bwpcat

Hvad kan man tillade sig?

8 indlæg i dette emne

Hej Alle.

Min kæreste og jeg er sådan i tvivl, og derfor har vi brug for jeres gode råd!

Da vi står skal giftes d. 12.12.2012 kl. 12 (dette er en onsdag, skal det lige nævnes), har vi valgt at holde en reception efter vi har været i kirken. Men om aftenen vil vi rigtigt gerne holde en fest, her har vi snakket om kun at invitere de nærmeste (det vil koste 12000 kr. + eller at invitere alle dem der kommer med til receptionen. Men men men... Da vi begge er studerende kan vi jo slet ikke betale en kuvertpris på ca. 300 kr. + drikkevarer til 70+ (vi invitere over 120 mennesker og regner så kun med at der maks kommer 70 gæster eller deromkring).

Så derfor har mine forældre kommet med forslaget om at vi invitere alle dem vi vil til receptionen, og så i indbydelsen skrive at min kæreste og jeg om aftenen vil tage ud og spise på restaurant X og hvis man ønsker at deltage er prisen så de små 300 kr. + drikkevarer. Men kan man tillade sig det?! For det er jo ikke fordi vi ikke gerne vil betale, vi kan bare ikke skaffe alle de penge inden december måned :( (da vores rådighedsbeløb er maks 3000 kr. om måneden). Skal dog nævnes at vi selvfølgelig ville betale for en velkomstdrink + kaffe/the/dessert og evt. natmad.

Og hvis man kan tillade sig det, skal bryllupskagen så serveres til receptionen eller middagen?!

//Mange hilsner den fortvilede (kommende) brud...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja. Jeg synes man kan tillade sig det meste, så længe man gør opmærksom på det i invitationen, så kan folk tage stilling til om det er noget de vil deltage i eller ej. Men ved sådanne mere utradtionelle forhold og at der er på en hverdag, må man jo så også være forberedt på at der kan være en del afbud, hvilket det jo også virker til at du er.

Med hensyn kagen så synes jeg i skal gøre som i lyster. Personligt synes jeg mest at kagen hører sig til om eftermiddagen, da den kan være hård at komme igennem efter en stor middag, så den ikke bliver nydt som den fortjener.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med at leje selskabslokaler og uddelegere et sammenskuds-gilde til gæsterne?

Vi fik vores bryllupskage serveret til receptionen og det passede rigtig godt. Alle vi snakkede med sagde at folk ikke kan nyde den rigtig senere som desert, da man er så mæt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det syntes jeg også godt I kan. Der er ingen der siger at et bryllup skal være en begivenhed hvor brudeparret betaler alt. Men har I en meget stor familie/vennekreds ? 120 personer til reception lyder af meget men ikke forbavsende meget. Men når I så samtidig på forhånd kalkulerer med at der max. kommer 70 (altså under 60% af de inviterede) til receptionen så kan man vel stille spørgsmålstegn ved deres tiknytningsforhold til jer :) Det samme med de allernærmeste. Der er også mange der holder en god middag for de allernærmeste i en størrelsesorden der heder 20-25 personer.

Alternativet kunne måske være at koge antallet ned og sigte imod en billig løsning i nogle lejede lokaler. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med at leje selskabslokaler og uddelegere et sammenskuds-gilde til gæsterne?

Vi har tænkt på det, men for at slippe for alt det oprydning og besvær det giver, er en restaurant nemmere. Men det er stadigvæk en mulighed vi holder åben :)

Men har I en meget stor familie/vennekreds ? 120 personer til reception lyder af meget men ikke forbavsende meget. Men når I så samtidig på forhånd kalkulerer med at der max. kommer 70 (altså under 60% af de inviterede) til receptionen så kan man vel stille spørgsmålstegn ved deres tiknytningsforhold til jer :)

Altså, for det 1) er det en hverdag (som jeg også skrev i det første indlæg), for det 2) er det midt på ugen og for det 3) er det kl 12 brylluppet er i kirken. Derfor kan man da ikke forvente at alle 120 gæster kan komme, eller er det bare mig der ser sådan på det? ;)

Og må da erkende at 120 ikke er mange, til mine forældres fødselsdag i år kommer der omkring 100 og de har da inviteret 130-140 personer. (og så stor er vores familie altså ikke ^^)

Og sidst (men ikke mindst) tak for alle de gode svar og ideer, har da givet os noget at tænke over! :D

Redigeret af bwpcat
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det har du faktisk ret i. Det er jo en hverdag. I har så nok en stor familie m.v. når det kommer til stykket sammenlignet med mange andre for 100 personer til en rund eller fælles rund fødselsdag er faktisk en del og over gennemsnittet.

Nu skriver du det med oprydning men der er jo en anden model som jeg har oplevet andre praktisere. At den egentlige fest først starter efter middagen og dem der så vil tage med brudeparret ud og spise er velkomne for egen regning. På den måde får I både middagen og festen og skal kun tænke på drikkevarer til selve festen, hvilket ikke behøver at være så dyrt. Der er ingen som siger at der skal serveres andet end øl og vand + måske lidt vin.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer