anne-k29

Hjælp til lokale til 100 tæt på Ballerup

14 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er ny på sitet, vi planlægger at holde bryllup næste sommer, og første skridt må være at finde et lokale. Vi bor i Skovlunde, så vi søger et sted inden for en halv times kørsel sådan cirka.

Vi vil gerne selv arrangere mad og vi regner med at blive 80-100 gæster. Ballerup kommunes lokaler er rigtig fine, men man skal være ude kl 2, hvilket vi synes er for tidligt. Vil gerne feste hele natten :)

Er der nogen der kender til nogle oplagte lokaler? Evt. spejderhytter eller kolonier er også en mulighed

På forhånd tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok lige i underkanten til 80 personer. Det gamle Ledøje Forsamlingshus havde været oplagt til formålet men jeg mener at kunne huske at den nu er lukket for udlejning. Jeg mener også at kunne huske at såvel Bondegården som Brydegården i Ballerup/Måløv er baseret på et lavere antal men hvis jeg ikke husker meget galt kan der godt være så mange i Jonstrup Forsamlingshus og det samme med selskaberne på Lundebjerggårdsvej. Ishøj orsamlingshus eller Odd Fellow i Frederikssund kunne også være nogle muligheder, men ligger bare længere væk.

Nu ved jeg ikke hvor mange af selskabslokalerne i Ballerup som hører under kommunen men udover Loen ved Pederstrup mindes jeg ikke at have sluttet nogle fester i Ballerup kl. 2 eller inden kl. 2. bortset fra konfirmationer der er startet tidligt og jeg/vi har efterhånden spillet Ballerup og Omegn tyndt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Anne.

Jeg ville da tage et kig på dette lokale...

Synes ihvertfald at Loen på ryttergården er et kanon lokale, og det burde leve op til jeres krav :)

Var lidt i tvivl om hvor mange det egentlig var godkendt til, men det er faktisk godkendt til 130 mennesker.

Har lige fundet et link til dig:

https://www.lokalebo...spx?nid=7&hid=9

I skal blot være opmærksomme på at de er ret strenge mht sluttidspunktet....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo lige præcis det jeg var ude for der og det de ikke ønsker: at musikken skal slutte kl. 1 og at man skal være ude kl. 2. Jeg spillede konfirmation for en af stamkunderne derude forrige år hvor de startede kl. 14. De forstår at feste igennem og måtte direkte afbryde festen på grund af dette forbud.

Nu så jeg lige at du også skrev spejderhytter. Om man kan køre turen på en halv time er nok tvivlsomt men Elim lejren Kulhuse kunne måske være et bud hvor der også er overnatning til gæsterne men problemet er lidt at de siger kapacitet 70 personer. Lander I på 80 tror jeg nok at det går men 100 holder nok ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej med tanke på at man ved mange bryllupsfester først er færdige med middagen lige op til kl. 24 så er det ikke optimalt til bryllupsfester medmindre det "bare" skal være en fest god middag og efterfølgende kaffe uden fest/dans bagefter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej med tanke på at man ved mange bryllupsfester først er færdige med middagen lige op til kl. 24 så er det ikke optimalt til bryllupsfester medmindre det "bare" skal være en fest god middag og efterfølgende kaffe uden fest/dans bagefter.

Har du helt ret i Bent.... :)

Blev sgu nok bare forblændet af, at det er et fedt lokale... hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grublede lige min hjerne for at se om der skulle være steder i nærheden som jeg ikke har fået med på referencelisten og dermed min "hjælpe-hjerne" men nej. Hvis I er friske på at gå lidt udenfor Ballerup ligger der jo både Herstedøster og Herstedvester Forsamlngshuse (Albertslund) hvor jeg vil mene at der godt kan være 100 personer. Derudover er der et firma ude i industriområdet i Glostrup som udlejer deres kantine til private fester (uden kok) men de fleste brude vil nok syntes at det er lidt for "upersonligt" som ramme om et bryllup men de fysiske forhold er gode. :rolleyes:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

da min folovede og jeg startede med at kigge efter lokaler, så vi på nogle i høje tåstrup eller tåstrup. Kan desværre ikke huske adressen. husker blot at det var nogle ret flotte - lidt barok-inspireret lokaler.

Vi har dog valgt Restaurant bellahøj istedet, som også er et ret flot sted.

Håber i finder nogle egnede lokaler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kunne godt lyde som Taastrup Medborgerhus. Der mener jeg vi taler om en komplet løsning men hæng mig ikke op på det. Noget andet er at I på Restaurant Bellahøj får I formentlig heller ikke lov til at fortsætte til efter kl. 2 eller meget tid derefter, som det er ønsket her. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har pt forhåndsreserveret Herstedvester Forsamlingshus. Det er på papiret til 70 pers. men vi har også besluttet at skære lidt ned på antallet af gæster. Men ved I hvad reglerne er for musik til sent er? Det ligger jo så vidt jeg kan se midt i "landsbyen". Kan ikke se ordensregler på deres hjemmeside...

VH Anne-Katrine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om der er regler men jeg har før spillet bryllupsfester derude til 4-5 tiden uden problemer. Men prøv at spørg dem "diskret". Man beder jo heller ikke om at få et svar der hedder kl. 2.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer