Howst

Total nybegynder med mange ideer

13 indlæg i dette emne

Hej Tøser.

Jeg skal giftes 16. august 2014 (der har vi 6,5 årsdag), og jeg ved godt vi er tidligt ude, men altså, det er sgu sjovt og spændende det hele..

I går var vi ude og se det sted, vi havde regnet med vi ville have. Men billederne var desværre betydeligt bedre end virkeligheden. Vi fandt i stedet andet sted på køreturen. Vi spurgte om en brochure, som vi også fik samt ½ times rundtvisning og information. Vi elsker natur, og der er der rigeligt af den, samtidig med at det koster under 700 kr. per person.

Nå, men jeg har fået en skør idé.

Jeg sang til min plejesøsters bryllup, og nu vil jeg have det samme. Jeg har fundet en ulykkelig kærlighedssang med en rigtig god melodi. Den sang ville jeg så skrive om, hyre min veninde (kirkorssanger) og en til at spille violin til. Det skulle så være et indslag under selve vielsen. Sangen er : http://wimp.dk/wweb/album/3738228 (alt jeg ved)

Samtidig vil jeg have min studiekammerat til at hjælpe mig med at lave et diasshow med billeder og humor, som skal omhandle de (på det tidspunkt) 6,5 år vi har været sammen.

Hvad siger i til det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til. :balloons: Det lyder herligt. Og ja, der er godt nok længe til nu, så du skal måske passe på, at du ikke går død i planlægningen undervejs (har flere af os vist prøvet), men til gengæld, så er der masser af tid til at nørde og søge inspiration hos andre. Det er fint at booke store ting i god tid, men pas på, at du ikke, ligesom nogle af os andre, ender med en masse fejlkøb fordi du ændrer mening undervejs... :fløjt: Og jeg skal hilse at sige, at pludselig, så løber tiden afsted. God fornøjelse :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :balloons: Og stort tillykke med at I skal giftes :loveshower:

Synes absolut ikke du er for tidligt ude! Jeg meldte mig til her på sitet så snart manden min havde friet (d. 17/9 2011) var allerede medlem et par dage efter ka jeg se :wink: Men inden da havde jeg allerede brugt lang tid på at surfe bryllup og få mig en idé om hva jeg ønskede til den tid når det skulle være :rolleyes: Er glad for a jeg startede tidligt og føler egentlig at jeg ku være startet meget for! Specielt med alt DIY bør du starte i go tid! Synes slet ikke jeg ka nå alt det jeg gerne vil :blush:

Synes idéen med sang er smuk - go for it :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om du er fortidlig ude.. nej bestemt ikke - dejligt med endnu en 2014 brud :biggrin: :biggrin: Jeg er selv i fuld gang med planlægningen - og nyder at have god tid til det.. Når man er i god tid betyder det også, at man kan ligge det lidt fra sig uden dårlig samvittighed.. Vi har planer om mange DIY projekter og det tager tid :biggrin:

Syntes din ide lyder super god.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

velkommen til :)

Og jeg synes egentlig ikke det er så tidligt :)

Det kan tage oceaner af tid at planlægge Bryllup :)

Især når man er to om at tage så mange beslutninger :)

Dine ideer lyder fine :) - og ideer kan man ikke have for mange af :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup :balloons: .

Og kan fortælle dig at du sleeet ikke er for tidligt ude. Jeg startede ca under et halvandet år før jeg skal giftes, med at kigge omkring hvad vi godt kunne tænkte os. og det synes jeg ikke var heeelt nok tid, for der er SÅ mange gode ideer mht alt til bryllup.

Men kan se du allerede har et par super gode ideer til bryllupet. :lol: Dem skal du helt klart holde fast i :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle.

Tusind tak for lykønskningerne. og undskyld ventetiden, men det er lidt svært at få kæresten væk fra sin computer.

Men jeg er glad for at INGEN har syntes mine ideer er for meget, og er overrasket over at stort set alle synes, at det ikke er for tidligt at være ude nu.

Men til jer som selv har brugt lang tid på at planlægge. Kan i hjælpe med en rettesnor for, hvornår man gør hvad? Aner ikke hvornår og hvordan man får det med kirken på plads, og heller ikke kjolen..

Min kommende svigermor snakker allerede dekorationer, og har allerede nogle ting jeg må låne til det. Samtidig har hun meldt sig til at tage med ud og kigge på kjole. (min mor er psykisk syg og dårligt begavet, så det går næppe godt. Vi ved faktisk ikke engang om min mor skal med til brylluppet, for hun er samtidig hypokonter, og elsker at lave scener om hendes astma som hun aldrig har haft..)

Det er virkelig mærkeligt at sige at man skal giftes, det er som om man er blevet mere voksen end man var i forvejen. Okay jeg er kun 23, men alligevel. Jeg har ikke selv kunnet sige det til kærestens familie, grundet nervøsitet. Men det er heldigvis gået godt. Ingen har sat sig i mod endnu... HAHA!!!

det puster også virkelig meget mere liv i forholdet.. Ikke at der var det i forvejen, men man er jo næsten helt nyforelsket igen, selvom det var mig der stillede det store spørgsmål i lørdags.

Forlovelsesringene er købt og vi venter bare på at de kommer hjem.... Uhhhhhh :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror, de fleste vil give mig ret i, at det er en fin idé at starte med at få de store, vigtige ting på plads: Feststed, kirke eller andet vielsessted, og herefter måske fotograf og musik. Sørg dog for, at det er velovervejet, så I ikke sidder og fortryder. Hænger selv på et festlokale, som blev booket meget hurtigt og med tiden viste sig at være mindre praktisk end hvis vi holdt det på mit arbejde. Det er SÅ ærgerligt at hænge på en aftale økonomisk. Det er nok også en ret god idé at snakke om gæsteliste. Der kan selvfølgelig komme ændringer, hvis nogle får kærester eller andre bliver single, men det er rart at vide nogenlunde, hvor mange man kan blive. Herefter følger budget. Og her har jeg læst flere opfordringer til at lave to priser pr. ting på listen. En pris til den billige udgave og en til drømmeudgaven. Så kan man justere op og ned i forhold til, hvad der er af penge. Det er nok også en god idé at snakke igennem hvad I hver især prioriterer højest.

Mht. pynt og DIY-projekter og detaljeplanlægning, så ville jeg være forsigtig med at kaste mig ud i alt for meget. Flere af os har nået at købe en del fejlkøb, fordi vi blev ivrige. Det bliver dyrt fx at købe materialer til 3 forskellige slags invitationer. Så sørg for at suge masser af inspiration ind og snak det igennem. Der er også masser af inspiration at finde her i planlægningstrådene og i DIY-mappen. God fornøjelse

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig. Det er vigtigt at træffe de rigtige beslutninger og følge sin mavefornemmelse. Udover de konsekvenser som det kan få giver det også en usikkerhedsfølelse hvis man ændrer for mange af sine valg undervejs; Skulle vi nu i stedet have holdt fast i førstevalget etc. Så hellere tænke det godt igennem inden. Vi siger bevidst selv til folk når de får et tilbud at de skal tage sig den tid de skal bruge, fordi vi ved at det at planlægge bryllup og bryllupsfest er en stor og langsigtet begivenhed. :)

For tidligt ude ? Nej. Mrs. Sicilia herinde der skal holde bryllup i 2015 bookede i 2009. :) At man har god tid til planlægge betyder blot at bryllup ikke behøver at fylde hele hverdagen og det er sundt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med min svigermor, er nu mere fordi hun ikke rigtig kan lade være. Hun er næsten som et barn lillejuleaftensdag.

Vi har brugt vores mavefornemelse, på samme måde som da vi besluttede os for at flytte sammen, hvilket jo er gået meget godt. Har dog en lille betænkelighed ved, at festlokalet er godkendt til 95 mennesker, vi er (indtil videre) 65. men om der overhovedet er plads til 63 gæster, os, 3 musikere og dansegulv. Men nu her til den første skal vi derud og spise, så må vi se om de overhovedet kan lave mad. (vi er madmennesker til fingerspidserne).

Samtidig bliver det hele dyrer og dyrer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer