Marie og Patrick

overreagerer jeg?

20 posts in this topic

Hej alle.

Jeg fik i går aftes nys om, at min fætter muligvis har planer om at fri til sin kæreste til vores bryllup på lørdag.

Jeg er ikke sikker på dette, men ud fra det der står skrevet på facebook er det meget der tyder på dette. Der står at han glæder sig til lørdag og så må vi se om jeg kan gøre dig til min.

Overreagerer jeg? Hvad ville i gøre, og ville i have noget imod det?

Jeg har mange bryllups sommerfugle i maven. Gennem hele forløbet med planlægning har der været så mange familie problemer, og jeg gider bare ikke mere.

Jeg har mest lyst til at ringe/skrive til ham, men skal jeg det?

0

Annonce ♥

Jeg synes sagtens du kan ringe eller skrive og spørge, og viser det sig han vil fri på lørdag, så kan du jo ganske pænt fortælle at det synes du er virkelig dejligt, men om han ikke godt vil gøre det enten før eller efter jeres vielse+fest, således at opmærksomheden ikke fjernes fra jer :)

0

Hvis han tænker at gøre det til noget stort og foran alle gæsterne.. og JER.. BRUDEPARRET så synes jeg det er direkte respektløst og malplaceret. Det er jo JERES dag og ikke alle andres. Synes heller ikke det hører sig hjemme at hvis han frier og de så begge går rundt og viser ringen og jubler og deler deres lykke. Det er ikke det der skal fange fokus denne dag. Det er ikke fair overfor jer hvis de gør det og så skal have opmærksomhed på deres forlovelse på jeres bryllupsdag.

Jeg tror jeg ville ringe og sige.. jeg har hørt at du vil fri på min bryllupsdag... det er såmænd også fint nok MEN det skal under ingen omstændigheder blive noget der oplyses eller tage opmærksomheden til VORES bryllup.

0

Jeg syntes slet ikke du overreagere, jeg ville også ringe og spørge om det er er frieri han har i tankerne. Og så ville jeg gøre det klart at jeg bestemt ikke ønskede at han gør det under festen eller ved kirken for den sags skyld, fordi det netop er JERES dag, og JEG der skal have alle folks opmærksomhed.. Jeg ville blive rasende hvis der var en der stilte sig op og begyndte på et frieri til mit bryllup, det er altså BRUDEPARRETS dag, så der skal andre altså ikke prøve at hapse lidt opmærksomhed på den konto..

0

Annonce ♥

Jeg synes det er utrolig dårlig stil at fri til sin udkårne til et andet pars bryllup. Det stjæler ligesom fokus fra det rigtige brudepar, og det synes jeg ikke man kan være bekendt.. :td: Selvom det er kærlighedens fest, så er det altså også brudeparrets fest, og andre skal, efter min mening, ikke stjæle spotlight.

Når det så er sagt er jeg selv meget konfliktsky, og jer er ikke sikker på at jeg ville fortage mig noget. Og dog, jeg ville nok have rigtig svært ved at få det ud af mit hoved, hvis det gik mig meget på.. Hvis jeg fik dårlige nerver over at en anden måske ville fri til sin kæreste til mit bryllup, ville jeg nok skrive en hurtig mail, hvori jeg fortalte hvad jeg havde set på facebook og spurgte til hvad vi skulle lægge i det. Hvis han så svarer tilbage, at han havde planglagt at fri til sin kæreste til mit bryllup. Ville jeg nok meget diplomatisk få ham fortalt at jeg ikke synes det ville være den mest geniale plan i verden.

Det kan jo også være at din fætter håber at overtale sin kæreste til et giftermål? Vi besluttede os personligt selv for at "vi skal også have sådan et slags bryllup" da vi havde været til min svigerindes bryllup. MIn mand havde før ikke noget specielt forhold til krikebryllup. Men efter deres brylllup, kunne han godt se det smukke i et kirkebryllup, og ham i jakkesæt og vest. Før min svigerindes bryllup, kunne han ikke rigtig se nogen forskel på hvordan man blev gift, andet en religionen selvfølgelige, men han er ikke specilet religøs.

Det var bare en tanke, jeg synes ihvertfald at han har givet hende en voldsom åbenlys ledetråd, hvis hun går og venter på et frieri..

mht. om du skal kontakte ham eller ej, så synes jeg det kommer meget an på, hvor meget det vil fylde i dine tanker her op til din store dag? Ville du kunne smile og have det ok med at han valgt at fri til sin kæreste? Hvis ikke, bliver du jo næsten nød til at gøre noget ved det, synes jeg. Du ved også bedst selv hvor meget drama din fætter vil lave, hvis du siger til ham at du ikke er så glad for hans (måske) planlagte frieri, og om du ville kunne klare det, nu her så tæt på bryllupet,

Jeg synes du skal opveje fordele og ulemper ved at konfrontere ham og ved ikke at konfrontere ham, og så tage den derfra. :)

0

Også lige en fætter! Kunne forstå hvis det var en bror, hvor hele den tætte familie var samlet, men måske lidt for langt ude med fætter fup:) syns bare du skal ringe og høre i stedet for at gå og få bange anelser, så du ikke nyder dagene op til!!

0

Annonce ♥

Aj .... jeg ville da med det samme ring og spørge, om det ikke kunne foregå en anden dag .... om igen .... jeg ville sige, at det SKULLE foregå en anden dag ..... fandme noget mærkeligt noget at bruge jeres bryllupsdag til det. Forestil dig, at han vil holde tale og til sidst siger han til sin kæreste "Skat, vil du gifte dig med mig ?!?!" Sry, men jeg syns det er totalt upassende på JERES bryllupsdag.

Jeg ville altså hurtigt ringe til ham og snakke med ham om det .... el sende en SMS el noget .... ihvertfald tage kontakt til ham på ene el anden måde og spørge, om rygtet taler sandt el ej .... og så bare sig, at du ikke syns det er passende på jeres bryllupsdag, fordi det jo netop er JERES dag. Gez mand .... altså nogen mennesker ....

0

Altså,, sys da det er lidt mærkeligt at han skriver det på facebook - så er det jo ikke en overraskelse for hans kæreste. Hvis du kan gætte betydningen af det kan hun vel også :blink:

Men det sagt, så synes jeg da også det ville være dårlig stil hvis han friede til jeres bryllup, men det ved du jo ikke om han gør... Kan være han vil gøre det om morgenen inden eller sådan noget.

Jeg har selv en tendens til at gøre al ting til et problem før de er det. Og det er sjældent et problem når det kommer til stykket.

Tror jeg ville prøve at slå koldt vand i blodet. Måske er det ikke det facebookopdateringen betyder, måske gør han det om morgenen, måske gør han det helt i stilhed udenfor sammen med sin kæreste.

MEN jeg ved godt det er svært! Og hvis du ikke kan få det ud af hovedet må du jo hellere snakke med ham om det. Med risiko for selv at stå med en lang næse bagefter.. :)

0

Syns sagtens lige, at man kan smide et spgm fx på Facebook i en privat besked, der hedder: "Hold da op, har du tænkt dig at fri på lørdag til <whatever her name is> ?!? og så kan man jo tage den derfra :) Så spasser man jo ikke ud fra start af :)

0

Jeg synes det er fedt at se folk der frier til en fødselsdagsfest, en firmafest (ikke sikkert ledelsen syntes det samme) og for den sags skyld til DDJA men til et bryllup vil jeg også mene det er malplaceret. Jeg ville ringe til ham fremfor at tage "dialogen" på Facebook o.l. :)

0

Annonce ♥

Bum bum...... Nu tænker jeg lige højt...

Hvis man skulle fri så er det jo ikke noget man brager ud om på facebook.. Kunne det tænkes at kommentaren kommer fra en snak imellem dem omkring at gribe buketten?

Du ved.... En joke imllem et par ala "okay hvis du griber buketten så smutter vi sku til vegas og giftes os"......?

Sådan en type samtale kunne sagtens finde sted herhjemme - og jeg kunne også sagtens finde på at skrive noget kryptisk på facebook omkring det.. især hvis jeg ikke tænkte i de baner som du gør

0

Jeg er enig med de andre om at du skal kontakte ham, jeg ville personligt også foretrække at fokus var rettet mod kærligheden mellem min H2B og jeg på vores bryllupsdag.

Når det er sagt, vil jeg dog mene at du skal ringe til ham og spørge og ikke skrive på FB, SMS eller lign. Mon ikke at han selv synes det er en fantastisk idé og vildt romantisk og ikke tænker over hvor meget energi du/I har lagt i denne dag og at I gerne vil have alt opmærksomheden - vi ved jo alle at fyre ikke tænker lige så langt som os nogle gange (og på nogle måder heldigvis for det). Hvis han nu ikke lige har tænkt så langt, mon så ikke han vil blive helt forvirret, hvis han får en halvsur SMS? Derfor foreslår jeg at du ringer og beder ham forstå at I, lige på dén dag, ikke har lyst til at dele opmærksomheden og at du glæder dig til at tildele ham din fulde opmærksomhed på hans forhåbentlig forestående bryllupsdag.

0

Hmm... hvis hans direkte ordvalg er som du skriver: "at han glæder sig til lørdag og så må vi se om jeg kan gøre dig til min." Så behøver det altså ikke at betyde, at han direkte vil fri til hende. Ved at min mand godt kunne finde på at skrive sådan til mig (vi skal nemlig også til bryllup på lørdag), for at flirte med mig og måske prøve at score mig på ny, med lidt flirten og dans.

Men hvis det ikke var hans ordvalg, eller du har anden grund til at tro, at han virkelig vil gøre det, synes jeg du skal ringe til ham og snakke med ham, fordi han måske ikke har tænkt på at det er lidt taktløs, men som en sød ide. I så fald så hør ham, om han ikke kan gøre det, når de er kommet hjem til dem selv, efter festen eller ved en anden lejlighed.

0

Annonce ♥

Jeg mener det samme som jer øvrige som jeg også skriver ovenfor, men jeg kan da nok mindes brude/brudepar som blot ville syntes at det var festligt og fornøjeligt. Det får mig til at tænke på en anden ting. Jeg har aldrig oplevet sådan en situation med et frieri i forbindelse med bryllup. Kun hvor gommen ikke har friet og vi så lige har måttet få ham til det inden brudevalsen. :rolleyes: Derimod oplever jeg rigtig tit noget andet. Har I det på samme måde med fødselsdage. Det sker vel ca. ved hvert 3. bryllup at der lige er en der har fødselsdag og som der skal spilles fødselsdagssang for. :rolleyes:

0

Tag samtalen med din fætter. Og hvis han har i sinde at fri, så fortæl ham at du føler at det er noget mærkeligt noget på jeres store dag OG ikke mindst, at så vil de ikke selv have mulighed for at nyde deres forlovelsesdag da fokus jo stadig vil være på jeres bryllup. Personligt havde jeg en fantastisk forlovelsesdag i Paris med lækker mad og champagne og ville ikke have delt den med nogles bryllup. Prøv at fortælle ham det, så kan det være at han tænker at han hellere må vente til en anden dag for hans og hans kærestes skyld så du drejer det væk fra at dreje sig om jer.

Og så ellers held og lykke med brylluppet lørdag :loveboard:

0

Bum bum...... Nu tænker jeg lige højt...

Hvis man skulle fri så er det jo ikke noget man brager ud om på facebook.. Kunne det tænkes at kommentaren kommer fra en snak imellem dem omkring at gribe buketten?

Du ved.... En joke imllem et par ala "okay hvis du griber buketten så smutter vi sku til vegas og giftes os"......?

Sådan en type samtale kunne sagtens finde sted herhjemme - og jeg kunne også sagtens finde på at skrive noget kryptisk på facebook omkring det.. især hvis jeg ikke tænkte i de baner som du gør

Det var også min tanke..... Sådan noget giver ingen mening at skrive på FB. Jeg tænker at hun måske presser lidt på eftersom I skal giftes, og han så skriver det som en slags joke at nu må de se om det samme sker for dem en dag.... Men jeg synes bestemt også at når du er urolig for om det vil ske, så ring til ham og fortæl hvordan du har opfattet FB opslaget og om det er rigtigt... Hvis det er det, så fortæl at du synes det er super fedt, men gerne ser det ikke ligger i forbindelse med jeres bryllup da I gerne vil have dagen "selv"....

Glæder mig til at hører nærmere om hvad du har valgt...

0

Hvis du er utilpas ved tanken skal du klart kontakte ham og stille og roligt forklare at det ville gøre dig utilpas. Som nogen påpeger, :) mænd har ikke skide meget forstand på hvad der er upassende eller kunne træde nogle over tæerne, når de først har fundet noget de synes er romantisk. :rolleyes:

Hvis det havde været til mit bryllupe, ville jeg nok bare juble og kramme de nyforlovede. :) Bryllup er i mine øjne så romantisk og der går intet af mig hvis der er nogen der bliver forlovet til vores bryllup, sålænge det ikk er i forbindelse med vores vielse. Tror da der går nogle minutter med lykønskninger til dem, :) det er minutter jeg kan glædes over at vi inspirerer andre til at give samme løfte. :heart: :heart:

0

Annonce ♥