Kommende fru vinkelgaard

Bryllup uden børn - dog med en undtagelse...er det forkert?

17 posts in this topic

Vi har valgt at vores bryllup skal være uden børn, ikke fordi vi ikke kan lide børn, tvært imod :loveboard: , men fordi vores bryllup bliver en dag med fest, farver og nok en del alkohol og vi mener bare ikke at det er særlig børne venligt...

det er dog sådan at min ældste niece er høj gravid og hendes og hendes kæreste snakker om at de vil have den lille med fordi hun har planer om at amme og hun derfor er nød til at tage hende med, vi respektere det fordi vi ved hvor vigtigt det er for hende og fordi baby er meget ny på det tidspunkt og hun vil have svært ved at skulle lade andre passe (selvom hun har en der gerne vil) men nu sidder jeg med dårlig samvittighed og tænker er det forkert af os at lade hende tage baby med når alle andre kommer uden børn?

vi vil jo helst ikke gøre nogen sure..... :unsure:

0

Annonce ♥

Det er for det første helt og aldeles jeres valg hvem i invitere med.. Dernæst er der jo altså også forskel på et barn på 2 år , og så en lille baby der stadig bliver ammet... Vi har også valgt en børnefri fest, fordi jeg ikke gider overtrætte og larmende børn på min store dag.. Men min veninde vil have en søn på ca. 5 måneder til den tid, og hvis hun vil have ham med, så er det helt okay.. Dernæst er 4 af vores søskende også under 18, og dem vil vi altså ikke undvære på dagen, men det bliver de eneste børn der kommer med..

0

Jeg er nødt til at svare - nej - der er intet forkert i at ville lade din gravide niece tage hendes nyfødte baby med, og så sige til alle andre at det er børnefri fest... :)

Grunden til at jeg er "nødt til" at sige nej, er at vi gjorde det samme... Altså - gjorde forskel... :) Vi inviterede vores nevøer og niece med (2 x 17årige, 1 x 4årig og 1 x 2 årig - og så 2 små nevøer der ikke kom med da forældrene ikke ønskede det :) ) og så min mands kusine der kun er 10år - men de andre kusiner blev inviteret med og hun skulle ikke snydes bare fordi hun er en efternøler... :)

Men alle andre børn var ikke inviteret og vi hørte ikke ÉT ondt ord for det... Alle havde forståelse for vores ønsker om at have nevøer og niece med - og der har ikke været ballade eller noget som helst over det...

Så gør det som i synes rigtigt - det kommer man længst med... :loveshower:

0

Vores fest er kun for børn over konfirmationsalderen, men vi kommer til at have 3 små babyer med til vores fest i november.. :) min kærestes fætters kone er gravid og har termin her d. 3 juli, min svigerinde har termin d. 19 juli og vores fælles veninde har en søn på en måned. De skal ikke tvinges til at få passet deres børn før de selv er klar til det og vi vil meget gerne have dem alle 3 med. :)

Det er jo uddelukkende op til jer hvem i inviterer med, men jeg tror der vil være forståelse fra de andre gæster for at din niece "får lov" til at tage baby med. :) man er da en kold skid hvis man beder en nybagt mor om at få passet deres baby eller blive hjemme. :S

0

Annonce ♥

åhh så er jeg mere rolig... der er heldigvis heller ikke problemer med dem som ved at de får lov at tage baby med men man ved bare aldrig med andre.... men vi kan nok ikke gøre andet end håber på forståelse og ellers er det jo bare ikke vores hovedpine :) tak for jeres svar :loveshower:

0

Det er helt almindeligt at de der har spædbørn tager dem med til fest, selvom denne ellers er børnefri. Jeg har aldrig set nogen rynke på næsen over dette! Så go for it :) Og tillykke til de kommende forældre :biggrin:

0

I skal naturligvis have den fest som I ønsker jer. Min holdning er, at ammebørn er en del af "pakken". :-)

Synes bestemt ikke du skal være bekymret. Håber at I får en fantastisk dag. :-)

0

Enig med Mrs West. Det er helt normalt at spædbørnsforældrene har deres baby med til bryllupsfester selvom det er uden børn. Det er selvfølgelig noget som man må formode at de har gjort opmærksom på /talt med brudeparret om inden. Det man kan diskutere er så hvornår de ikke længere er spædbørn. :)

0

Annonce ♥

Vi har valgt at acceptere at børn der stadig bliver ammet kommer med, selvom alle andre børn under 15 ikke er inviteret. :) Der er to der næsten lige har født som gerne vil havde deres børn med og det kan jeg ikke se noget problem i. :) hvis andre gæster spørger´, får de at vide at det jo ikke koster os en kuvert at have et spædbarn med og at de desuden ikke kan lade barnet blive passet endnu. Det har vi ikke noget problem med og det tror jeg heller ikke gæsterne har :)

0

Vi har valgt at vores fest er børnefri, med undtagelse af H2B's søsters børn og mine to efternølere af søskende på 3 og 7.

Hans venners børn kommer ikke med og det er der ingen der rynker næse af. Så go for it!!

0

I min verden kan man på ingen måde adskille en mor som ammer fra sit barn en hel dag - nogle timer ja, men ikke til en hel bryllupsfest. Hvis moderen selv siger "Jeg får baby passet" så fedt nok, men man kan ikke kræve det. Et lille bitte myr på 1mdr. er heller ikke bare et barn, men et spædbarn helt afhængig af sin mor...

Mht. lidt større børn fx 6-8mdr og op, der kan man invitere eller lade være på samme måde som med voksne gæster synes jeg. Man kan sagtens invitere søskendes børn (en nevøer og niecer) og ikke venners børn. Eller ens gudbarn men ikke et andet barn. Har man argumenterne i orden er det fint synes jeg. (Okay måske er "dine børn er uopdragne og larmer, men hendes er søde og stille" ikke optimal!)

0

Vi har også børnefri fest, men har to babyer med på 1½ måned og 4½ måned. Babyer er jo ikke børn, men er afhænginge af deres forældre.

0

Annonce ♥

må som man mange andre sige at et spædbarn jo ikke er et barn men en baby, der har behov for sin mor når det ikke er ældre end det er og som sagt tidligere en del af pakken:)

0

Vi står forhåbentlig i samme situation næste år :) (Vi krydser fingre :goodluck til svoger og svigerinde )

Når der er tale om spædbørn, så gør vi en soleklar undtagelse ift. vores børnefri fest. - ren og skær egoisme, for vi vil ikke undvære dem på dagen, og spædbørn hører efter min mening til ved deres forældre. - festen vil jo heller ikke være det samme uden dem :)

Der skal bestemt ikke være lav musik og hvisken, men der skal være plads til et spædbarn. Og så må forældrene vurdere om de må trække ud engang imellem eller evt. høre om mormoderen vil sidde inde i huset og passe den lille engang imellem :)

Jeg er nemlig super ego, og vil have mine svigerforældre ved vores bord. Den dag er de æresgæster og ikke bedsteforældre ;)

Så for at svare på dit spørgsmål, og ikke kun plaprer om vores egen situation (Det kommer man godt nok hurtigt til :blush: ), så mener jeg bestemt at der kan gøres undtagelser for spædbørn. Og det tænker jeg da også, at de fleste mennesker/forældre accepterer.

0

Vi har valgt at vores bryllup skal være uden børn, ikke fordi vi ikke kan lide børn, tvært imod :loveboard: , men fordi vores bryllup bliver en dag med fest, farver og nok en del alkohol og vi mener bare ikke at det er særlig børne venligt...

det er dog sådan at min ældste niece er høj gravid og hendes og hendes kæreste snakker om at de vil have den lille med fordi hun har planer om at amme og hun derfor er nød til at tage hende med, vi respektere det fordi vi ved hvor vigtigt det er for hende og fordi baby er meget ny på det tidspunkt og hun vil have svært ved at skulle lade andre passe (selvom hun har en der gerne vil) men nu sidder jeg med dårlig samvittighed og tænker er det forkert af os at lade hende tage baby med når alle andre kommer uden børn?

vi vil jo helst ikke gøre nogen sure..... :unsure:

Vi holdt børnefrit bryllup men havde også en baby med som blev ammet - det var der ingen som var sure over og babyen forstyrrede slet ikke. Synes sagtens man kan gøre forskel på børn der bliver fuldammet og alle andre børn som jo ikke er fysisk afhængige af deres mors bryster ;)

0

Vi holdte børnefrit bryllup men et hold venner havnede deres lille datter m på 7uger, hun var også på flasken så hun passede lige ind;-) ej, så længe de er så nye sover de alligevel det meste af tiden. Men havde gjort klart at der ikke ville blive vist hensyn. Havde sat dem tæt ved døren ud til gangen og givet dem et værelset så der også var lidt ro. Det gik fint og var ikke noget forstyrrende element;-) og der var ingen der stillede spørgsmålstegn ved at der var en baby med når alle andre børn ikke var inviteret.

0

Annonce ♥

Det er fuldstændigt i orden at holde bryllup uden børn - det er der mange der gør :)

Og naturligvis er der forståelse for, at en baby der ammes, er nødt til at være med sammen med sin mor. Dét er jeg sikker på at alle mennesker vil kunne forstå og det burde ikke kunne give sure miner. Hvis det gør, så må I svare helt kort: "Vi har valgt at holde en børnefri fest, men babyer der ammes er - af naturlige årsager - velkomne til vores bryllup."

Vi gør det samme til vores bryllup. Vores egne børn (6 år og 1 1/2 år) skal med til receptionen, men passes til festen om aftenen, da vi gerne vil kunne nyde taler, sange og festen uden at skulle være "mor og far" hele tiden. Min søsters nyfødte baby skal med, men hendes søn på 2 år bliver heller ikke inviteret. Dét er hun helt indforstået med.

Håber I får et vidunderligt "børnefrit" bryllup :)

0