Anke

Anke og Leon ♥ 30. 6. 2012 [Festen]

97 indlæg i dette emne

Beretningen om vores fantastiske bryllup den 30. 6. 2012

- den næststørste dag i mit liv

Så må det vist være på tide, at jeg kommer i gang med min beretning. Jeg har udskudt den lidt, da jeg gerne ville have ro til at gøre det ordentligt. Og nu er Elina puttet og manden er ude og lave bil, så jeg har vist ingen undskyldning længere. :)

Det er efterhånden 2½ uger siden, vi blev gift, og det er egentlig ikke meget der har ændret sig. Og så alligevel, for hvor er det dog bare fantastisk at dele en sådan dag med hinanden, at få lov til at vise sin kærlighed for hinanden og at fejre den med dem, man holder af!

Dagene op til brylluppet er ikke så spændende, så dem springer jeg let og elegant henover. Jeg kan dog fortælle, at vi havde travlt, men slet ikke så travlt som jeg havde regnet med. Og jeg var slet ikke nervøs! Jeg var glad og spændt, men stort set uden sommerfugle.

Leon var til gengæld noget mere nervøs. Tænk nu, hvis talen ikke var god nok, eller blomsterhandleren havde glemt deres aftale! Det var han faktisk så nervøs for, at han kørte derop om torsdagen, bare lige for at tjekke.... Skøre mand! :heart:

Det eneste, vi var nervøse for, var vejret. Ikke pga, brylluppet og billederne, men pga. bilen. Vi havde fået lov til at låne en bekendts Mustang - men den måtte ikke køre i regnvejr! For tænk nu hvis den blev beskidt. :tunge: Vi er dog så heldige, at Leon arbejder hos Peugeot, så der fik vi lov til at låne en reservebil, hvis nu vejret ikke artede sig. Den bil var vi ude og hente fredag, en lækker Peugeot 508 - luksusudgaven, der var blevet pudset og poleret kun for vores skyld! Sød arbejdsplads, altså. :thumbsupsmileyanim:

Leon sov hos en god ven fra fredag til lørdag. Hold da op, det var mærkeligt at sige farvel! Og endnu mærkeligere at skulle falde i søvn alene. Det er jeg altså ikke vant til, efter snart 8 år sammen! :wink: Men jeg faldt dog i søvn ved 23 tiden, efter at have gennemgået alt det praktiske for gud ved hvilken gang.

Redigeret af Anke
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lørdag

Jeg vågnede ved 7 tiden, rimelig veludhvilet og helt klar! Og for en gangs skyld havde jeg masser af tid til at spise morgenmad sammen med Elina, min mor og hendes mand, og til at tage et bad og begynde at gøre mig klar. Og det er egentlig ret utroligt, for hvis man kender mig, ved man at jeg aldrig er i god tid til noget som helst! :biggrin:

Kl. 10 kom min søde veninde, der skulle sætte mit hår, og en halv time efter ankom fotografen sammen med en assistent – og min far! Jeg havde snakket med ham dagen inden og aftalt, at vi skulle køre ca. kvart over et. Jeg havde så åbenbart bare glemt at fortælle, at det betød han skulle være der lidt i et..! Stakkels mand. :rolleyes:

Mens jeg fik sat hår (hvilket i øvrigt var ret sjovt, eftersom det eneste store spejl i huset findes i vores lille bitte soveværelse, der lige pludselig skulle rumme mig, min veninde, og to fotografer med blitz-paraply og en meget stor flamingoplade) tog min forældre og min mors mand sig af Elina. Det var aftalt på forhånd, så hun ikke blev stresset, hvilket hun ellers godt kan blive. Min mor havde købt et lille tesæt til hende, og så sad de ellers og holdt teselskab. :heart:

(OBS: Medmindre andet er angivet, er billederne taget af vores fantastiske fotograf Torben Greve. Desværre yder den nødvendige komprimering slet ikke billederne retfærdighed - de er meget bedre i virkeligheden!)

post-47772-0-83409200-1342641693.jpg

post-47772-0-34038500-1342641791.jpg

post-47772-0-40231300-1342641805.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Makeuppen blev lagt af en anden veninde, der kom lidt senere. Det var simpelthen så hyggeligt med de to piger, og det er nok en af grundene til, at jeg var så afslappet hele formiddagen. Ingen nerver, kun masser af energi! :bunny_4: <----- Duracell kanin :wink:

Da hun var færdig, var det tid til at få Elina i kjolen. Hun var lige blevet vækket, så jeg måtte lige bruge lidt tid med hende og få hende forberedt på, hvad der skulle ske – men så var hun ellers også klar! (Hun troede i øvrigt, det var hendes fødselsdagsfest, der skulle holdes – for sådan er det jo, når der er fest :rolleyes: )

post-47772-0-66948500-1342642030.jpg

post-47772-0-59829600-1342642041.jpg

post-47772-0-92983500-1342642066.jpg

post-47772-0-45435300-1342642082.jpg

Det var i øvrigt sidste gang, hun havde den fine hårbøjle på, som Miss Lena har lavet til hende. Så snart billedet var taget, røg den af - fpr man skal da ikke ha' ting i håret!! :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da hun var klar, kørte min mor og hendes mand sammen med Elina – og så var det ellers tid til at komme i kjolen. Og der begyndte jeg at blive nervøs! Så var det ved at være nu. :a1221:

Det lånte og det gamle kom i øvrigt først på plads til sidst. Jeg måtte låne et armbånd af min mor, lige inden de tog af sted, og det gamle blev et vedhæng, jeg har fået i dåbsgave, og som min frisørveninde insisterede på at sy ind i kjolen! Jeg havde ellers bare tænkt mig at smide det i tasken, men det var vist ikke godt nok… :fløjt:

post-47772-0-48289500-1342642582.jpg

post-47772-0-38054900-1342642286.jpg

Redigeret af Anke
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leons formiddag

Leon havde en rigtig god aften og formiddag, med masser af hygge og dæksparkning – og sommerfugle! Ih, han havde været så nervøs, den søde mand. :heart:

Men han nåede det hele – at hente bilen (Mustangen!), købe en sidste ting til morgengaven, få lakeret negle (selvom det blev gjort så sent, at de måtte tørres med hårtørreren) og hente blomster – som selvfølgelig var blevet lavet lige efter aftalen og til tiden. :wink:

Og så kørte han ellers op til kirken for at vente på mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ankomst til kirken

Som sagt, var der ikke de store problemer med nerverne – lige indtil jeg trådte ind i våbenhuset og fik øje på præsten og kirketjeneren! Der røg hjertet ellers op i halsen og tårerne begyndte at presse sig på. Alt rystede på mig, og jeg var helt overvældet. Jeg havde dog lige nok overskud til at sige til min far, at vi lige skulle stoppe op, når vi var kommet lidt op ad kirkegulvet.

post-47772-0-63827900-1342642481.jpg

post-47772-0-79980700-1342642498.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

- og så må det være dét for i dag. Jeg er meeget træt, og min mand (!) har lige ringet og sagt, at han snart er hjemme, så lige om lidt hopper jeg altså i seng.

Men jeg vil prøve at fortsætte i morgen!

I øvrigt, Carina: så lang tid tager det da heller ikke at lave en beretning! :tunge:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes billed størrelsen er fin :biggrin:

Man kan rigtig se hvor smuk du er in din skønne kjole :)

Synes det er et rigtig godt billede det hvor i sidder ved sofabordet dig og din datter.

Skønne skønne billeder og smuk brud med en charmebøf af en datter Jeg synes, billederne er en rigtig god størrelse

Super dejlige billeder Du ser brand godt ud i din fine kjole Den lille prinsesse er super skøn

SMUK brud og fantastiske billeder - jeg glæder mig allerede til resten af denne beretning

WOW hvor ser du smuk ud - jeg glæder mig til flere billeder!

Skøn beretning og flotte billeder, jeg glæder mig til fortsættelsen.

Tusind, tusind tak piger! :loveshower: Hvor er det dejligt at fortælle om sin store dag, når man straks for sådan nogle skønne kommentarer. :heart:

Jeg glæder mig til at fortælle mere - men det må blive i aften (eller i morgen, eller... :wink: )

Og tusind tak for de søde ord om min datter! :heart:

Ej hvor er det bare nogle flotte billeder..!! Nu er jeg lidt nygerrig, hvilken afdeling aarbejder din mand i..? Jeg sidder nemlig i Næstved afdelingen..

Tak, Tine! :bearhug:

Han arbejder i Rødovre, som teknisk rådgiver. Men han kunne sagtens være endt i Næstved, han er nemlig opvokset i Toksværd (og kender vist jeres TR fra teknisk skole). :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indgang og vielse

Så var det store øjeblik kommet! Jeg nåede lige at samle mig lidt, efter Elina var gået ind sammen med min søster, og så gik vi ind. De første par skridt blev taget med blikket ned i gulvet - jeg måtte jo passe på, at der ikke blev trådt i min store kjole! :wink: Men så stoppede vi op, og jeg kunne se alle de søde og glade mennesker, der var kommet kun for vores skyld. :loveshower: Og så fangede jeg min mands blik... Sikke et sug det gav! Han stod der og var så flot, og så så lykkelig ud! Resten af vejen op kiggede jeg kun på ham, med tårer i øjnene. :heart:

Selve vielsen gik rigtig godt. Vi var begge meget rørte og glade, og selvom ingen af os græd, var det meget tæt på. Så tæt på, at det eneste jeg tænkte på under velsignelsen var, at jeg ikke måtte snøfte, fordi præstens mikrofon var lige foran mig. :wink:

Leon var også ramt af det hele, og forloveren måtte flere gange minde ham om at trække vejret. :rolleyes:

post-47772-0-96994200-1342777403.jpg

post-47772-0-04387900-1342777474.jpg

post-47772-0-45363300-1342777522.jpg

post-47772-0-73034400-1342777551.jpg

(elsker det billede)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sang og udgang

Efter vielsen havde jeg en overraskelse til min mand. Jeg havde nemlig aftalt med en god veninde, at hun og en veninde skulle synge "When you say nothing at all" af Ronan Keating. Det gjorde de tostemmigt og a capella, og det lød bare SÅ smukt!! Og der kunne ingen af os altså holde tårerne tilbage. :7himmel:

Bagefter var det tid til en enkelt salme, og så gjorde vi klar til at gå ud som mand og kone. Sikke en forløsning! Jeg var helt høj, da jeg gik ned af kirkegulvet igen, denne gang sammen med min mand.

post-47772-0-26338400-1342778130.jpg

post-47772-0-20079600-1342778049.jpg

post-47772-0-84772200-1342778074.jpg

Redigeret af Anke
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lykønskninger og riskastning

Nøj, hvor var der mange ris!!! Eller dvs., det var nu fuglefrø. Det ville kirken gerne have, og jeg gad ikke diskutere med dem, at det kun er en skrøne, at fuglene ikke kan tåle ris, så sådan blev det. :)

De allerførste frø blev kastet af Leons 95-årige farfar, der havde taget opstilling lige udenfor kirken. Han var kun med til vielsen, da han efterhånden ikke kan klare så meget længere, og han desuden hører meget dårligt, men vi var lykkelige over, at han kom. Og han var så rørt! Tårerne strømmede ned af kinderne på ham, da han ønskede tillykke, og man kan se glæden lyse ud af ham, på det første billede.

De sidste ris blev kastet af vores lille pige, der morede sig kosteligt. Hun nåede at få tømt 2 - 3 poser udover mit slæb, for detvar så højt, som hun kunne nå! :biggrin:

Efter fuglefrøskastning fik vi taget lidt billeder inde i kirken, og så gik vi hver især rundt og snakkede lidt med vores gæster. Jeg fik hilst på to af pigerne fra min mødregruppe, der var kommet med i kirken. :thumbsupsmileyanim:

post-47772-0-75377000-1342778762.jpg

post-47772-0-97739700-1342778782.jpg

post-47772-0-32681600-1342778800.jpg

Redigeret af Anke
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bilen og afgang

Efter et stykke tid tog vi af sted, ud til Hedeland for at få taget billeder. Det var lidt af en opgave at få hele kjolen ind i Mustangen, men det lykkedes da. :)

post-47772-0-27147000-1342779208.jpg

(læg lige mærke til, hvordan alle mændende står og kigger beundrende på bilen :wink: )

post-47772-0-75779600-1342779225.jpg

post-47772-0-19691100-1342779251.jpg

Redigeret af Anke
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Smukke smukke billeder. Smukke smukke unge mennesker. hvor ser i s.... godt ud og passer perfekt sammen. I har da også fået Jer jordens skønneste lille prinsesse. Hun ser dejlig ud <3 Hvad hedder kirken i blev viet i ??? Den ville jeg gerne se ved selvsyn en dag... Nu vil vi så MEGET GERNE have nogle FLERE billeder.... F5F5F5F5

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer