Mor-K

Hjæææælp andre brude

20 indlæg i dette emne

Halløj skønne kvindmennesker,

Jeg skal altså lige høre jer.

Vi er i den situation at vi for over et år siden bookede vores kirke, for at være sikker på der var plads. Vi fik endda selv lov til at vælge tiden. som blev kl 14. Nu har jeg så lige fået afvide at der er endnu et brude par efter os der skal giftes. Og det er allerede kl 15.

Så er det jeg tænker, får vi ikke lidt tralvt? Inden vielsen er ovre og folk kommer ud og siger tillykke og så videre?

Eller er det bare mig der er lidt bridezilla, og synes det er lidt træls når vi har været i god tid, at det føles som om vi bliver presset?

Håber i har nogle erfaringer.

Kh Mor-k

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at ringe til kirken og hører efter hvor længe vielsen varer? Hvis vielsen kun varer 30 min så er der vel ikke noget galt for at i efter at have kastet ris, trækker lidt væk fra kirken og står og skåler, lykønsker og tager billeder, så det næste brudepar kan komme til.

Men ja det er meget tæt på hinanden :) Her er der 1½-2 timer mellem hver vielse :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op det er tæt på hinanden! I den kirke vi blev gift i er der 2 timer i mellem (der var så ikke nogle efter eller før os), og det er meget passende. Altså gæsterne ankommer jo omkring en halv time før og der er i højst sandsynligt ikke færdige med at være i kirken. JEg synes det er underligt de har lagt det så tæt på hinanden - det er ikke en fejl?!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var 3 vielser da vi blev gift, og vi var de sidste kl. 15. Myjaka blev gift kl. 13. og de blev nærmest fejet ud af kirken. Dem før os stod stadig udenfor kirken da min mand og hans forlover og kone kom til kirken, der var kl. 14.45. Så de måtte mase sig forbi de andre gæster. Vi kunne som de sidste bare nyde det godt vejr og stemningen. 1 time imellem er ikke særlig lang tid, ikke hvis der også skal tages billeder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er vielsen kl. 15 noget I har fået oplyst af kirken selv eller ad omveje :rolleyes: og hvordan ser det ud inden kl. 14 ? Man kunne jo få den tanke at der er tale om et par som meget gerne ville giftes kl. 15 og at kirken "allernådigst" har valgt at presse dem ind med en besked om at deres gæster så først vil kunne gå ind i kirken lige op til tidspunktet. Dvs. at det er dem der ligesom må "bøde". Jeg plejer selv at kalkulere med at der går ca. 1 1/2 time fra vielsens start til gæsternes ankomst på feststedet (hvis der ikke skal være reception andet steds) eller 1 time og et kvarter hvis der ikke er nogen nævneværdig transportvej. Den plejer at holde meget godt: Ca. 1 time til vielse og riskastning (og 1/2 time ved velsignelser). Det eneste det handler om er måske at I og jeres gæster bliver bedt om at gå lidt længere væk fra kirken så der er fri passage for næste selskab. Det skulle vel være til at have med at gøre men tag en snak med kirken om det hvis I ikke allerede har gjort det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nu snakket med præsten, og det var åbenbart en anden prøst der havde ment at det godt kunne lade sig gøre. Hun mente selv det var lidt stramt. Men hun lovede os at det hele nok skulle gå, og at de andre så måtte blive lidt forsinket. Der var hvertfald ingen der ville blive smidt ud. Vielsen ville ca tage de her 30-35 min. Så har fået lidt ro på nu. Det andet brudepar havde åbenbart presset på over den anden præst. Trods præsten som skal vie os begge havde sagt 15.30.

Men jeg har fået lovning på alt bliver godt, og vi havde jo booket i rigtig god tid. så mon ikke det går. Jeg er hvertfald ligeglad om de andre kommer lidt sener igang

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at præsten har lovet at jeres vielse må tage den tid det tager.

En positiv ting ved at der er et andet bryllup i kirke, er at hvis I kan blive enig om blomsterne i kirken kan I jo dele udgiften, og da I er de første er det jo de andre der genbruger :biggrin:

Det kræver dog at I kan få navn og nummer fra præsten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt at præsten har lovet at jeres vielse må tage den tid det tager.

En positiv ting ved at der er et andet bryllup i kirke, er at hvis I kan blive enig om blomsterne i kirken kan I jo dele udgiften, og da I er de første er det jo de andre der genbruger :biggrin:

Det kræver dog at I kan få navn og nummer fra præsten.

Bruden har kontaktet mig, men vi kunne ikke blive enige.. Men jeg havde nu heller ikke pynt på min liste.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes nu også det er tæt på, men det skal da nok gå :)

Jeg har dog kun været til en vielse der varede under 3 kvarter... Alle de andre varede de der 45 min. Men ja, man kan jo trække lidt til siden.

Jeg kalkulerer altid med minimum en time til vielse og riskastning når jeg prøver at vurdere ankomsttidspunkt til feststedet og alligevel kommer gæsterne som regel altid senere end beregnet. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes nu også det er tæt på, men det skal da nok gå :)

Jeg har dog kun været til en vielse der varede under 3 kvarter... Alle de andre varede de der 45 min. Men ja, man kan jo trække lidt til siden.

Jeg kalkulerer altid med minimum en time til vielse og riskastning når jeg prøver at vurdere ankomsttidspunkt til feststedet og alligevel kommer gæsterne som regel altid senere end beregnet. :)

I vores egen tidsplan har jeg også sat 1 time og 1 kvarter af til vielse og riskast mm. det mener jeg at der plejer at gå, uden at være helt sikker, for jeg kigger aldrig på uret, når vi kommer ud af kirken - der sker for meget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores egen tidsplan har jeg også sat 1 time og 1 kvarter af til vielse og riskast mm. det mener jeg at der plejer at gå, uden at være helt sikker, for jeg kigger aldrig på uret, når vi kommer ud af kirken - der sker for meget :)

Interessant læsning :) Så er det jo man fristes til at spørge hvor mange gange du har været gift før og hvor tit det sker :) Nej forstår selvfølgelig godt hvad du mener. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I vores egen tidsplan har jeg også sat 1 time og 1 kvarter af til vielse og riskast mm. det mener jeg at der plejer at gå, uden at være helt sikker, for jeg kigger aldrig på uret, når vi kommer ud af kirken - der sker for meget :)

Interessant læsning :) Så er det jo man fristes til at spørge hvor mange gange du har været gift før og hvor tit det sker :) Nej forstår selvfølgelig godt hvad du mener. :rolleyes:

Uha en del gange.. ej min kæreste er jo fotograf, og jeg er med som 2. fotograf, så jeg har efterhånden været med til mange mange mange bryllupper :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I vores kirke er der 1 time og 15 min mellem vielserne. Det skal nok gå. Det er en stor kirke og der er plads til mange inde i kirken og udenfor kirken. Bare vi når at få nogle billeder og ikke bliver gennet væk. Men det kan jeg nu ikke forestille mig.

Er nok også bare så lykkelig for at vi overhovedet har fået lov til at blive gift i den kirke. Bor i Vanløse og skal giftes i Sct Bendts Kirke i Ringsted.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer