Rikke aka rapanden

Jer med mange søskende tilsammen/ flere hold forældre. Bordplan?

8 indlæg i dette emne

Hey skønne kvinder, og enkelt mænd :)

Jer der har mange søskende tilsammen, hvad gør i med bordplanen? Og især jeg hvor nogle af dem er under 18?

Jeg er virkelig i vildrede allerede, og er glad for jeg har god tid. Vi har tilsammen 8 søskende der skal med, 2 af dem med partner., og vores søkende vil være i alderen 12-35 til brylluppet..

Jeg syntes jpo det ser pænest ud med flere mindre borde, men det bliver bare noget bøvl med hovedbordet så, for vil helst ikke skulle vælge nogle søskende til, og andre fra, ville være bange for at sårer nogen..

Vi havde snakket om bare at lave et langt bord, men jeg ved bare ikke om jeg syntes den ide er så god.

Dernæst er jeg skilsmisse barn, så jeg har 2 hold forældre, og det gør også bare det hele lidt mere vanskeligt. Hvis vi skulle lave et hovedbord med forældre, søskende og deres partner og så os selv, så ville det blive 18, det er jo alt for meget, når vi kun bliver 50 i alt, hvis alle kommer.

Så inspiration og forslag modtages med kyshånd :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine søskende er alle fra min fars første ægteskab. Til min yngste brors bryllup var der ved hovedbordet: Brudepar, hendes forældre, vores far og hans kone, hans mor og den ældste søster med mand. Så sad deres mor ikke "under repræsenteret" og alene med exmand og hans kone. Jeg synes det var en god løsning.

Min kærestes forældre er også skilt og har nye ægtefæller, så vi får også et puslespil når vi skal lege med bordplan.. pøj pøj med det....

Vi andre søskende (2 par) sad så sammen med nogle af deres venner som var jævnaldrende med os og dansk/irske.. Det var et spansk bryllup..

Redigeret af Røde
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er i det mindte glad for min kærestes spanske søskende ikke skal med, så havde der været 7 søskende mere + partnere :o

Eller det vil sige, jeg ville jo gerne have dem med, men det kan hverken vores eller deres økonomi bærer, og vi har kun kendt dem siden marts..

Altså vi erhelt enige om vi ikke vil splitte par ad, så vi skal i hvert fald have vores 3 hold forældre ved vores sider, og så er det bare jeg ikke aner andet, syntes simpelthen det er så svært..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er en kamp - har brugt mange lange timer herhjemme - og det har kostet mange tårer, har endda smadret et glas i frustration over den forbandede bordplan!! :blink:

Jeg nægtede også at vælge nogle søskende fra eller til - vi endte med at sidde 14 til hovedebord men der sad ingen på de to pladser overfor min mand og jeg. ved siden af mig sad min mor, hendes mand min storebror og overfor dem mine 3 små søskende. ved siden af min mand sad hans mor, hans far, farmor og overfor dem hans 2 brødre + den ene brors kæreste..

min papmor blev placeret sammen med min pap bedste - så hun sad som den eneste ved brylluppet sammen med nogle hun ikke kendte - men vores historie er jo også meget speciel - min far var jo ikke velkommen - så tror blot hun er glad for at jeg bevare kontakten -

udover det måtte jeg vælge min bedsteveninde/brudepige fra ved hovdebordet - i og med hun også rigtig gerne ville sidde ved hendes kæreste - som jeg ikke ku finde plads til ved hovedebordet

vi var 58 i alt - så vi havde 5 borde yderligere - 2x8, 2x9 og et 10mandsbord og det fungerede fint -- Da det langt om længe gik op!!

Held og lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan her gør man når brud ikke kan lide goms søskende og far, når goms forældre ikke kan lide hinanden, når bruds mor ikke kan lde bruds far, når bruds far bliver fuld og pinlig og aldrig har mødt svigerfamilien før osv ... jeg tager det ikke så højtideligt hvad der er tradition, eller god tone for den sags skyld, bare alle sidder et hyggeligt sted. Hvis nogen har været "utilfredse" skulle det være goms fætter som er 15 år ældre end hans kusine som han sad med, MEN, de sad jo sammen med andre kendte ansigter, så det skulle da være det mindste...

borplan.jpg

Redigeret af 0Tine0
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme har vi 7 forældre og 6 søskende. udover det kommer der 6 andre som er børn af div. Bonus forældre.

Og så har jeg en far og en mor som som ikke har snakket sammen siden jeg var 14. Uden undtagelser!!!

Vi har valgt at skide højt og flot på de normer der er til en bordplan og så har vi placeret folk sammen med nogen vi mener de vil hygge sig gevaldigt med.

Det er vores bryllup, vores fest, og hvis dem der deler blod med os ikke kan se at dette her regnestykke aldrig går op med mindre de sidder på skødet af hinanden så må de selv om det. Det er vel 5 timer det drejer sig om, så jeg tror de overlever.

Det ved de allesammen godt, og der er ingen problemer. Min mor sagde at hun bare kunne få en skammel i hjørnet for hun var fløjtene ligeglad med hvor hun sad. Hun ville sågar hellere sidde et sted med nogen hun kunne have det sjovt med, end at sidde som den obligatoriske gallions figur ved siden af os.

Svigermor synes at vores idé med at have svigerfar og hans nye kone som vores sidemænd var fantastisk smuk, og selvfølgelig skulle vi da gøre det.

Svigerfar ved intet, men det er det eneste forældrepar som ved at de kommer til at sidde længst væk fra os grundet den fortid manden og hans far har. Og så er svigerfar den eneste som oprigtigt ville blive meget rørt og stolt over det, og det ville simpelthen betyde alt for ham.

Så derfor skal han da have prinsessen til bords :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme har vi 7 forældre og 6 søskende. udover det kommer der 6 andre som er børn af div. Bonus forældre.

Og så har jeg en far og en mor som som ikke har snakket sammen siden jeg var 14. Uden undtagelser!!!

Vi har valgt at skide højt og flot på de normer der er til en bordplan og så har vi placeret folk sammen med nogen vi mener de vil hygge sig gevaldigt med.

Det er vores bryllup, vores fest, og hvis dem der deler blod med os ikke kan se at dette her regnestykke aldrig går op med mindre de sidder på skødet af hinanden så må de selv om det. Det er vel 5 timer det drejer sig om, så jeg tror de overlever.

Det ved de allesammen godt, og der er ingen problemer. Min mor sagde at hun bare kunne få en skammel i hjørnet for hun var fløjtene ligeglad med hvor hun sad. Hun ville sågar hellere sidde et sted med nogen hun kunne have det sjovt med, end at sidde som den obligatoriske gallions figur ved siden af os.

Svigermor synes at vores idé med at have svigerfar og hans nye kone som vores sidemænd var fantastisk smuk, og selvfølgelig skulle vi da gøre det.

Svigerfar ved intet, men det er det eneste forældrepar som ved at de kommer til at sidde længst væk fra os grundet den fortid manden og hans far har. Og så er svigerfar den eneste som oprigtigt ville blive meget rørt og stolt over det, og det ville simpelthen betyde alt for ham.

Så derfor skal han da have prinsessen til bords :)

Man skal jo også gøre som man har lyst til.. Hvis man skal gå efter traditionerne er det jo også svigerforældrene der skal sidde ved siden af en, men jeg vil altså have MIN far ved min side, jeg er fars lille pige :lol: Kæresten så underlig ud i hovedet igår da jeg sagde det, næsten som om han hellere ville sidde ved sinden af mine forældre end hans egne :lol: Men sådan bliver det altså.. Og jeg vil også gerne have min mor tæt på mig, så ja vi må finde en løsning hvor jeg kan have "alle" mine forældre tæt på mig, min mor og far har heldigvis et fint forhold selvom de er skilt, og min mors og fars familie snakker også fint sammen. Der er faktisk kun i kærestens familie, hvor jeg ved at der er 2 der ikke skal sidde sammen, ellers burde alt gå ganske fint.. Skal bare lige have luret hvordan puslespillet skal gå op. Pt regner vi med at lave et E bord, for så kan min mor og stedfar sidde overfor mig i den midterste række, og min far og stedmor ved min side.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan heller ikke få vores bordplan til at gå op. Jeg er allerede bekymret, og der er over et år til ;) Jeg er skilsmissebarn, og mit problem ligger i, at mine forældre begge er lykkeligt gift igen, og jeg føler jeg har 2 fædre, min far og min stedfar. Jeg har også et rigtig godt forhold til min stedmor, så jeg aner ikke hvem jeg skal sidde ved siden af! Jeg overvejer min mor, da jeg så ikke skal vælge mellem far og stedfar, og så vil jeg have far og stedmor overfor, så jeg kan snakke med dem alle :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer