Rikke aka rapanden

Traditioner for kjolerne i din familie?

13 indlæg i dette emne

Hey Zillaèr :c166:

Det er lige gået op for mig, at jeg bliver den første hvide brud i min familie. Eller det vil sige, min mor havde et hvidt sæt med bukser og jakke på, da hun blev gift med min far for 27 år siden. Men ellers skal vi meget langt tilbage, før der var en hvid brud i min familie. Min mor havde sølvfarvet kjole på da hun blev viet med min stedfar ( lidt sjovt fordi hun blev til Fru.Guld :lol: ) , min mormor havde blommefarvet kjole på da hun blev viet med min morfar , min ene moster havde guld farvet kjole på, og min anden moster havde en grøn kjole på.

Hvordan er traditionerne i jeres familie, har alle haft hvide kjoler på, har det været et godt miks, eller er I som mig den første i MANGE år der skal være hvid brud?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er også umiddelbart den eneste. Der er ikke tradition for kirkebryllupper i min familie. Dog blev min mormor gift i kirke i næsten hvid, lyseblå kjole

Her er det 50/50 med kirkebryllupper, faktisk lidt pudsigt så var det min mor og mormor der blev viet i kirken ( begge tidligere gift), og så mine to moster der blev viet på rådhuset ( første gangs ægteskab) ..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor gik helt vildt op i at jeg skulle være hvid brud, men så fandt jeg ud af hun selv var blevet gift i lyseblåt :tunge: så nu har hun ikke noget at skulle sige om min grønne kjole :tunge:

:lol: Det er da også ens helt eget valg , hvilken kjole man vil have på.. Jeg var jo så nervøs for at sige til min mor at jeg havde købt en ny kjole, fordi jeg havde fundet ud af den første var den forkerte. Men som hun sagde er det jo slet ikke noget andre skal blande sig i, det er mit valg :) Og med hensyn til at jeg nu har brugt penge på to kjoler, så skal min familie i hvert fald også bare klappe i, for jeg har givet mindre for mine 2 kjoler, end de har givet for deres ene kjole, min mor og ene moster fik så også special designet en kjole ved marianne carøe.

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min Farmor var hvid brud og min tante (min fabrors kone), men ellers er jeg vidst den eneste. Min mor og far blev viet på rådhuset en uge før min mor døde og hun havde bare cowboybusker og en pæn bluse til lejligheden. Hun blev indlagt et pat få timer efter og kom aldrig hjem igen. MIn kusine som blev gift for 7 år siden, var i en champangefarvet galla kjole og min mormor var vist i sort.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har min farmor og farfars bryllups billede til at hænge i min stue.. hun var i hvidt.. min mor var i hvidt og min søster var i hvidt.. mener også min mormor var i hvidt.. og jeg er i hvidt.. eller ivory som det så fint hedder :wink: ... Jeg ved også at mine kusiner har været i hvidt da de blev gift.

Alle er blevet viet i en kirke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja altså hvis jeg går længere tilbage, så er der jo nok også flere der har været i hvidt i min familie, men det er faktisk ikke noget jeg ved.. men gætter på at min farmor har været i hvidt, ved også min faster var i hvidt, men det er også ret mange år siden...

Men indenfor de sidste 26 år, ja der har der ikke været en hvid brud, eller nu lyver jeg vidst, min ene grandkusine på min fars side, som jeg aldrig ser , blev vist viet i det helt store hvide skrud på et slot for 5-10 år siden..

Men på min mors side er jeg den første i hvidt i 27 år, hvilkeet jeg syntes er lidt vildt.. Jeg er så den 3 kvinde ( 3 generation) fra min mors familie, som bliver viet i samme kirke og af samme præst indenfor 13 år :) Min mor og mormor blerv viet med en måneds forskel i 2000.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ohm det ved jeg ikke, for har ikke været med til bryllupperne i familien, da jeg ikke har været født.

Men dem der er viet i kirke, syntes jeg at huske de har hvide kjoler på :) så hvidt på det være :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved faktisk ikke med nogen andre end min mor, men hun var BESTEMT ikke hvid brud. Brylluppet stod på Københavns Rådhus i 1978 (sådan ca.) og min mor var så vidt jeg ved iført følgende:

hvid bluse med et

mørkeblåt forklæde udover,

brune jernbanefløjls-kassebukser

og karrygule forformede støvler!

Jojo, smækkerlækker og super moderne var hun vel nok, men jeg tror hun ærgrer sig en smule i dag, over at hun aldrig har fået lov at være hvid brud.

Min moster skal giftes på lørdag og hun skal da så vidt jeg ved, være hvid brud - på trods af at det er hendes andet ægteskab og at hun er 57 :)

Hvorfor ik? Ska'der være fest, så LA' der være fest!

Redigeret af Janina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer