-Blomst-

Kan man tillade sig det?

32 indlæg i dette emne

Hey Zillaer.

Kan man tillade sig at prøve brudekjoler før man for alvor skal købe en?

Vi har jo mere end et år til vores bryllup, men jeg mangler at tabe en 20-30 kg ca. (ikke at jeg tror jeg når at smide dem, men bare nogen af dem ville være rart) og derfor tænker jeg at trække mit kjolekøb så længe som muligt, men jeg overvejer at smutte en tur forbi Lilly og smutte i en kjole, i håb om at det vil give mig den motivation og ikke mindst rygrad der skal til for at jeg kan tabe mig...

Men kan man tillade sig det, når jeg først regner med at begynder den alvorlige kjoleprøvning efter jul/nytår?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså en brudekjole forretning er jo bare en tøjbutik ligesom alle mulige andre tøjbutiiker.. Javist - de bruger som regel noget mere tid på dig end den almindelige tøj ekspedient gør, men der er jo ingen der tænker over om man kan tillade sig at tage i en dyr tøjbutik hvor man godt ved man måske kun har råd til 1 stykke tøj - men prøver 8.. Eller i H&M og prøver 15 stykker sommertøj og går ud med en bikini.. osv osv... :)

Min pointe - jeg synes sagtens du kan "tillade" dig at prøve kjoler selvom du måske ikke har intentioner om at købe en 2012 model - og slet ikke købe en nu.. De får løn for at gå på arbejde hver dag, javist, det ville da være rarest hvis de kunne sælge kjoler til alle der kom, men det gør de jo ikke - uanset om det er dig eller andre der bare ikke synes kjolerne er noget for dem.. :)

Kan godt være det bare er mig der mangler noget "respekt" for brudekjolebutikkerne, men jeg anser dem altså som værende en butik ligesom alle andre.. :) Og jeg går tit ud og oser uden at købe noget - i både guldsmede, tøjbutikker, eletronikbutikker osv osv - steder hvor der er ekspedienter som bruger xx antal minutter på mig.. Alt efter min oplevelse der - og deres behandling af mig - så kunne mit besøg jo føre til et fremtidigt salg! :)

Edit: Det var overhovedet ikke for at lyde "sur" (fik lige læst mit indlæg :) ) - jeg siger: GO for it.. Brudekjoleprøvning er fantastisk! :)

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^ Læste det slet ikke som surt :)

Jeg er bare sådan en "lille" forsigtig artig-per der helst gerne så hele verden sad i rundkreds og aede hinanden på ryggen :balloon: Så tænker altid meget over om jeg støder nogen, om nogen bliver irriteret, om jeg giver andre ekstra arbejde, stress eller andet - belastende, men ak og ve... det hænger fast i mig.

Jamen jeg tror da jeg vil hoppe ud i det så :biggrin: (og så er det så her det går op for mig, at jeg faktisk skal giftes og snart skal købe kjole!! Halløj sommerfugle!!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har bestilt tid tilo at prøve kjoler. Og jeg har ikke tænkt mig at købe noget. Jeg skal bare finde ud af hvad der sidder godt på mig. Jeg har et meget lille budget til kjole, så det må vente til der er udsalg. Ellers må jeg købe brugt.

Og jeg tror ikke jeg er den eneste der lige har brug for at prøve det lidt først. Har INGEN idé om hvad der ville du. Har jo aldrig haft den slags på. Desuden tror jeg mange går i flere brudekjolebutikker. Og vi køber jo sjældent mere end én - så nogle butikker sælger ikke, heller ikke til de der er ude og lede for at købe...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det lige som Blomst, med alt andre skal gøre for os til brylluppet. Men for fanden, vi betaler sku da for det, hvorfor har jeg det så sådan...

Nå men bortset fra det, hvad siger jeg så, når jeg ved at jeg ikke skal købe en kjole nu? For jeg vil da også gerne ud og kigge nu, men vil gerne vente med det endelige køb, og også lige smide et par kg. Bestiller jeg bare en tid, prøver 9 kjoler, og siger hvad? Narjj ikke lige mig, ej det ved jeg ikke, jeg vender tilbage, nej tak jeg kigger kun.. hvad? Hjælp :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

"Jeg er slet ikke der i min planlægning hvor jeg kan tage stilling til kjolen endnu"

"Jeg skal ud og prøve nogle flere kjoler - men tak for jeres tid"

"Desværre var der ikke nogen af kjolerne der var KJOLEN"

"Synes jeres kjoler var smukke, men der var ingen der var MIN kjole"

"Jeg har 3 andre kjoleprøvninger planlagt - men jeg vender tilbage.."

Der er mange muligheder... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var ude på min første prøvning i fredags, vidste jeg at jeg ikke skulle købe noget. Jeg har en veninde der er uddannet skrædder, så meningen var at hun skulle sy kjolen til mig. Hun var med ude til den første prøvning og formålet med turen var at finde model, design osv som passede mig. :)

Jeg sagde noget i stil med "Det her er min første prøvning, så jeg vil gerne lige ud og se andre steder..." Og det var de helt med på. :)

(At jeg så vendte tilbage i i Tirsdags og købte MIN kjole som bare sidder som en drøm på mig, uden at have været i andre butikker, det er en anden historie.. :tunge: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede først i Lilly... Prøvede 4 kjoler og var smaskforelsket i de 2 - hvilket jeg gav højlydt udtryk for... :lol: Da jeg havde prøvet 4 sagde jeg "at jeg ikke kunne overskue at prøve flere - og havde brug for at komme hjem og lade indtrykkene sætte sig" :) Der var fuld forståelse, og ekspedienten sagde at det var meget sjældent nogen købte på deres første prøvning...

Så var jeg ved ABC kjoler i Suldrup, hvor jeg prøvede 4 kjoler - og var ret varm på én af dem - som var MEGET atypisk de andre jeg havde prøvet - og sagde til ekspedienten "at jeg skulle hjem og se billeder og mærke efter om jeg nu også troede jeg kunne bære en kjole med farve".. Det var der fin forståelse for (omend hun var meget "pushy" for at jeg skulle købe den med det samme)

Så var jeg i LuXuX i Vesterhassing - hvor jeg prøvede 4 - og var MEGET forelsket i én... Jeg sagde "at jeg skulle hjem og vurdere og sammenligne med de andre kjoler jeg havde prøvet før jeg kunne træffe en beslutning".. Ekspedienten sagde at det synes hun lød fornuftigt..

Så var jeg ved Lucca Bride i Sindal - hvor jeg prøvede 4 fantastiske kjoler, og var - chokerende nok :lol: - meget forelsket i en... Jeg sagde "at jeg var lidt kjoleforvirret og slet ikke kunne træffe en afgørelse før jeg havde set billederne igennem og sammenlignet dem med de andre kjoler jeg havde prøvet" - hvilket der var fin forståelse for, og jeg fik et kort så jeg kunne få 10% hvis jeg ville købe, selvom udsalget stoppede den dag jeg var der.. :)

Tilsidst ringede jeg til Lilly og sagde "at jeg ikke kunne glemme den kjole jeg var i allerførst (og hun kunne huske mig - selvom der var gået næsten en måned) og at jeg gerne ville have lov at prøve den igen?" - og det kunne jeg naturligvis godt, og jeg kom ned og havde den samme ekspedient.. Mens jeg blev hjulpet i den sagde jeg "at jeg var meget i tvivl. og at jeg ikke helt kunne huske fornemmelsen af kjolen, og ikke var sikker på om det skulle være den, eller en fra Sindal" - og jeg fik fin betjening og da jeg fik den på igen kunne jeg mærke - det var KJOLEN!! :)

Endte med at købe den dag... :heart:

Hvor vil jeg hen med hele den her lange historie?? :lol: Jeg vil bare fortælle dig at selvom man ikke køber - så får man altså en ganske fin betjening.. Der er íngen (ingen jeg har mødt) der kigger skævt til en fordi man vil kigge videre, fordi man ikke bryder sig om kjolerne eller lignende.. Det er almindeligt og sige: "Jeg vil gerne tænke over det" - så selvom du er en lille forsigtig mus (som du skriver) så skal du ikke have dårlig samvittighed over at forlade butikken uden at købe noget.. :)

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede en masse kjoler i 5 forskellige butikker (fordelt over flere dage, heldigvis). Så tænkte jeg over det derhjemme, kiggede på billederne, og vendte tilbage til den jeg troede jeg bedst kunne lide. Da jeg vendte tilbage, fik jeg bekræftet at det var KJOLEN, og købte den der. Jeg havde minimum en veninde med til hver prøveaftale, således at jeg havde en at drøfte det med ud over ekspedienten, og en der kunne hjælpe mig at huske alle kjolerne, stille "kritiske" spørgsmål etc. Ikke i een af butikkerne fik jeg problemer med at gå igen uden at købe en kjole. Og jeg er normalt meget optage af at være høflig og ikke til besvær etc. :) Mine råd er følgende:

1) beslut dig for, inden du går ind i butikken, at "Jeg skal kigge, prøve nogle kjoler, danne et overblik, og så tage hjem og tænke på det. Jeg er ikke forpligtiget til at købe, og kunden har altid ret."

2) hav gerne mindst en person med, som du kan henvende dig til under prøvningen, således at ekspedienten ikke behøver at få at vide alle dine tanker om de forskellige kjoler

3) undervejs i prøvningen: husk at det ikke er en personlig tjeneste du skal gøre ekspedienten ved at købe en kjole. Det er business, det er ikke personlig, hun/han får løn uanset

4) det kan være en ide ikke at vise det ALTFOR tydeligt når du tror du måske vil købe en kjole, altså hvis du gerne vil hjem om tænke over det først. Jeg oplevede, at flere ekspedienter begyndte at presse mere hvis jeg gav udtryk for at jeg kunne lide kjolen ("Jammen, du skal skynde dig at købe den, da du er MEGET sent på den" - der var 5 måneder til brylluppet, eller "Dette tilbud kan jeg kun give dig i dag, så du skal beslutte dig nu" etc.)

Held og lykke med det, og hygg dig med kjoleprøvning!

Redigeret af tantogfjas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SheDevil, jeg kan sE at du har prøvet kjoler i LuccaBride i Sindal, hvordan var deres størrelser? :)

De var meget tilsvarende alm. tøjstørrelser... :) Deres kjoler var lige en tand for små til mig - men kan faktisk ikke huske om de kunne bestilles hjem

i større størrelser (jeg var i en str.52) Men de kan varmt anbefales - både den inde i Aalborg og den i Sindal... De er super søde og jeg synes deres kjoler er en lækker kvalitet... Dog er de MEGET pricy med tilbehør - men det er vist en generel tendens i brudekjolebutikker... :) De har også fede sko mærker - bla. gudesmukke (og pænt dyre) Benjamin Adams sko... :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

...

Hvor vil jeg hen med hele den her lange historie?? :lol: Jeg vil bare fortælle dig at selvom man ikke køber - så får man altså en ganske fin betjening.. Der er íngen (ingen jeg har mødt) der kigger skævt til en fordi man vil kigge videre, fordi man ikke bryder sig om kjolerne eller lignende.. Det er almindeligt og sige: "Jeg vil gerne tænke over det" - så selvom du er en lille forsigtig mus (som du skriver) så skal du ikke have dårlig samvittighed over at forlade butikken uden at købe noget.. :)

Jeg må så sige at det første sted jeg prøvede kjoler, ved en mandlig ekspedient, i en butik på Sjælland... følte jeg helt klart et pres for at det var NU jeg måtte tage stilling til om jeg ville købe en kjole der eller ej!! Han sagde godt nok at jeg var velkommen til at tage videre og prøve flere kjoler, men jeg fik helt klart fornemmelsen af jeg jeg faktisk nærmest ikke ville være velkommen til at komme tilbage :o Det kunne have været en ret ubehagelig oplevelse, hvis jeg netop ikke havde læst netop dette i en anmeldelse af butikken på forhånd... :rolleyes:

Sjovt nok sagde han; "Jeg er sikker på at du vil finde noget et andet sted og ikke komme tilbage...." og naturligvis fik han ret :wink: men det er jo bare superærgeligt for ham, hvis han ikke forstår at det faktisk er på grund af hans opførsel og ikke på grund af kjolerne at man ikke får lyst til at komme tilbage, end ikke for at købe et strømpebånd... :pokey:

Jeg havde helt andre oplevelser i både Nicolai, Lilly (hvor den søde ekspedient faktisk opfordrede til at vi tog billeder og gik hjem og sammenlignede med andre prøvede kjoler, og ydermere gjorde klart at selvom jeg ikke købte en kjole der, var jeg altid velkommen til at komme tilbage og købe tilbehør) og naturligvis hos Fuhrmanns i Køge, hvor jeg har købt min kjole, hvor Hanne også var utrolig sød og hvor hun gav mig sit kort efter første prøvning og sagde at jeg altid var velkommen til at komme og prøve igen.

Så jeg vil sige til jer der overvejer om i "tør" tage ud og prøve kjole - I skal bare gøre det! :)

I kan jo bare fra starten undgå at sende direkte købssignaler, det kan man jo ex. gøre ved at være åben og sige; Jeg skal giftes til næste år og er ude for at prøve nogen forskellige kjoler for at finde ud af hvilken stil jeg skal gå efter og se hvad der klæder mig...

Så har man ligesom gjort klart for ekspedienten hvor man er i processen og at hun ikke skal forvente, at man lægger en bestilling inden man går ud af døren :wink: Og den kloge ekspedient ved naturligvis også, at hvis hun giver dig en god service så kan det jo være at du kommer tilbage og køber din kjole der :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer