Lene T

Bordplan og børn.. har brug for jeres mening

20 indlæg i dette emne

Hey tøser..

Jeg ved godt at jeg også har det til at stå på min planlægningsside, men jeg er lidt i et dilemma om, hvor vi skal placere min kærestes datter på 10 og hendes veninde.. For dem som ikke lige ved det, så knuselsker jeg den bette pige, så hvis i undrer jer over placeringen, så er det for børnenes skyld, at de er placeret som de er og på ingen måde, fordi jeg er den onde stedmoder der vil skubbe hende ud af festen!!..

Nå, men vores bord er som i kan se, formet som et E. På bordet til højre, sidder alle onkler, tanter osv og de andre to borde er "ungdomsborde". Sofie og hendes veninde er blevet placeret yderst på gammel-nok-bordet op ad min tante, som Sofie kender og som er rigtig god til børn. Grunden til at jeg har sat dem der, er fordi så kan de nemt rejse sig op og gå ind og lege. Jeg kan ikke forestille mig, at de gider at høre alle taler og derfor ville jeg gerne have at det var nemt for dem at rejse sig op og gå fra bordet - også uden at de forstyrrer for meget, hvis de kommer til at fise frem og tilbage. Og ja, deres placering der betyder også at de unge kan sidde sammen og de gamle kan sidde sammen :)

Thomas synes dog at Sofie skal sidde i nærheden af os, men vi får jo ikke tid til at snakke med hende alligevel, så ville det ikke mere være for hans skyld end hendes?

Hvad ville i gøre? Der kommer kun til at være de 2 børn og det bliver nok kun til senest kl. 23, men det er vi ikke sikre på endnu.

Her er den foreløbige bordplan:

post-45329-0-66770700-1340118946.png

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den er jo lidt svær, for forstår godt hvorfor I begge mener som I gør :) Personligt har jeg altid synes, at jeg som har har fået trukket den der "så kan I gå ind at lege" lidt ned over hovedet, jeg ville rigtig gerne være med, nyde den højtidlige stemning med de voksne og føle mig som vigtig gæst. Men det er jo nok rigtig forskelligt fra barn til barn, så tænker om I måske kan spørge hende, hvad hun har mest lyst til?

og du lyder bestemt ikke som den onde stedmor, tvært i mod lyder det som om, du vil gøre det bedste for Sofie :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg kan godt følge jer, men Sofie føler til tider en konkurrence med mig, så jeg er ret sikker på, at hun så vil sidde ved siden af Thomas og så kan det godt være at jeg lyder slem, men det vil jeg altså ikke have. Den ene dag er han i første omgang min kæreste og ikke Sofies far. Og det er oftest omvendt herhjemme. Ikke at jeg er jaloux, jeg er jo også selv med til at sætte hende i centrum, men hun er jo trods alt ikke min, så den der med altid at tilsidesætte egne behov for hendes, den har jeg måske nok ikke som andre forældre - i hvertfald ikke lige den dag :)

Så jeg kan sagtens følge jer i, at vi kan spørge hende, men sandsynligheden for, at jeg kommer til at stå som bussemanden i det spil er ret høj! Og HVIS hun så skulle sidde ved siden af Thomas, hvad så med veninden? Skal hun så sidde ved siden af og så bliver Thomas's forældre godt nok skubbet langt væk...

IIIII... synes det er svært!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes så ikke i skal spørge hende .... De er JERES dag, som hun naturligvis er en stor del af, men en pige i den alder skal ikke ha´dét ansvar, at bestemme bordplanen - Samtidigt skal bestemt heller ikke føle "sig udenfor"- en svær balancegang, kan jeg godt se ---

Måske du og din kommende kan mødes på "halvvejen" og hun placeres ved hovedbordet, uden at sætte præcis ved siden af din kommende mand .. hun er trods alt et meget nært familiemedlem ?!!

Har selv børn i samme aldersgruppe .. din og mine :wink: og ved hvor følsom disse "situationer" kan være ....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Av, kan godt se dit dilemma og helt følge dine tanker om, at det endelig er en dag hvor Thomas er din.

Han synes, at hun skal sidde i nærheden af jer - ja, men som du siger - hvor meget kommer I til at tale sammen. Det er jo ikke runde borde, så "dem overfor" er der ikke så meget samtale med, tænker jeg?

Jeg tror heller ikke, at det er en god idé at spørge hende, hvis du kan forudsige svaret, som kan putte dig i "den onde stedmoder"-rolle.

Jeg synes, at din placering af hende er gennemtænkt og omsorgsfuld.

Edit: Det forslag jeg tænker er måske at placere hende og hendes veninde "overfor" jer? Ved bordet i midten. Hvis et kompromis skal findes.

Men som sagt, så synes jeg, at din placering af dem er den bedste.

NB. Jeg har ingen børn, og kan derfor ikke sige, hvordan jeg ville have det med hensyn til mit barns placering ved mit bryllup.

Redigeret af Felinity
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HVad med at sætte dem i midter stregen af "E"'et på "Anne" og "Jim"'s plads så? (skriver jeg uden overhovedet at viden hvad jeres forhold til dem er?)

Hvis de sidder der er der meget tæt på jer, men ikke sådan i fokus på samme måde som hvis de sidder ved hoved bordet?

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av, kan godt se dit dilemma og helt følge dine tanker om, at det endelig er en dag hvor Thomas er din.

Han synes, at hun skal sidde i nærheden af jer - ja, men som du siger - hvor meget kommer I til at tale sammen. Det er jo ikke runde borde, så "dem overfor" er der ikke så meget samtale med, tænker jeg?

Jeg tror heller ikke, at det er en god idé at spørge hende, hvis du kan forudsige svaret, som kan putte dig i "den onde stedmoder"-rolle.

Jeg synes, at din placering af hende er gennemtænkt og omsorgsfuld.

Edit: Det forslag jeg tænker er måske at placere hende og hendes veninde "overfor" jer? Ved bordet i midten. Hvis et kompromis skal findes.

Men som sagt, så synes jeg, at din placering af dem er den bedste.

NB. Jeg har ingen børn, og kan derfor ikke sige, hvordan jeg ville have det med hensyn til mit barns placering ved mit bryllup.

hihi der kom du lige mig i forkøbet med det forslag :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... ja det er gode forslag og nej, jeg tror også vi holder os fra at spørge hende, for hun er ikke god til at have for meget ansvar - det er også derfor, at det er os der bestemmer hvilken veninde der kommer med.. Jeg tror jeg vil prøve at tage en snak med Thomas om, hvor vigtigt det egentlig er for ham.. og igen, om det vil være for hendes eller hans skyld at hun skal være tæt på.. Anne er min brudepige og Jim/Sisse skal byttes om, så Sisse sidder tættest på Thomas. Sisse er Thomas's bedste veninde og det er derfor at de er tæt på os.. så der er også lige lidt... Måske den nuværende placering af Sofie er ok.. det vil jo også blive træls, hvis de to piger fiser frem og tilbage fra de andre pladser.. Bum Bum... der skal lige tænkes og tusind tak for at i tager tiden til at give jeres besyv med!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er noget I skal tale om ja men jeg syntes din placering af dem virker fornuftig af flere grunde og det handler ikke om at det er din steddatter for det mener jeg egentlig er sagen underordnet. Mit svar havde været det samme hvis det havde været din biologiske datter.

Jeg oplever da og til bryllupsfester hvor eneste børn er brudeparrets børn og jeg har da set at de er blevet placeret ved samme bord som parret men der har det været runde borde hvor de sad overfor og dermed kunne følge med i alt hvad der skete hos forældrene. Det kan de ikke på samme hvis de sidder yderst i en hovedbordsopstilling. Det kunne ihvertfald være det argument man prøvede at "sælge" den på til datteren (og den kommende gemal).

Et andet forhold er at datteren og veninden formentlig gerne vil sidde sammen. Hvis datteren skulle sidde blandt forældrene skulle veninden så også? Havde de nu været 12-13 år (som min egen datter) ville de nok gerne have siddet med i blandt de voksne og ikke have det store behov for at "gå ind og lege" og særligt ikke når der kun er de 2. Her kan de uforstyrret gå ud og lege (SMS m.v.) uden at der kommer egentlige huller i den øvrige bordplan/bordsidning fordi de sidder på yderfløjen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg kan godt følge jer, men Sofie føler til tider en konkurrence med mig, så jeg er ret sikker på, at hun så vil sidde ved siden af Thomas og så kan det godt være at jeg lyder slem, men det vil jeg altså ikke have. Den ene dag er han i første omgang min kæreste og ikke Sofies far. Og det er oftest omvendt herhjemme. Ikke at jeg er jaloux, jeg er jo også selv med til at sætte hende i centrum, men hun er jo trods alt ikke min, så den der med altid at tilsidesætte egne behov for hendes, den har jeg måske nok ikke som andre forældre - i hvertfald ikke lige den dag :)

Så jeg kan sagtens følge jer i, at vi kan spørge hende, men sandsynligheden for, at jeg kommer til at stå som bussemanden i det spil er ret høj! Og HVIS hun så skulle sidde ved siden af Thomas, hvad så med veninden? Skal hun så sidde ved siden af og så bliver Thomas's forældre godt nok skubbet langt væk...

IIIII... synes det er svært!!

Hvorfor ikke give hende valgmuligheden om at side ved bordet foran jer tættest på eller om at sidde ude på fløjen hvor hun sidder nu? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uuuh, det er svært.

Synes også det afhænger lidt af, om hun ér sådan et barn der går ind og leger efter 1 time, eller om hun ville elske at være en del af hele middagen og se hvad der sker.!??

For hvis I regner med, at hun forlader bordet efter kort tid, skal hun jo ikke sidde, hvor der kan blive et hul.

Hvis hun kan blive ved bordet og snakke lidt med osv så synes jeg muligheden, hvor hun sidder ved midterbordet lige foran jer er rigtig god.

Ellers hvad med den yderste plads på hovedbordet og så veninden "om hjørnet" ved "tantebordet" (altså der hvor Jan og Else sidder nu) - så sidder hun ved hovedbordet, men sammen med sin veninde, og stadig sådan lidt yderligt så hun kan gå uden at lave stort postyr.

Kan godt se det ikke er den sjoveste problemstilling :unsure:

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes I skal overveje om de to piger er nogle som går fra bordet, (det ved I jo som forældre) for i såfald synes bestemt de skal sidde et sted hvor de ikke laver "huller". Har selv prøvet at blive sat ved et bord med to små børn som forsvand + forældrene forsvand med = mega kedeligt bord!

Pigerne er jo som de eneste børn inviteret med og det er jo stort og inkluderende i sig selv! Er der nogle unge mennesker med de ville kunne ping-ponge lidt med ved bordet så de ikke bare er de yderste kuverter men også har nogle at snakke med (ud over tanten som måske ikke skal være "barnepige" hele aftenen?)

Jeg synes du har nogle gode overvejelser - INGEN ond stedmor her! Er enig I at din h2b denne dag er mere GOM end far :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

sikke et dilemma :blink:

Du måtte gerne være min bonusmor, sådan som du tænker :) Og du skal i hvert tilfælde ikke tænke ilde om dig selv, når du gerne vil have, at din h2b er gom og ikke far den dag. Det ville jo helt sikkert være det samme, hvis hun var et fælles barn :)

Som tidligere nævnt, ville det være en mulighed at de sad overfor jer, men samtidig vil det jo kunne give nogle huller, når/hvis de vil ud og have lidt fred ;) Men jeg tror, at det ville være den løsning, jeg personligt ville vælge hvis det var mig der stod i det dilemma :)

Eller som der også er nævnt, så giv hende konkrete valgmuligheder. vil du/i sidde på X, X eller X plads? Og ikke sige, hvor vil du sidde? - for siger hun så: ved siden af far, så er den rigtig svær at komme udenom. (LIgesom når man spørger et barn: vil du gå ud med skraldespanden, og barnet så svarer nej :) - man spurgte jo selv :tunge: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ka godt se dit dilemma når nu din kæreste faktisk ønsker hend tæt ved sig.

Min forlovede har 3 børn på (til den tid) 16, 8 og 6. De to "små" kommer til at sidde så de let kan rejse sig og gå ind og lege, ligesom de to andre børn der er inviteret til festen (deres fætre) Den ældste kommer til at sidde i nærheden af os, da han ikke forlader bordet, men vi ved at han deltager i løjerne og snakken og gerne vil være en del af det :) Jeg elsker (ligesom dig) mine bonusbørn utroligt højt! Men min kæreste og jeg har snakket om det med placeringen efter min moster gav udtryk for at hun da mente vi skulle sidde med ungerne ved siden af os. "Nej! Det kan du da glemme alt om! Så ska vi sidde ved siden af 2 tomme stole 7 min. inde i hovedretten, når de skal ind og lege? Glem det!" Var min kærestes kommentar til det. Er glad for han har denne holdning, da jeg jo også synes det, lige netop af dén grund som han beskrev, ville være ærgeligt a sidde ved siden af ungerne..... Desuden er min erfaring at når der er fest, så vil vores unger altså helst sidde ved sidaf deres Bedste, farfar, faster og min mor eller moster. Og det skal de selvfølgelig også ha lov til denne dag. Tjekker selvfølgelig med dem de kommer ved siden af, at de er friske på lige at være lidt behjælpelige, men det skulle ikke rigtig være noget problem.

Når din kæreste giver udtryk for at han gerne vil ha sin datter tæt på sig, hvor tæt er det så? For i mine øjne er det begrænset hvor tæt man gider ha en "tilfældig" 10 årig siddende, her tænker jeg i form af hendes veninde. Dvs, hvis hans datter skal sidde helt tæt ved jer vil hun blive skilt ad fra veninden der, i mine øjne ihvertfald, ikke skal sidde tæt ved jer. Og så går det ssjove for de to piger ligesom af? Og som du selv siger vil det skabe meget larm og uro hvis hun skal sidde oppe ved jer og hele tiden rejse sig. Jeg synes I skal tage en god snak om det og hør ham hvorfor han gerne vil ha hende tæt på. Ka jo være at han er nervø for om jeres gæster vil tage det forkert at hans datter er placeret væk fra jer...

Håber I finder den bedste løsning for jer alle 3 :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dvs, hvis hans datter skal sidde helt tæt ved jer vil hun blive skilt ad fra veninden der, i mine øjne ihvertfald, ikke skal sidde tæt ved jer. Og så går det ssjove for de to piger ligesom af? Og som du selv siger vil det skabe meget larm og uro hvis hun skal sidde oppe ved jer og hele tiden rejse sig. Jeg synes I skal tage en god snak om det og hør ham hvorfor han gerne vil ha hende tæt på. Ka jo være at han er nervø for om jeres gæster vil tage det forkert at hans datter er placeret væk fra jer...

Helt enig. En ting er at hun måske siger at hun vil sidde sammen med jer hvis hun blot bliver spurgt men spørgsmålet er om svaret vil være det samme hvis I siger at veninden skal sidde et andet sted. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen jeg kan sagtens se jeres argumenter og det er jo de nøjagtig samme tanker jeg har gjort mig. Jeg kan også efterhånden mærke på min kæreste, at det er smartest at de sidder så de kan gå til og fra som de har lyst :) Tusind tak for alle jeres gode svar og råd, det er nogle gange rart at se tingene fra forskellige vinkler :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde vores to piger og deres fætter og kusine med - alder 6 - 10 år. De sad ved ungdomsbordet, efter aftale med et par af de unge mennesker om at hvis der blev brug for hjælp til noget så var det dem der gav en hånd.

Jeg ville ikke have dem ved vores bord - ej heller for tæt på, for så vidste jeg at det nemt blev mig der skulle hjælpe til, og det ville jeg altså ikke på min bryllupsdag!

Det fungerede fint - de to yngste fik godt nok ikke noget af hovedretten for de opdagede ikke at den blev serveret :fløjt:- men så spiste de sig mætte i chips senere på aften :lol:

Så jeg syntes ikke der er noget "ond stedmor" over at placere dem væk fra jer !

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer