Sign in to follow this  
Followers 0
Guest hlj88

Mere hjælp til kage

8 posts in this topic

Nu er der kun 3 uger til brylluppet

:loveshower: , og har altså brug for noget hjælp til det der fondant igen :)

Jeg køber noget hvidt marcipan og fondant, som jeg blander og bruger til overtræk, men jeg skal have det farvet i en grønlig tone.. Specialkøbmanden har den helt rigtige pastafarve, men sidst jeg brugte wilton pastafarve gik det ikke ret godt.. Kunne slet ikke få den rigtige farve frem.. Skulle lave en studenterhue, og det der skulle være sort blev nærmere gråt, og det røde nærmere lyserødt.. Jeg skulle have så meget af den våde pastafarve i, at selve fondanten blev meget fugtig, og så måtte jeg putte noget maizena i for at det blev "tørt" igen, osv.. fik aldrig den rigtige farve frem..

Så tænkte, at der var nogle af jer der kunne forklare mig, hvordan det der pastafarve skal bruges, så man kan få den rigtige farve frem, og ikke bare en grå, når man ønsker sort??

Takker på forhånd for hjælpen

:)

Edited by hlj88
0

Annonce ♥

Nu er der kun 3 uger til brylluppet

:loveshower: , og har altså brug for noget hjælp til det der fondant igen :)

Jeg køber noget hvidt marcipan og fondant, som jeg blander og bruger til overtræk, men jeg skal have det farvet i en grønlig tone.. Specialkøbmanden har den helt rigtige pastafarve, men sidst jeg brugte wilton pastafarve gik det ikke ret godt.. Kunne slet ikke få den rigtige farve frem.. Skulle lave en studenterhue, og det der skulle være sort blev nærmere gråt, og det røde nærmere lyserødt.. Jeg skulle have så meget af den våde pastafarve i, at selve fondanten blev meget fugtig, og så måtte jeg putte noget maizena i for at det blev "tørt" igen, osv.. fik aldrig den rigtige farve frem..

Så tænkte, at der var nogle af jer der kunne forklare mig, hvordan det der pastafarve skal bruges, så man kan få den rigtige farve frem, og ikke bare en grå, når man ønsker sort??

Takker på forhånd for hjælpen

:)

Den sorte er næsten umulig, at lave selv, medmindre man bruger næsten hele bøtten - sort køber jeg altid færdigblandet, da den nemli ellers altid ender som grå - men hvis det er pangfarver du bruger, skal der ikke bruges meget, der skal bare æltes en del :)

0

Jeg købte en speciel ekstra sort hos kagebutikken.dk til mine små blomster på bryllupskagen. De blev helt sorte men ja også lidt svære at arbejde med... Næste gang ville jeg købe det færdigfarvet. Men de har i hvert fald nogle ekstra stærke farver til sort og rød

0

Annonce ♥

Lige præcis sort og rød er rigtig svært at farve... farverne bliver fesne. Jeg plejer at "male" farven på, når jeg skal bruge disse to farver - krævende, ja!

De andre farver har jeg aldrig haft problemer med... jo den gule bliver ikke helt den samme gule farve, som på pastefarvekrukken...

0

Jeg synes faktisk også, at netop de to farver er rigtig trælse at arbejde med.

Sort bliver altid til grå for mig, så jeg køber det færdiglavet, og rød skal man bare farve så vildt meget, at det bliver klistret og ikke særlig pænt at se på (og svært at arbejde med!)

Jeg ville helt sikkert investere i færdiglavet med netpo de to farver. Sjovt nok har jeg aldrig haft problemer med andre end netop de to.

(måske kan du fornemme på billedet, hvor grim min røde rose blev:( Helt slatten og skinnende)

post-42447-0-03765800-1343115526.jpg

0

Mange tak for svar piger..

Kan ligesom fornemme, at jeg har prøvet mig frem med de to værste farver jeg kunne :lol: Men jeg skulle jo ikke bruge så meget, så ville ikke købe det færdigt..

Men til bryllupskagen skal jeg bruge en mosgrøn, og det kan jeg ikke lige finde færdigfarvet, så nu forsøger jeg mig med pastafarve igen.. Det skal jo heller ikke være så "gennemfarvel" som sort og rød, så mon ikke det går :) Ellers har jeg masser af ekstra hvid marcipan og fondant, så må jeg jo forsøge igen, med en helt hvid kage :)

0

Annonce ♥