Lea290613

Hjælp, hjælp, hjælp.

7 posts in this topic

Hej tøser.

Jeg har virkelig brug for hjælp.

Min forlovet og jeg kan ikke blive enige om hvor vi skal holde vores bryllup henne.

Han vil meget gerne spare over det hele. Og jeg er lige omvendt.

Vil gerne have et fantastisk bryllup i dejlige omgivelser og lækker med, så mine gæster ikke mangler noget, og tænker at vi har sparet alt for meget.

Er der nogen som kender steder på Fyn,.

Hvor priser er til at overskue og hvor jeg stadig kan få mit fantastiske bryllup og ikke skal gå med dårlige tanker om hvad gæsterne mener og tænker, ?

Mange knus

Den fortvivlet :)

0

Annonce ♥

Der er rigtig mange gode steder på Fyn og priserne er samtidig til at betale i forhold til det vi oplever herovre ihvertfald i storbyerne. Nu er Fyn jo et vidt begreb men jeg var ovre i Ellinge Forsamlingshus (i Ullerslev) her i foråret. Jeg mener at jeg hørte værten tale om at de havde fået en pris på 400 kr. kuverten. Om det så var med alle drikkevarer skal jeg ikke kunne sige men der manglede ihvertfald ikke noget. Odense Golfklub kunne også være en mulighed men der kender jeg ikke kuvertpriserne. Ellers er der mere inspiration at hente her

0

Jeg kender desværre ikke til nogle gode billige steder på Fyn, men vil gerne komme med nogle råd på hvor der kan spares.

Jeg ved ikke hvor langt i er kommet med planlægningen så du må lige se hvad du kan bruge.

Vi sparede på vinen. Restauranten havde valgt den perfekte vin til maden, men vi synes det blev for dyrt. Vi bad dem om at finde billigere alternativer som stadig var godt og ingen studsede over vinen, alle synes det var godt. Til gengæld blev der ikke sparet meget på maden og det er virkelig noget man husker tilbage på. Alt var bare godt. Vinen bliver det samme efter nogle glas men hver ret er noget specielt.

Desuden er der meget at spare ved at dekorere selv. Det tager selvfølgelig også tid men kan være det værd. Jeg lavede også min egen buket og brudebuket og brystblomst hvilket i alt kostede under 200 kr inkl blomster til stolerækkerne i kirken. Du kan se mere i min beretning :)

Vi sparede også på bilen og valgte at pynte vores egen. Nu betød vores bil også meget for os, så det er selvfølgelig nok an på hvor glad man er for sin bil om det er en mulighed men for os var det klart mere værd end at betale for en lejet.

Håber i finder ud af at gøre det til jeres perfekte drømmebryllup som stadig passer budgettet :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg kender desværre ikke til nogle gode billige steder på Fyn, men vil gerne komme med nogle råd på hvor der kan spares.

Jeg ved ikke hvor langt i er kommet med planlægningen så du må lige se hvad du kan bruge.

Vi sparede på vinen. Restauranten havde valgt den perfekte vin til maden, men vi synes det blev for dyrt. Vi bad dem om at finde billigere alternativer som stadig var godt og ingen studsede over vinen, alle synes det var godt. Til gengæld blev der ikke sparet meget på maden og det er virkelig noget man husker tilbage på. Alt var bare godt. Vinen bliver det samme efter nogle glas men hver ret er noget specielt.

Desuden er der meget at spare ved at dekorere selv. Det tager selvfølgelig også tid men kan være det værd. Jeg lavede også min egen buket og brudebuket og brystblomst hvilket i alt kostede under 200 kr inkl blomster til stolerækkerne i kirken. Du kan se mere i min beretning :)

Vi sparede også på bilen og valgte at pynte vores egen. Nu betød vores bil også meget for os, så det er selvfølgelig nok an på hvor glad man er for sin bil om det er en mulighed men for os var det klart mere værd end at betale for en lejet.

Håber i finder ud af at gøre det til jeres perfekte drømmebryllup som stadig passer budgettet :thumbsupsmileyanim:

Mht. pyntningen, så kommer det jo også an på hvad man ønsker.. Altså ment at vi skal holde vores fest på et hotel, og der er blomsterdekorationerne med i prisen.. Så vi skal egentlig ikke have så meget andet, vi skal dog have lidt på bordene, men det er ikke noget der koster meget, og det sørger hotellet for at stille frem for os, det er ikke noget der koster mere..

Blomster til kirken er der mange penge at spare, dem laver vi også selv.. Vi har fået afvide det koster ca. 600 kroner hvis vi skal have kirken til det, så det klare vi altså selv.

alternativ til transport kan man jo også bare køre med noget familie eller venner, det gør vi.. jeg køre selvfølgelig med min far i kirke, og kæresten kører med hans forældre.. Når vi så skal fra kirke til feststed , så køre vi med en af vores venner, og ham kører vi så også med hjem dagen efter .. Vi bruger ikke penge på pynt af bilen, det er for os ret ligegyldigt, men altså hvis min far eller vores ven nu gerne vil pynte deres biler, så skal de da være velkommen til det :)

Alt efter hvor man holder det, er der ofte en total pris for mad og vin, så der behøves man ikke vælge en billigere vin. Vi skal give 450 pr. kuvert for velkomstdrink, vin og vand under middagen, 3 retters menu, kaffe og småkager, dessertvin og natmad. Og så giver vi 100 kroner pr. kuvert for øl, vin og vand ad libitum resten af aftenen/natten. Så vores totale pris er 550 pr. kuvert :)

0

Der er masser af muligheder for lækre steder på Fyn og de fleste steder vil de også sagtens kunne lave noget mad efter et budget I giver dem. En af de ting vi sparer en del på, er at vi selv kan medbringe drikkevarerne, så de er hentet i Tyskland. Vi har også fået en amatørbager til at lave kagen og må medbringe den. Nogen steder tager de dog et beløb, hvis du selv skal medbringe kagen, men ikke hvor vi skal holde.

Edited by Maj83
0

Vi er også meget uenig herhjemme omkring budgettet.

Nu er det mig der er den økonomiske (ikke med hensyn til brylluppet) men i hverdagene. Jeg udarbejdet et budget som jeg mente var rimeligt. Det gav jeg min H2B. Han synes det lød helt vildt, så bedt jeg ham undersøge sagerne. JEg havde brugt en del tid på nettet for at finde ud af hvad tingene kostede, og hvad jeg godt kunne lide. Det endte med at hans budget var højere end mit, da han fandt ud af hvad tingene kostede.

Det er en mulighed for at nå til enighed, det er rigtig mange penge og begge skal være trykke ved den økonomiske situation :)

Ja ja jeg ved godt det lyder lidt tørt, men jeg er revisor til dagligt, så økonomi er bare min hverdag jeg kan ikke gør for det :biggrin:

0