dorte s.

Hvor meget skal man sætte af til musik?

25 indlæg i dette emne

Vi drømmer om et brag af et dansebryllup, hvor vi kan danse hele natten. Helst med et band der kan spille alt muligt lige fra Gasolin til Danser med drengene til Prince.... og selvfølgelig brudevalsen. :a1221:

Hvis ikke dette kan lade sig gøre er en god DJ en mulighed. :cheerleader3:

Men vi er helt nyforlovede og har dårligt sat ogs helt fast på en dato endnu og vi ved slet ikke, hvad vi skal budgettere med i forhold til musikken.

Hvad har I andre gjort?

:7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest STORT tillykke med at I skal giftes! Altdi dejligt med nye kommende brude herinde :cheerleader3:

Vi har valgt at gøre brug af at min svoger (forlovedes lillebror) har et kæmpe lager af alt muligt forskelligt musik. Og en del udstyr vi kan bruge til afspilling heraf. Så vi skal ikke ud og bruge penge på det. Hvis vi havde skulle det havde vi nok valgt en DJ. Da vi er til rigtig meget forskelligt og en DJ giver flere muligheder i den retning, hvorimod et danseband (eller band gennerelt) for det meste har en bestemt genre. Men det er jo meget smag og behag og hva man som brudepar ønsker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis vi taler om deciderede bands kan I være heldige at finde nogle der koster under 10.000 kr. men så spiller de typisk "kun" 2-3 sæt af 45 minutter til 1 time. En duo eller en trio er som regel billigere og spiller typisk også længere, eventuelt også under middagen, men de spiller nok ikke hele natten til kl. 3 eller 5 om morgenen som os andre. Så har sangerinden/sangeren ihvertfald nok ikke meget stemme tilbage dagen efter :) En god DJ koster typisk i størrelsesorden 4.500-7.000 kr. afhængig af spilletid og geografi. Vi ligger eksempelvis selv normalt lidt højere på Fyn end vi gør på Sjælland. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har et band der koster ca 12.000 kr for 3x45 min. Det er dyrere hvis de skal køre langt (Jylland). Du skal nok derop af for at få gode, profesionelle bands med erfaring indenfor festband-genren ;) De spiller pop/rockhits fra 60'erne til 90'erne (og de er super seje!), du kan jo sige til hvis du er interesseret, så får du bare deres informationer - deres hjemmeside skulle gerne være oppe at køre snart :) De er fem (keyboard, trommer, bas, guitar, forsanger) der har spillet sammen i festbands før, men selve dette band er ret nyt, så de har først lige fået indspillet - derfor er der ikke noget at høre endnu.

Ja, jeg vrøvler af sted! Hehe, sådan er det når det bliver sent! :balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi startede med at sætte 6000 af tror jeg, til en musiker. Vi vil ikke have dj, fordi vi altid har livemusik i familien, og sidst vi var til fest med dj var det mega fesent. Så min kæreste er helt skræksagen for dj :lol:

Nå men 6000 får man jo så ikke ret meget for, så vi googlede, og fandt en trio, hvor pianisten spiller under middagen, og så kommer de andre 2 til dansen. De koster så 13.000, men de er rigtig gode, og tommeslageren flyver ind fra London - det koster jo også lidt, og nu har vi vænnet os til prisen :)

Men hvis i vil have band, så koster det nok over 10.000 i hvert fald, medmindre man kender nogen der kender nogen. Er i til dj, jamen så er det jo meget billigere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte 13.000 kr. Vi havde akustisk guitar+sang under middagen (18-22), og derefter kom 2 andre til, og så spillede de efterfølgende 3 x 45 min. Det var bandet "A celebration", de kan varmt anbefales :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Preben Jørgensen (han er på youtube med purple rain). Han sang en sang i kirken, og spillede under maden. Kl. 22 kom der en mere og spillede bas. De spillede til kl. 2 om natten og kunne godt lokkes til at spille længere.. men vi havde en jukebox der blev sat igang der. :) Da han er en af vores venner ved jeg ikke hvad han koster, men i hvert fald ikke 10.000.

Vil lige sige at du næppe finder nogen der synger så godt som han gør.. Han er virkelig dygtig!! Og lever udelukkende af at spille... :) Hør ham og skriv hvis du skal bruge mere info.. :) Han spille akustisk guitar i kirken og sang Haleluja... Keyboard under middagen og igen guitar til dansen.. han kan virkelig spille ALT!!!!

Redigeret af Nynne76
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde en duo og de spiller i 7 timer som udgangspunkt. Fra start kl. 18 og så til kl. 1, det kostede 10.000 og så købte vi en overtime til 1100 kr.

Jeg synes det ville virke underligt hvis det var musik i 3x40/45 min. Hvad laver man så i pauserne??? Altså tror da vi havde mistet nogle af gæsterne i pauserne hvis det var, men sådan er det jo forskelligt.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes så godt nok bands som ikke af egen drift sætter musik på i pauserne. Muligvis kan man selv få lov hvis de har en afspiller o.l. tilkoblet deres gear. Når jeg er ude sammen med bands (typisk firmafester og større fester) spiller bandet typisk kun 2 sæt hvorved vi kun taler om en pause, fordi tidsprogrammet ofte er forsinket.

Uanset hvilken løsning man vælger kan pauser ikke undgås når vi taler bryllupsfester. Selvom man spiller under hele festen og ikke holder spisepauser m.v. undervejs så vil der som regel altid være en form for pauser i form af kaffedrikning (dæmpet musik) og en bryllupskage der skal skæres for (ingen musik) hvis den ikke er indtaget tidligere. Det er ikke noget jeg har set i praksis og det kræver nok at tingene spiller sammen tidsmæssigt men jeg tænker på om dem som ikke får serveret bryllupskage om eftermiddagen eller som dessert og som først skal have bryllupskage efter brudevalsen og lidt dans måske kunne bruge bandets pause til det formål.

Derudover så må man heller ikke glemme at en bryllupsfest er andet end musik og dans. Når man som jeg spiller nonstop fra middagens start og frem til 3-5 tiden hvor festen slutter så tager folk selv de pauser de vil have for der er jo musik hele tiden non stop. Når man hyrer et band så skulle det gerne være sådan at folk er 100% på når bandet spiller og så bruger bandets pause® til at slappe lidt af og mingle.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at leje en jukebox til først på dagen og under middagen- ved 23.30 tiden går vores band på og spiller som det første op til brudevalsen og spiller derefter til 02.30-03 stykker. Vi skal give 8000 for bandet. Vi ønsker os også en super danse fest og bandet spiller alt fra danser med drenge til coldplay, og når de er trætte kan jukeboxen tage over:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i familie med flere musikere og kender derfor folk der kender andre musikere.

Min far er musiker og spiller sammen med en gruppe, som tit er ude til bryllupper og den slags i Hovedstaden. de koster under 10.000 kr og spiller kendte danse-numrer.

Ligeledes har jeg en onkel, som også gør sig i den slags, har gjort det i ca. 20 år nu, som bor omkring Randers og tager rundt i hele landet med sit band. Har også spillet i Montanaband som vist nok kan findes på nettet.

Ligeledes kender jeg en der er konservatorie uddannet, spiller vist mest klassisk og på slagtøj.

Men sig til hvis jeg kan hjælpe yderligere.

Maria

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I forhold til hvad et band koster (som skal være en dyrere løsning ) og spilletid (start-slut) vil jeg også mene at vores priser på Fyn er rimeligt konkurrencedygtige og vi spiller da en del derovre (og i Jylland). :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det skal være et band/duo/trio kan jeg anbefale Devotion.... Daniel er EKSTREMT dygtig og samarbejde med flere dygtige sangerinder...

De spiller vist typisk under middagen og frem til kl. 02.. men jeg er sikker på at de kan klare flere timer hvis det skulle være.

De har naturligvis også indlagt pauser, men i disse bliver der sat musik på.... :)

Hvis I ender med, at det skal være en DJ kan vi også leverer DJs på Fyn... vi har faktisk to DJs som holder til på Fyn....

Og ellers er vi ikke blege for at sende en af vores sjællandske DJs over... :wink:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

TUSIND TUSIND TAK for alle jeres besvarelser... vi nærmer os en løsning herovre på Fyns Land!

Det viser sig at vores ældste knægt er ved at banke en DJ biks op sammen med en kammerat, som gladeligt vil tage den del af tjansen. Nu tror vi så nok at vi gerne vil finde en trio eller duo med bl.a en harmonikaspiller - ja det bliver rigtig bonde-danse-bal :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Normalt ville man måske sige noget i retning af "jo men er de vant til bryllupsfester" men det er nok noget andet når ens egen "knægt" er med og det er en god mulighed for dem til at prøve det :) De har samtidig knap 2 år til at forberede sig i. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer