Victorias secret

Hvad har far og svigerfar på?

18 posts in this topic

Det har jeg lige tænkt på i dag.. Min svigermor spurgte mig jo forleden hvad min svigerfar skal have på, og hvilken farve. Ja øhh, det vidste jeg ikke lige, at jeg skulle bestemme hehe, så det har jeg ikke tænkt på.

I dag ringer min mor så, og siger at de nok købet et mørkt nålestribet jakkesæt til min far. Som jo skal følge mig op. Min kæreste skal have et lysegråt jakkesæt på, med hvid skjorte og et rosa eller lilla slips (regner vi med).

Til det bryllup vi tog billeder til i dag, der var gommen og hans far identisk klædt, brudens far havde også sort jakkesæt på, som de 2 andre mænd, men anden skjorte og slips.

Så nu er jeg altså lidt forvirret.. Skal min fars og svigerfars jakkesæt passe i farve med min kærestes, eller samme farve slips, eller helt ligegyldigt??

- jeg kan ikke lige se mig selv gå ved siden af et nålestribet jakkesæt pt. - det virker så forvirrende for mit indre øje. Og det skal jo gerne passe sammen det hele når det er min far. Eller hvad?

Edited by Victorias secret
0

Annonce ♥

Hm altså, vi er også blevet spurgt om det et par gange efterhånden. Min svigerfar går - af en eller anden grund - meget op i det der med at det hele skal passe sammen. (jeg har aldrig set ham i andet end polo t-shirts og praktiske bukser :blink: )

Min H2B skal også have lysegråt jakkesæt på, min far har valgt at købe sig et sort jakkesæt (lidt kedeligt efter min mening :wink: ) så svigerfar mener bestemt også at han skal have sort jakkesæt på.. Det er vist så meget mandfolkene kommer til at matche. Tror ikke de har tænkt sig at kombinere skjorter, slips osv.

Edited by nette03
0

Det eneste jeg sådan umiddelbart tænker, er at der gerne må være en rød tråd et eller andet sted, så bare noget af det ligner.. Ud over knaphulsblomsten ;) Sort jakkesæt er også pænt, men nålestribet.. Det virker bare så "gammelt" (men nu har jeg jo heller ikke set det endnu). Og jeg ved ikke om jeg skal spørge til, om de evt. vil købe en anden farve.

0

Der er mange former for nålestriber, og synes nogle af dem er flotte. Nogle er mere tydelige i striberne end andre. Men det er rigtigt at de kan virke lidt gammeldages. Men ja, du skal nok lige se det før du beder dem købe noget andet :wink:

0

Annonce ♥

Det var absolut ikke noget, vi gik op i overhovedet :)

Min far ville gerne have en butterfly i samme farve som brudebuketten - og det var det hele.

Det er (heldigvis) jeres bryllup, og I kan jo passende gøre, som I har lyst til :wink::biggrin:

0

Hos os er det H2B og forlover der matcher, begge i flotte grå sæt med ens vester og skjorter osv. Min far kommer til at have sort jakke og bukser, grå skjorte og pink slips. Vi har overhovedet ikke noget pink i blomsterne eller noget, så han kommer ikke til at matche andre end min mor, som er i sort/pink kjole, men det synes jeg ikke gør så meget. Svigerfar tager vist et marineblåt jakkesæt på med blåstribet skjorte og matchende slips på. Jeg er faktisk slet ikke til det der "næsten sort, men så alligevel blåt!", men så længe H2B har noget på jeg synes er flot, så gør det mig faktisk ikke noget. Forlover har kun matchende sæt fordi H2B gerne ville have det. De har så alle fire ens brystbuketter på, der passer til min buket.

Jeg har været til et bryllup hvor samtlige mandlige familiemedlemmer på begge sider havde helt ens tøj på, og det blev faktisk lidt for meget for min smag. Men jeg synes bare man skal gøre som man vil, og bruge sit input hvis man bliver spurgt, hvis man altså har en mening om det :)

0

Min H2B skal have smoking på, så det vil min svigerfar også, så han lejer en! :) Min svigerfar går meget op i at være ens med H2B så han vælger også butterfly i samme farve :) Det ærger mig dog lidt, at H2B gerne vil have rød butterfly, da jeg hellere så en flot en (magen til vores søn, den ligger i planlægningstråden) og så med matchende vest. :)

Min far skal have jakkesæt på, og det skal min stedfar nok også, hvilket passer fint, da de begge skal følge mig op :)

0

Min far skal have et gråt habit på - vi har et sommerbryllup! :) Og min kæreste er i mørkeblåt habit! (og ved ikke hvad hans forlover kommer i) For mig gør det ikke noget, at de ikke er identiske! Det vigtigste er, at de føler sig lækre i det tøj, de har på!! :)

0

Annonce ♥

hvis det betyder noget for dig, så kan du jo kærligt lave en forespørgsel på evt. farvekoordinerede slips ell. lign :)

Personligt så betyder det ike noget for mig/os :)

Så længe de ikke har hængerøvsbukser og hættetrøjer på, så er jeg ligeglad :)

0

Altså.... til vores bryllup spurgte min mor og far også mig om det samme. Men min reaktion var: jamen, far skal jo kun matche mig i 2 minutter og mor resten af aftenen :)

Men han valgte med respekt for min kjole og i samme stil som min mand. Altså klassisk sort smoking. det matcher enhver lang kjole! Min mand, hans far, hans ven og endnu en nær ven kom i smoking (af forskellig udseende, så det var både afstemt og ikke for ens). Vi gav knaphulsblomster til toastmaster, forlovere, brudens far og selvfølgelig brudgom.

Nålestribet kan være ret flot, og for få år tilbage var det meget moderne til brudgommen og var da på podiet i vinters til brudemessen i esbjerg... såeh :7himmel:

På dagen var det faktisk ikke ret vigtigt. Gå turen op ad kirkegulvet var SÅ kort, og det helt store fokus var på min kjole og mit ansigt, og et splitsekund på faderens stolte ansigt, så med mindre man virkeligt får taget 30 billeder af en fotograf på de 10 sekunder der og synes det er det allervigtigste øjeblik at alt skal matche så kan jeg ikke se noget problem i at tage den del af det lidt afslappet, men det er min personlige holdning nu efter også at hyave bekymret mig om det inden brylluppet!!!

Men jeg synes nu stadig man godt må gradbøje lidt. Hvis din far vil have lilla, grøn eller dueblå habit på for at matche din mor, synes jeg det er meget på sin plads at efterspørge en klassisk grå eller sort i stedet for :lol:

Edited by BirgitA
0

Annonce ♥

Min kæreste er fotograf, og vi har booket en super dygtig fotograf, og stiller nok med et par stykker selv også, så der skal nok komme 30 billeder på de 10 sek ;) Og det er også vigtigt for mig, at "det hele stemmer overens". Dermed ikke at de skal være ens, slet ikke, jeg kunne måske bare tænke mig at der var lidt en rød tråd... Jeg skal nok bare lige se det nålestribede jakkesæt, for jeg har kun et billedet af det inde i hovedet - og det er ikke kønt.

0

Til vores bryllup passede hverken gom, forlover, brudens far eller gommens far sammen tøjmæssigt.

Gommen havde et flot sort jakkesæt på, hvid skjorte og vest i samme farvenuance som min kjole, samt en mørkerødt slips.

Forloveren havde et gråt jakkesæt på med lidt spil i, en lyseblå- og hvidstribet skjorte, samt en gråternet slips.

Brudens far havde et nyt mørkegråt jakkesæt på, en hvid skjorte, samt et slips magen til gommens.

Gommens far havde et sort jakkesæt på, en hvid skjorte og et sort butterfly.

Så det var lidt en blandet flok. :wink: Alle 4 havde dog samme slags brystbuket i knaphullet. Og jeg synes det bandt dem helt fint sammen.

Jeg synes dog også det var rigtig fint at min mand og min far havde samme slips på, men det var nærmest en sidste indskyldelse, at min mor også synes at min far skulle have samme slips på som min mand.

Det kommer selvfølgelig helt an på hvilken fest man skal holde og hvordan man er som person, men jeg ville umiddelbart lade mændene vælge det jakkesæt de synes er pænest (evt. lade en lille kommentar falde om at du ikke er helt så glad for et nålestribet), og så evt. bare lade dem matche med brystbuket og evt. slips.

0

Hvis det nu bare var ensfarvet ( stedet for stribet), og en hvid skjorte (samme hvid som min kjole), plus brystbuketten self., så tror jeg det er "ens" nok. der hvor det ikke stemmer i mit hoved, er når tern og striber kommer ind ;)

Nu har min kæreste lige været i sit dress, og det tog jeg et billede af, som jeg sender til min mor, så de ved hvordan hans tøj ser ud. Så kan de måske også bedre forholde sig til det.

0

Annonce ♥

Jeg vil sige at medmindre man betaler deres tøj, så skal de da bare komme i "det fineste" de har... :)

Jeg synes ikke man kan stille krav til hvad folk skal have i deres garderobe, medmindre man betaler dem for det :)

Krav og krav.. Det stiller jeg heller ikke. Ikke helt ;) Og han har et sort rigtig pænt jakkesæt hængende i skabet, som jeg bare syntes han skal hoppe i. Det er gratis :)

Jeg har dog lige set en far (fru. kræmmergårds) i nålestribet. Det var super flot, og slet ikke det jeg havde forestillet mig.

0

Det er slet ikke noget vi vil blande os i, folk må komme i lige nøjagtig det tøj de ønsker.. Min far og forloveren får en brysbuket magen til kærestens på, ellers er det ikke noget vi blander os i.

Mhy. til nålestriber jakkesæt, så syntes jeg de kan være ligeså pæne som de ensfarvede.. Min kæreste skal have nålestribet på til vores bryllup, da han har et jakkesæt han kun har brugt 2 gange, så han gider ikke bruge penge på et nyt, hvilket jeg sagtens forstår, han er ikke typen der går i jakkesæt med mindre det er til konfirmationer, bryllupper , barnedåb osv..

0