvor og prøver at gøre noget extra ud af det fx så :) Og har set nogen gange, at et bryllup og kærligheden er blevet overskygget af mærkelige favor-gimmiks osv - hvilket jeg helt personligt måske syns er synd :)

Men som jeg også startede ud med ... smag og behag og jeg er måske blevet lidt anti-bryllupsnødvendigheds-agtig, som jeg lagde ud med at sige :lol: haha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Meningen med indlægget var heller ikke, at man skulle droppe ALT, der har med bryllup at gøre og som gør det til ens fest :) hehe. Måske bare mere, at man engang imellem måske skal tænke: hey ... er det her overhovedet nødvendigt for at vi får en helt fantastisk fest !?!? Altså self har jeg da min egen holdning til favorboxe og toiletkurve og indlægget er farvet heraf :lol: lol. Men altså ja .... jeg syns måske bare, at man skal prøve at finde de ting, som virkelig betyder noget for alvor og prøver at gøre noget extra ud af det fx så :) Og har set nogen gange, at et bryllup og kærligheden er blevet overskygget af mærkelige favor-gimmiks osv - hvilket jeg helt personligt måske syns er synd :)

Men som jeg også startede ud med ... smag og behag og jeg er måske blevet lidt anti-bryllupsnødvendigheds-agtig, som jeg lagde ud med at sige :lol: haha

Du har så meget ret :cheerleader3:

P.s. tror du så egentlig at jeg som brud er nødvendig.. og kan jeg måske spares væk ? :blink: :blink: :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns det er sjovt at se alle de tilvalg og fravalg, som alle har lavet og hvor individuelt det er :)

Personligt syns jeg ihvertfald i sådan en proces, at man virkelig skal finde ud af, om tingene er nødvendige eller ej.

  • Blir brylluppet dårligere, fordi vi ikke har barberskrabere og mandeblade på toilettet ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at gæsterne ikke får en lille boks med chokolade, bolsjer el en tandstik ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at vi ikke bliver hentet i en hestevogn el limousine ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at gæsterne skal sidde med en "tung" samlebog i skødet og i stedet for nøjes med et foldet A4 ark ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at det ikke bliver holdt på et slot ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at kirken ikke er over pyntet med blomster ?
  • Blir brylluppet dårligere af, at ....

Spørgsmålene er mange og jeg ved ikke, om jeg egentlig måske er blevet lidt anti-bryllupnødvendigheds-agtig i hele denne her proces lol. Men jeg syns virkelig, at man engang imellem skal finde tilbage til essensen - nemlig, at det handler om at blive gift og at fejre kærligheden mlm en selv og ens kæreste :) At man skal passe på med, at fejringen af kærligheden ikke blir drunket i toiletkurve, favourbokse og store kareter :)

... og ved godt, at der er mange traditioner forbundet med et bryllup og at man plejer jo at gøre dit og dat osv .... og det er jo kutymen osv :) Jeg tror faktisk, at man måske skal finde fx 5 ting, som man siger: Det her betyder virkelig noget for os og så evt. gi den gas der i stedet for at gi den gas på 50 forskellige punkter :) Men som sagt .... bare mit udgangspunkt :fløjt: hehe.

jeg er så enig! Det er vigtigt at holde tungen lige i munden og tænkte på hvad man drømte om INDEN bryllupsklar ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg er så enig! Det er vigtigt at holde tungen lige i munden og tænkte på hvad man drømte om INDEN bryllupsklar ;)

Det er jeg helt enig i.. Jeg kan da sagtens sagtens syntes andres borde er pæne, andres planlægning lyder fantastisk, andres kjole er smuk, andres ringe er smukke osv osv osv osv osv. Men derfor skal jeg ikke pludselig have alt, bare fordi jeg har opdaget en masse ting jeg ikke vidste man gjorde/kunne. Jeg tror også det for mig handler om at festen virkelig udståler os, og det ville JEG ikke føle det var hvis jeg pludselig begyndte at tilføre alt muligt som jeg ellers aldrig havde tænkt på..

Jeg tror også det er vigtigt at tage det nogenlunde afslappet med alt det her bryllupsplanlægning. Jeg har i hvert fald på fornemmelsen at jeg er en af de brude herinde der er mest afslappet i forhold til det. Men jeg er måske bare heller ikke typen der går op i alt det materielle osv til selve festen, for mig er det bare vigtigt at være sammen med dem vi har kær og selve vielsen, så er jeg ærligtalt mindre ligeglad med alt det andet. Selvfølgelig vil jeg gerne have det er flot osv.

Altså jeg har f.eks svært ved at forholde mig til udtalelser som : "Det er jo en ring vi skal have på fingeren resten af livet, så derfor er det okay vi har brugt så mange penge på den".. Fair nok folk bruger mange penge på deres ringe, og køber det DE drømmer om.. For mig er det bare lidt ligegyldigt, jeg vil bare gerne have en ganske simpel sølvring, så er jeg glad.. Jeg er så slet heller ikke den materielle type normalt.. Vil ikke kalde mig nærrig, for det er jeg bestemt ikke. Jeg gider bare ikke betale kassen for ting, bare fordi det er designervare, special fremstillet osv..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan jo vende den om og sige " Hvad har i tilvalgt til jeres bryllup". Inden jeg kom på BK havde jeg ingen anelse om STD, toiletkurve og favors - og tror mange har fået en KÆMPE øjenåbner af at være herinde... Jeg elsker ideen med de forskellige ting man kan TILvælge til sit bryllup. En toiletkurv er for mig omtanke for gæsterne. Et STD kort betyder at man virkelig ønsker de her gæster skal komme. En favorboks at humor og personlighed.

Der er nogle af de ting, hvor jeg tænker, det kunne have været fedt at have til vores bryllup - men vi fik vores drømmedag på trods af fravalg og tilvalg

:lol: Og jeg kunne ikke have været mere lykkelig!

Men igen, som andre har nævnt, et bryllup er jo dybt personligt - og hvis man vælger kun at bruge 1000,- på sin kjole, men 50.000,- på maden, så er det jo som det skal være.

:biggrin: Bare man får sit livs dag :heart:

Redigeret af Maria&Mikkel
4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan jo vende den om og sige " Hvad har i tilvalgt til jeres bryllup". Inden jeg kom på BK havde jeg ingen anelse om STD, toiletkurve og favors - og tror mange har fået en KÆMPE øjenåbner af at være herinde... Jeg elsker ideen med de forskellige ting man kan TILvælge til sit bryllup. En toiletkurv er for mig omtanke for gæsterne. Et STD kort betyder at man virkelig ønsker de her gæster skal komme. En favorboks at humor og personlighed.

Der er nogle af de ting, hvor jeg tænker, det kunne have været fedt at have til vores bryllup - men vi fik vores drømmedag på trods af fravalg og tilvalg

:lol: Og jeg kunne ikke have været mere lykkelig!

Men igen, som andre har nævnt, et bryllup er jo dybt personligt - og hvis man vælger kun at bruge 1000,- på sin kjole, men 50.000,- på maden, så er det jo som det skal være.

:biggrin: Bare man får sit livs dag :heart:

Til det med STD kort, kan man jo bare sende invitationerne tidligt ud, det er hvad vi har valgt at gøre.. Vi har delt de første invitationer ud i dag, resten bliver postet og delt ud i løbet af den næste uge.. Men igen, man skal jo gøre hvad man selv føler for. Der er jo ingen korrekt opstilling for et bryllup, vi er jo alle forskellige.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer