Centenary

Hårpleje / kosttilskud til hår

25 indlæg i dette emne

Hej tøser...

Vil I ikke komme med jeres bedste tips til sundt hår... Hvad bruger I af hårpleje, fx olie, som virkelig virker? Og er der nogen der har erfaring med kosttilskud, fx B vitamin, fiskeolie, etc...

Jeg bruger selv adskillige plejeprodukter, men synes jeg mangler et vidunder-middel... :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående hårpleje, er Vichy (apoteket) kommet med en rigtig lækker og god olie, som er fantastisk i håret :0)

angående kosttilskud, så er b-vitaminer noget man kan prøve, men vær især opmærksom på at der er biotin i :0)

Jeg bruger selv begge og har go effekt. Vitaminer er der gået noget tid med inden jeg har fået effekt, men det begynder at virke..... :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

også stor fan af moroccan olie - men også to tre drobber babyolie i håret i ny og næ gøre en forskel. Vitaminer er ok, men jeg synes det tage langt tid til man ser et forskell, på den anden side styrke det indefra. Vil nok passe på med fiskeolie (det er meget blodfortyndene) heller spise lidt mere fisk.

Redigeret af katrinchen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar... :) Morroccan Oil er super populær, men jeg prøvede den hos min frisør og synes ikke lige den var mirakelmidlet for mig - så nu har jeg bestilt en Orofluido hjem, og så må vi se hvad den kan... Havde også stærkt overvejet Shu Uemura's olie, men man skal jo starte et sted... Indtil nu har jeg brugt Joico K-pak olien, og har egentlig været fint tilfreds, men synes bare lige jeg har brug for lidt ekstra...

Mit hår er virkelig et livsprojekt for mig, da farve og glattejern mishandler det jævnligt... :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit hår er virkelig et livsprojekt for mig, da farve og glattejern mishandler det jævnligt... :fløjt:

Hej

Jeg er også gået i gang med et større projekt ang. mit hår!

Som du også skriver slider glattejernet super meget på håret...og jeg har glattet mit hår i aaaaaalt for mange år (har normalt krøller) :fløjt:

Så nu har jeg simpelthen droppet glattejernet i håb om at jeg kan få langt og lækkert hår til min bryllupsdag uden spaltede spidser og tørt hår :rolleyes:

Jeg bruger Morroccan oil og så har jeg købt et produkt ved frisøren "Caviar Over Night Rescue", som er et plejende og fugtgivende produkt man putter i om aftenen og vasker ud om morgenen. Om det lykkes kan jeg fortælle om 1 års tid :)

Held og lykke med jagten på vidundermidlet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forsøger også at skære betydeligt ned på brugen af glattejern... Og vasker kun hår én gang om ugen, så hvis jeg endelig glatter det, så holder det længe...

Mit hår har længe været TØRT og skadet, da det også længe har været afbleget... Nu har jeg så fået noget farve i (utroligt så meget selve farven "nærer" håret), og det er så meningen at jeg skal være lidt a la karamel - skal lige ramme den rigtige farve! :huh:

Jeg skal nok opdaterer om et par måneder, hvorvidt vitaminerne gør en mærkbar forskel... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis nogen skulle være interesserede, kan jeg lige opdatere på virkningen af b-vitamin + fiskeolie...

Det har været lidt vanskelligt at vurdere, da det farvede hår nok ikke står til at redde - så jeg bliver nødt til at vurdere det på min udvoksning... Nu er det ca. 3 cm, og altså langt nok til at jeg kan føle på det... Jeg synes det føles stærkere/tykkere og mindre tørt end tidligere... Jeg synes også det har fået en smule mere glans...

Så konklusionen er helt sikkert at jeg fortsætter! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der tager B-vitamin tilskud, ved I om det bliver for meget, hvis man i forvejen tager en multivitamin?

Altså jeg blev ikke mere unormal af det :tunge: Jeg spiste en omnimin (de store gule multivitamin) og 2 b-vitaminpiller om dagen i 6 mdr. tror jeg. B-vitaminer skulle vist nemlig også være godt for hukommelsen, så jeg åd løs :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pga. sygdom mistet en del af mit lange hår :boohoo: Har ellers altid haft meget tykt hår.

Jeg kan helt klart anbefale priorin, har brugt det i små 5 mån, de første 3 mån tog jeg 3 tbl om dagen derefter 1 tbl om dagen.

Mit hår vokser hurtiger, blevet mere fyldigt og har fået glans igen, mit hår er ved at blive som det var for 1 år siden :super::thumbsupsmileyanim::super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pga. sygdom mistet en del af mit lange hår :boohoo: Har ellers altid haft meget tykt hår.

Jeg kan helt klart anbefale priorin, har brugt det i små 5 mån, de første 3 mån tog jeg 3 tbl om dagen derefter 1 tbl om dagen.

Mit hår vokser hurtiger, blevet mere fyldigt og har fået glans igen, mit hår er ved at blive som det var for 1 år siden :super::thumbsupsmileyanim::super:

hvor kan man få fat i priorin??? for jeg kunne godt bruge lidt ''pleje'' til mit hår som for det til at vokse hurtigere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløj der....

Et billigt trick er at kramme håret med din almindelige fugtighedscreme.. Den uden parfume og andet gift 😊 Håret elsker fugten så spidserne udtørrer slet ikke så hurtigt som de ellers ville.

Mht B vitamin så kan man spise ølgær der også styrket neglene og som er billigt i Matas - ulempen er bare at når man spiser B vitamin kan det være svært at tabe sig ;'( Nå men ølgær skulle give resultat efter ca 2 mdr...

Kh dorte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer