Sign in to follow this  
Followers 0
Pleazure

Vielsesringe - hvor lang tid tager gravering mv

10 posts in this topic

Hej herinde,

Vi skal giftes den 1/9 på rådhuset - weee!

Vi har ikke set på vielsesringe endnu, og mit spørgsmål er: hvor lang tid tager det, fra man har bestemt sig for et sæt, til guldsmeden har dem hjemme? Jeg tænker her på bestillingstiden, gravering mv.

Og et tillægsspørgsmål: er det ikke korrekt, at nogle graverer både forlovelsesdato og vielsesdato i ringene? Graverer man navn også?

Vi skal giftes i hemmelighed - og lade alle tro at vi "bare" er blevet forlovet :loveshower:

:) Pleazure

0

Annonce ♥

Vores tog 1½ uge. Men vi måtte også til en anden by, end den vi bor i, da der var 3 uger ventetid i de guldsmede forretninger i vores egen.

0

Tror godt det kan tage et par måneder nogen steder

0

Hvis jeg var jer - ville jeg tage ud og kigge og finde dem inde for kort tid - levering afhænger meget af fra hvilket firma i vælger ringene - men 2 uger og op efter er meget normalt

0

Annonce ♥

Tror også i skal ud og kigge efter nogle nu, alt efter tiden de tager at gravere. :loveshower:

0

Selve graveringen tager ikke særlig lang tid hvis I finder en guldsmed der selv gør det. Mht. leveringen, ja så kan det jo være meget meget svært at sige.. det kommer jo helt an på hvilke ringe I forelsker jer i, og hvor de skal hjem fra. Men jeg ville også skynde mig at komme ind og se på ringe, for det er jo også lige midt i sommerferie-perioden, og ting kan altså tage længere tid.

I vores ringe skal dato og navn graveres. Jeg har allerede forlovelsesdatoen graveret i min forlovelsesring, så jeg ser ingen grund til at få denne med igen.

Håber I finder nogle ringe som er lige jer

:bearhug:

0

Vi fandt vores ringe for to uger siden. De havde min i butikken, men min kærestes skulle bestilles hjem og så skulle de begge indgraveres. Det tog en uge fra de var bestilt, til de var hos os :)

0

Hej Datosøster

Vi har heller ikke været ude og kikke på ringe endnu, regner dog med at vi skal afsted i næste uge :)

0

Annonce ♥

Wups, så er der da noget der tyder på, at vi skal til at have gjort noget! Tak for jeres respons :) (- det skulle ikke undre mig om vi netop helst vil ha dem, der er længst leveringstid på... :huh: )

0

hvor lang tid tager det, fra man har bestemt sig for et sæt, til guldsmeden har dem hjemme? Jeg tænker her på bestillingstiden, gravering mv.

Og et tillægsspørgsmål: er det ikke korrekt, at nogle graverer både forlovelsesdato og vielsesdato i ringene? Graverer man navn også?

Leveringstid er en sær størrelse. :unsure: Skal I bruge dem nu og her - og finder I et værksted, der laver jeres ringe selv, kan de som regel laves på en uges tid, hvis de er lidt fleksible. Er I ude i god tid - kan det fint tage 3 til 4 uger - og er I ude i rigtig god tid, og det ikke haster, kan det tage over en måned eller mere. Det er ofte noget I selv bestemmer og er lidt en temperaments sag. Selve graveringen kan tage ca. en halv time, hvis I lige står med ringene i hånden. Men vær opmærksom på, at ikke alle typer gravering er lige holdbar. :rolleyes:

For det meste graverer man navn og vielsesdato i vielsesringene. Men der er også nogen, der sætter en lille betydningsfuld tekst i ringene.

Bedste hilsner

Ege Art

0