Howst

Det der ikke måtte ske skete.

36 indlæg i dette emne

Så fik vi afslag på drømmekirken.

Ingen diskussion eller noget. Nu skal vi jo så åbenbart giftes i en piskirke, ud til en stor traffikeret vej og med 4 parkeringspladser. Det er sgu ligefør jeg aflyser det F........ bryllup!

Det er så lige et farvel til billeder med vand i baggrunden og hestevognskørsel... JUHHHUUUUU

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhh, nu tillader jeg mig lige at provokere lidt, selvom jeg selv kan blive enormt frustreret, når tingene ikke går, som jeg håber, MEN det ER vel ikke for kirken, I vil giftes???? Det er en halv eller hel time af jeres liv. Mon ikke, I kan finde en løsning. Enten med en tredje kirke, med at affinde jer med hvad der kunne lade sig gøre eller måske tænke helt ud af boksen og fx. blive viet på en location? Jeg kan i hvert fald finde på langt værre ting, der kunne ske i bryllupsplanlægningen. Fx. personlige tragedier, hvor nøglepersoner dør eller bliver syge. At hele selskabet for maveforgiftning....osv osv osv. Sorry, men i min verden er stedet for vielse ikke noget nær det vigtigste...

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhh, nu tillader jeg mig lige at provokere lidt, selvom jeg selv kan blive enormt frustreret, når tingene ikke går, som jeg håber, MEN det ER vel ikke for kirken, I vil giftes???? Det er en halv eller hel time af jeres liv. Mon ikke, I kan finde en løsning. Enten med en tredje kirke, med at affinde jer med hvad der kunne lade sig gøre eller måske tænke helt ud af boksen og fx. blive viet på en location? Jeg kan i hvert fald finde på langt værre ting, der kunne ske i bryllupsplanlægningen. Fx. personlige tragedier, hvor nøglepersoner dør eller bliver syge. At hele selskabet for maveforgiftning....osv osv osv. Sorry, men i min verden er stedet for vielse ikke noget nær det vigtigste...

Tænker ærlig talt det samme... du skriver det bare pænere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ahhh, nu tillader jeg mig lige at provokere lidt, selvom jeg selv kan blive enormt frustreret, når tingene ikke går, som jeg håber, MEN det ER vel ikke for kirken, I vil giftes???? Det er en halv eller hel time af jeres liv. Mon ikke, I kan finde en løsning. Enten med en tredje kirke, med at affinde jer med hvad der kunne lade sig gøre eller måske tænke helt ud af boksen og fx. blive viet på en location? Jeg kan i hvert fald finde på langt værre ting, der kunne ske i bryllupsplanlægningen. Fx. personlige tragedier, hvor nøglepersoner dør eller bliver syge. At hele selskabet for maveforgiftning....osv osv osv. Sorry, men i min verden er stedet for vielse ikke noget nær det vigtigste...

Tænker ærlig talt det samme... du skriver det bare pænere.

AMEN! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var bare KIRKEN!!! Selvfølgelig må vi jo finde en løsning. Men der er sgu ikke så mange at vælge imellem.

Der er kirken med de 4 parkeringspladser

Svendborg

Og oppe ved Kalundborg.

Vi bor selv i Slagelse og det var Sorø Klosterkirke som vi havde drømt om... Så kunne vi have fået taget billeder ved Akademisøen osv.

Og ja, en hestevogn kan jeg godt glemme. En hest kan jo ikke trække vogn på en distance på 30 km.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay jeg er slet ikke med her ?

I bor i Slagelse og vil gerne ha en kirke i Sorø .... og nu snakker du om Kalundborg og SVENDBORG på Sydfyn ?!? Der er da masser af fine kirker over det hele .... og hvor skal festen holdes ? Er det overhovedet bestemt endnu ?

Altså syns lige, at du skal tage en slapper her, hehe .... fårk da den skide kirke, ja undskyld .... men der er masser af fantastiske flotte kirker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker også, at i må ud i landskabet og se om ikke i kan finde en anden kirke. Der er så mange smukke landsbykirker rundt om i det danske land, og i har da heldigvis masser af tid til at finde en anden kirke...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan altså også godt forstå dig :) Den skal vil man gerne have det som man ønsker det, og det hele går op i en højere enhed. Det ville jeg heller ikke kunne gøre med en sørgelig eller grim kirke.

Måske alle de andre muligheder fordi de har boet i sognet før?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da pisse ærgligt i ikke lige kan få den kirke i vil. men helt ærligt slap dog af.. at du ligefrem skriver at så vil du ikke giftes det er godt nok på randen til det latterlige.. undskyld, men hvis der skal så lidt til du ikke vil giftes så skal du måske overveje om det er det rigtige at blive gift???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da pisse ærgligt i ikke lige kan få den kirke i vil. men helt ærligt slap dog af.. at du ligefrem skriver at så vil du ikke giftes det er godt nok på randen til det latterlige.. undskyld, men hvis der skal så lidt til du ikke vil giftes så skal du måske overveje om det er det rigtige at blive gift???

Mon ikke det bare er frustrationen der taler..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo, men lige meget hvor frustreret jeg bliver, så ville jeg da aldrig sige at så ville jeg slet ikke giftes. jeg har også måtte kæmpe for at blive gift i den kirke vi ønskede.. da vi i første omgang fik afslag. og blev da selvfølgelig ked af det. men altså ikke så meget at jeg ville skrive på et offentlig forum at så ville jeg bare aflyse det f..... bryllup...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror da ikke ligefrem hun overvejer at droppe brylluppet pga. kirken men det er da skide surt at få at vide!

Da jeg ikke kunne blive viet af den præst jeg ønskede, hverken i have eller kirke, synes jeg også det var virkelig surt, og jeg har da også flere gange nævnt, at det da var nemmere at aflyse det bryllup, men det betyder jo ikke jeg ligefrem gør det.

Jeg kan virkelig godt forstå dine frustrationer! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er frustrationer og det at være ked af det. Hvis det nu virkelig var deres drømmekirke og drømmescenarie. Jeg kan godt forstå hun er frustreret. Man man snildt komme til at overreagere når det angår ens eget bryllup... Bare læs mine indlæg omkring det at rive slør :lol:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skal man nok passe på med ikke at tolke alt hvad der skrives ordret. Howst giver udtryk for nogle frustrationer vedrørende kirken og er oprørt men mon ikke de nok skal blive gift alligevel og få en god dag. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På sin vis kan jeg godt forst frustrationerne, for hvis vi skulle giftes i den kirke vi høre til, ja så ville jeg hellere tage på rådhuset, den er simpelthen så afskyelig grim, og minder overhovedet ikke om nogen kirke i mine øjne.. MEN når det så er sagt, så er der jo super mange kirker rundt omkring i landet, og man kan jo ofte få lov til at vælge en tilfældig kirke, nogle gange imod en mindre betaling, og det lyder jo til I er ret fleksible med hvor det skal forgå, da i nævner både fyn og sjælland i de mulige kirker.. Men så igen, kunne jeg ikke blive viet i den kirke vi skal, ja så havde jeg nok bare valgt rådhuset, selvom jeg syntes det er fesent, for nogen betyder kirken bare rigtig meget.. for mig er det kirken, og selve den kirkelige handling der er det vigtigste på hele dagen, festen er for mig mindre vigtig..

Men altså til det med hestevogn og billeder, selvfølgelig kan det lade sig gøre et andet sted, det er da bare at finde et smukt sted i nærheden af den kirke I ender med, og så køre i hestevogn dertil...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er 2 år til i skal giftes - mon ikke i nok skal finde en smuk kirke inden??

Jeg kender godt til dit problem. Den kirke i mit sogn er en moderne kirke, og det har jeg ikke lyst til. Domkirken i vores by kan vi så også vælge - men den er alt for stor synes jeg..

Så vi var på en køretur for at se om der mon lå noget vi kunne lide. Og JA, det gjorde der. Den fineste hvide kirke på en bakketur. Der er dog ikke nogle rigtige parkeringspladser så man kan holde på en mark, eller i vejkanten.

Men skidt med det.. Kirken er smuk udenpå, og vi har fået godkendelse da hun synes vi virkede som et godt par..

Men jeg kunne nok aldrig finde på at udtale at jeg bare ville aflyse et fucking bryllup pga sådanne ting. I sidste ende er det jo vigtigst at vi får hinanden og har en god dag :)

Vær du glad for at i har god tid, og ikke skal stresse over det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså ja .... der findes masser af skønne og flotte kirker :) Hvad med Skt. Mikkels Kirke i Slagelse, nu hvor I bor der ? Det er da en super flot kirke. Hvis det skal foregå på Fyn, så prøv at slå Kølstrup Kirke op .... den ligger ikke så langt fra Kerteminde og mener at ha læst et sted, at præsten der vier folk for 3.000 kr, når de ikke hører til i sognet. 2014....der er LAAAAANG tid til lol .... og typisk kan du ikke engang reservere kirken endnu, først i 2013 :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var frustreret, og det har man vel lov til at være.

jeg er stadig frustreret, men er kommet lidt ned igen. Jeg mener jo ikke at jeg ikke vil giftes med min kæreste, og det har jo ikke noget at gøre med om det er ham eller ej.

Men sådan som jeg ser det, så skal jeg kun giftes én gang, og der skal det være rigtigt. Grunden til jeg skrev det andet var, at jeg tænkte, at man bliver sgu nok ikke mere lykkelig af at have papir på.

Når det så er sagt, hvordan ville I så have det, hvis jeres glansbillede blev revet væk?

Grunden til at vi kan vælge Svendborg og Kalundborg, er fordi vi er døbt og konfirmeret der

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer