Lotusblomst

Har i et max beløb til morgengave?

10 indlæg i dette emne

Min kommende mand har et kæmpe ønske, et virkeligt stort ønske. Det er at eje et omega "måne" ur. Han vil gerne have det graveret og at det skal være at familie ur som skal gå i arv.

Ville meget gerne give ham det ur, for ved at han ville blive overrasket og meget meget lykkelig:)

Men nu kommer MEN det koster 25000 kr. Hvis jeg havde pengene ville jeg ikke være så meget i tvivl. Ved ikke hvad jeg skal gøre, for tænk at se hans ansigt når han får gaven... Det ville nærmest være det hele værd.

Hvad giver i og har et i max beløb??:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme hos os har vi faktisk aftalt ikke at give morgengave. MEN... sagen er den at jeg er på SU og derfor ikke bidrager så meget herhjemme og min kæreste har altid forkælet mig med flotte gaver, så nu synes jeg at det var hans tur :wink:

Derfor har jeg købt et Calvin Klein-ur som han har kigget på i 4 år, bestilt en sangerinde til kirken og en lommelærke indgraveret med "vores" citat og den får han med whisky i om morgenen, til at dulme nerverne :wink: I alt får han morgengave + det løse for 3650,- :) Jeg har kunnet købe tingene sådan lidt hen ad vejen, så det er ikke en overvældende udgift for mig. Og så skal det altså lige siges, at jeg er forberedt på ikke at få morgengave, siden det ikke er aftalen. Det var bare min tur til at forkæle ham :)

Hvis jeg var dig og havde haft pengene, havde jeg helt klart også købt det ur, men 25.000,- er godt nok mange penge! Ville han turde gå med det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja han ville godt turde gå med det. Han har AlTID ønsket sig det ur. Det ur han har nu har han endda købt billigt for at ikke ville bruge penge på et ur han egentlig ikke vil have:)

Syntes at det er så svært, men det ender nok med at jeg skraber pengene sammen og overrasker ham. Men det er fandme mange penge...

Og sikke dejlige og personlige ting du har fundet til ham:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wooow, det må være et helt og aldeles fantastisk smukt ur! Hvis du kan skrabe de penge sammen, er jeg sikker på han bliver ekstremt lykkelig. Men synes nu ikke du skal ud og tage lån for det :wink: I har jo også kobberbryllup og sølvbryllup på et tidspunkt :biggrin:

Vi ender med at give hinanden en lille ting til omkring 500,- kr.har vi aftalt. Det er mere symbolsk end noget andet, og jeg er ved at blive sindssyg, for aner ikke hvad jeg skal give ham for 'så lidt' :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har som andre goså valgt ikke at give hinanden morgengave.. Jeg ser det som en gave i sig selv at blive gift med manden jeg elsker, og så får vi jo alligevel garanteret mange gaver i bryllupsgave.. Vi har heller ikke den vilde indkomst, men der ville da nok være penge til en lille ting til hinanden, men vi vælger at spare den væk..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil max give for 5000 kr. Gider ikke bruge hele min opsparing, selvom H2B ønsker sig noget jagt halløj til knap 10.000. Jeg har pengene, men jeg betaler i forvejen for brylluppet, mens han betaler for bryllupsrejsen, så jeg synes, at det bliver for dyrt. Vil gerne have lidt på kistebunden.

Vi har ikke aftalt noget max, men har altid givet hinanden det, som den anden nu ønsker sig. Denne gang vil jeg dog holde lidt igen, nok også fordi at hvis han kun bruger 1000 kr., så vil han nok følge sig forlegen, hvis jeg nu bruger 10.000 kr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke noget egentlig budget - jeg havde derimod et ønske om at finde den PERFEKTE gave til ham, så var det underordnet om den kostede 12 kr eller 10.000kr.. Jeg endte med at købe en Ipad + noget tilbehør + en indgraveret kortholder (sådan en til dankort) Alt i alt var der for ca. 6000kr..

Og ja - 25.000kr er mange penge, hvis det var min mand der havde haft samme ønske og "argumenter" - så havde jeg sparet op og givet ham det! :):heart: Synes det er en smuk tanke at det skal gå i arv fra far til søn.. Jeg synes dog ikke man skal sætte sig i gæld for at give gaver, så det skal udelukkende være fordi kan man "finde" pengene på en eller anden facon...

375779_10150387454399096_1646722492_n.jpg

403417_10150974607659096_596798969_n.jpg

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :biggrin:

Vi giver også hinanden morgengaver og har ikke aftalt noget max beløb.

Glæder mig til at vågne op dagen derpå og nyde hianden samt dele et personlig øjeblik med en "lille" gave, hvad enten det så koster.

Jeg køber et seiko ur, som jeg ved han ønsker sig og ved han vil blive super glad for det. Ikke alene bliver han glad, men han ved også godt at jeg ikke normalt vil købe så dyr en gave. Uret koster 4300 kr. og er også den dyreste gave jeg har givet hidtil. Vores max grænse normalt er ca 500 kr., men i sidste ende er en gaves værdi jo ligegyldig kontra dét at glæde en anden.

Morgengave eller ej - det er jo personligt hvad man ønsker sig. Men go for it, hvis du har det godt med det og ellers finder du måske et alternativ.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer