Rikke aka rapanden

Hvad betaler i som timeløn til jeres serveringspersonale?

39 indlæg i dette emne

Hey skønne Zillaèr :)

Hvad giver i som timeløn til dem der skal servere til jeres bryllup? Her tænker jeg ikke på prof hjælp, men jer som har fået venner/bekendte til at hjælpe..

Jer der er blevet gift må endelig også gerne komme med jeres svar :)

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm, vi kom vist frem til 100 kr i timen.. og så skal de selvfølgelig have mad også.. så det ryger nok alligevel op i omkring 1000 pr mand :) vi regnede med at skulle have to, og vi bliver 40 mennesker i alt..

hvor mange skal i have og til hvor mange mennesker?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en 'semi-professionel' hjælper som følger med kokken, hun tager en fast pris på 135kr/t.

Derudover skal en af vores venners 24-årige datter hjælpe, der regner vi med ca 100kr/t. Og de tager selvfølgelig det mad og drikke de vil have.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

70 gæster, to til at servere og de får 125 kr i timen... De går hjem når der ikke er mere at lave... Så ved endnu ikke hvor meget vi kommer af med :)

Det er ikke for at være lyseslukker, men det lyder af meget lidt kun at have to på til så mange mennesker med mindre I har et par stykker, der kun tager sig af, at klare opvask, lave kaffe og holde styr på småting i køkkenet m.m. ...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gav 120kr pr person. De var 3 piger fra kl 11.30 til 01.30, hvor de gik efter at ha sat natmad frem. De var 3 piger til 130 receptions gæster og. 60 middagsgæster, det fungerede perfekt. Her ud over fik de 500 kr til taxaen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ene er vant til at tage alene ud og servere for op til 50 personer... Så det er hende selv der har sagt det er nok bare med en enkelt hjælper... Skal måske lige nævne at at forretten bliver serveret på 7 store fade (1 til hvert bord) og hovedretten er helstegt pattegris hvor manden med grisen kommer og sørger for alt selv, så damerne i køkkenet skal bare ordne tilbehøret som i øvrigt bliver lavet som buffet ... Dessert er bryllupskage, og til natmad kommer en pølsevogn... Så tror nu hun har meget godt styr på det i køkkenet... Kunne forstå hvis det var 7 retter og så tallerken servering ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan se at vi vist ligger i den dyre ende med serveringspersonalet.

Vi skal give 150 kr. i timen pr. mand. De er to voksne kvinder, der ved hvad de laver, da de er uddannede tjenere. Synes også det var lidt dyrt da de fortalte hvad de forlangte for det, men tilgengæld kan vi så stole på at de tager sig af alt og rydder godt op bagefter - hvilket jeg måske ikke ville være helt sikker på med 2 helt unge piger :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se at vi vist ligger i den dyre ende med serveringspersonalet.

Vi skal give 150 kr. i timen pr. mand. De er to voksne kvinder, der ved hvad de laver, da de er uddannede tjenere. Synes også det var lidt dyrt da de fortalte hvad de forlangte for det, men tilgengæld kan vi så stole på at de tager sig af alt og rydder godt op bagefter - hvilket jeg måske ikke ville være helt sikker på med 2 helt unge piger :wink:

Der er også forskel på nogle, der har en tjeneruddannelse og et par unge piger. Når man tager i betragtning, at I har ansat professionelle, så synes jeg ikke, jeres timepris er dyr...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have to unge piger til at styre reception om eftermiddagen, samt brunch næste morgen. Til middagen skal vi udover to amatørkokke have 4 af min H2B´s efterskoleelever til at tage af borde,vaske op, styre drikkevarer og fylde buffet. Amatørkokkene får 125 i timen - alle andre får ca. 100 kr. i timen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

mellem 100-150 alt afhængig af hvem det bliver.

Vil hellere betale ekstra og så vide, at det er nogle der har styr på hvad de laver.

Og så er det benhårdt arbejde at være ude at servere.

10-15 timer hvor man står op, og knokler. - evt. afbrudt af små pauser, hvor man kan få lidt at spise.

hvis ikke opvaskeforholdene er optimale, så vil jeg sørge for at hyre en eller to til at vaske op ved siden af opvaskemaskinen.

til min 25 års fødselsdag, var der i forsamlingshuset EN alm. opvaskemaskine. - til 60 pers. 3 retter = MEGET service.

Det var et helvede :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selv tjener og tager tit ud til selskaber og servere, og alt efter hvilken type arrangement og hvilke faciliteter der er tager jeg mellem 120 og 175 kr. i timen.. :-) Jeg vil til hver en tid anbefale folk, specielt til et bryllup at få nogle dygtige folk til at hjælpe, da dette ikke er dagen man har lyst til at tænke på om der er styr på tingene...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en kok i køkkenet som også hjælper med opvask osv. og udover ham 3 voksne til at servere for 65 mennesker.

De er alle vandt til at være ude og servere og også af den grund kan vi få alt maden tallerkenanrettet.

Jeg er selv vandt til at arbejde i køkken og være ude at servere og ved derfor hvordan jeg vil have tingene. Jeg ved samtidig også hvor hårdt det er at være ude en hel dag/nat og slæbe på tunge tallerkner og fade.

Vores serveringspersonale får derfor 150 kr. i timen. Jeg har nemlig valgt disse tre fordi jeg så er sikker på jeg ikke skal tænke på noget som helst den aften og at små ting som jeg tænker over fordi jeg er i faget, det tænker de også på.

Syntes det er rigtig vigtigt at man aflønner dygtig serveringspersonale rimeligt, og det er 100 kr. i timen ikke efter min mening. Dygtig serveringspersonale sørger for at tingene er gjort inden gæsterne/værterne tænker over det mangler.

Jeg syntes også det er vigtigt at man husker at have nok personale. Jeg har prøvet flere gange at være ude og fadservere til 80 mennesker hvor vi kun var to. Det er hårdt og urimeligt.

Man skal også huske der er stor forskel på om det er buffet, fadservering eller tallerkenanrettet og det skal man selvfølgelig justere sin serveringspersonale efter. Måske en eller to skal gå hjem efter desserten så der er færre til natmaden?

Husk ihvertfald det er hårdt arbejde og dygtig personale gør bare dagen så meget bedre for værterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det vigtigste er sådan set at der er én iblandt dem som er vant til at servere og har erfaring med bryllupsfesterne, sådan at hun/han kan styre "tropperne". Jeg ville være betænkelig hvis én person kom og sagde at hun var vant til at servere alene for et selskab på op til 50 personer. Udover at anrette forret, skal der serveres eller fyldes op ved buffet'en. Der skal ryddes tallerkener af m.v. og samtidig skal der fyldes i opvaskemaskine, laves kaffe m.v. 2 personer må være et absolut minimum og kan godt fungere men det kræver at de er meget effektive eller at man holder festen i nogle rammer hvor det er oplagt at gæsterne selv lige giver en hånd med (hvad de gør mange steder).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min erfaring er, at timeprisen ligger et sted mellem 100-150 kr. - alt efter erfaring og kvalifikationer .... Og anbefaler klart, som de øvrige gør i tråden - Hyr nogle som ved hvad de har med at gøre ... Der skal ikke mange ups til, før en fest kan blive en katastrofe :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Katastrofe er så meget sagt :) Men jeg syntes eksempelvis det er uheldigt at opleve 2 unge piger som ikke vil lade folk komme tilbage i lokalet når klokken er ti minutter i 24 fordi de lige skal dække op til kaffe og bryllupskage. hvorefter nogle, i dette tilfælde jeg selv og bruden, måtte fortælle dem at brudevalsen skulle danses inden kl. 24 og at der ikke var noget til hinder for at de gik og anrettede i den ene del af lokalet mens der blev danset brudevals og efterfølgende dans i den anden ende. Det er tiol at have med at gøre for det vigtigste er nu engang at de kan styre og time forløbet med hensyn til mad og kaffe og at folk ikke bare sidder og venter og venter udover almindelige pauser så middagen trækker unødigt ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusinde tak for alle jeres svar.. Vi havde også tænkt at give 100 kroner i timen, da det er piger på min alder, som ikke har uddannet til det.. Da jeg spurgte den ene hvad hun sagde til lønne, fik jeg svaret tilbage af at hvad hun havde hørt, så var det normalt at få 150-200 kroner sort i timen , men at hvis vi ikke havde råd til det, så måtte vi jo give hvad vi havde råd til..

Jeg må erkende jeg simpelthen NÆGTER at give så meget i timeløn, altså arbejder man ufaglært som tjener så får man ofte omkring 100 kroner i timen, og der skal man altså betale skat af, så jeg syntes 100 kroner er en meget fair løn. Vi regner med de skal være der omkring 10-12 timer, så det vil da alligevel blive 1000-1200 kroner.. .

Jeg spurgte en af mine andre veninder, som har sagt hun gerne vil hjælpe hvis der bliver brug for det, og hun syntes timeprisen var ganske fair..

Vi er enige om at de skal smutte når de har vasket op og ryddet op efter kaffen, så klare vi selv at få natmaden på bordet, og køber engangsservice til det..

Ville bare høre om det var so der var total ude i hampen med prisen, men det kan jeg da se det ikke er..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nåh ja, og selvfølgelig får de også mad og drikkevarer, det er for mig en selvfølge..

De to vi skal have hjælp af har jeg fuld tillid til nok skal klare opgaven til ug og pil op , selvom de ikke er uddannede.. Men vores forret er også fade der bare skal ind på bordet, hovedretten er buffet, og desserten er bare islagkage der skal ind,.. Så jeg vudere at to er helt fint.. Der er også industri opvasker, så det tager ikke en krig at få vasket op.. De skal ikke lave noget mad, det hele bliver leveret færdiglavet, og det meste er også anrettet i skåle og på fade, de skal kun lige lune nogle få ting i ovnen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer