Sign in to follow this  
Followers 0
Howst

Det der ikke måtte ske skete.

36 posts in this topic

Har I slet ingen relation til den kirke, som du gerne vil giftes i??? Forældre/bedsteforældre der enten er døbt, konfirmeret eller gift i kirken???

Grunden til at jeg spørger, er fordi min H2b og jeg har fået lov at blive gift i MIN drømmekirke, da min mormor og morfar er gift i selv samme kirke, og min morfar (desværre) også er bisat der.

Det var relation nok for vores vedkommen.

Du kunne evt også begynde at komme i kirken, gudstjenester mm. det er nogle gange også relation nok...

Personligt tror jeg, at jeg ville møde op på kirkekontoret og snakke med dem, få en forklaring på hvorfor du er blevet afvist og forklar dem at det er dit højeste ønske at blive viet i netop DEN kirke :) det er da et forsøg værd

0

Annonce ♥

Skt. Peders kirke er da en flot kirke ? Og hvis alt skal være perfekt, så drop at blive gift, hehe. Kan godt være, at jeg melder den lidt hårdt ud her, men hvis du sætter næsen op til noget perfekt, så kan jeg allerede nu fortælle dig, at det blir det ikke. Du/I vil skulle indgå meget større kompromis'er under hele bryllupsplanlægningen end kirken :)

Det næste er, at det feststed du har udset dig ikke lige kan lave den ret, du ønsker eller har Pepsi og ikke rigtig cola ... tro mig - der kommer masser af de her ting i processen :)

Det er fair nok at have en drøm om noget .... men altså .... glansbilledet findes ikke og det handler om at være en smule realistisk her :) Men altså.... I har ikke engang undersøgt Skt. Mikkels kirke endnu ? :) Syns jeg da, at I skulle .....

Og som jeg snakkede om tidligere .... Kølstrup Kirke ved Kerteminde:

791550_608_608_0_202_3888_2187.jpg

- mulighederne er mange, det handler bare om ikke at begrænse sig selv fra starten af :) Måske den ligger et stykke der er for langt væk til at kunne køre i hestevogn, men altså .... så får I bare fat i en gammel bil istedet for .... så er I jo også fri for at lugte til heste-lort i en time og måske selv lugte lidt af det, inden I er nået frem :lol:

... og ift. at få revet glansbilledet i stykker, så tag en kikker i min tråd .... vi har aflyst hele bryllups grundet en latterlig familie og fedter selv afsted til Vegas og blir viet .... så jeg kan trøste med, at det kan godt være, at det man havde ønsket sig blir ødelagt, men en anden drøm kan sagtens opstå på baggrund af det - der er ligeså god, som den første :)

Edited by MariaSchmidt
2

Fyn er yderste konsekvens. Absolut. Vi må jo klippe navlestrengen på et tidspunkt.

Min veninde skal giftes i Sct. Mikkel. Og hun sagde at de kun fik lov, fordi hun var konfirmeret der.

Det var bare så meget os. Og det er Sct. Peders bare ikke. Men ja, jeg må jo prøve at få det bedste ud af det.

Nu er min kommende mand blevet i tvivl om feststedet.. Vi havde regnet med at det skulle være Kongskilde Friluftsgård, men nu vil han måske hellere på Bromølle Kro... Musikken og præsten er der heldigvis styr på. Jeg mødte hende der har konfirmeret mig, og hun har sagt at uanset hvad, skulle hun nok finde en måde at vie os på, hvis vi ønskede det.

Musikken blev brugt til det sølvbryllup hvor jeg friede. Så det er en sikker vinder.

0

Kongskilde Friluftsgård går I ihvertfald ikke galt i byen med. Bromølle Kro har jeg kun hørt godt om fra de folk vi har haft på dernede men har aldrig selv været der i modsætning til Kongskilde hvor jeg har været flere gange (og har også spillet privat for noget af personalet dernede fra).

PS Maria. Det er faktisk mere reglen end undtagelsen at feststeder på de kanter kun har Pepsi. Det er nemlig noget jeg bemærker og har altid ekstra forsyninger i bilen :rolleyes:

0

Annonce ♥

Se pepsi cola, det var noget der ville kunne få mig til at panikke seriøst :lol: Jeg er total Coca cola junkie :blush:

0

Problemet med Kongskilde er, at der skulle vidst være 140 kvm, og vi er 63 mennesker. Så det er 2 kvm per person.

Samtidig ville vi også skulle ud og finde et sted at sove, fordi vi ikke har lyst til at sove på vandrehjem på vores bryllupsnat.

men der er bare så smukt derude. Og vi kan feste lige så længe det passer os.

Bromølle har jeg kommet som barn, da der har været et legeland på den anden side af vejen, og jeg er fra Viskinge. Så sad bedsteforældrene og drak kaffe på kroen, og mig og min mor var ovre og lege. Så kender det sted som min egen bukselomme. Men der har vi ikke søen. (Jeg er opvokset i en skov, og min kæreste er opvokset med sø i baghaven, så natur betyder RIGTIG meget!!)

På Bromølle er der gode værelser, så der spare vi lidt, men så er der tilgengæld en prisforskel på omkring 200 per person. Men blomster er jo så også med i prisen. Her skal vi senest være færdige kl 3.

0

Og nu fik vi også afslag på Sct. Mikkels i Slagelse. Jeg var inde og se Sct. Peders i formiddags, og jeg har stadig ikke lyst til at blive viet der.

Nu er der jo kun Sct. Peders, eller at tage til Svendborg, og så er vi så slået til start igen. Ingen af delene lyder særlig flaterende hos mig. Synes at det er vores dag, så skal det altså ikke holdes i svigerforældrenes baghave (overført betydning)

0

En af jer kan stadig nå at flytte adresse hen i et sogn med en kirke, der er tiltalende ? :lol:

Ellers må I jo prøve at ringe rundt til nogen kirker, som lever op til jeres krav, og spørge om de vil vie jer. Chancerne er måske ikke helt vildt store, men ja .... det er jo en mulighed.

Altså behøver det at være sådan en KÆMPE kirke ? Jo større kirken er, jo mere vil der føles fuldstændig tomt - en lille intim kirke vil altid være at foretrække, vil jeg da mene .... men skal jeg self ikke gøre mig alt for klog på :) Anyway ... mange ville give deres halve arm for at bo i et sogn med en kirke som Sct. Peders .... men altså ... smag og behag er jo forskellig og kan du ikke li den, så er der jo ikke noget at gøre ved det.

0

Annonce ♥

Nu kender jeg ikke sognet eller kirken, men når orglet spiller og manden står der og venter.... så er det sgu mindre vigtigt hvor gæsterne holder og om der står en krikke med en vogn udenfor. (undskyld, men kan altså ikke lide heste :blink: )

Når det så er skrevet, så kan jeg godt lige forstå dig.... Jeg havde det på samme måde, da vi ikke kunne få den præst min mand kendte... ja som den eneste af dem der er i skanderborg. Vi fik en ny præst, og godt for det. Han var så behagelig og tiltalende og holdt den dejligste tale for os.

Som en tidligere skrev så støder du på en masse andre ting du skal tage stilling til, ofte penge, og du skal vælge ting fra eller til. Desuden har i jo 2 år endnu. Der er folk herinde der har arrangeret bryllup på ganske få måneder, så op på hesten (der var den krikke igen :unsure: ) igen og glæd dig over at jordens dejligste mand vil giftes med dig. :fløjt: ( Det med dejligste skal tages med et gram salt, for ham er jeg nemlig gift med :loveshower: )

0

Jeg ved godt at det er Kristian der er det vigtigste, og det er det også i min bevisthed. Jeg synes også bare det er vigtigt at det afspejler OS. Vi er begge historieinteresseret, elsker natur, elsker romantik og ikke mindst flotte kirker. Vi har ikke været på en eneste ferie, uden at vi har kigget på en kirke. Ikke at vi er dybt religiøse, men stemningen, historien, byggeriets historie betyder noget. Jeg kan sjusse mig frem til hvornår en bygning er bygget, uden at kende årstallet. Så vi går meget op i det.

Det er også en af grundende til, at et forsamlingshus absolut ikke er en mulighed at holde festen. Ikke at vi har oseaner af penge (ingeniør og studerende), men det skal sgu være ordentligt. Der er kun den ene dag at opleve det, og så skal der altså ikke mangle noget, eller være noget halvhjertet.

Vi begge har drømt om dagen i mange år, og det er vigtigere for os at det bliver ordentligt, end tidspunktet. Nu ligger dagen dog rimelig fast, da der går 7 år, før vi kan få en dag med relation til os.

Men som Kristian siger: Jeg troede kirken var for alle kristene, men jeg blev sgu klogere.

Min kommende svigerfar er brugtvognsforhandler, så jeg må jo se om jeg kan forhandle med ham om transporten, han har nogle gange en capriolet. (jeg læser forhandlingsteori)

Men nu skal vi ud og spise på Bromølle i aften, så må vi se, om manden er ligeså god, som den var da jeg var barn. (har aldrig fået børnemenu, for blev altid misundelig på de voksnes mad)

0

PS: Det er godt at dejlighed er subjektivt. :D

0