påskesen

Dagen hvor vi blev til Hr. og Fru Frank Påskesen

96 indlæg i dette emne

Så blev det vist tid til at lave en bryllupsberretning fra min side :) Jeg blev gift med min fantastiske mand d. 30/6-2012 i Stenløse kirke i Odense og festen blev holdt på Brydeland i Odense. Vi stod selv for det hele, og der var MANGE af vores venner og familiemedlemmer, der hjalp til med forskellige ting på dagen.

Det hele startede egentligt en uge før selve brylluppet, hvor vi havde taget fri fra arbejde for at lave det sidste op til :)

Planen for ugen så sådan ud:

Lørdag: manden skulle poltes og jeg skulle til globryllup hos Janina herinde fra :) Om aftenen tog jeg så toget til Jylland hvor mine forældre bor, da vi skulle være hos dem resten af ugen. Allerede i toget kunne jeg mærke at jeg var spændt. Jeg kiggede hele tiden på klokken og var total rastløs. Det var underligt at tænke på at næste gang jeg kom hjem til KBH ville jeg være FRUE :cheerleader3: Mine kære forældre havde rigtig dækket op til stort 3 retters aftensmadbord (selvom jeg først ankom kl. 19.30) med vin og det hele! De havde også glædet sig, de er så dejlige! Min mor havde bagt en forsmag på de crossainter vi skulle have til receptionen, og de var simpelthen så lækre! Efter at have set lidt film, gik vi i seng. Her er lige et par billeder fra hans polterarbend:

'

IMG_2020.jpg

IMG_2021.jpg

IMG_2022.jpg

Søndag:

Vi skulle hente min lillesøster og hendes engelske kæreste i lufthavnen ( hun bor i London, og det var første gang at hendes kæreste var i DK og skulle møde hele familien). Åhh det var SÅ skønt at se hende igen! Havde ikke set hende siden jul, og det er altså lang tid siden! Resten af søndagen gik med afslapning imens min mor prøvede hendes opskrift på små æbletærter til receptionen af. Min dengang H2B kom med toget omkring kl. 17, det var skønt at se ham og høre om hans polter (hvor han både havde bungy jumpet og alt mulig andet).

Mandag:

Jeg startede med at at lave de nederste kagebunde til bryllupskagen (som skulle være i 4 lag) Jeg havde valgt at lave mudcake som den nederste bund, hvilket er en meget svampet chokoladekage. Da jeg er vandt til en gas ovn og ikke min mors varmluftsovn, fik de desværre lige lidt for meget, men det tror jeg ikke der var nogen der opdagede :) Imens jeg lavede kagebunde, var min mand hjemme hos hans forældre og lave fotovæg. Om aftenen tog simon og jeg, min lillesøster og hendes kæreste Gaz samt min lillebror til Vejle, for at spise sammen med en masse af vores venner. Tror vi blev 15 i alt ca. Det var super hyggeligt, og det endte med at vi først kom hjem kl. 4 om morgenen efter en del øl :wink:

Tirsdag:

Skulle jeg til sidste brudekjoleprøvning og hente kjolen med hjem. Min søster tog med mig i Panayotis, mens min mor lavede hemmelige ting i byen :) Min mand var taget tidlig hjem til hans forældre den dag, for at blive færdig med fotovæggen. Vi nåede lige at spise frokost sammen i Vejle inden vi kørte ud til min mands forældre for at hente ham så vi kunne køre videre til Odense, hvor vi skulle møde præsten og se kirken. Vi havde jo egentlig planlagt en udendørs vielse, og havde fået en frimenighedpræst til at foretage vielsen, men da hun hoppede fra en mdr. før vielsen pga. nyt job, stod vi ligepludselig uden præst og uden kirke. Det skulle vise sig at være umuligt at finde en anden der ville foretage vielsen for os, så vi måtte tage til takke med det vi kunne få, hvilket var at låne stenløse kirke og få en sognepræst fra et andet sogn ind og foretage vielsen. Det hele faldt først på plads fredagen før vielsen, og tirsdag var derfor den første dag vi skulle møde præsten og se kirken. Vi var dog så heldige at alt det vi havde planlagt bare kunne flyttes op i kirken, lige fra musik, pynt mm. og præsten var helt fantastisk åbenminded :) Da jeg ikke ville have min brudekjole liggende i bilen i Odense, satte vi den af hos min mands forældre på vej til Odense, og det var så meningen at vi bare ville hente den på vej hjem igen, men det havde min mand ikke lige fået aftalt med dem, så de var selvfølgelig ikke hjemme da vi kom :shooter: Der blev jeg sku lige en smule bridezilla! den kjole skulle bare med hjem og det skulle være nu! Så jeg måtte pænt køre til Vejle igen efter at vi var kommet hjem, for at hente min kjole hos svigerforældrene :pokey: men jeg fik den bragt sikkert hjem alt imens min mand og min mor fik bagt de sidste bunde til kagen. Og de blev i øvrigt bare perfekte!

I får lige lidt billeder af bunde og afhentning af kjolen :)

IMG_2025.jpg

IMG_2028.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Onsdag:

Var dagen hvor jeg blev poltet :) Min mor og søster gav mig bind for øjnene, og kørte mig så ellers afsted til en ukendt destination, hvilket senere skulle vise sig at være Dronning Dortheas spa i Kolding :cheerleader3:I bilen fik jeg lige en sandwich og en

cola (hvilket er meget svær at spise med bind for øjnene :lol: Da vi ankom til Dortheas spabad, stod en af mine gode veninder og min svigerinde derude. Vi brugt nok 4 timer derinde, og fik Asti, massage og masser af forkælelse :7himmel:Det var bare skønt efter en meget stresset periode på arbejde og op til bryllup. Bagefter var vi ude og spise på Flammen i Kolding, et rigtig lækkert sted med en kanon buffet! Min svigerinde fik det dog rigtig dårligt, og blev nød til at tage hjem inden maden :( Men vi andre hyggede os meget :) Bagefter kørte vi hjem og skiftede til festtøj og så tog vi ellers i byen i Vejle. Jeg havde fået en krone med slør og et strømpebånd som jeg kulle have på igennem aftenen og det skulle da også på i byen :wink: Vi mødtes med min mand og nogle drengevenner inde i byen og festede til den lyse morgen. Vi var først hjemme kl. 7 om morgenen, og nåede lige at købe morgenbrød til mor og far hos en bager inden vi nåede helt hjem.

Her er lige et billede af min søster på vej hjem fra byturen, med mit diadem på hovedet ...

IMG_2026.jpg

Imens jeg havde været på polterarbend, lavede min mand mousserne til vores bryllupskage. De blev rigtig lækre!

Torsdag:

Jeg stod op kl. 10 og så skulle mor og jeg ud på blomstermarkedet i Brande for at købe blomster. De havde ikke helt så mange at vælge imellem, så vi tog nogle roser i forskellige farver, noget grønt pynt, og nogle søde små hvide blomster. Jeg ville dog have bonderoser, så dem måtte vi køre til Herning og hente bagefter. Vi skulle alligevel hente nogle ting fra kokken på min mors arbejde (vi havde fået ham til at lave maden til vores bryllup og skulle lige hjælpe med at fragte nogle ting) Da vi kom hjem derfra gik manden og jeg igang med at samle kagerne så de kunne sætte sig inden de skulle have smørcreme på om fredagen. Udover dette bagte vi også lige over 100 cupcakes. Og min mor fik lavet hendes tærter. Vi skulle også lige have lavet noget af det sidste DIY og printet de sidste ting ud. Og min mand skulle da også lige begynde på at skrive hans tale :pokey: Han havde indtil nu kun en masse stikord, men ikke nogen færdig tale på trods af at han havde 3 uger fri fra både skole og job til at kunne lave den. Men han er tilgivet den dag i dag, for det blev en fantastik tale!

nu vil jeg smutte i seng for nu, så må i få mere i morgen

Redigeret af påskesen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fredag:

Dagen før dagen! Vi stod op kl. 10, vi havde været temmelig sent i seng natten før pga. de mange kager der skulle bages ( jeg kl. 3 og min mand kl. 5, hvor min mor smed ham i seng) Fredag var også dagen hvor vi skulle have fragtet alt ud på Brydeland (det sted hvor vi skulle holde brylluppet) og der var altså en del! Min Mor var stået op kl. 6 om morgenen for at lave 55 croissanter og 55 æbletærter. Vi startede med at spise morgenmad hele familien, og så blev der ellers bare delt opgaver ud. Far, min lillebror, min mand og min søster og hendes kæreste begyndte at pakke bilerne og hestetraileren imens min mor og jeg pakkede alle madvarerne. Vi havde regnet med at være færdig til at køre mod Odense kl. 11.30, så vi kunne være derude kl 14, men det hele tog meget længere end vi havde planlagt, så det endte med at resten af familien, pånær min mor og jeg, tog den ene bil og kørte mod Odense kl. 14

imens skulle jeg lige smøre bryllupskagen op med smørcreme og min mor skulle plukke en spand med hyld til borddekorationerne. Det var skønt da alle de andre havde forladt huset! Der var ligepludselig en fantastisk ro :) Da jeg havde smurt alle kagerne op og hestetraileren var spændt for opdager vi så at den nederste kage er alt for stor til at kunne være i de flamingokasser vi havde købt, så den må jeg pænt sidde med hele vejen fra Give til Odense :shooter: Damn sådan en kage er tung når man skal sidde med den i 1,5t. Vi blev også nød til at have aircondition på fuld knald, så smørcremen ikke skulle smelte på vejen, så vi sad begge med store vinterjakker på i bilen :rolleyes:

Redigeret af påskesen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er lige et billede af en af kagerne der er blevet smurt op:

IMG_2031.jpg

Efter at være ankommet til Brydeland, havde vi travlt med at få alt pakket ud og gjort klar til dagen efter. Så hele familien blev sat igang. Her er det min bror og svoger, der har sørget for værelseskurve til alle værelserne:

IMG_2039.JPG

Kurvene indeholdt:

1 sodavand

1 pose chips

1 æble

4 små stykker chokolade

1 sæbe (Body wash mm.)

Udover dette stod weekendes progarm på bvordet sammen med en doorhanger m. info omkring brunch søndag morgen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er lige et billede af vores doorhangers:

IMG_1069 kopi.jpg

Min mor gik igang med at lave vores blomsterdekorationer til bordene samt andre steder:

IMG_2034.JPG

IMG_2035.JPG

Min søster og jeg gik igang med at dække bordene :

IMG_2036.JPG

Og min smukke brudekjole med alt udstyret hang klar inde i brudesuiten :heart:

IMG_2041.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Imens at hele min familie var i gang med at sætte på plads og gøre klar, var min mands familie i gang med at sætte vores photobooth op. Min mand havde lånt lys og andet fotoudstyr via hans arbejde, så vi fik nogle rigtig fede billeder ud af det! Her kommer lige lidt billedspam af vores lækre fotobooth (som også var et KÆMPE hit på dagen)

Redigeret af påskesen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores værelsesskilte:

_DSC0850.jpg

_DSC0851.jpg

Vores bordplan:

_DSC0804.jpg

_DSC0805.jpg

Jeg var faktisk meget i tvivl om folk ville forstå ideen med badges, men alle elskede dem, og gik rundt med dem hele aftenen :rolleyes:

Vores gavebord:

IMG_2055.JPG

Og med vores super flotte gæstebog :heart:

IMG_2056.JPG

Alle de gifte par i familien:

IMG_2057.JPG

IMG_2059.JPG

IMG_2058.JPG

IMG_2060.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores buffetbord:

_DSC0802.jpg

_DSC0803.jpg

IMG_2042.JPG

Og i får også lige en masse billedspam af hvordan bordene endte med at se ud :) (håber i kan klare alle de billeder :fløjt: )

Jeg var simpelthen så glad og stolt over dem. De blev nøjagtig som jeg havde drømt om, og det var så skønt at se at alt det DIY man havde knoklet med i så mange timer, nu så så smukt ud sammen.

_DSC0843.jpg

_DSC0844.jpg

DSC05984.jpg

IMG_2044.JPG

IMG_2062.JPG

IMG_2064.JPG

IMG_2050.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik også pyntet de andre borde i den sal hvor vi skulle holde reception, der kom blomsterne til at se sådan ud:

_DSC0853.jpg

Sidst på aftenen nåede vi lige at lave sugerør med mustache (drink like a sir, 9gag.com)

IMG_2053.JPG

Da klokken blev 22 skulle min mand til at skrive hans tale færdig, vores forældre tog afsted, og tilbage var vi nu kun:

mig, min mand, vores søskende, min svoger, hans best man og vores fotograf.

Det var også først der at jeg begyndte at pynte kagerne. Heldigvis fik jeg hjælp af min søster og svigerinde, for ellers var jeg ALDRIG blevet færdig!

Jeg kæmpede sådan med bryllupskagen, der skulle være dækket med marengscreme formet som roser, men cremen ville bare ikke blive stift nok (min søster havde hældt floormelis i før æggene var faste nok) så det ville slet ikke forme sig. Efter at være blevet en anelse bridezilla, og have tilkaldt manden, besluttede vi at bare smøre kagen ind i cremen og så pynte den med friske blomster i stedet. Så jeg skrev en besked til mon mor om hun ikke ville sørge for at købe blomster og pynte kagen i morgen tidlig. Her var klokken efterhånden 3 og jeg var bare SÅ smadret! Bryllupskagen blev dog i sidste ende helt fantastisk flot og den passede så smukt til resten :heart: Var SÅ glad for alt den hjælp jeg havde fået af de forskellige venner og familiemedlemmer. Jeg havde været så genial at lave et opskrifthæfte, med billeder og opskrifter af alle tingene der skulle laves, så det var ret nemt for min søster og svigerinde at gå i gang med at pynte de mange cupcakes. I får lige lidt billedspam af hvordan de endte med at se ud:

_DSC0791.jpg

_DSC0792.jpg

_DSC0793.jpg

_DSC0794.jpg

_DSC0795.jpg

_DSC0798.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der var både cakepops i forskellige farver, oreo cupcake, lakrids cupcake, kokos cupcake, red velvet cupcake, masser af frugt samt jordbær overtrukket med rød, hvid og mærkt chokolade :)

_DSC0801.jpg

_DSC0847.jpg

_MG_0167.jpg

Efter at have kæmpet med kagerne var det blevet tid til at bruden skulle i seng! Gommen var stadig ikke færdig med talen, så han blev lige oppe lidt endnu og skrev den færdig. Vi nåede da lige at få taget et par sidste billeder af os som kærester, og den hårde kerne der hjalp til det sidste...

_DSC0764.jpg

_DSC0782.jpg

_DSC0786.jpg

Jeg nåde lige at tænke shiit jeg skal giftes i morgen! tjekke facebook og BK berretninger og så faldt jeg ellers i søvn sammen med min svigerinde og søster. Manden nåede lige i jacuzzi sammen med drengene inden de smuttede i seng.

Så bliver der ikke mere berretning for denne gang :wink: Vi skal forlade Brydeland i morgen og hjem til Valby inden vi skal på bryllupsrejse på mandag :heart: Så i må vente med mere berretning til vi er kommet hjem til Valby.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NØØØØJ alle de kager ser SUPER lækre ud!! :loveshower::smiley-eatdrink026::metteholm

HOLD da op.. Super lækre billeder... Det ser virkelig gennemført og smukt ud det hele.. Jeres borde blev da VIRKELIG smukke.. Alt dit DIY er så gennemført og fint.. Meget meget overskuds agtigt! :lol: Men kan også godt høre det har været hårdt! :)

Men det var det værd!! VIRKELIG SMUKT!!! :loveflag::ilovebryllupsklar::thanks::super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer