EvaMariaQ

Køb af brudesmykker på ebay

18 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Mine øreringe er købt på ebay til 120,- og de er tosset smukke, synes jeg! De er endnu smukkere i virkeligheden :)

post-45329-0-11659000-1342009877.jpg

Jeg har efterhånden købt en del derinde og hvis man går op i 100kr-klassen, så får man helt klart en smukkere kvalitet! Og swarovsky krystaller er oftere smukkere end rhinestone.. nå det var lige lidt hurtigt indput :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har god erfaring..... købte et armbånd, jeg havde forelsket mig i og som var det eneste sted, jeg kunne finde det .... og sælgeren var super god ... sendte mig mail omkring hvordan man gjorde det større/mindre med billeder med pile på osv :) Det var så også i den dyrere ende .... gav vist nok omkring 400 kr for det. Billedet er nedenstående. Men som Lena skriver .... oftest afspejler prisen også kvaliteten. Hvis du finder noget til 5 dollars, så skal du nok ikke forvente det helt store :)

$(KGrHqV,!p0E8WVtCs3ZBPUHLokmZw~~60_12.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nogle fine smykker I har købt. Jeg har også fundet en del ret flotte, så nu skal min veninde hjælpe mig med at beslutte mig. Hvis jeg kunne, havde jeg købt op til flere sæt, men man skal jo lige være lidt fornuftig indimellem. Tusind tak for jeres input.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som det bliver skrevet længere oppe er Chanti rigtig ho og med en del billige smykker. Ska selv ha halskæde på derfra, det var første smykke fra manden min og har det på hver dag, så selvfølgelig også på vores bryllupsdag! :-) Det er stadig fint og flot her næsten 4 år efter jeg fik det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Har I erfaring med at købe varer fra HongKong og Kina?? Kommer der en masse besværlige toldregler på eller er det kun fra USA?

Ingen forskel ift USA :) det er stadig de samme regler, der gælder :) hehe ..... Er dog de færreste ting, der blir taget i tolden dog - kun hus det er virkelig dyre ting. Der er en minimumsgrænse for hvornår det undgår told og den ligger vist på omkring 75 kr ..... OG .... Hehe.... Så kan man også omgå den lidt måske *host* haha ..... Der kommer ikke told på gaver, så du kan jo altid kontakte sælgeren på eBay fx og spørge om de ikke vil markere pakken som en gave ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Basisregler

  • Som privat betaler man ikke told/moms af køb fra andre EU lande

  • Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr, skal du betale moms, told og importgebyr (fortoldningsgebyr) af varen.
    Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
    Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr
    80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr
    Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr
    Grænsen på 80 kr er excl. forsendelsesomkostninger.
    Dette er skriftligt bekræftet af Skat pr. 5. april 2011

Og på toldberegneren kan du regne ud helt specifikt hvad det koster - alt efter hvilken vare det er.. :)

Som udgangspunkt er man jo nødt til at forholde sig til ovenstående regler, men - langt de fleste Kina sælgere vinger "GIFT" af på tolddokumentet uden på pakken, og så er den hermed frataget told.. Og ligeledes undlader mange af dem at medsende faktura, og skriver "10 dollar" på som value.. Så HVIS pakken bliver åbnet, så er det op til PostDK at vurdere om de mener pakkens værdi er over 10 dollars..

Jeg har lavet mange -mange- handler i Kina over 80kr... Er blevet "fanget" i tolden 1 gang... Men har også hørt om andre der har fået snuppet nærmest alt hvad de har bestilt.. :) Så det er måske hip som hap.. Man er nok nødt til at forholde sig til at hvis noget koster 1000kr, og man regner ud at told & moms er 250kr - så vurder om tingene er 1250kr værd! :)

Held og lykke med handlerne! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige et tillægsspørgsmål om køb på ebay. man kan sortere i blandt sælgere med god feedback, erhvev og den slags.

Hvor meget skal man sortere. har fundet et smykke, som er super flot, koster en del, men helt perfekt til min kjole. Men sorterer jeg efter sælgere med god feedback, forsvinder min kæde.

Hvad er jeres erfaringer? har lige købt noget kagepynt, men det var jo en helt anden pris end den jeg kigger på nu.

maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt mine smykker på Ebay og Etsy og har været meget tilfreds og har VIRKELIG fået noget for pengene!

Jeg har også været uheldig med nogle køb (af diverse andre småting og nogle sko) hvor jeg har givet sælgerne negativ feedback. Jeg ville derfor overveje købet en ekstra gang, hvis den pågældende sælger havde fået negativ feedback fra andre. Man kan jo ikke vide om folk bare er besværlige kunder, men jeg tror faktisk de fleste er reelle omkring den feedback de giver!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Har nogen af jer erfaringer, med køb af brudesmykker på ebay? Gode som dårlige modtages gerne.

Sjovt, jeg sidder netop og leder efter brudesmykker på ebay selv. Jeg har lige købt en minkjakke der. Man skal blot huske, at der kan komme told oveni. Det tager jeg altid højde for, når jeg handler i USA.

Jeg har prøvet at handle på ebay for længe siden før. 1 gang blev jeg opkrævet told ca. 1/3 del af købsprisen tror jeg?? Og anden gang fik jeg ingen toldregning.

Held og lykke!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt mine smykker på Ebay og Etsy og har været meget tilfreds og har VIRKELIG fået noget for pengene!

Jeg har også været uheldig med nogle køb (af diverse andre småting og nogle sko) hvor jeg har givet sælgerne negativ feedback. Jeg ville derfor overveje købet en ekstra gang, hvis den pågældende sælger havde fået negativ feedback fra andre. Man kan jo ikke vide om folk bare er besværlige kunder, men jeg tror faktisk de fleste er reelle omkring den feedback de giver!

Enig...det holder jeg faktisk også en del øje med! Det er jo det eneste garanti man har, selvom de skriver, at de gerne returnerer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer