NIKA2000

Brudepar ønsker sig penge...men...

32 indlæg i dette emne

Paret ønsker sig kun penge til bryllupsrejsen og skriver at de ikke mangler materielle ting. Jeg har dog et stramt bugdet som studerende, og tænker at hvis man vil give "kontanter" så er det nødt til at være et pænt beløb hvor 200-300 kr måske ikke slår til..eller hvad? Skal jeg hellere finde på en materiel ting? Og hvilken værdimæssig størrelsesorden er passende at købe for med min økonomiske baggrund...? Det skal siges at hun er min barndomsveninde, en jeg holder rigtigt meget af...men jeg har også en togbillet på over 700 kr + taxi på regningen. Måske jeg bare skal tænke - pyt, med det og bare give et pænt beløb.

Takker for indput

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er ikke svær for mig at svare dig på, vi ønsker os også penge men vi er bedøvende ligeglade med beløbets størrelse. 200 - 300 kr er da en fin gave. Jeg mener ikke man skal give mere en man kan rumme i sin økonomi. Jeg forventer ikke at få store pengebeløb bare fordi vi ønsker os penge. Jeg er sikker på din veninde vil forstå det og ikke tænke dårligt om dig på nogen måder. Og hvis det er at du er ked af at give de beløb, så kunne du lave en kurv til dem med f.eks en af det der bøger rejsen går til..... hvis du altså ved hvor den går hen... bryllupsrejsen. Jeg foreslog en veninde forleden at hun skulle pakke en masse 20-ere. 10-ere og 5 -ere ind i farvestrålende cellofan og blande dem med indpakkede karameller og bolcher osv i et glas med patentlåg. Det ser flot ud og så er du ude over at stå og føle din 200 kr seddel og 100 kr seddel ikke er nok :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes personligt at det er lidt dårlig stil KUN at sige at man ønsker sig penge, netop fordi der bør være andre muligheder for dem som ikke lige ønsker offentligt at skilte med deres præcise gavebeløb :pokey:

Så jeg synes sagtens at du kan købe en smuk ting til dem, selvom de ikke ønsker sig / mangler "noget" - få byttemærke på for en sikkerheds skyld :wink:

Hvis de er til sådan noget, ville et Georg Jensen juleophæng med årstal kunne være et smukt minde om bryllupsåret, og mon ikke de alligevel bliver glade for at få et par "ting" til minde om bryllupsdagen :)

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes personligt at det er lidt dårlig stil KUN at sige at man ønsker sig penge, netop fordi der bør være andre muligheder for dem som ikke lige ønsker offentligt at skilte med deres præcise gavebeløb :pokey:

Så jeg synes sagtens at du kan købe en smuk ting til dem, selvom de ikke ønsker sig / mangler "noget" - få byttemærke på for en sikkerheds skyld :wink:

Hvis de er til sådan noget, ville et Georg Jensen juleophæng med årstal kunne være et smukt minde om bryllupsåret, og mon ikke de alligevel bliver glade for at få et par "ting" til minde om bryllupsdagen :)

Jeg synes det er ærgeligt kun at ønske sig penge. Det er jo ikke alle der kan vær med på samme plan og der er ingen der skal føle sig udenfor eller ved siden af eller hvad man nu kalder det. Så kunne man oprette en konto til beløbet. Det ville vi egentlig have gjort men fik det ikke gjort da invitationerne skulle ud. Men vi ønsker os også mange andre ting. Det er tanken der tæller, ikke gavens pris. Af samme grund fravalgte vi at oprette et bryllupskonto i en bestemt butik da vi ikke vil pålægge vores gæster at handle lige præcist der hvis de kan spare penge og få det samme et andet sted.

Ideen med jueophænget fra GJ er super. Det ville være et rigtigt dejligt minde om den første jul sammen som mand og kone.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset beløbets størrelse, ville det være for mig tanken der tæller :)

jeg synes ideen med at lave en alternativ indpakning er en rigtig god ide, også hvis man ikke vil skilte med sin gaves størrelse.

Jeg fik engang 1 kroner på en snor, og 5 kroner i en halskæde.

eller 50'er som sommerfugle i en blomst.

Håber det kan hjælpe med lidt ideer :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes altså også, det er uopfindsomt KUN at ønske sig penge. De fleste ville da sætte pris på oplevelser. Det kunne være, at man så fx. kunne lave et gavekort på "kom forbi til en hjemmelavet 3 retters menu med god vin og masser af hygge". Det ville jeg personligt sætte stor pris på, fordi der er lagt en tanke i, OG det er også kvalitetstid sammen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ønsker os kun penge da vores budget ikke har været til en bryllupsrejse.

Men hvad vores gæster giver er fuldstændigt ligegyldt. Det vigtigste er at de kommer og deler dagen med os.

Om det er uopfindsomt? Det syntes jeg nu ikke. Det er det vi ønsker os allermest og så mener jeg det er det vi skal ønske os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ønsker os også kun penge, vi har rigeligt med materielle ting. Jeg synes ikke det er uopfindsomt kun at ønske sig penge, alternativt vil vi få en masse ting der kommer til at fylde i vores hjem, og som ikke siger os noget som helst. Så hellere sidde på en rejse og tænke varmt på alle de mennesker der har været med til at gøre rejsen mulig.

Alternativt vil et "gavekort" til en middag med personerne der giver gaven også være noget vi vil være rigtig glade for.

Men som så mange andre siger, beløbet er ikke vigtigt, og jeg tror egentlig heller ikke jeg har mødt et brudepar endnu der ville være blevet sure, hvis man slet ikke havde en gave med. Så jeg ville da også råde dig til at tænke alternativt i "indpakningen", eller måske slå dig sammen med et par andre gamle veninder? Så "ser det ud af mere" hvis et par stykker slår sig sammen og lægger pengene sammen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ønskede vi os faktisk ikke penge, men fik da alligevel et "PENGE-TRÆ". Et vennepar havde købt et fint lille træ i en urtepotte (aner ikke hvilken sort, men minder lidt om pil) og hængt 20'ere på det incpakket i cellofan. Det var megaflot og vildt hyggeligt. En sjov måde at give penge på i stedet for et gavekort!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er studerende og har derfor ikke råd til også at sætte penge af til en bryllupsrejse.. og vi synes det er et lidt vildt ønske at skrive "bryllupsrejse til Island" så derfor ønsker vi os kun penge.. Og vi er fuldstændig ligeglad med beløbet.. Min familie har ikke nær så mange penge som H2B's familie har. Min familie har dog altid lavet sjove pakker, for ikke "bare" at give penge i en flad konvolut :P

Vi giver selv ALDRIG mere end hvad vores budget kan rumme! og når man i forvejen giver så mange penge for transport (det gør vi også altid) så bliver gaven også bare mindre.. Alternativt kunne man lade være med at komme og så sende en stor gave - men hvad mon brudeparret helst vil have ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du nu skriver et meget personligt og varmt kort + en smuk/sjov indpakning.. Jeg ville blive så glad..!

F.eks. fik vi gavekort fra mit arbejde, rigtig flot beløb (1000 kr) MEN, det var bare ikke det som betød mest, det var at ALLE mine kolleger havde skrevet deres underskrift i kortet, oss selvom folk var på ferie/skole.. Nu skal det siges at jeg arbejder hos Peugeot og vi er kun 2 kvinder og resten mænd, og vi kender jo godt det med at mænd ikke tænker på detaljer, men det havde de altså gjort.. (Normalt, ved højtider/uddannelse osv. får man "bare" et gavekort med afsender) Blev bare SÅ rørt og begyndte at græde.. Det var den gave der varmede ALLERMEST.. :) :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er rigtig mange folk der mener at penge ikke er en ordentlig gave,selvom det er det der bliver ønsket. Og vi mangler heller ikke noget materielt. Og selv ved fødselsdage og jul er gaver efterhånden et problem, for man ønsker sig jo ikke noget.

Jeg har vænnet mig til når jeg ser noget jeg godt kunne tænke mig, at skrive det ned på en seddel, så er der ønsker til ect jul. Det kan være en parfume, en halskæde,et stykketøj ov. Så er der altid noget, men min seddel rummer også større ting, som et design tæppe, de lidt dyrere ting, som jeg håber engang at få råd til. Gavekort er altid et hit, hvad enten det er en Smartbox, en middag. Man kan jo også slå sig sammen om en gave, så det kan blive en større ting. Men de bedste gaver er altid dem som folk selv finder på, som man måske slet ikke var klar over at man manglede. Fordi man jo ikke altid har fokus på alt.

Kh Anell

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes bestemt ikke du skal overskride dit budget! Du skal give det beløb du har råd til, det andet vil blot være en byrde for dig og jeg tror heller ikke at brudeparret vil bryde sig om at få et større beløb fra en studerende! De fleste ved jo godt at man ikke er stenrig i den periode ;)

Jeg syntes det er en rigtig fin idé at kombinere pengene med en sjov gave idé som mange har nævnt! Men pas på at den "sjove" gave, træet eller andet ikke ender med at koste dig 200 kr. for så kunne du lige så vel give et større beløb! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må da hellere lige tilføje!!!! AT vi dog både har ønsket os noget fra en bestemt butik og penge samt andre småting! Men skam også penge...

Vi har dog tilføjet et ønske der hedder "brug jeres fantasi"! Så der er alle frit stillet...

Men om vi får 20 kr. eller 1000kr... det er os lige meget... det er tanken der tæller! At folk tænker på os på vores store dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvad med at give dem et lækkert fotoalbum til at sætte deres feriebilleder i - eller give dem et 'gavekort' på at få lavet et flot album via diverse fotoservices på nettet hvor man kan få trykt en fotobog?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er faktisk glad for at se hvor relativt mange der ønsker penge... Har snakket med H2B, fordi vi egentlig godt kunne ønske os lidt "til fremtiden", men har været meget i tvivl om hvorvidt vi kunne dette eller ej.... Vi har tilgengæld også andre ting, alt fra krydderibøtter til 20 kr. fra IKEA til lidt større ting til køkken og hjem... Men nu føler jeg da at jeg med god samvittighed kan skrive, blandt alle de andre ønsker, at vi ønsker "tilskud til fremtiden" :wink:

Men for også lige at lægge en kommetar til dit dilemma vil jeg sige at beløbets str. da er underordnet, det er altså tanke der tæller! Kan godt følge dig i dine egne tanker onkring at komme med et "mindre" beløb, men der kan gøres meget for t få det til at se festligt ud - som mange afde andre ogå er inde på! Og mange bække små........... Du bidrager jo til noget større :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke der er nogen skam i at ønske sig penge eller at give det beløb man har til rådighed :) vi har ligesom mange ønsket os penge til bryllupsrejsen, men forventer på ingen måde at få nogen store summer af fx mine studiekamerater :) Jeg er selv i en situation hvor vi har spinket og sparet for at få råd til bryllupet, og ville aldrig kræve af folk at de gav os noget specifikt beløb. Desuden er gaverne underordnet for mig.. synes faktisk det er lidt sært at vi får gaver. Det virker næsten malplaceret til en fest der handler om kærlighed.. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke du synes, at din økonomi er til at give 200 dkk +, og du ikke bryder dig om at skilte med det, så køb en gave eller noget andet du er tilpas med :) - hvilket jeg har fuld forståelse for. Det er ofte noget af en udgift at skulle til en sådan fest, især hvis der er en større transportudgift med :) - og det forstår de fleste brudepar helt sikkert også :)

For at give et eksempel, så får vi to gæster, der kommer helt fra Singapore, og vi forventer da overhovedet ikke, at de skal smide en stor gave/eller en gave at all. Det er en kæmpe gave i sig selv, at de tager hjem til Danmark for at komme til vores bryllup :)

I vores vennekreds, er det således at til større begivenheder giver vi for mellem 150-300 pr mand til hver person alt afhængig af relationen. (der er forskel på "bedste" veninde/ven og bekendte/kammerater :) )

Når hun er så nær en veninde, så synes jeg godt du kan tage snakken med hende. Hun vil da helt sikkert have stor forståelse for det. :)

En ønskeliste er jo ikke en bestillingsliste :) og de fleste mennesker er da rimelig large med sådan noget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes 200-300 er MEGET generøs, når du er på SU.

Og det tror jeg også din veninde vil tænke. :loveflag:

Men selvfølgelig, har du det skidt med at skilte med det.

Så vil min anbefaling være et smartbox, altid et hit :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved godt at det her for nogen vil lyde som "en fis i en hornlygte" - MEN... Vi fik gaver til vores bryllup fra 20.000kr - 100kr - og selvom penge er dejlige at have, så var den gave vi blev ALLER gladest for, et lille billede som vi fik fra en vi ikke engang regnede med at få en gave fra, nemlig hende der bagte vores bryllipskage.. :a1221:

1-3005-1A.jpg

Jeg tror ikke at fordi man kun ønsker sig penge, så kan man ikke blive glad for andre gaver - men jeg tror til gengæld man sætter størst pris på de gaver der er givet med kærlighed og omtanke - og så er det "lige meget" om det er de 200kr man har kunnet undvære i sit stramme budget - pakket ind på en sjov og personlig måde - eller det hjemmelavede gavekort til en middag i sit selskab, den dyre kongelige vase man ønsker sig til entreen - eller checken på 20.000kr...

Hvis man kun tænker på penge, og kun ønsker sig penge for at få brylluppet til at løbe rundt - så synes jeg man er uforskammet og knaå så klog! Begrundelse: Et bryllup koster!!! Og man kan ikke forlange at ens gæster skal betale for ens drømme..

Hvis man derimod ønsker sig penge til bryllupsrejse, fremtidig flytning, møbler eller lignende, så synes jeg hverken man er pengefikseret eller uopfindsom, jeg synes blot man er som folk er flest, at man ikke har uanede mængder penge og derfor må spare op til ens fremtidsdrømme! :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal give det DU kan, og ikke bekymre dig over hvad der bliver forventet. Din veninde ved godt at du ikke har mulighed for at give en masse penge, men jeg har været glad for selv de mindste beløb! Hvis du ikke har lyst til at give penge, så giv dem noget andet, som du har råd til. Det bliver de lige så lykkelige for, og når de selv siger at de ønsker sig penge til bryllupsrejse, er det jo i forhåbningen om at så mange der kan og har lyst, giver lidt til hjælp til dette. Det betyder ikke at de bliver mindre glade for de gaver de ellers får

Med venlig hilsen en brud som blev gift i lørdags, havde skrevet "tilskud til bryllupsrejse" på ønskesedlen, men som er lige så lykkelig for alle de små og store gaver, der ellers lå på gavebordet! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer