jettekopp

Engelsk/dansk bryllup - gode ideer til musik?

9 indlæg i dette emne

Hej alle

Til maj næste år skal jeg giftes med min skønne englænder og vi har nu fundet lokation og dato, men næste skridt er at finde ud af musik/underholdning til festen. Er der nogen i samme situation, som har gode forslag til konkrete musikere eller til hvordan man kan gøre "alle glade"? Jeg synes ikke, jeg vil have en super traditionel "suppe-steg-is" mand til at fyre danske vitser af hele aftenen, men vil på den anden side gerne have lidt hyggemusik under middagen og noget festligt musik til dansen senere.

Vi skal holde festen i Aarhus, så det skal helst være forslag til musikere/DJ's i rimelig køreafstand fra Aarhus :-).

På forhånd tak :o)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt når jeg laver disse "internationale" fester plejer jeg efter aftale med brudeparret at undertone den danske del lidt, såvel når vi taler om dinnermusikken som den efterfølgende dansemusik, men ikke 100%. Udlændingene må også godt opleve det danske sprog og den danske musikkultur. Vi er godt nok selv fra Sjælland men spiller en del i Jylland og i Århus , bl.a. fordi vi har familie derovre, ligesom vi har en DJ på Fyn, men ellers kunne Flashlight-gruppen.dk eller Henrik Bøgebjerg, holiday-ontour.dk være nogle gode bud. De kommer hhv. fra Fredericia og Viborg og vi er alle vant til at festerne ikke ligger lige rundt om hjørnet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Jettekopp :-)

Vi vil ikke tøve med at anbefale os selv, og da 3/4 af bandet er bosiddende inden for 1 times kørsel fra Århus (den sidste 1½ time), så ville vi lige stemme i koret :-)

Vi har jo, som led i vores annoncering her på bryllupsklar.dk, sat et kanon tilbud op for brugerne her på siden.

Tilbuddet kan ses her: http://www.bryllupsklar.dk/forum/75400/kanon-tilbud-paa-bryllupsband.html/page__fromsearch__1

Mange hilsner

New Icon

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har slev et dansk/engelsk bryllup! Og har bestilt disko-bil til at levere musikken på vores store dag, som er lige om hjørnet :)

Der findes jo rigtig mange gode musik numre både gamle og nye som er lige så kendt i england som i Danmark, så på den måde er det nemt at ramme plet, så alle har mulighed for at svinge træ-benet!

Og så sætter vi vores lid til at Dj'en tager "pulsen" på festen og finder noget musik, der passer til stemningen, da meget af den Engelske familie er noget min H2B ikke har set i mange år, kender vi jo ikke deres musik smag :D

Jeg giver gerne en heads up og gode idéer når vi er på den anden side af vores store dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er jo lige om lidt. Sidst jeg spillede til et dansk engelsk bryllup (det var i Odense) oplevede jeg at englænderne bare talte når de havde lyst. Om det er den engelske mentalitet eller det bare var pågældende selskab skal jeg ikke kunne sige men det var ihvertfald sjovt at opleve for de lader ikke danskerne noget tilbage når det handler om at holde fest.

Hvad musik angår så kan man komme ud for ønsker og musik som normalt ikke spilles og høres så meget i Danmark men det kan man sådan set altid og derfor er det bare et must at man har et stort og alsidigt repertoire. Jeg plejer derudover selv at øjne de engelske charts lige inden og tilsvarendehvis det nu havde været Tyskland, Norge o.l.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dansk-engelsk bryllup... det har vi prøvet masser af gange :)

Og med beliggenhed i Fredericia har vi ikke langt til Århus. Vi kommer faktisk en del i Smilets by og deltager af samme grund også på bryllupsmessen i Århus hvert år :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer