LEAntropisk

Save the date-kort eller flytte bryllup?

17 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Vi er blevet lidt forvirret her hjemme i hytten. Vores bryllup skal stå næste år til august, men nu er flere begyndt at sige at i starten af august, tager folk på sommerferie og de begynder allerede nu at købe rejser.

Bør vi så flytte vores bryllup? Eller er der nogen der har erfaring med at sende save the date kort ud?

/LEAntropisk

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes på lørdag og vi ville ikke spilde porto på STD. Vi var godt klar over, at datoen betød at det var lige i slutningen af sommerferien, så vi sendte vores invitationer ud i starten af februar.

Vi har fået 2 afbud pga ferie, 1 har meldt fra pga spejderlejr, men det ser jeg måske mere som et udtryk for et valg end som almindelig ferie som sådan :), men til gengæld har resten været pga fødsel, sygdom og andre grunde. Og vi inviterede 62 og har fået 8 afbud i alt. Så vores erfaring er, at hvis man er i god tid med invitationerne, så tilrettelægger folk sin ferie efter det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sendte en sms rundt så snart vi havde datoen - og så sendte vi først invitationerne ud senere. Jeg ved godt at vi skal giftes i oktober og det ikke er nær det samme, men vi var glade for at have givet datoen ud til dem vi ikke ville undvære på vores store dag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden vi for et halvt års tid siden besluttede at blive gift har vi talt åbent om det med familie og da nyheden spredte sig spurgte folk indtil det når vi var samlet. Ca 40 kender både tid sted og kirke og resten ved vist bare at vi skal giftes næste sommer..

Vi skal giftes i slutningen af august og sender invitationer ud efter jul

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt vores bryllup 21/7, så pga. ferien valgte vi at offentliggøre forlovelsen med save the date-magneter i oktober måned. En enkelt fætter brokkede sig over, at det var i ferien (og måske gjorde et par stykker mere bag vores ryg), men datoen skal jo også passe brudeparret.... Vi fik ingen afbud pga. ferie til selve festen men der var nogle stykker, der ikke kom til reception pga. ferie, men det er nu også meget forståeligt, synes jeg...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo lidt af en skrøne. Ikke at folk holder ferie for det gør de, men de fleste holder ferie i juli og starten af august. Tilfældigvis to måneder som er nogle af årets største bryllupsmåneder. I særdeleshed i august hvor mange er kommet tilbage fra ferie (kan jeg da se på min mail allerede nu). Naturligvis vil der altid være afbud men det vil man formentiig opleve hele året rundt. I er jo faktisk ude i bedre tid end ovenstående og sender I STD kort, en briefing pr. mail o.l. er der ingen grund til at rykke datoen. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes nu her d. 11. august :a1221:

Vi sendte ikke STD-kort ud, men ringede rundt til folk eller bad dem "sætte kryds" i kalenderen, når vi så dem i løbet af nov-dec. Invitationerne sendte vi ud/afleverede i april. Vi bliver 60 og har ingen afbud fået.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar. Måske det bare er min svigermor der lige skal vise sig lidt.

Men tror vi for en sikkerheds skyld giver besked til folk. Især dem vi ikke omgås så ofte, men alligevel gerne vil have bliver en del af vores store dag. :)

Har ihvertfald fiflet med et par ting.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endnu en gifte-klar Randers Pige ;)

Vi sendte ud allerede i november sidste år. Dels fordi min kære kommende mand ville overraske folk og dels fordi jeg ikke syntes det var nødvendig med STD kort. Folk kunne ligeså godt få "den ægte vare" med det samme :) Og portoen er jo ikke ligefrem gratis idag...

Men synes nu de der magnet STD er SMARTE! Hvis jeg havde gjort det ville det være sådan nogle der røg afsted!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også giftes primo august. Vi sender en STD-mail ud til gæsterne på fredag (så er der et år til). Så kan folk i hverfald ikke sige at de ikke vidste det i god tid.

Jeg synes ikke du skal flytte brylluppet. Hvis folk gerne vil med, så skal de nok få tilpasset ferie mv. Men synes helt klart du du skal sende STD-kort eller mail, i rigtig god tid. De fleste planlægger jo sommerferie i efteråret før. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal giftes 1. Juni. 2013. Jeg har sendt sms til dem, som vil gerne invitere til vores bryllup. Alle har allerede sagt ja tak til at komme selvom de har ikke fået invitation af os endnu, regner med at sende rundt i november....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver lidt en kombination.. Vi skal giftes 10. August næste år og er allerede i gang med indbydelserne (det er så fordi jeg vil skrive dem alle sammen i hånden og det tager tid det hele ;) godt nok holder vi stedet hvor vi skal vies hemmeligt for vores gæster, men de skal alle sammen mødes et bestemt sted på dagen. Derfor skriver vi en invitation med dato i og så står der bagpå at tid og sted følger ved tilmeldingen. Så har vi alle muligheder for at få alle detaljerne på plads. Vi regner med at sende dem ud i januar :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt bryllup for små 2 uger siden, alt weekenden i uge 29 som må siges at være en af de helt STORE ferie uger, vi sendt indbydelser ud i starten af april. Vi inviterede 60 mennesker og fik afbud fra 4, men ikke pga. af ferie :wink: Et par fordi de skulle til et andet bryllup, som var noget tæt familie, og fra et par der ikke havde mulighed for at finde barnepige. Så jeg vil sige, at hvis folk vil, så skal de også nok få jeres bryllup til at passe ind i deres ferieplaner. Det skal lige siges, at vi offentliggjorde datoen så snart den var sat, tror det var i november 2011, altså 7-8 måneder før og længe inden folk begyndte at bestille ferie :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte folk datoen så snart den var fastlagt også sender vi invitationer ud til december :) Synes ikke i skal flytte brylluppet.. Bare i giver besked i god tid tror jeg ikke det bliver et problem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer