Guest Frangipani

Så er svigerfamilien på spil igen...

15 indlæg i dette emne

Argh, nu må den indre Bridezilla have lidt luft.

Min kæreste og jeg har været forlovede siden 2010. Vi har nu endelig fået bestemt en dato for brylluppet til næste sommer. Jeg har dernæst indsendt en ansøgning til SES om tilladelse til at blive viet i Frederiksborg Slotshave, samt meldt datoen ud til familie og venner. Der er derfor allerede godt gang i forberedelserne nu.

I foråret blev min svoger og svigerinde forlovet. De har indtil videre kun overvejet hvornår det skal være, og derfor er det logik for mig, at vores dato selvfølgelig har forgangsret. Men nu påstår de så, at de steder de har kigget på, kun udlejer i juni og juli måned, og derfor vil det være problematisk, at vores 2 bryllupper kommer til at ligge så tæt på hinanden. De vil derfor have, at vi flytter vores bryllup.

Det skal dertil nævnes, at en stor del af min svigerfamilie er spredt udover Europa, og der er derfor også et økonomisk aspekt i, at bryllupper ligger tæt på hinanden. Det har jeg fuld forståelse for, men hvorfor i [indsæt en masse grimme ord her!] er det så os der skal indrette os efter dem? Det virker som om det er en selvfølge for dem, at vi bare skubber alle vores planer! Hvorfor i alverden kan de ikke finde et sted der udlejer i andet end juni og juli, det stinker af dovenskab i mine ører.

Jeg er så rasende, at jeg mest af alt har lyst til at sige til min forlovede, at vi bare går på rådhuset når vores ringe ankommer, og får det overstået. Jeg er så træt af alt det satans drama.

Nå, skulle egentlig bare af med lidt galde, er så frustreret.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeres dato var officiel først, så var den vel det. I har jo sat nogle instanser i gang, og det er da et fint argument synes jeg.

For familiefreden kan man altid hoppe og springe, men nogle gange er det nødvendigt at stå på sin ret. Jeg ville ikke rykke vores dato, om så kong gulerod forlangte det. Stil nogle fornuftige argumenter op for, hvorfor i gør som i gør. At man kom først, er stadig et godt argument, selvom det klinger lidt af børnehave :lol:

Vi regner med, at der næste år skal holdes to bryllupper (os og min svoger og svigerinde - vi ved det ikke, men min svoger bliver 30, og de gifter sig sikkert inden "indsæt smiley der kaster med pebber"), og vi kom først med en dato, så indretter de sig efter det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uuh, det er altid svært sådan noget..

Normalt ville jeg nok sige, at der burde vel være plads til begge bryllupper på en sommer, men kan selvfølgelig godt se, at hvis det er et problem for svigerfamilien af komme til bryllup 2 gange pga afstanden, så er det jo ikke så sjovt.

Men altså, hvis I har valgt dato først, burde det jo være meget let... Havde svogeren meldt noget som helst ud??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde helt sikkert ikke rykket dato, for at andre kan holde bryllup først! Når I har fastsat datoen er det som allerede skreet, i min verden jer der har førsteret! I har allerede til den tid ventet 3 år på at blive gift, de tager vel ikke skade af at vente et par måneder mere så? :) Og je har vitterligt aldrig hørt om steder der kun udlejer i juni/juli måned!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, nu kom der en løsning, men det var nu rart lige at få luft ;-)

Min H2B er desværre ikke særlig god til at sige fra overfor hans familie, så havde egentlig forventet at have tabt kampen på forhånd, men der viste han lige en anden side af sig selv :) Han kom med følgende løsning:

Hans bror får at vide, at de kan ligge deres bryllup som de vil, bare ikke på vores bryllups-dato. Men vi flytter ikke vores. Og hvad det så betyder mht. den resterende familie, det er ikke vores problem. Familien får at vide, at de skal være meget velkomne til at komme, hvis det kan lade sig gøre. Men hvis det af økonomiske eller tidsmæssige grunde ikke kan lade sig gøre, så må de ønske os tillykke til brorens bryllup, og så lade være med at komme.

Det lyder måske som om vi er ligeglade med hans familie, det er ikke tilfældet! Men det har altid været sådan med hans familie, at de først laver planer i sidste øjeblik, og der er ALTID problemer med at betale for flybilletter osv osv. Og de problemer vil være der, uanset om vi bliver gift med 2 måneders mellemrum, eller 2 års mellemrum. Det har min tilkommende heldigvis også indset, og denne konfrontation har bare været sidste dråbe der har fået bægeret til at flyde over. Så de må komme, eller de må lade være. Vi betaler for at få hans mor fløjet hertil, og hvad resten af hans familie så gør, det bekymrer vi os ikke om. Vi håber det lykkedes for dem alle at komme, men det må være op til dem.

Så, absolut ikke optimal løsning, men noget bedre end at vi skulle udskyde vores bryllupsdato endnu engang! Tak for opbakningen tøser, det er rart at høre at det ikke er mig der er helt urimelig ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Syntes det er en super udmelding din kæreste har givet hans bror.. Jeg syntes bestemt heller ikke i skal flytte dagen, det var altså jer der blev forlovet først, og jer der kom med en dato først, så kan da overhovedet ikke se hvorfor det var jer der skulle flytte en dato.. Der er SÅ mange steder i dk man kan holde bryllup, så uanset hvad skal hans bror nok finde et sted, uanset om det er i januar eller august..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare dårlig stil at din svigerinde og svoger :pokey: hvid de slet ikke har snakket om at det skulle være der, hvorfor skal I så tag hensyn til dem???

Det er da kun fordi at det er gået op for dem, at I nu er længer med jeres planlæggen ind de er :(

Jeg ville holde fast på det den dato også skynde mig at sende en sms el mail til de andre familiemedlemer, så de ved at de skal til bryllup den dato :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ærlig talt, hvor urimelig og forkælet har man lov at opføre sig.. Under ingen omstændigheder kan man tillade sig at spørge et brudepar om de vil flytte deres allerede fastsatte dato fordi man lige selv overvejer at blive ift inden for en rum tid.. Det er bare ikke fair af svoger at spørge om det og godt at I stod fast.

Når det så er sagt, så skynd jer at få sendt nogle invites, det må være sådan at først til mølle får også først malet og først ude med invi, får også flest gæster.. Ja, det lyder barnligt, men jeg synes ikke det kan være rigtigt at de skal møve sig indenom og først spørge om I vil flytte jeres dato og dernæst "stjæle" jeres gæster..

Hold da op.. Jeg blev helt gal på dine vegne.. Jeg håber virkelig, I må få en fantastisk dag med alt hvad denne indebærer..

KH Lis

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Argh, nu må den indre Bridezilla have lidt luft.

Min kæreste og jeg har været forlovede siden 2010. Vi har nu endelig fået bestemt en dato for brylluppet til næste sommer. Jeg har dernæst indsendt en ansøgning til SES om tilladelse til at blive viet i Frederiksborg Slotshave, samt meldt datoen ud til familie og venner. Der er derfor allerede godt gang i forberedelserne nu.

I foråret blev min svoger og svigerinde forlovet. De har indtil videre kun overvejet hvornår det skal være, og derfor er det logik for mig, at vores dato selvfølgelig har forgangsret. Men nu påstår de så, at de steder de har kigget på, kun udlejer i juni og juli måned, og derfor vil det være problematisk, at vores 2 bryllupper kommer til at ligge så tæt på hinanden. De vil derfor have, at vi flytter vores bryllup.

Det skal dertil nævnes, at en stor del af min svigerfamilie er spredt udover Europa, og der er derfor også et økonomisk aspekt i, at bryllupper ligger tæt på hinanden. Det har jeg fuld forståelse for, men hvorfor i [indsæt en masse grimme ord her!] er det så os der skal indrette os efter dem? Det virker som om det er en selvfølge for dem, at vi bare skubber alle vores planer! Hvorfor i alverden kan de ikke finde et sted der udlejer i andet end juni og juli, det stinker af dovenskab i mine ører.

Jeg er så rasende, at jeg mest af alt har lyst til at sige til min forlovede, at vi bare går på rådhuset når vores ringe ankommer, og får det overstået. Jeg er så træt af alt det satans drama.

Nå, skulle egentlig bare af med lidt galde, er så frustreret.

Altså hvis det havde været Mads og Monopolet så var "Søren Pind" reglen trådt i kraft... Den der invitere først er den der bestemmer... SLUT!

Det er ikke rimeligt at i skal flytte jeres bryllup fordi de liiiige har lyst at blive gift på samme tidspunkt.

Så må man enten holde på sit og sætte foden ned og sige: NEJ vi holder den der hvor vi har bestemt.. samtidig med man beslutter sig for de ikke skal ødelægge jeres store dag..

eller så skal man (jer og sviger) sætte sig ned med fødderne i te og synge en sang og prøve at finde ud af det på en anden måde.

Uanset hvad i gør skal de ikke have lov til at ødelægge jeres dag!

(og man skal ALDRIG gå på rådhuset og "få det overstået", hvis det er ikke det man inderst inde ønsker sig...)

:loveshower: sender dig en krammer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det skønt at H2B har meldt ud overfor familien! Jeg ser det absolut heller ikke som noget der på nogen måde ka blive jeres problem, det er da svigerinde og svoger der er galt på den her! Skønt at I ka ta det mere ned ro nu da I har jeres på det rene, ved St ha meldt klart ud! :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig med de ovenstående - selvfølgelig skal I da ikke rykke jeres dato, om så ønsket kom fra dronningen selv! Godt at I fandt en løsning og at din H2B satte sig i respekt! Virkelig dårlig stil af broren og svigerinden at bede jer om at rykke datoen - dét gør man bare ikke!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer