Sign in to follow this  
Followers 0
Christina123

Hjælp: Hvor skal festen holdes? Hvem skal stå for maden?

24 posts in this topic

Kære Allesammen

Jeg leder med lys og lygte efter de helt rigtige rammer til afholdelse af vores bryllup 2013.

Vores drøm er denne: Vi ønsker at tage vores gæster væk fra hverdagen - det vile kun være et plus hvis de skulle køre 2 timer af snørklede landeveje for at nå frem til noget flot natur. Vi ønsker et sted vi har helt eller primært for os selv. Vi ønsker os et flot lyst/neutralt lokale/telt med god akustik, der fungerer uanset vejret. Vi er mere til det gamle, end til det nye. Vores gæster kommer spredt fra hele landet, så overnatning på stedet / i umiddelbar nærhed der er til at betale er vigtigt. Det vil også give mulighed for at mødes igen til morgenmaden, hvilket vi ser som et stort plus. Om det er én pakkeløsning - eller en lokation sammensat med catering/kok udefra er hip som hap. Det første er da at foretrække, men det er ikke så væsentligt.

Vi har lavet 2 gæstelister, én hvis vi begrænser festen til inviterede 65 gæster - og en, hvor vi inviterer de 107 gæster vi virkelig gerne vil dele vores dag med. Vi hælder absolut begge to mest til den sidste og er villige til at vælge spejderhytte fremfor slot for at få plads og råd til alle.

Når vi har afsat budget til band, fotograf, tøj, blomster, bryllupsrejse, transport, kirke, invitiation, diverse - er der 85.000 kr tilbage til at holde reception og fest for. Selvfølgelig kan der omfordeles i de forskellige 'kasser' - de totale budget er små 200.000 kr, men dette er vores udgangspunkt.

Jeg vil sætte utrolig stor pris på at høre om jeres bedste forslag og erfaringer med selskabslokaler, cateringfirmaer, spejderlejre, herregårde, etc.

På forhånd tusind tak!!

0

Annonce ♥

Tak skal du have, ja det glemte jeg at kommentere på: Hele kongeriget Danmark er muligt!

Vores familie er fra henholdsvis: Vestjylland, Nordjylland, Midtjylland og Sønderjylland. Vi og de fleste af vores venner bor i København - Fyn er der ingen fra, men tilgengæld ligger det jo så lige i midten, så vi har overvejet om det var den mest fair løsning.

Vi har ingen tilknytning til nogen bestemt præst og Danmark har jo så mange smukke landsbykirker. Så vi håber at vi kan finde en kirke, tæt på festlokationen og få lov at blive viet der, tiltrods for at det er uden for vores sogn.

0

Annonce ♥

Jeg tror nemt det bliver meget uoverskueligt med valgmuligheder hvis I ikke lægger jer fast på en landsdel men det kan I naturligvis gøre senere.

Nogle bud kunne være

Dronninglund Slot (det er så helt oppe i toppen af Nordjylland og måske ikke så smart for dem der kommer herovre fra).

Kursuscentret i Middelfart (det ligger centralt for alle og der er overnatningsmuligheder og plads til 100 personer).

Kolonien Solborgen i Vig (der vil der max. kunne være de 65 personer men det ligger centralt for Odden og dermed færgen).

Sinding Feriecenter ved Varde (der er ikke overnatning til alle og det kommer nok til at knibe med 110 personer).

Slottet Fuglsang nede ved Rødvig (der er plads/overnatning til alle men knap så centralt).

Sonnerupgaard ved Hvalsø (der er plads til 110 personer i Laden).

Klarskovgaard i Korsør (det ligger centralt og er et fantastisk sted med overnatning til alle).

Du kan evt. finde mere inspiration her

Allégården ville jeg ikke turde binde an med uden at have vendt det med nogle af dem herinde fra på grund af nye retningslinier for afholdelse af fest.

0

Jeg så på Sophienberg slot, da vi skulle finde lokale.. Vi endte et endet sted pga. køretiden, men måske er den endda for kort til dig ;)

Anyway det ligger i Rungsted i meget smukke omgivelser, og naturligvis er slottet også utrolig smukt :) Man kan leje hele slottet, men der er noget med, at hvis tilpas mange gæster overnatter, så hører det med.. Jeg tror priserne er ret gennemsnitlige for pakkeløsninger.

Jeg kender også lidt til Vallø Slotskro. Vejen dertil er meget idyllisk, men små veje og marker. Maden skulle være helt i top, og så er omgivelserne virkelig skønne. Der løber en å lige foran kroen, og på den anden side (over en lille romantisk bro) ligger et smukt traditionelt slot. Kender ikke priserne, men jeg tror der er mulighed for overnatning.

Ja, det var vist lige hvad jeg havde at foreslå :)

Håber I finder det helt rigtige sted for jer :)

0

Hotel Frederiksminde. Ligger på sydsjælland i skønne omgivelser og er holdt i stilen fra sidst i 1800 tallet. De har i år fået 6 stjerner i politikkens og Berlingske madanmeldelser. Virkelig et kig værd.

0

Annonce ♥

Vi skal holde vores fest på Hotel Pejsegården i Brædstrup.. Der er simpelthen SÅ hyggeligt derude, der er godt nok ikke de fineste udenoms arealer, men de har en rigtig hyggelig terasse man kan bruge i sommer månederne, og så har de flere forskellige lokaler at vælge imellem, og som hun sagde da vi var derude, så kan alt alde sig gøre.. Men indenfor er der simpelthen SÅ hyggeligt, det er ikke et moderne og helt nyt, men er heller ikke sådan oldgammelt.. Og så er der mulighed for at alle gæsterne kan overnatte..

Ellers er der f.eks også kongensbro kro, som har en fantastisk udsigt/natur omkring sig, det ligger ud til landevejen mellem hammel og ans..

0

Hotel Amerika, Hobro.

Store Restrup Slot

Dronninglund slot

Det er dem jeg har i tankerne.

Derudover er der også en slot på Fyn i nærheden af Middelfart. Kender ikke lige navnet.

0

Annonce ♥

Vi holdte vores bryllup på Hotel Søparken i Aabybro.. Det ligger selvfølgelig noget nordligt ifht fx jeres midtvejsløsning på Fyn - men det er dejlige omgivelser trods det at det ligger ud til en vej på den ene side - så har den søen og parken til den anden side.. <3

Deres priser er meget overkommelige, man må selv medbringe vin, overnatning er gratis for brudeparret (og man får et gavekort på en overnatning til valgfrit hotel i kæden inkl. mad) og gæster overnattet for 600kr pr dobbeltværelse inkl.morgenmad... :)

Vi havde ihvertfald en dejlig fest.. :) Billeder fra lokalerne og stedet kan ses i min beretning.. Deres lokaler er fordelt hele vejen rundt om hotellet, så de er alle lyse og med udsigt over park og sø... :)

0

Sonnerup Gaard Gods synes jeg ville være et godt bud, der skal vi holde vores

post-54132-0-61332600-1342002546.jpg

Der er desuden mulighed for at holde vielsen udenfor i parken, super smukt og jeg havde gerne gjort det, hvis altså ikke vores bryllup havde været i november :wink: Sonnerupgaard.dk

0

Annonce ♥

Kan også herfra give samtykke til Hotel Frederiksminde i Præstø. God stil og lækre omgivelser i den gamle bydel.

Fjordkroen i Tappernøje er måske billigere, men stilen falder måske ikke i alles smag. Ved at de har aftaler med andre overnatningsmuligheder i nærheden.

Kh Mie.

Hotel Frederiksminde har på alle måder levet op til vores ønsker til vores bryllup til september. Jeg kender hotellet fra flere familiefester, bla min farmor og farfars diamantbryllup :heart: så for os er der flere grunde til valget. Både gode minder fra tidligere fester, at det for mig er fantastisk at blive viet og holde festen samme sted som mine bedsteforældre og forældre i sin tid, smukke smukke lokaler, smukke smukke omgivelser, mad der er lækker og delikat og som bla hentes i lokal området og tænker på økologi og frilandskød og så har det været mit drømmested lige siden jeg var lille og drømte om mit bryllup.

Der er plads til overnatning og brudesuiten følger med når man lejer Frederiksmindesalen til bryllup. Der er jævnligt i kontakt med os pr mail og tager selv initiativ til at kontakte os og høre hvordan det går med forbedelserne og vi har haft flere møder med dem. De har også været meget fleksible synes vi mht fri drikkevarer. Der var jo vin øl og vand med men vi fik spumante istedet for vin efter maden da vi ikke regner med at gæsterne drikker mere vin. De fleste foretrækker spumante.

De tager stor interesse i hvordan vi vil have pyntet bordene og der er ikke det der ikke kan lade sig gøre. Vi er virkelig meget tilfredse med hele forløbet.

Det bliver meget stort for mig at gå sammen med min far til kirken akurat på samme måde som min mor gik med sin far og min farmor med sin far :heart:

Prisen er helt fin og ikke for dyr for det man får og maden er simpelthen så god.

0

Har også kun godt at sige om Frederiksminde men jeg kan godt være i tvivl om om hvorvidt der er overnatningsmuligheder til alle, hvis vi taler om 110 personer. Men når vi er ovre i den boldgade er der jo tonsevis af andre muligheder og der er Præstø måske ikke den mest oplagte destination. Det tager faktisk ganske lang tid at køre fra broen til Præstø på grund af vejene og der ligger Klarskovgaard alt andet lige bedre for dem der kommer fra Jylland hvorimod det er det samme for dem som kommer fra Sjælland (bortset fra Lolland).

0

Har også kun godt at sige om Frederiksminde men jeg kan godt være i tvivl om om hvorvidt der er overnatningsmuligheder til alle, hvis vi taler om 110 personer. Men når vi er ovre i den boldgade er der jo tonsevis af andre muligheder og der er Præstø måske ikke den mest oplagte destination. Det tager faktisk ganske lang tid at køre fra broen til Præstø på grund af vejene og der ligger Klarskovgaard alt andet lige bedre for dem der kommer fra Jylland hvorimod det er det samme for dem som kommer fra Sjælland (bortset fra Lolland).

Jeg kan heller ikke huske om der er plads til så mange overnattende gæster. Men så er der bla Kirsebærkroen tæt på. Jeg synes nu ikke det tager så lang tid at komme dertil via broen. Men hvis vielsen holdes et andet sted en i Kirken ved siden af Frederiksminde så jo.. så bliver det nok for langt.

Men jeg er glad for at høre der kun er godt at sige om Frederiksminde. Det er også ganske specielt i mine øjne :)

0

Jeg kørte nede fra mine forældres sommerhus (ja nu er det jo så blevet min mors) lidt uden for Slagelse og til Præstø. GPS'en sagde det tog 1,5 time. Dvs. det samme som hvis jeg havde kørt hjemme fra Nordsjælland. Det tog ikke 1,5 time men det var tæt på :) Krak siger så 1 time og 23 minutter fra broen for jo; Der får gæsterne de snørklede landeveje og en pokkers masse lyskryds :)

0

Annonce ♥

Jeg kørte nede fra mine forældres sommerhus (ja nu er det jo så blevet min mors) lidt uden for Slagelse og til Præstø. GPS'en sagde det tog 1,5 time. Dvs. det samme som hvis jeg havde kørt hjemme fra Nordsjælland. Det tog ikke 1,5 time men det var tæt på :) Krak siger så 1 time og 23 minutter fra broen for jo; Der får gæsterne de snørklede landeveje og en pokkers masse lyskryds :)

Det plejer at tage os ca en time fra Kbh. Måske lidt mere. Fra Slagelse ved jeg ikke hvad det tager. Men jeg vil nu ikke selv vælge en location der lå for langt væk mht transport fra kirken. Derfor fravalgte vi Holmens Kirke. Min H2B ønskede nemlig lige netop den kirke. Men for mig er Præstø Kirke jo den perfekte kirke.

Og ja der er en masse snørklede veje dertil... :lol:

0

Jeg så på Sophienberg slot, da vi skulle finde lokale.. Vi endte et endet sted pga. køretiden, men måske er den endda for kort til dig ;)

Anyway det ligger i Rungsted i meget smukke omgivelser, og naturligvis er slottet også utrolig smukt :) Man kan leje hele slottet, men der er noget med, at hvis tilpas mange gæster overnatter, så hører det med.. Jeg tror priserne er ret gennemsnitlige for pakkeløsninger.

SIndsygt lækkert sted!

Den mest fantastiske udsigt over øresund... og så har de en virkeligt virkeligt smuk slotshave. :)

Nu er alt jo relativt, men jeg synes faktisk heller ikke at priserne er så høje.

Bestemt et af de steder jeg overvejer til når jeg selv skal giftes... :)

0

Vi skal holde vores fest på Hotel Pejsegården i Brædstrup.. Der er simpelthen SÅ hyggeligt derude, der er godt nok ikke de fineste udenoms arealer, men de har en rigtig hyggelig terasse man kan bruge i sommer månederne, og så har de flere forskellige lokaler at vælge imellem, og som hun sagde da vi var derude, så kan alt alde sig gøre.. Men indenfor er der simpelthen SÅ hyggeligt, det er ikke et moderne og helt nyt, men er heller ikke sådan oldgammelt..

Kan bestemt også tilslutte mig Pejsegården.

Pæne og hyggelige lokaler.. super sødt personale.. Flot samtidig med at det er nede på jorden.. :)

Ligger i den vestlige del af østjylland... Så er da også semi-centralt.. hehe

0

Vi skal holde vores fest på Hotel Pejsegården i Brædstrup.. Der er simpelthen SÅ hyggeligt derude, der er godt nok ikke de fineste udenoms arealer, men de har en rigtig hyggelig terasse man kan bruge i sommer månederne, og så har de flere forskellige lokaler at vælge imellem, og som hun sagde da vi var derude, så kan alt alde sig gøre.. Men indenfor er der simpelthen SÅ hyggeligt, det er ikke et moderne og helt nyt, men er heller ikke sådan oldgammelt..

Kan bestemt også tilslutte mig Pejsegården.

Pæne og hyggelige lokaler.. super sødt personale.. Flot samtidig med at det er nede på jorden.. :)

Ligger i den vestlige del af østjylland... Så er da også semi-centralt.. hehe

Ja der er bare så hyggeligt , elsker mikset mellem det fine og det hyggelige, det er med til at det ikke virker alt for stift og sterilt.. Glæder mig simpelthen så meget til at holde festen derude..

0