Guest Babyrex

Jeres gør-jer-klar team :)

11 posts in this topic

Hej piger :)

Ville egentlig bare starte en debat som inspiration, og så vi alle kunne få nogle gode råd.

Så jeg ville høre hvem i har tænkt jer at have hos jer inden kirken, om de sover der og hvad deres funktion er.

Jeg starter..

Min mor. Fordi hun er min mor. Hun er utrolig praktisk og kan sørge for at alting går som de skal

Min svigerinde. Hun skal hjælpe mig med håret de steder jeg ikke kan nå

Min søster. Hun vil vildt gerne være brudepige - så det skal hun være. Og så skal hun selvfølgelig være der

Min bedste veninde. Dels fordi hun skal lægge min make-up men ligeså meget fordi at hun kan få mig ned på jorden.

Regner med at vi alle sover sammen. Muligvis hjemme hos mig da jeg har god plads i min lejlighed :)

Og ellers er det hjemme hos min mor.

Min mors veninde kommer også i løbet af formiddagen og hun skal så hente og bringe min mor den dag så hun ikke skal tænke på om hun drikker vin. Regner dog stærkt med at hun også tager med i kirken og kigger på :)

Edited by Babyrex
0

Annonce ♥

Jeg skal sove ude ved min mor og stedfar, og det er ikke af praktiske årsager, men fordi jeg gerne vil følge traditionen og ikke sove sammen om natten :)

Og ja det er så dem jeg har ved mig, jeg smutter til frisør og får sat hår og lagt make up, og så hjælper min mor mig i kjolen .. Skal ikke kunne svarer på om min far og stedmor måske kommer op et par timer før, for at følge med i prosessen, men det er ikke noget der er planlagt :-)

0

Jeg "smider" manden hjem til hans forældre. Så kommer mine veninder (og mine 2 piger) og hygger og overnatter (dem der ikke har små børn)Vi skal gøre haven klar og pynte bilen osv. på selve dagen laver vi morgen bord og hygger. frisøren og hende der skal ligge makeup (begge bekendte) kommer i løbet af formiddagen. Vielsen skal være hjemme i haven, så mine veninder holder samtidig lidt styr på gæsterne/drikkelse osv. inden vielsen. De "rydder" også op når vi er kørt...... Og formentlig også lidt ballade;-)

0

Annonce ♥

Jeg havde:

- min bedste veninde...

Og jeg har både mor, svigermor, bedstemødre, svigerinder, søstre osv osv... Og de var alle med til brylluppet, men for mig var det vigtigt at dem der var hos mig og hjalp mig i kjolen osv - det var nogen der var mere rolige end mig - og nogle der ikke hverken stressede eller forværrede min egen stress...

Så derfor sov jeg fra fredag til lørdag på hotellet sammen med min veninde, og stod op lørdag morgen da makeupdamen/frisøren kom - som så lagde makeup og satte vores hår - og min veninde hjalp mig i kjolen, hjalp med tilbehøret osv... Min svigerfar hentede brudebuketten ved blomstermanden, og afleverede den til min far - som stod nede i forhallen og ventede på min veninde og jeg - og så kørte vi tre i kirken sammen - hun rettede min kjole til og tog min taske - inden jeg gik ind! Hun var guld værd - hele dagen/aftenen :heart:

Mine søstre var ikke kede af de ikke var med til at putte mig i kjolen, de forstod godt mine argumenter for ikke at fylde hotelværelset med folk - og det samme med min mor og svigermor.. Faktisk tror jeg min mor var "lettet" over at slippe - ikke fordi hun ikke gad, men fordi jeg ikke tror hun synes hun kunne "finde ud af det"... :)

0

Jeg skal have min mor, min storesøster og min bedste veninde her til at hjælpe mig :)

H2B bliver smidt ud hjemmefra, så regner med at min mor og søster sover her (min veninde bor 2 min herfra så hun tager hjem)

Nå ja så skal jeg selvfølgelig have mine børn her, og håber jeg også må have min steddatter her :heart:

0

Jeg skal have min søster og to veninder overnattende fra dagen før. Fredagen bruger vi på champagne, sushi og tøsefnidder :loveshower: Lørdag starter med hyggelig morgenmad, og efter hårsætning og makeup kører vi hjem til mine forældre, hvor kjolen venter og herfra følges vi alle til kirken. H2B sover ude på hotel med forlover og to venner, så de også er flere til at holde nerverne i ro.

0

Annonce ♥

Jeg sov i samme suite som mine forældre, så de var der til morgenmaden. Efter morgenmaden kom min svigerinde og sammen med hende og min mor købte jeg blomster og lavede buketter i kirken. Derefter havde jeg tid hos frisøren til opsætning og makeup hvor min veninde kom. Hun gik med mig bagefter tilbage til værelset og fulgtes med min mor til kirken. Da jeg skulle have tøj på var der bare min svigerinde og min far tilbage som jeg skulle følges med i kirken da min svigerinde var min brudepige.

Det fungerede godt at der ikke var flere personer, tror det ville havde stresset mig. Det her var perfekt. Billeder kan ses i min beretning :loveflag:

0

Hos mig var det sådan at min mor og hendes mand sov hos os fra torsdag til lørdag.

Om lørdagen var vi mig, Elina, min mor, hendes mand, min gode veninde (der også var min frisør), make up "damen" (en god bekendt, der dog kun var der i halvanden time), min far, fotografen og hans assistent.

Det var egentlig meningen, at min søster også skulle have været der, men jeg ombestemte mig et par dage før, da jeg var bange for det ville blive for voldsomt. Og det er jeg rigtig glad for, at jeg gjorde!

Ellers fungerede det rigtig godt med de mennesker, der var der. Mine forældre og min mors mand tog sig af Elina, så hun ikke blev stresset, og imens hyggede jeg med min veninde og havde masser af overskud til at nyde dagen. :)

Edited by Anke
0

Jeg havde først aftalt med mine 2 kusiner og min søster og min niece at de skulle hjælpe mig. Men nu har jeg fortrudt. Og det er jo ikke fordi de ikke vil gøre alt for mig på denne dag. De vil jo gøre hvad som helst for at gøre mig glad og hjælpe mig med at blive smuk osv. Men det er som om at alle de velmenende og søde og gavmilde forslag, ideer og tilbud om at låne sminke, ekstensions osv er begyndt at stresse mig.

Jeg sætter selv hår og lægger selv make-up. Det har jeg været vant til i rigtigt mange år og har erfaring med holdbar sminke fra utallige skøjteshows og det samme med hår.

Nu skal jeg bare have fortalt mine kusiner at jeg har ombestemt mig. Jeg ved hvordan mit hår skal sidde så det passer til kjole, slør og diadem. Og jeg ved at jeg har min helt egen stil og smag når det kommer til hår og sminke... men åhhh hvor er det svært at skulle ringe og sige at jeg har ombestemt mig... for det er jo bestemt ikke fordi jeg ikke sætter pris på deres hjælp og deres velmenende forslag og tilbud om alt det jeg kan låne... men jeg er bare ikke typen til f. eks ekstensions eller totter der falder ned fra det opsatte hår osv. Håret skal væren ganske enkelt fordi alt det andet er så pyntet og stort.

Så det bliver blot min søster, min niece og jeg der gør os klar sammen.. jeg skal kun have hjælp til kjolen, armbåndet og halskæden...

Lyder jeg helt utaknemmlig ?

0