Sunspirit

Hjælp, træning når man ikke må bruge skulderen?!

16 indlæg i dette emne

Okay jeg har været igang med at træne for at blive fit og lækker til bryllupsdagen og pludselig begynder min skulder at gøre mere og mere ondt, til jeg ikke kan sove for den.. Så jeg var hos lægen som siger at jeg har fået en fiberspræning i skulderen :td:

Jeg træner normalt 3 gange om ugen, fitnesscenter mandag og fredag + svømning om onsdagen.. og nu må jeg ikke lave noget hvor jeg bruger skulderen. Det vil sige -ingen svømning, ingen arm og mavebøjning (som jo netop er nogle af de områder jeg gerne vil strammes op.) Jeg kan heller ikke løbe fordi der spænder jeg også i skuldrene og hverken ro eller crosstræneren må jeg bruge. Så kort sagt er mit træningsprogram fuldstændigt skudt i sænk :angry:

Hvad i alverden skal jeg gøre ?! :boohoo:

Redigeret af Sunspirit
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja crosstrainer er rigtigt godt, og det kan godt lade sig gøre helt uden at bruge armene. Enten ved at holde dem stille på de stænger der ikke kører med, eller "bare" holde balancen uden - lidt svært, men kan godt lade sig gøre :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med hula hop-ring? Det bruger jeg meget! Og virker godt på maven ;) (køb en af de "dyre" der vejer minimum 1,2 kg). Jeg står altid med armene krydset med hænderne på skulderen, så det burde heller ikke belaste dine skuldre? :) Jeg håber i hvert fald du finder en løsning. Ellers så er der også dette tip - læs den der hedder "maveøvelser på stol":

http://www.effektivkur.dk/tab-dig-pa-maven-se-resultater-og-fa-en-flad-mave/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brækkede min skulder på en skitur sidste år, og fik efterfølgende en overanstrengelsesskade. Min fysioterapeut sagde, at det værste man kan gøre er ikke at træne den. Så han foreslog bla crawlsvømning og elastik træning. Måske det kan fungere for dig?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Øv med skulderen, men om der er taler om en fiber er svært at sige så jeg ville få en henvisning til en fysioterapeut som kan undersøge din skulder og give dig øvelser som kan rette op på smerterne. Det er sjældent det hjælper ikke at lave noget men samtidig er det vigtigt at det er det rigtige du gør.

Ps.: Er selv fysioterapeut og ser en del skulderproblematikker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, hvor er det dog træls, kan godt forstå dig!

Jeg tør ikke helt vejlede, da jeg ikke ved, hvilke trænings-stillinger du er nødt til at undgå - men vil blot også anbefale hula-hop ringene med vægte i. Jeg er virkelig glad for den jeg har!

OBS! Når du starter - og måske får læst forbrugsvejledningen om ikke at gøre det mere end et par minutter første gang- og så tænker

"Pladder! Jeg kan da sagtens mere"

- Ja så har du nogle fine blå mærker rundt om hele livet i dagene efter.

Det skulle jeg hilse og sige - Spørg mig ikke, hvordan jeg ved det! :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor er det dog træls, kan godt forstå dig!

Jeg tør ikke helt vejlede, da jeg ikke ved, hvilke trænings-stillinger du er nødt til at undgå - men vil blot også anbefale hula-hop ringene med vægte i. Jeg er virkelig glad for den jeg har!

OBS! Når du starter - og måske får læst forbrugsvejledningen om ikke at gøre det mere end et par minutter første gang- og så tænker

"Pladder! Jeg kan da sagtens mere"

- Ja så har du nogle fine blå mærker rundt om hele livet i dagene efter.

Det skulle jeg hilse og sige - Spørg mig ikke, hvordan jeg ved det! :rolleyes:

Hehe jeg kan godt huske min lillesøsters mave, hun hullahoppede hele tiden da hun var lille og havde næsten en permanent blå ring om maven :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv øv øv Men jeg stemmer også på masser af bentræning og evt gåture???

Ja jeg har heldigvis en dejlig hund så der er en undskyldning for masser af gåture, måske skulle man få sig en skridttæller

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer