Bertemor

At bestille fra Etsy, ebay osv..

13 indlæg i dette emne

Ja jeg er total grøn på etsy, ebay osv området..

Kan bare stole blindt på sælgerne derinde?

Er der noget man skal være ekstra opmærksom omkring?

På ebay, ved siden af prisen, står der nogen gange +et beløb. Hvad betyder det?

Er der andre ting jeg bør vide inden jeg bestiller? :)

Jeg håber der er en af internetkøberhajerne herinde fra som har lyst til at svare en grønskolling.. :)

God aften til alle.. :)

Redigeret af Bertemor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plejer at bruge sælgerens feedback % ude i siden. :) Men andre gode råd, kan jeg desværre ikke lige komme med, jeg plejer at tage chancen, fordi jeg er en klovn. Men er endnu ikke blevet taget i (y)

EDIT: Hov, plejer aldrig at bestille fra nogen med under 95% positiv feedback. Ikke fordi der er noget med det tal, andet end at du næsten altid kan finde samme vare, fra en sælger med højere feedback. Hvis man kigger sig lidt omkring. :lol:

Redigeret af simoneaj
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan bare stole blindt på sælgerne derinde?

Nej... Ligesom du heller ikke kan stole blindt på alle dem der står ved vejkanten og sælger guldsmykker fra en plastickasse i deres bagagerum! :wink:

Men der er noget der hedder "rating" inde på Ebay.. Det er når sælgerne sælger (haha) noget, og du køber, så er du efterfølgende inde og "rate" dem og give dem 1-2-3-4-5 stjerner.. Den rating betyder meget for sælgerne, fordi jo flere stjerner de får - jo bedre "status" får de derinde..

TQo7P.jpg

Hvis du klikker på sælgerens navn nu når du er inde på en auktion/annonce - så kan du se ovenstående.. Der kan du se han har 99.8% positiv feedback.. Du kan også se hvor mange negative han har fået - 9 den sidste måned.. Hvis du vil grave lidt dybere - kan du klikke på de negative, og læse hvad folk har været utilfredse med.. Man skal huske at bruge sin sunde fornuft - og kigge på hvor mange handler sælgeren laver, og så tage de negative derudfra.. Ovenstående har fx lavet 2229 positive handler den sidste måned - og 9 negative.. :) Det var ikke noget der kunne skræmme mig ihvertfald..

Er der noget man skal være ekstra opmærksom omkring?

Noget af det jeg ikke var så opmærksom på i starten - det var det her med fragten - "shipping".. Rigtig mange sælgere sælger til ingen penge 0,99 dollars - men så er fragten 25 dollars fx... :) Så noget af det jeg kigger meget efter - er om der er "free shipping" - eller ihvertfald hvad shipping er..

Og så skal du kigge efter om der står "Do Not Ship To Denmark" - fordi du kan stadig købe varen, men de vil jo så ikke sælge til DK.. Dvs. du har reelt set købt en vare du ikke kan modtage.. Og når du har klikket "køb" - så er du forpligtiget (medmindre sælgeren vil annullere handlen - hvilket de som regel gerne vil :) )

Ti2A6.jpg

På pilen kan du se - shipping prisen.. Den pris skal ligges oveni købsprisen.. Og det er også her der vil stå "Free Shipping" hvis der er gratis fragt.. Den anden pil er der hvor der skal stå hvis ikke de sender til DK.. Mange skriver at de sender internationalt - men så har de "exclusions" - lande som de IKKE sender til.. Dem kan man se hvis man klikker på det blå "exclusions".. :)

På ebay, ved siden af prisen, står der nogen gange +et beløb. Hvad betyder det?

Hmm.. Det ved jeg ikke lige.. Tror det er fragt - men er ikke sikker på hvad du mener.. :) Måske du kan lave et screenshot - så kan jeg se om jeg kan svare.. :)

Er der andre ting jeg bør vide inden jeg bestiller?

Bum bum... Njarghh.. Det ved jeg ikke lige hvad det skulle være.. Andet end - pas på med at købe for billigt, og pas på med at lade dig forblænde af billeder.. :) Man kan IKKE købe luksus smykker til 0,99 dollars inkl. gratis fragt fra Kina! :lol: Selvom billederne lokker med funklende diamanter og guld.. Hehe.. Brug din sunde fornuft - hvis noget ser ud til at være for godt til at være sandt, så er det det nok! :wink:

Men når det er sagt - så er der mange penge at spare på alt mellem himmel og jord! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan bare stole blindt på sælgerne derinde?

Nej... Ligesom du heller ikke kan stole blindt på alle dem der står ved vejkanten og sælger guldsmykker fra en plastickasse i deres bagagerum! :wink:

Men der er noget der hedder "rating" inde på Ebay.. Det er når sælgerne sælger (haha) noget, og du køber, så er du efterfølgende inde og "rate" dem og give dem 1-2-3-4-5 stjerner.. Den rating betyder meget for sælgerne, fordi jo flere stjerner de får - jo bedre "status" får de derinde..

TQo7P.jpg

Hvis du klikker på sælgerens navn nu når du er inde på en auktion/annonce - så kan du se ovenstående.. Der kan du se han har 99.8% positiv feedback.. Du kan også se hvor mange negative han har fået - 9 den sidste måned.. Hvis du vil grave lidt dybere - kan du klikke på de negative, og læse hvad folk har været utilfredse med.. Man skal huske at bruge sin sunde fornuft - og kigge på hvor mange handler sælgeren laver, og så tage de negative derudfra.. Ovenstående har fx lavet 2229 positive handler den sidste måned - og 9 negative.. :) Det var ikke noget der kunne skræmme mig ihvertfald..

Er der noget man skal være ekstra opmærksom omkring?

Noget af det jeg ikke var så opmærksom på i starten - det var det her med fragten - "shipping".. Rigtig mange sælgere sælger til ingen penge 0,99 dollars - men så er fragten 25 dollars fx... :) Så noget af det jeg kigger meget efter - er om der er "free shipping" - eller ihvertfald hvad shipping er..

Og så skal du kigge efter om der står "Do Not Ship To Denmark" - fordi du kan stadig købe varen, men de vil jo så ikke sælge til DK.. Dvs. du har reelt set købt en vare du ikke kan modtage.. Og når du har klikket "køb" - så er du forpligtiget (medmindre sælgeren vil annullere handlen - hvilket de som regel gerne vil :) )

Ti2A6.jpg

På pilen kan du se - shipping prisen.. Den pris skal ligges oveni købsprisen.. Og det er også her der vil stå "Free Shipping" hvis der er gratis fragt.. Den anden pil er der hvor der skal stå hvis ikke de sender til DK.. Mange skriver at de sender internationalt - men så har de "exclusions" - lande som de IKKE sender til.. Dem kan man se hvis man klikker på det blå "exclusions".. :)

På ebay, ved siden af prisen, står der nogen gange +et beløb. Hvad betyder det?

Hmm.. Det ved jeg ikke lige.. Tror det er fragt - men er ikke sikker på hvad du mener.. :) Måske du kan lave et screenshot - så kan jeg se om jeg kan svare.. :)

Er der andre ting jeg bør vide inden jeg bestiller?

Bum bum... Njarghh.. Det ved jeg ikke lige hvad det skulle være.. Andet end - pas på med at købe for billigt, og pas på med at lade dig forblænde af billeder.. :) Man kan IKKE købe luksus smykker til 0,99 dollars inkl. gratis fragt fra Kina! :lol: Selvom billederne lokker med funklende diamanter og guld.. Hehe.. Brug din sunde fornuft - hvis noget ser ud til at være for godt til at være sandt, så er det det nok! :wink:

Men når det er sagt - så er der mange penge at spare på alt mellem himmel og jord! :)

Fantastisk!! Tusind tak for den meget fine beskrivelse! :BKSTREET: Og så stikker jeg lige mig selv en dummeflad! De der +tal er jo selvfølgelig fragt! :oops: Det er bare fordi det står anerledes på ipaden! Haha..

Jeg tror jeg er rimelig rustet til at begynde at handle på både ebay og etsy.. :thumbsupsmileyanim:

Igen, tusind tusind tak.. :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja super She Devil....

Jeg vil tilføje at jeg har skrevet om Etsy på Mettes blog. Det der er godt der, er at det oftest er private sælgere, der har udført et håndværk de er stolte af. Jeg har gjort fantastiske køb på Etsy

http://www.toomuchtulle.dk/bryllup/bryllup-diverse/2012/02/12/Etsy---Et-finurligt-univers

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Husk - hvis der købes noget ude fra den store verden, så skal det selvfølgelig sendes på en eller anden måde. Er der nogen mulighed for at vælge forsendelsesmåde selv, så er det som regel meget hurtiger at få det sendt med enten UPS, DHL, FedEx, GL etc.. frem for det konventionelle postvæsen. Det er mere enkelt og ganske sikkert. F.eks. hvis man lige står og mangler et og andet lige nu - og man bare må have det, så kan det hentes hjem både fra USA og Kina på bare 3 dage. :)

Bedste hilsner

Ege Art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har købt det i Kina er 20-30 dage meget almindeligt.. :)

Du får en mail når du har købt noget.. Der står hvordan du kan kontakte sælgeren... Og du får en mail når sælger har "shipped" din vare - der står også sælgerens navn.. Ellers kan du gå ind på eBay under "My purchases" og klikke på auktionen og så "contact seller" - så skriver du til ham/hende igennem eBay... :)

Men alt efter hvad det er og hvor det er sendt fra - så er 20dage ikke ualmindeligt... Kan også være det er forsinket i tolden - hvis det koster over 80kr...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er fra england. Men det er over 80 kr. Der har bare ikke stået leveringstid som alle de andre jeg har købt fra. Derfor ville jeg prøve at skrive og høre.

Men tak det prøver jeg.

Hvis du har købt det i Kina er 20-30 dage meget almindeligt.. :)

Du får en mail når du har købt noget.. Der står hvordan du kan kontakte sælgeren... Og du får en mail når sælger har "shipped" din vare - der står også sælgerens navn.. Ellers kan du gå ind på eBay under "My purchases" og klikke på auktionen og så "contact seller" - så skriver du til ham/hende igennem eBay... :)

Men alt efter hvad det er og hvor det er sendt fra - så er 20dage ikke ualmindeligt... Kan også være det er forsinket i tolden - hvis det koster over 80kr...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan bare stole blindt på sælgerne derinde?

Nej... Ligesom du heller ikke kan stole blindt på alle dem der står ved vejkanten og sælger guldsmykker fra en plastickasse i deres bagagerum! :wink:

Men der er noget der hedder "rating" inde på Ebay.. Det er når sælgerne sælger (haha) noget, og du køber, så er du efterfølgende inde og "rate" dem og give dem 1-2-3-4-5 stjerner.. Den rating betyder meget for sælgerne, fordi jo flere stjerner de får - jo bedre "status" får de derinde..

TQo7P.jpg

Hvis du klikker på sælgerens navn nu når du er inde på en auktion/annonce - så kan du se ovenstående.. Der kan du se han har 99.8% positiv feedback.. Du kan også se hvor mange negative han har fået - 9 den sidste måned.. Hvis du vil grave lidt dybere - kan du klikke på de negative, og læse hvad folk har været utilfredse med.. Man skal huske at bruge sin sunde fornuft - og kigge på hvor mange handler sælgeren laver, og så tage de negative derudfra.. Ovenstående har fx lavet 2229 positive handler den sidste måned - og 9 negative.. :) Det var ikke noget der kunne skræmme mig ihvertfald..

Er der noget man skal være ekstra opmærksom omkring?

Noget af det jeg ikke var så opmærksom på i starten - det var det her med fragten - "shipping".. Rigtig mange sælgere sælger til ingen penge 0,99 dollars - men så er fragten 25 dollars fx... :) Så noget af det jeg kigger meget efter - er om der er "free shipping" - eller ihvertfald hvad shipping er..

Og så skal du kigge efter om der står "Do Not Ship To Denmark" - fordi du kan stadig købe varen, men de vil jo så ikke sælge til DK.. Dvs. du har reelt set købt en vare du ikke kan modtage.. Og når du har klikket "køb" - så er du forpligtiget (medmindre sælgeren vil annullere handlen - hvilket de som regel gerne vil :) )

Ti2A6.jpg

På pilen kan du se - shipping prisen.. Den pris skal ligges oveni købsprisen.. Og det er også her der vil stå "Free Shipping" hvis der er gratis fragt.. Den anden pil er der hvor der skal stå hvis ikke de sender til DK.. Mange skriver at de sender internationalt - men så har de "exclusions" - lande som de IKKE sender til.. Dem kan man se hvis man klikker på det blå "exclusions".. :)

På ebay, ved siden af prisen, står der nogen gange +et beløb. Hvad betyder det?

Hmm.. Det ved jeg ikke lige.. Tror det er fragt - men er ikke sikker på hvad du mener.. :) Måske du kan lave et screenshot - så kan jeg se om jeg kan svare.. :)

Er der andre ting jeg bør vide inden jeg bestiller?

Bum bum... Njarghh.. Det ved jeg ikke lige hvad det skulle være.. Andet end - pas på med at købe for billigt, og pas på med at lade dig forblænde af billeder.. :) Man kan IKKE købe luksus smykker til 0,99 dollars inkl. gratis fragt fra Kina! :lol: Selvom billederne lokker med funklende diamanter og guld.. Hehe.. Brug din sunde fornuft - hvis noget ser ud til at være for godt til at være sandt, så er det det nok! :wink:

Men når det er sagt - så er der mange penge at spare på alt mellem himmel og jord! :)

Super beskrivelse Shedevil :respekt:

Ofte kan det også betale sig at skrive til sælgeren. Der er sælgere, som trods anmærkning, sender til DK alligevel fx ved slik. ( ellers så er det på Amazon, hvor man kan købe "hard candy" trods anmærkning).

Redigeret af nissensmor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer