Mettepigen84

skal eller skal de ikke rive i mit slør

23 posts in this topic

Heej tøser

Jeg står i den ligenu skal de eller skal de ikke rive i mit slør om de skal rive af det

Hvad gør i andre ????

0

Annonce ♥

Jeg køber et billigt på ebay de må rive ;)

0

Hvis de endelig skal rive, så køber jeg også et billigt et. De får ikke lov til at rive mit dyre fine slør.

- jeg overvejer at smide sløret helt når vi kommer til festen, og så er det problem løst :)

0

Følger lige med her, er lidt spændt på hva I andre gør... Regner med at jeg ska ha revet sløret, men ved virkelig ikke om jeg gider ha slør på helt indtil brudevalsen??? Måske man sku ta det af inden festen og i igen lige inden danseriet?? Nogen der har erfaring med det?

0

Annonce ♥

Mit må de gerne rive i og det har jeg ogs på fornemmelsen de gør :wink:

0

Jeg havde 3 meter slør på i kirken (Købt på Ebay til under 100kr) - tog det af efter vielsen da jeg ikke ønskede at have det på hverken på billederne eller til festen - og tog det så på igen 10min inden brudevalsen, hvorefter folk fik lov til at rive, klippe og hive alt det de ville! :lol:

0

Jeg har altid troet at, hvis jeg engang skulle giftes, skulle pigerne da have lov til at rive i mit slør. Og jeg har selv været med til at rive i flere slør og har gemt stykket, sammen med fotos fra det bryllup jeg var til.

Men nu er jeg altså ved at trække i land :rolleyes: Jeg tror simpelthen ikke at jeg nænner at de skal rive mit fine lange slør med satinkant i stykker (til 850 kr). Og har planer om at lave en lille kik-kasse (boxframe) hvor sløret, mit strømpebånd, H2B's tørrede brystbuket og måske et par andre minder fra brylluppet kan sættes i, det kunne være fint som dekoration i vores soveværelse.

Så derfor laver jeg nok selv et riveslør som jeg skifter til lige inden brudevalsen, og så kan jeg jo bare tage sløret ud når riveriet er overstået, så skal jeg heller ikke bøvle med et langt slør når der skal danses. :)

Tjae, man har jo et standpunkt indtil man tager et nyt... :biggrin:

Edited by Luciabruden
0

Jeg tror ikke mit slør skal rives. Men jeg tror så heller ikke jeg skal have det på ret lang tid efter kirken, så det bliver nok ikke noget problem :lol:

Til min søsters bryllup blev sløret iøvrigt ikke revet - så tror ikke der er så meget tradition for det i min familie.

Hvis jeg ville have slør på hele dagen og jeg troede folk kunne finde på at rive det, tror jeg, at jeg ville skifte til riveslør ligesom mange andre har gjort :)

0

Annonce ♥

Jeg høre så til dem, der syntes riveslør er lidt tåbeligt ... Mit slør skal IKKE rives, af den simple årsag at det er min søster og derfor er mit "lånte" - Og det fortælles til vores gæster :)

Måske vil nogen mene det høre sig til, men har ikke nogen betydning for mig som sådan og har derfor ingen problemos med at vælge det fra ... Ligesom det ikke havde været noget jeg ville fravælge, hvis det ikke var lånt ...

Vi gør vel alle som vi syntes er rigtige for os ... :)

0

jeg regner med at mit skal rives, men ja man har jo et standpunkt indtil man tager et nyt :)

0

Mit slør må folk gerne rive i. Jeg regner så med, at det bliver taget af enten inden vores fotografering eller umiddelbart efter og så tager jeg det på igen til brudevalsen :) Jeg kan godt forstå, at de der har givet 2500 kr og -> for deres slør, har det svært ved at få det revet, men jeg må indrømme at hvis sløret har kostet under 1000,-, så synes jeg det er en sød tradition og måske lidt synd at udelade :) Jeg håber ikke at jeg støder nogen ved at sige det :unsure: Brudebuketten koster jo som regel også omkring 1000,- og den er der mange der kaster :) Jeg synes i hvertfald ikke, at man skal spare sit slør bare fordi det har kostet penge (let's face it, det gør alt til et bryllup! :wink: ) - vil man spare det, må det være fordi det er virkelig virkelig smukt :)

2

Jeg skal IKKE have revet/klippet i mit slør.. Det er også skrevet i indbydelsen, og det vil også blive nævnt på dagen.. Jeg ELSKER mit slør , som har fint perlebroderi i kanten.. Jeg skal heller ikke have riveslør, jeg gider simpelthen ikke bruge en eneste krone på folk kan få lov at rive i slør, har de så stor trang til at rive i noget, så må de tage deres egen med, eller hive fat i manden efter festen :badgirl: Deræst gider jeg ikke risikere hele min håropsætning ryger sammen, bare fordi jeg skal skifte slør.. Jeg vil have mit slør på hele dagen, også på de få billeder vi skal have taget efter vielsen. Er jo kun den ene dag i mit liv jeg kan bruge slør, og så skal det dælme også udnyttes :c166:

0

Annonce ♥

Hej hej. De skal ikke rive i mit, da jeg gerne vil kunne gemme det. Ja det er en gammel tradition, mennnn det er jo også en gammel tradition at kjolen er hvid for at vise at bruden er "ren og uskyldig"... og skal vi ikke vedkende os at, det er nok et par øl og tequilaer siden vi var det allesammen. Så ja, den tradition bryder jeg (også :-) )

0

Mit skal ikke rives i. har kostet 2000kr og er meget glad for det. skal bruges til at lave en himmel til min datter/søn engang. så det tager jeg af inden brudevalsen. min veninder er lidt "sure" over det og vil have jeg skal købe et billigt slør de kan rive i. men det gør jeg ikke.. så må de finde sig i de ikke kan rive i mit slør :)

0

Jeg har hele tiden sagt at mit slør må rives og klippes alt det de orker - MEN!! Efter jeg har fået det, må jeg nok indse at i og med jeg regner med at sælge min kjole efter brylluppet så vil jeg gerne gemme mit slør.

Derfor skal jeg have fat i et billigt slør jeg skifter til efterhånden som rivegildet nærmer sig :)

0

Jeg vil heller ikke have revet mit slør. Jeg regner med at finde et rigtigt flot et med blondekanter. Det tages af efter receptionen, tror jeg. Hvem ved....måske vil min datter en dag have det på til sit bryllup :-) I hvert fald synes jeg, at det er lidt en mærkelig tradition at rive sløret i stykker. Jeg er sikker på, at jeg bliver lige lykkelig af den grund :-) Min kære moder var helt fra den, da jeg sagde, at jeg ikke ville have revet mit slør i stykker. På den anden side...så kunne hun godt se, at det er, hvad man gør det til. Jeg synes, at man skal gøre, som man har lyst til... hvis man synes det er en god tradition, så er det da bare med at rive :-) Og hvis ikke...så kan man jo gemme sit flotte slør!Spændende, hvad du ender med :-)

0

Annonce ♥

Hvis ikke så er det en god ide at få toastmasteren til at gøre opmærksom på det og gerne flere gange. Jeg plejer også selv at sige det lige inden afviklingen af brudevalsen hvis jeg er bekendt med "slør forbud".

0

Vi skal ikke have en toastmaster, men vi siger det når vi byder velkommen, og så lige inden brudevalsen..

0

De kan rive lige så tosset de vil i mit... Jeg synes de gamle traditioner er hyggelige, jeg ifører mig også en hvid kjole, selvom jeg måske ikke er helt så uskyldig på dét område ;) så pifter jeg det op med et par knaldrøde sko, så opvejer det lidt, Hehe

Nå men tilbage til sløret... Det siges jo at vis man som gæst har et stykke af brudens slør, så er det en automatisk invitation til sølvbrylluppet... :) riv løs piger :D

0

Mit slør skal ikke rives... det er det alt for dyrt og smukt til... :) Traditionen siger mig nu heller ikke noget overhovedet... Vi skrev det indbydelserne ligesom vi også skrev at gommen er uniform og derfor skal intet klippet der ( uniformsetiketten ). Vores toastmaster siger det også inden brudevalsen.... men jeg forventer nu og regner også med at alle vores gæster respektere dette :happy:

0

Annonce ♥

Mit slær bliver revet i er jeg ret sikker på. Det betyder jo lykke. Har kostet 1785. Det er jo en tradition.

0

Jeg køber et billigt og lader dem rive den :biggrin:

0

Jeg gav 1100 kr for mit slør og jeg havde det på til vielsen. Da vi skulle køre på mc fra kirken (jeg sad dog i sidevognen) ja der røg det lange slør af. Ved feststedet satte jeg et billigt kort slør på og det måtte de gerne rive i stykker. Mit dyre slør ligger nu i skabet med mine andre tin fra brylluppet.

0