Lasses forlovede!

Føler mig dum og alt for krævende.....

32 posts in this topic

Jeg er lige kommet hjem fra mine svigerforældre, og jeg er ærlig talt rigtig ked af det!

Allerede nu, er jeg i fuld gang med planlægningen sammen med H2B og selvom der er over et år til vi skal giftes, har vi allerede købt flere ting.

Vi startede ud med at købe min kommende mands smoking, det var fint og nøj hvor var han flot osv.

I dag sidder vi så og snakker om vin, hvortil jeg siger at det er lige før jeg bestiller rødvinen med hjem næste gang der er nogen der skal til Tyskland, da den rødvin vi rigtig gerne vil have, er ekstraordinært billig lige for tiden. Kommentar "tag det nu roligt Louise, der er over et år til brylluppet, du kan jo ikke købe alt nu, og vin er jo altid billigt i Tyskland". Ja ja, det er rigtig nok, men ikke SÅ billigt.

Så snakker vi lidt videre og der bliver så nævnt, at jeg allerede har købt servietter og bordløber til kaffebordet, da der pludselig var et rigtig godt tilbud og den helt rigtige farve, så griner hun og siger at det da er for tidligt og jeg helt sikkert har ændret farvemening til den tid. Nej, det har jeg så ikke, for det er din SØN der har valgt farven! Og jeg er ikke typen der pludselig skifter mening, jeg har hele tiden vidst hvad farve vores bryllup skulle have, og min H2B tog den endelige beslutning.

Jeg har så lige købt skørt før kjolen, da jeg har en klar ide om hvad form min kjole skal have, og der skal et ringskørt til, og det kostede 200 fra ny, da det var et ophørsudsalg. Selvom jeg nævnte at normalprisen er 900,- synes hun slet ikke det retfærdiggjorde at jeg allerede har købt skørt. Vi snakker bare det der puffer kjolen, ikke KJOLEN!

Jeg er bare så ked af det, måske er jeg håbløs, men hold da op, hvor gør det ondt! Og det er ikke første gang, hver gang vi snakker om vores bryllup med dem, gør hun mig faktisk ked af det, og jeg kan ellers godt lide min svigermor?

Og nå ja, min H2B forsvarede ikek engang noget af det, selvom hans tøj blev købt først! Nu sidder vi så herhjemme, hvor han siger at han da også godt synes jeg kunne have ventet med at have købt tingene. HVAD SÅ MED DIN SMOKING?!?!?

Jeg føler mig bare ret alene om det hele pludselig!

Min mor er heldigvis i god tid som mig og hjælper mig med planlægning, og jeg skrev da også til hende med det samme, Desværre bor hun i Nordjylland og jeg på Sjælland, så jeg er også selv ude at kigge på bryllupsting, da min svigermor ikke er så god til det med kjoler os sådan "/

Er jeg helt håbløs?

Det skal lige siges, at når vi når august er jeg HF studerende på 2. år og jeg har lige bestået første år med et snit på 9, det er lidt hårdt at opnå med kæreste og barn, og jeg bliver student ugen op til vores bryllup, med 8 eksaminer inden, så jeg har en del der skal opnåes det næste år!

0

Annonce ♥

Jeg ville gøre det samme som dig, og bare holde bryllupssnak på et minimum indtil i nærmer jer dagen, når nu svigerfamilien har så svært ved at forholde sig til, at nogle har behov for at være i god tid, sådan de kan gøre de bedste kups :)

0

Selvfølgelig er du ikke håbløs, og du kører på bryllupsrus lige nu, så det er fint nok at købe lidt småting :) Lad være med at drøfte det med folk der ikke forstår dig, og lad være med at retfærdigøre det med at I har travlt næste år...

Men jeg vil stadig advare dig med at købe for mange ting, jeg brugte et halvt år på forberedelse, og havde fortrudt en del ting da vi kom til dagen :)

Og til sidst, så tror jeg på ærlighed, så når hun gør dig ked af det, så sig det til hende, og sig hvorfor... og igen, lad være med at drøfte det med hende mere så, det er jeres dag og beslutninger, og hvis hu er uenig, så kommer det ikke hende ved..

Edited by 0Tine0
0

Op med humøret. Fik også den flere gange med at jeg var i meget god tid og at jeg skulle passe på ikke at blive skuffet når jeg talte ned til bryllup. Men ignorere det selvom det var svært engang i mellem. Købte flere ting til bryllup før min mand overhovedet havde friet, dog havde vi aftalt hvornår vi skulle giftes. Det skønt at varmt god tid og glæde sig. Og er der et godt tilbud er det ned at slå til.

Ved godt det er nemmere sagt end gjort så tag dig ikke af svigermor.

0

Annonce ♥

Jeg vil starte med at sige at jeg godt kan stå at du er frustrerret!! :( Måske mest fordi H2B først nu siger at han også syntes du er for tidligt på den...

Men jeg vil så sige at du er i god tid :D I hvert fald med nogle af tingene! :wink:

Jeg står selv i samme situation med eksamen her 14 dage før brylluppet... det er dog kun en enkelt på sygeplejeske uddannelsen!

Jeg "styrtede" også ud og købte ting, der passede i vores farvetema som var på tilbud eller billige på etsy! Og sandheden er, at efter vi for alvor begyndte at planlægge er halvdelen af det jeg har brugt penge på blevet lagt i en kasse på til salg "ubrugt" hylden.... vi holdte fast i farverne, men stilen og opdækningen ændrede sig en smule!

De 2 ting jeg måske syntes du er for tidligt igang med er:

Vinen!! :) Jeg ved godt den er på tilbud! Men det er jo ikke sikkert den vil passe til jeres menu? Med mindre i allerede nu ved hvad i skal have at spise??

og

Skørtet! En ting er at vide ca. hvordan ens drømme kjole skal se ud og en anden ting er at finde ud af hvilken kjole der rent faktisk passer til en :) Og skørter kan man gennerelt finde billigt på etsy osv, når kjolen er fundet :)

Så op med humøret! :):tunge:

Ting jeg måske syntes du sagtens kunne gå igang med:

Skabeloner til indbydelser osv.. Det er dem der tager lang tid at lave, så kan i blive enige, er det dejligt at få dem lavet inden du får travlt :)

Andre kreative ting :)

To-do-liste

Tidsplan for dagen

osv...

Det er ting der kan justeres lidt når småting bliver ændret :)

Men jeg syntes bare du skal gøre som du/i gerne vil :) Og så evt. holde alle detaljerne for jer selv, for det er jo i sidste ende jer der bestemmer :)

Og sig til din svigermor at det gør dig ked af det og forklar hende hvorfor du gerne vil være i god tid :)

0

Det her siger vist min mening meget godt: jeg købte en brudekjole 14 mdr'er før og inden vi havde besluttet os for, hvornår brylluppet skulle stå... Den rigtige brudekjole købte jeg så et år før, da den første alligevel ikke var den rette... :)

0

Hm jeg vil sige at min mor gør lidt det samme, når jeg snakker planlægning af bryllup.. lige meget hvor tæt vi er på. Men kan godt forstå det er irreterende, når det er svigerfamilien, og htb ikke støtter op om dig. Jeg håber lidt du kan tænke: op i (y) med dem og de forstå ikke os zillaer (ment sødt når det er mellem os her PÅ BK :wink: ) - har lagt mærke til at hvis jeg skal snakke med nogen der forstå min planlægning så er BK det eneste sted jeg kan regne med det.. og ikke familien desværre :pokey:

0

Synes da ikke du lyder krævende og håbløs - du "lider" nok bare af det som mange andre brude (inkl. mig selv) lider/led under.... Nemlig at resten af verden SLET ikke opfatter JERES bryllup som det vigtigste projekt i hele verden! :)

At du har fundet servietter i den HELT rigtige farve er jo perfekt, og noget som du sikkert gik helt i glædesdans over da det skete, du blev glad og tænkte: YES!! Og din H2B gav måske udtryk for at det var fantastisk, men de fleste mænd tænker: "Woop-fucking-do, det er servietter.... :rolleyes: " Og det samme tænker familie og venner - nogle tænker det højt og andre nøjedes med at tale om dig bag din ryg..

Velkommen til en tid hvor folk synes du er KOMPLET sindssyg når du ringer til mor og tuder fordi de har solgt de sidste bloklys i jeres farve, eller feststedet nægter at tale menu 8 mdr før brylluppet, at du har erfaret at man ikke må have sin kælelama med i kirken, at nogen har brugt dit 45kroners farvekoordinerede toiletpapir som du har købt 8mdr før - til at pudse næse i, eller at blomsterhandleren ikke kan skaffe lilla bonderoser i januar....

Jeg sender en forstående :bearhug: - fordi det er nemlig det BK kan.. Vi kan forstå.. Vi kan danse glædesdans sammen med dig over dit billige skørt kup, dit serviet fund - og alle de andre dejlige forberedelser du laver dig et år før brylluppet.. Vi kan kramme og klappe dig på skulderen og forsikre dig om at du IKKE er hyserisk fordi du beder dine veninder farvekoordinere deres sko, eller nægter at Moster Oda kan tage sine snotbefængte møgunger med til reception.. Vi kan give dig ret, vi kan give dig vores ærlige mening om kjole, smykker, sko, bordpynt - ja, you name it - men vi kan gøre det uden at kalde dig dum eller fortælle dig du har dårlig smag, men istedet komme med konstruktive forslag til "forbedringer" og ændringer.. Kort sagt - vi kan alt det som ingen andre - INGEN andre - end kommende brude og nygifte (og bare gifte :tunge: ) kvinder kan...!

Så blæs svigermor et stykke - hun lyder til at være typen der synes at alting kan vente til 14 dage før - og "man kan da lige tage i Jysk og købe noget velour dug" :tunge: Fortæl hende at de kloge de forbereder sig, sparer penge så der er råd til andet end bryllup, og at du iøvrigt gør hvad det passer dig for det er JERES bryllup og ikke deres! :wink:

:bearhug: fra mig til dig...

3

Annonce ♥

Brudekjole ville jeg ALDRIG købe nu,for det første er jeg på kur, for det andet kan min smag jo ændre sig meget. At jeg allerede har købt skørt er fordi jeg har prøvet kjoler, og jeg ved jeg skal have en A-line og er også ret sikker på stilen ;)

Jeg har allerede et skørt min mor har fået foræret af mig, det er uden ring, og puffer lidt mindre, så da jeg så et skørt med ring til 200 slog jeg til, for så er jeg helt sikkert dækket ind, om det så bliver det ene eller det andet, for kun 200 kroner ;)

Udover det har jeg købt servietter, sådan nogle man ligger mellem tallerknerne fordi de havde dem i limegrøn i tigeren, pynt til vores indbydelser og favorboxes, da designet allerede er lavet af kæresten, lommetørklæder til favorboxes da de havde nogle lidt anderledes nogle, og så manchetknapper til mine fædre og H2B´s forlover. Og så en planlægningsbog ;) Jeg tror det var det. :) Jeg tror heller ikke jeg for alvor ville købe vinen nu, men den er næsten på plads, hvidvinen er helt på plads, det samme er rosevinen, og rødvinen er stort set. :) Og det er de fordi vi allerede har styr på maden ;)

Tidsplanen har vi også næsten styr på, da vi havde møde med Godjen igår :)

Og det er kun småting jeg kan finde på at købe nu, indtil videre er vi ikke engang startet med opsparingen. ;)

0

Åh, dit indslag gav et stort smil på læben Shedevil, det er præcis derfor jeg skrev det herinde! :)

Og ja, min svigermor er præcis typen der ville købe velourduge eller for den sags skyld de billigste papirduge hun kan finde, ikke fordi hun er nærig, blot fordi hun ikke tænker, jeg skal have stofduge (Der er intet galt i papirduge, det er bare ikke det jeg drømmer om)

0

Jeg er meget enig i, hvad der allerede er blevet skrevet. Min mand og jeg har kendt hinanden i 14 år, været gift i 5 år (borgerligt viet) og har to drenge på 6 og 9 år. Vi skal kirkelig velsignes den 1. September, og jeg startede selv i al for god tid og kunne konstatere, at "gassen går af ballonen" og vores omgivelser blev trætte af at høre mig planlægge og tale bryllup. Heldigvis stoppede min kloge mand mig i tide og sagde, at han aflyste brylluppet, i fald jeg ikke stoppede med at snakke om vort bryllup hele tiden. Først når der var et halvt år til, ville han være med til at tale om det og planlægge. Så kastede jeg mig over at planlægge ting ingen andre skulle vide noget om ( fik syet brudekjole, indspillet sang og læste bryllupsbeskrivelser her på siderne!) jeg nåede så lige i min tidlige bryllupsrus at få bestilt en forkert fotograf og betalt depositum, hvilket har kostet os 3500 kr. Jeg er af natur i rigtig god tid med alting, men her kunne jeg mærke, at det blev for meget, både for mine omgivelser og for mig selv. Jeg er enig i, at den der fantastiske bryllupsrus i starten skal nydes, men vær opmærksom på, at den er svær at forholde sig til for andre. Så brug dette forum og nyd rusen alene i starten, bare vent, når brylluppet nærmer sig er omgivelserne også grebet, og det er fantastisk at dele det med andre.

2

Shedevil... jamen ord er overflødige -HAHA-

0

Annonce ♥

Jeg er lykkelig over at min mor er ligeså bidt af det som mig, hun er jo lykkelig over at hendes lille øjestens forældre (min søn Oliver) skal giftes og hun er så glad for, at der er nogle ting hun må tage sig af :) Men ja, jeg skal åbenbart bare holde det lidt mere for mig selv og dem der allerede nu interesserer sig ;)

0

giver shedevil ret.. og hvis det nu skulle ske at du ikke skal bruge dit skørt så kan det jo sælges igen :)

0

Årh, starter lige med en kæmpe krammer..!!

ALLE har sagt til mig at jeg har været i vildt go tid og det er der INTET galt i.. Det skal du bare være stolt over..! :) Et år går virkelig hurtigt..!

Hvis du har brug for en skulder, så skriv..! Kan ikke lige se hvor du kommer fra, men jeg bor ved Næstved.. Og mht. duge eller andet, så prøv evt. at kontakte min svigerfar www-party-jan.dk :)

0

Jeg er enig med det meste, der har været skrevet. Og jeg kan også godt lidt genkende mig selv. Jeg er - som hr. mand så sødt betegner det - en "planlægningsmus", og når jeg finder på et projekt (køb af lejlighed, planlægning af rejse, bryllup, måske projekt barn efter brylluppet......osv osv.), så går jeg i selvsving. :rolleyes:

Jeg gennemtænker 117 scenarier og vinkler på projektet, og så nørder jeg ellers derud af. Jeg ved godt, at det er sjældent, at mine omgivelser helt kan følge med/sætte sig ind i mine nørderier, men det glemmer man nogle gange lidt i sin iver, når man lige har fundet på den mest geniale idé. Jeg nævner i flæng ballonmand til receptionen. Det købte jeg et værdibevis til for snart et år siden - for det var da det mest fantastiske. På samme måde kan jeg bruge timer på at gennemtænke hvad de lidt uerfarne serveringspiger skal have tjek på til brylluppet. Bare lige så de får en hjælp til overblikket. :biggrin: Og det er så noget, jeg kan finde på at lave et halvt år før.

I starten af planlægningsfasen fortalte jeg en gang i mellem min mor om de seneste idéer og om hvordan jeg forestillede mig, at dagen skulle forløbe (og til tider også hr. mand, he he), men jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har fået at vide "jamen der er jo lang tid til endnu, xxxx kan da vente nogle måneder endnu". :pokey: Nu er det meste planlagt i mit hoved, og jeg synes, der er styr på tingene, men jeg får ærligt talt stress af familie, der lige pludselig vil inddrages i alting og vide præcis hvordan tingene skal foregå og bla bla bla. Jeg har eksamen til op over begge ører og får nu en travl "ferie" inden brylluppet, fordi alle velmenende hjælpere først nu - knapt en måned før brylluppet - begynder at forholde sig til brylluppet og vil holde møder og hygge og what not. Og det skal nok blive fint og hyggeligt, men det er lidt voldsomt, at alt skal være bryllup nu. :a1221:

Nå, nu blev det et langt indlæg om mig, men det er jo fordi, jeg kan genkende iveren og stædigheden, du giver udtryk for. Jeg har selv været ret stædig og købt alskens sager, når jeg blev revet med af en stemning, og der var i hvert fald ikke nogen (især ikke min mor eller min kæreste), der skulle sige, jeg skulle slå koldt vand i blodet. Så gasser jeg op i trods :fløjt: og jeg må nok erkende, at der er et par fejlkøb, jeg kunne have været foruden. :blush: Så jeg burde måske nok have slået lidt mere koldt vand i blodet med nogle af mine køb, selvom det er svært. Og det tænker jeg, at du måske også kan have glæde af.

Men når det er sagt, så har du da ret i, at det er lidt hyklerisk, at det kun er dig, der får hug for tidlige køb, når kæresten allerede har købt tøj til sig selv. Jeg tror ikke, du skal tage reaktionen som et udtryk for, at din svigermor slet ikke vil komme til at være støttende og interesseret, men Shedevil sagde det ret godt, det der med at ens bryllup ikke lige er det vigtigste i verden for andre. Men begejstringen, nysgerrigheden og villigheden til at engagere sig i jeres bryllup skal nok dukke op, når I nærmer jer noget mere :) Og mens du venter på, at din omgivelser kommer op i gear, så kan du jo nyde, at der er masser af planlægningsmus her, der gerne lægger ører til dine overvejelser om farver, servietter og alt muligt andet :)

Edited by sommer2012
1

Annonce ♥

Syns andre har sagt rigtig mange rigtige ting .... jeg vil dog bare lige sige, at jeg måske også syns, at du skal slå lidt koldt vand i blodet :) Du siger godt nok, at du allerede har valgt farvetema og har planlagt næsten alt ned til mindste detalje .... men ofte blir der altså en del lavet om hen ad vejen :)

Ift skørtet ... well, du kan jo altid sælge det efterfølgende, hvis du finder en anden type kjole. Altså personligt havde jeg nok ventet, men fair nok. Rødvinen ... altså den syns jeg liiiige, at du skal vente lidt med, hehe. Alt over 6 mdr før, så syns jeg altså, at man er aaalt for tidligt på den.

Men altså ja .... folk i din omgangskreds kan ikke følge med i alt det bryllup hele tiden og går helt kolde, hvis de skal snakke så meget om det hele tiden og derfor er BK fantastisk! :) Men tror jeg ligger mig et sted mlm dig og din svigermor .... for kan egentlig godt forstå hendes kommentarer, sry :)

0

Åååårh altså... Jeg synes hverken din kæreste eller svigermor er rimlige.. :kiss:

Vi har løbende gennem vores forhold på 5½ år nu, snakket om bryllup. Vi havde vist været kærester i et år da vi en aften sad og hygget os med at lave en gæsteliste og en bordplan. Bare for sjov.

Vi begyndte at planlægge bryllup for alvor herhjemme i DECEMBER 2011. Her var datoen 24. MAJ 2014 - Altså 2½ år før tid.

Der snakkede vi budget, gæsteliste, bordplan, farver osv. Vi købte endda nogen servietter som var på tilbud i kvickly og lige hvad vi ville have til kaffe-bordet.

I februar rykkede vi brylluppet et år frem (af praktiske årgsager), og datoen er nu 24. AUGUST 2013.

I februar lavet jeg mine første ebay-køb.

I februar, marts, april og maj har vi nået:

Snakke og aftale med kirke

Bestille feststed

Tænkt lidt over ønskeseddel (AKA. kigget i et rosendalkatalog og konkluderet vi elskede alt)

Købt risposer over ebay

Købt noget tyl til kurven med ris

Købt en pose ris for at måle hvor meget vi skulle bruge

Købt nogen klistermærker i tiger til bordkortne

Købt 2 invitationer i en boghandel for at øve os på DIY projekterne

Købt en sølv tucsh

Købt nogen sølv klistermærker med ordet "Bryllup" (5 kr. tilbud i netto)

Købt et riveslør + lidt andre hårdimser

......... Og det er vist det! Taget i betragntning af hvad vi har nået på 4 mdr. så er det vist meget godt vi mangler 14 endnu :wink:

Her i juni har jeg købt min brudekjole. Jeg var til lagersalg med min mor, og så hang DEN der. Så vi købte kjole, skørter, slør og et diadem. Til foråret skal den rettes til, men nu er den ihvertfald købt.

Og her i juni fik jeg så også en ide med at jeg ville sy mit eget strømpebånd. Og som sagt så gjort - så det har jeg også.

I juli og august har jeg ca 50 arbejdsdage - så der bliver jo ikke tid til noget.

I september skal vi en uge til Tyrkiet

I september og oktober har vi fødselsdag - og regner med at holde den sammen, med mad, invitationer og det hele.

Vi har skilsmisse forældre så november og december er booket op med jule-tam-tam

I februar har vi årsdag - og hov.. der lægger vores deadline for at sende invitationer ud også, så til den tid skal vi altså lige have styr på alle detaljerne til et bryllup for 60 mand!

Som du nok kan se så går tiden altså utrolig stærkt. Nogen ville mene at vi er nået alt alt for langt og har meget travlt - men de skal da bare blande sig udenom for helt ærligt, så er det vores bryllup, og vi gør som vi har lyst til. Vi har ihvertfald fundet ud af at 8-9 mdr ikke ville være nok for os, da vi ikke er en 8-16-job familie.

Jeg arbejder om aftenen i hjemmeplejen, og min kæreste arbejder på en tankstation med mange formiddag og eftermiddagssvagter. Og jeg gider altså ikke sidde og planlægge mit bryllup hen over morgenkaffen eller kl. 23 når jeg er hjemme.

1½ år er lang tid hvis man laver noget hver evig eneste aften. Men når man som os har skilsmisse forældre, en hulens masse søskende, et job og generelt bare et liv udover alle de ting - ja så tager tingene bare lidt længere tid, medmindre man gider stresse omkring det.

Og lige netop et bryllup er sådan en ting jeg aldrig vil stesse mig selv over. Hellere tage det i små etaper, og så have det længere tid at glæde sig i :)

Stor krammer fra en som også er i god tid.

Og som heller ikke er blevet til en zilla... :loveshower:

Ps. De feststeder vi har kigget på har haft næsten alt optaget i hele 2012, + ca halvdelen i 2013 og endda også reservationer i 2014..

Det er sørme godt vi ikke kommer i sidste øjeblik :fløjt:

0

Først vil jeg lige sige, hov hov piger, der er altså ikke noget galt med velourduge, det skal vi have.. Vi har ganske enkelt ikke råd til andet, og det kan fåes i de farver vi ønsker.. Og så sker der ikke noget hvis det får pletter/mærker osv..

Dernæst forstår jeg godt du bliver ked, jeg får også hele tiden kommentarer om at jeg er i god tid, og at jeg da har færdig planlagt brylluppet inden sommeren er ovre. Men faktum er at jeg ved jeg bliver stresset hvis jeg venter med det hele til måneder før, og dernæst har vi et meget stramt budget, og så er det det altså bare nødvendigt at starte i god tid, så man kan slå til når der er gode tilbud.. Men vi må jo nok også indse at alle andre altså slet ikke ser det som så vigtig en dag og begivenhed som vi selv gør, men så er det jo super fedt at have denne side..

Med vinen ville jeg også vente, det er jo ikke alle vin der er gode hvis de har lagt for lang tid, så det skal i også lige tænke på.. Altså jeg købte jo min kjole 13 måneder før brylluppet, og det har jeg det helt fint med, det var/er KJOLEN, og den var sat ned.. Så op i (y) med hvad andre siger og tænker, det er jeres dag og jeres valg med hvilket tempo i tager tingene i. Kan dog også godt forstå du bliver lidt ked, hvis din kæreste nu pludselig syntes du er for hurtigt ude, og da især når han også selv har købt noget..

0

lige en indskydelse til velour-duge .... tror der er mange holdninger til nervøs velour, haha ..... jeg er een af dem, der også er på det hold, der HADER velour - sry, hehe. syns det er åndsvagt gyseligt og du kan købe alm hvidt stof til 10er meteren i IKEA og så smide en farve fra Matas i vaskemaskinen sammen med og voila .... billig farvet dug i liiige den farve, man ønsker .... og det er ikke meget dyrere end velour - hvis det overhovedet er :wink:

0

Annonce ♥

lige en indskydelse til velour-duge .... tror der er mange holdninger til nervøs velour, haha ..... jeg er een af dem, der også er på det hold, der HADER velour - sry, hehe. syns det er åndsvagt gyseligt og du kan købe alm hvidt stof til 10er meteren i IKEA og så smide en farve fra Matas i vaskemaskinen sammen med og voila .... billig farvet dug i liiige den farve, man ønsker .... og det er ikke meget dyrere end velour - hvis det overhovedet er :wink:

Jeg gider ikke til at bøvle med at farve stof, det er for mig ret så ligegyldigt hvilket stof dugen er i, bare det har den farve jeg ønsker.. Jeg er generelt nok egentlig lidt "ligeglad" med festen, det er langt fra det vigtigste for mig på dagen.. For mig handler det MEGET om at overholde vores budget, og så er der ganske enkelt bare råd til det der er råd til, og så må der spares hvor det nu er nødvendigt..

0

Jeg elsker velourduge.. :blush:

Jeg ville gerne have dem til mit bryllup, men manden nægtede... Så vi gik på kompromis - og JEG må designe bordkortne, og så vælger han dugene :loveshower:

0

Vinen har jeg også skrevet længere oppe at jeg nok bør vente med den, men skørtet og resten havde/har jeg ingen betænkeligheder med, da det har været virkelig gode tilbud :)

Og til velourduge kan jeg også godt lide dem, kæresten afskyer dem, og det billige stof fra ikea synes jeg simpelthen er for tyndt.

Jeg vil ikke have velourduge da jeg er bange for de smitter af på tøjet :) Vi skal dog have det i kaffestuen, men de er vasket så mange gange at de ikke smitter af :) Det var mere det at købe veloursuge som sidste udvej 14 dage før jeg slet ikke kan :)

Og tak for alle de forstående indlæg piger, det hjælper godt nok at der er nogen der kan forstå mig og er ligeså tidligt ude med planlægningen :)

0

Kender godt den holdning..

En der påstår hun er min bedste veninde har den holdning fordi hun tror den kjole jeg har købt er en danse kjole.. ( hun ved ikke det er et bryllup) og hun ruller med øjnene når jeg siger at jeg vil have sendt invitationer ud i starten af næste uge.

0

Jeg tror der er 117 holdninger til hvad der er i god tid, for god tid, for sent osv :)

Har jo givet min mening til kende i starten af tråden :D

men der er nogle ting som kirke og feststed der er bedst at være i god tid med! Ligeledes fotograf og generelt bare alt der skal bookes! :)

Men jeg må altså sige at selvom det er skøn at være i forberedelses rus! Så brændte min altså ud i en periode... fordi jeg havde planlagt SÅ meget, men blev forvirret over stilen!

Desværre var pengene i budgettet brugt! Og det koster jo at få nye ideer realiseret...

Hvis det er vigtigt at have en rød tråd igennem hele temaet, er det i hvert fald (en nu bagklog tanke) at bruge tid på at skitsere og planlægge hvordan det skal se ud frem for at købe! :)

Jeg er ked af at sige det... men alle detaljer ville jeg lige slå koldt vand i blodet med :) Og så istedet suge så meget inspiration til mig som muligt så der ikke opstår for mange fejlkøb :D

0