Vanggaard

Giftes om 15 dage - ingen kjole...Nu med helt ny kjole! :-)

177 posts in this topic

Hej Piger

Jeg står muligvis uden kjole...! :(

Jeg har bestilt en kjole igennem et firma, som får dem syet i østen. Jeg har set kollektionsprøven på kjolen, lavet nogle ændringer og bestlilt den i min str. Det gjorde jeg d. 19.5. Fik at vide der ville få 6 uger før den kom hjem. Grunde til jeg har ventet med at bestille den, er at jeg ville tabe mig. I sidste uge skriver jeg til hende, om den er ved at være hjemme. Her er svaret, jeg fik:

Hej Carina!

Desværre har de lavet din kjole i en forkert farve - så de har lovet at sy

en ny på 10 dage!! Ville ha´skrevet til dig sidste uge - men har haft

virkelig meget om ørerne.. har skyndet på dem. Beklager det meget og

ringer til dig så snart den lander i mit hus : )

God dag og håber du har is i maven!!

Jeg svarer selvfølgelig tilbage med det samme, hvad der dog er sket osv. Hun svarer ikke...Jeg skriver igen:

Den 02/07/2012 kl. 18.08 skrev Carina Vanggaard <acvanggaard@hotmail.com>:

> Bliver altså nødt til at vide mere. Er den kommet hjem i en forkert farve, så du rent faktisk har den med de rettelser, jeg tilføjede og med mulighed for at prøve den? Hvornår præcist får jeg den rigtige? Jeg har ikke rigtig mere is i maven, så tæt på brylluppet! Hvis der er rettelser på den, når den endelig kommer, bliver det noget thight at få presset dem ind :-(

Svar:

Hej carina. Se har lavet din kjole forkert og har lovet at lave den helt ny og skynde sig med det. Regner med den er her omkring den 10. Min skrædder er meget hurtig (1-2 dage) såfremt der er ændringer. lover at rykke for den hver dag og ber den sende billeder af den inden afsendelse. Ka godt forstå dig og lover at gøre alt hvad jg kan

Mig:

Har de forstået de ændringer, jeg lavede? Du må have fået et billede, kjolen eller noget siden du ved, den er syet forkert og i forkert farve. Hvis den stadig er forkert om 10 dage, er jeg i den grad på den....Det bliver jo nær umuligt at finde en anden kjole til d. 4.8.

Synes jeg mangler informationer, og kan slet ikke finde ro i det her.

Hende:

Hej carina. De har. .. Vist pga travlhed. .. Lavet den helt forkert. Så det først da den landede her. De havde glemt at sende billede. Så snart den nye er færdig sender jeg billede til dig så du kan godkende. De sender billede inden den blir sendt til danmark Tror altså virkelig det bliver godt De plejer altså sagtens at ku finde ud af det. :)

Mig:

Ok, jeg prøver at holde nerverne i ro... Bare skrædderen ikke holder

> sommerferie midt i det hele....Havde de forstået det med stropperne i det

> mindste?

Hende:

De havde ikke forstået en klap mht din kjole - tror de har byttet rundt da

jeg har haft 5 bestillinger som har lignet hinanden rigtig meget. Har nu

bedt om en anden kontaktperson - hende jeg har er vist lettere forvirret!!

Synd det lige skulle gå ud over dig ;;; men tror altså virkelig det bliver

godt : )

Mig:

Ok...suk...det lyder altså ikke særlig beroligende... :-(

Er de gået igang med den rigtige kjole så? Er det ikke muligt at få billeder undervejs, så vi kan se, om de har forstået stropperne mv.? Og håber de husker de ekstra søm i siden, så den kan lægges ud, hvis den bliver for slim...!

Hende:

skal nok følge op på den - det lover jeg - er sikker på du blir´ rigtig SMUK : )

Mig:

Den 04/07/2012 kl. 10.51 skrev Carina Vanggaard <acvanggaard@hotmail.com>:

Jeg vil gerne have, de sender nogle billeder løbende, som jeg kan se. Det må være muligt ovenpå den fadæse. Til en start kan det da sikre, at de er igang med den rigtige farve...

Jeg er nødt til at have alt det info, der overhovedet kan fåes. Jeg kan ikke vente til d. 10 med at få et billede af en færdig kjole. Det har jeg simpelthen ikke nerver til. Det fylder hele mit hoved nu.

Hende:

Skal gøre hvad jeg kan Carina :)

Idag kunne jeg ikke styre mig længe, måtte vide om der var noget nyt, så skrev blot det. Fik det har svar:

De er i fuld gang!!!

Er det bare mig eller er kundeservicen helt forsvundet i den her korrespondace??? :huh: Hvis jeg ikke selv havde henvendt mig i søndags, hvornår havde jeg mon så fået besked?

Jeg føler efter det sidste svar, at jeg bare skal holde mund, lade være med at irritere hende og bare vente på den kommer hjem. :( Lyder ikke til de har tænkt sig at sende mig nogen billeder eller noget.

Og hvis de er i fuld gang nu, d. 6, er den da ikke hjemme omkring d. 10??. Da nok nærmere sidst i næste uge, hvis jeg er så heldig. Og hvad så hvis den så også kommer hjem helt forkert?? :boohoo:

Hvad pokker er min muligheder for at finde en anden kjole på 14 dage??? :boohoo: :boohoo:

Edited by Vanggaard
0

Annonce ♥

Åh nejjjjjjj...din stakkels!!!!!! Kan GODT forstå dig! Jeg havde slet ikke fundet mig i det der! For at roe mine egne nerver ville jeg have begyndt at kigge mig omkring for andre muligheder...det siger jeg IKKE for at stresse dig - for det kan jo sagtens være din kjole kommer hjem og er i den skønneste, smukkeste orden - men jeg er et planlægningsmenneske som har brug for at tingene er på plads god tid i forvejen...

Har du kigget på panayotis outletsider? De har faktisk en del kjoler, og dem kan du jo få her og nu... Og tilpasning kan jo altså gøres rigtigt hutigt hvis de kender din situation :)

Jeg synes det virker ret useriøst faktisk... Det tager altså IKKE 3 dage at få en kjole hjem fra Kina - og hvad nu hvis den bliver fanget i tolden...eller hvis, som du siger, den kommer hjem og slet ikke er som du havde bedt om... Nej, selv om der er en god mulioghed for at alt er fint, så havde jeg ikke haft nerver til ikke at lave en backupplan!

Jeg krydser fingre for dig!

0

Jeg sender dig 100000000 kram det er da det du mangler ligenu....

Jeg tror på at den kommer til dig og alt bliver perfekt (positiv energi) du bliver den smukkeste brud, bare tro på det.

0

Sender en masse varme og positive tanker til dig :loveshower: :loveshower:

Og håber inderligt at den når at komme, så du ikke skal stresse over det.

Jeg ville nok også prøve og kigge på steder, hvor det er muligt at få en ny

med det samme :td:

0

Annonce ♥

Hvem er hun??? Min veninde har fundet en dansker der sørger for handlen mellem kina og dk. Håber IK det er den samme :blink:

Hvor er det synd for dig… Håber du hurtigt får den eller også kan få annulleret handlen og finde en anden kjole.

Krydser fingre

0

hold da op! Jeg synes, det virker som en dybt useriøs sælger - allerede da hun skriver første mail, at hun ikke liiiiige havde fået skrevet til dig, selvom hun vidste, at der var sket en fejl. Tænk hvis du ikke havde skrevet og efterspurgt kjolen!

Jeg ville ikke vide, hvad jeg ville gøre i din situation. Jeg tror nok, jeg ville gå ud i nogle kjolebutikker for en sikkerheds skyld og prøve et par kjoler, som kan være hjemme inden dit bryllup, så har du i hvert fald et alternativ, hvis de igen f***** op med din kjole, eller hvis der skulle ske noget med leveringen.

0

Øv, øv, øv hvor er jeg bare ked af at høre det, det er bare ikke hvad man har brug for på dete tidspunkt i planlægningen! Når du endelig har fået din kjole (og først der, så de ikke skulle finde på at se sig onde på dig) synes jeg du skal klage og bede om nedslag i prisen. Det er absolut ikke service det der, det er MEGET uprofessionelt!

Håber alt det bedste for dig søde og kan godt forstå du ikke har mere tålmodighed! STORT :bearhug: til dig!

0

Annonce ♥

Jeg tror godt jeg kan gætte mig frem til hvilket firma der er tale om! :blink:

Kæft hvor er det bare ØV - og hvor er det synd at det skal gå ud over dig! :(

Jeg tror måske jeg havde ringet og sagt at du ville have pengene tilbage, og annulerede bestillingen - da di ikke kan være tjent med at skulle vente til LIGE før brylluppet med at vide om du havde en kjole eller ej!! :shooter: Hvad så hvis den næste kjole HELLER ikke er iorden, og de ikke kan nå det - skal du så have det at vide en uge før eller? Ej ej ej... :pokey:

Jeg havde cuttet her - og bedt hende om at refundere dine penge! Og så havde jeg fundet en ny kjole.. Hvis du er nogenlunde standard størrelse, så er det jo ikke noget problem at finde noget i brudekjole forretningerne - og en skrædder tager normalt max en uge om at rette til - og især hvis du forklarer dem situationen tror jeg - så vil de fleste nok "presse dig ind"...

Held og lykke.. :bearhug:

0

Hvor er det bare øv og super dårlig behandling! Jeg tror sagtens du kan nå at købe en kjole i butikkerne, men du skal nok snart afsted, så der er mulighed for tilretning :) Der er udsalg i Lilly lige nu :)

Vil du fortælle navnet på butikken, så vi andre ikke ender samme sted?

0

Jeg tror måske jeg havde ringet og sagt at du ville have pengene tilbage, og annulerede bestillingen - da di ikke kan være tjent med at skulle vente til LIGE før brylluppet med at vide om du havde en kjole eller ej!! :shooter: Hvad så hvis den næste kjole HELLER ikke er iorden, og de ikke kan nå det - skal du så have det at vide en uge før eller? Ej ej ej... :pokey:

Jeg havde cuttet her - og bedt hende om at refundere dine penge! Og så havde jeg fundet en ny kjole.. Hvis du er nogenlunde standard størrelse, så er det jo ikke noget problem at finde noget i brudekjole forretningerne - og en skrædder tager normalt max en uge om at rette til - og især hvis du forklarer dem situationen tror jeg - så vil de fleste nok "presse dig ind"...

Tror ogå dette ville være min beslutning egentlig. Ved jeg lagde et indlæg her for et par timer siden, men jo mere jeg går og tænker over det (og det gør jeg) jo mere tænker jeg også at jeg ikke ville turde at lade dem fortsætte med min kjole!

Lyder desværre også til at der har været andremed dårlige erfaringer derfra :td: Øv øv, håber alt falder ud til din fordel!

0

Annonce ♥

Prøv at tage ind til nogle andre brudekjole forretninger og hør om de kan hjælpe dig. Min veninde var (siger nok noget om hende ... :blink: ) ude én uge før sit bryllup for at prøve kjole og damen blev helt bleg men sagde "nå, men det må vi jo løse" - Så måske kan du være heldig at de kan hjælpe dig med at finde en anden kjole - og der er udsalg mange steder, så det kan blive en ordentlig pris.

Og så lige :bearhug: :bearhug: for det er da en gyselig situation at stå i!!!!!

0

Åha hvor er det træls for dig. Kan virkelig godt forstå du ikke har mere is i maven. Hvad i al verden er det for et firma der giver så elendig og uprofessionel og respektløs behandling til deres kunder. De er jo blottet for forståelse for hvad der er vigtigt for en kommende brud mht kjole til den store dag.

Jeg er enig med Shedevil. Jeg ville forlange mine penge retur og finde en anden i en brudebutik. Der er mange der har udsalg nu synes jeg og der skal nok være en skrædder der kan hjælpe.

0

Jeg ville nok bede om et billede af hvor langt de er. Hvis hun ikke kan give det så skal du have dine penge retur.

Husk - hvis du køber en kjole på lagersalg eller brugt så har du måske luft i budgettet til at lave nogle fede ændringer. Man skal bare kunne se muligheder når man går i gang ellers kan det blive en udfordring :-)

0

Annonce ♥

Du må gerne skrive i en pb, hvem du mener det er og evt. erfaringer!

Forløbet har ellers været fint nok, god service og hjælp mv. Så jeg er egentlig ret overrasket over den lettere lemfældige holding til at kjolen ikke er klar...

Jeg er ikke en standard model (str. 42), så det bliver svært at finde en kjole lige fra stangen. Det vil helt sikkert være umuligt at finde den type kjole, jeg er forelsket i, både til prisen og i str. Jeg kan ikke forestille mig selv i nogen anden kjole :-( Og alt er nærmest valgt ud fra den kjole...sko, hår, pigernes brudepigekjoler, tema....det kunne ikke være mere katastrofalt faktisk, hvis jeg skulle finde en anden :-(

Jeg håber håber håber (!!!!) den kommer hjem i næste uge som aftalt. Hvis den er helt galt, kører jeg direkte til panayotis og håber, de har noget, jeg kan li og kan være i...

Tak for alle jeres indlæg og råd, det hjælper alt sammen!

0

Puha, sikke en omgang :( Jeg var satme også blevet gal da ..... og havde annulleret ordren. Der er næsten ingen chance for, at den kjole kan nå at komme hjem nu .... den skal seriøst med luftpost og det blir mega knebent, hvis det overhovedet er. Og altså ... hvis de så ikke sender billeder imens og at du skal vente til måske 1 uge før brylluppet med at se den .... aj, men jeg var gået helt kold altså.

Ift. måske at finde en anden kjole. I Lilly får de kjoler hjem på 14 dage, for det er fra deres eget lager et el andet sted her i DK, så det er en mulighed. En anden mulighed som de ihvertfald gør sig i hos Nicolai i Kbh .... hun sagde til mig, at nåede min kjole ikke hjem inden vi skulle afsted til USA (for der er kun 14 dage at gi af el lign), så fik jeg bare den, som jeg prøvede .... også selvom den var for lille, så syede de bare snørrer i ryggen i stedet for lynlås og den blev renset osv .... så intet problem. Og generelt er folk sent på den med kjolerne, sagde hende Mette derinde, så de solgte altså også en del direkte som demoer, fordi de kom mange brude og var pænt desperate, hehe.

Så frygt ej, tror jeg. Inde i Nicolai har de ihvertfald SUPER mange kjoler og også i din str, da du ikke ser specielt stor ud :) Men for Guds skyld .... skriv, at har du ikke et billede af kjolen inden mandag kl 10.00, så hæver du købet på den kjole og vil gerne ha dine penge retur. Hvad har du overhovedet af muligheder her ? Tænker ... har du accepteret noget af en el anden art, fx at leveringstiden kan svinge meget el er blevet gjort opmærksom på deres salgsbetingelser ?

0

Annonce ♥

Ej hvor er det bare rigtig ærgeligt!!! Og det er da ikke en særlig rar situation at stå i.

Men hvis det var mig, ville jeg booke en tid i de forskellige forretninger ( kan se at der er flere der holder lager udsalg / eller bare alm. Udsalg) så du i det mindste har en back- up.

Jeg ville vente med at købe indtil du har fået afklaring mht til din bestilling.

Book tider de forskellige steder, vær ærlig overfor ekspedienten forklar din situation. Og så hør hvad dine muligheder er..

Hvis det så ender med at du får pengene tilbage fra din bestillings kjole, så ved du hvor du står.

Og det er jo på ingen måde umugligt at finde en kjole i str 42. Men jeg kan da godt forstå dig, når du har gået og drømt om den anden.

Se evt under udsalgene her på bryllupsklar, og få booket lidt tider til prøvninger.

Jeg håber virkelig at det lykkedes med din kjole.

Du må lige give os en Update :-)

Held og lykke

0

Lægger du ikke et billed op af kjolen? Så kan vi se om vi kan finde nogle gode alternativer..

Der er udsalg i nordsjælland. Maks 3500 for en ny kjole. Der er mange i 42

Men billed....... Jeg skal nok søge nettet tyndt for dig :-)

0

Ej hvor er det træls! Jeg vil altså lige sige, at jeg er ret sikker på at de fleste kjoler kan sys ud/ind til en størrelse 42 - de fleste kan sys 2-4 størrelser ud eller ind, så det burde være muligt at finde noget, hvis det er :) Jeg synes du i det mindste skal få booket nogle tider til kjoleprøvninger, så du har noget i baghånden og så er jeg enig med Maria - du skal have billede snarest af at de er i gang!

Der er 27 dage til og jeg vil skyde på at det tager 3 dage at få den hjem, så hvis de får fingeren ud og arbejder i døgndrift, burde din kjole kunne være her på max 10 dage! Så lad os krydse fingre for det og håbe at din drømmekjole kommer snart! :bearhug:

0

Jeg er ikke helt dus med det multi quote, så det bliver lige samlet svar :-)

Jeg har skrevet sammen med hende i går, og hun lover at følge op og prøve at få billeder løbende. De arbejder også hele lørdagen, så de er forhåbentlig ved at være klar...Jeg har sagt, jeg meget gerne vil have et billede mandag. Min veninde er speditør og siger at med DHL express, burde den kunne være hjemme på 2 dage. Så håber meget jeg har den onsdag/torsdag i næste uge.

Jeg har kun betalt et depositum for kjolen (på 1500) og jeg har ikke nogen nedskrevet salgskontrakt eller lign. på aftalen. Ikke andet en vores mail korrespondance. Jeg vil ikke annullere ordren, før alt håb er ude. Dvs. hvis jeg i næste uge står med en ubrugelig kjole eller mandag med et billede af en ubrugelig kjole. For jeg vil meget, meget gerne have DEN kjole. Så først der kan jeg gå i panik og må finde en anden,

Billederne yder den ikke helt ret - den er meget smukkere i virkeligheden :-)

post-31102-0-87790300-1341685188.jpg

post-31102-0-48378600-1341685356.jpg

post-31102-0-39923400-1341685375.jpg

0