angelika1988@live.dk

Utraditionel underholdning til byllup

21 indlæg i dette emne

Jeg skal giftes her til næste sommer med min skønne kæreste gennem 7 år.. Jeg har altid ønsket mig et bryllup der er lidt utraditionelt og som folk vil huske tydeligt mange år efter, da min kommende mand er araber kan jeg tillade mig lidt mere..

Det jeg vil spørge om er om der er nogle der har nogle spændende forslag til underholdning? Vi har bla haft mavedanser oppe, men da hans forældre er ret konservative har vi skrottet det igen.. Men vi tænker noget i den stil...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også være mit bud. Hvis han er araber og mange af gæsterne er udlændinge får de jo ikke rigtig noget ud af egentlig dansk underholdning med snak. Et godt bud kunne være Mr. Mox. Normalt ville jeg være lidt tilbageholdende med den slags længerevarende indslag ved bryllup men når du nu selv siger at det ikke er et traditionelt dansk bryllup hvor man formentlig ikke behøver at tage samme hensyn til talerrækkefølge og tid er det noget andet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu vil jeg bare lige byde ind med hvad h2b og jeg selv har talt lidt om... Vi overvejer at få en danselærer ud og få alle gæsterne (og os) til at lære og danse en lille selskabsdans... Det er i hvert fald et forslag, hvis I vil have noget hvor gæsterne skal være lidt aktive.. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til et par fester, hvor der har været lavet et lille skuespil hvor gæsterne får roller. Det er ret skægt. Og man kunne jo spille jeres møde eller frieriet eller noget i den duer :)

Det ville jeg kun gøre, hvis man havde snakket med gæsterne om det først.. Jeg ville HADE at skulle lave sådan noget som gæst..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig med Rikke på det punkt - men det er jo så pga. min personlighed (jeg bryder mig ikke om at udstille mig selv - derfor drikker jeg også kun MEGET sjældent alkohol...).

Det er umiddelbart svært at komme med nogen bud, når jeg ikke rigtig kender den arabiske kultur - men den med danselæreren er faktisk ret god - så kunne det eventuelt være noget traditionelt arabisk dans I skulle lære.

:biggrin: Men tillykke med det kommende bryllup :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er så lige det lille aberdabei ved danseundervisning at man skal passe meget på at det ikke varer for lang tid. Det er ihvertfald min erfaring. Jeg har tit oplevet det ved firmafester men også ved bryllupsfester. Eksempelvis sidste år ved en bryllupsfest kunne man se at mange gæster begyndte at være fraværende allerede efter 20 minutter og efter en halv time stod halvdelen af selskabet udenfor. Men det kan naturligvis være anderledes her.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde skotsk folkedans til vores bryllup (min mand er skotte), og det virkede helt fantastisk! Jeg troede egentlig folk ville være trætte efter den første dans, som vel tog 15-20 minutter at lære og derefter danse igennem et par gange, men rigtig mange var friske på en anden dans som tog mindst lige så lang tid.

Mine forældre havde lancier til deres sølvbryllup, og der var heller ikke mange der droppede fra før vi var færdige. Det tog vist endda noget længere tid, men måske er det bare vores familie, der godt kan lide sådan noget danseundervisning. Jeg kan i hvert fald anbefale det, af hvad jeg har oplevet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil så også sige at jeg selv stod med en lidt flad fornemmelse da jeg så hvordan flere sivede fra efter de 20 minutter og der var såvidt også nogle (unge) som slet ikke ville deltage. Det kan man måske sige ok til men at de direkte går udenfor og bliver derude er i mine øjne respektløst når vi taler om et bryllup. Det kan bedre forsvares ved en firmafest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med et ildshow? Det kunne godt passe til noget arabiskinspireret musik. Så skal det godt nok være forholdvis sent om aftenen hvis det er udenfor, evt. et mørkt rum hvor der er meget god plads... :rolleyes: Men man kan altså sagtens have ildshow indenfor, hvis det er i en stor sal e.l.

Der findes jo også andre former for jonglering og performance-forestillinger hvor der ikke er ild med. Prøv at google 'ildshow' og 'jonglering' i din landsdel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1001 nats eventyr er da en fantastisk ide! Og fedt med ildshow også :thumbsupsmileyanim:

En ide mere, dog ikke i den genre:

Jeg har været til en fest engang, hvor den ene af tjenerne var "skør". Han gik som om han var lidt fuld, og serverede på en sjov, lidt klodset måde. Altså satte tallerkenen fra den forkerte side, hældte tallerkenen så maden næsten (men kun næsten :)) tippede af osv osv. Først tænkte jeg "har han drukket eller hvad, pinligt for dette hotel" - men ret hurtigt gik det op for mig, at det hele var nøje planlagt. Og det var hylende morsomt! Han var hurtig til at spotte hvilke gæster der var ok med at der blev lavet lidt sjov, og lod de andre være... Rigtig god underholdning!

Om det er egnet til et bryllup kommer helt an på stil og gæsterne - men jeg kunne seriøst godt finde på at hyre ham til vores, for det var virkelig skægt :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til min søsters PA. havde vi arrangeret salsaundervisning for dem begge to i dansestudio - Først øvede han kun med dem og senere deltog vi alle sammen ... Til stor fornøjelse for alle, selv os uden rytme :wink:

I aftale var også, at han med en partner (uden brudeparrets viden) skulle komme og underholde til brylluppet og her sluttede vi også af med at alle deltog til et nummer eller to ... Os fra PA. havde så godt nok "visse fordele" - Dog ikke så synligt for os alle :fløjt:

Det blev taget rigtig godt i mod af hele selskabet og det var skønt lige at få sig rørt midt i alt maden ... At vi så også fik os et godt og laaaangt grin af hinanden var jo bare bonus :biggrin:

Skal dog siges vi var et lille selskab på en 25 stykker ... Ved ikke om det "virker" ved store selskaber :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har oplevet de skøre tjenere flere gange. Der findes jo flere der laver den slags. Nogle er bedre end andre og nogle går også over stregen. til et bryllup vil jeg ikke anbefale det og lige der er det heller ikke noget de rigtige tjenere er vilde med fordi der er en tidsplan der skal overholdes. Men skal det være så vil jeg klart anbefale Tjenerstaben.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var til min mormor og hendes mands kobberbryllup for nogle år siden, hvor de havde lavet en tips kupon med nogle spørgsmål der var lidt sjofel og så skulle gæsterne svare og til sidst fik man svar og resultat.

De havde de her:

Hvor lang er hans? - svar næse og så målte de

Hvor mange gange kan hun i træk - sjippe og skulle så udføre det (fungerer selvfølgelig ikke i gulvlangkjole, men kan som alternativ hullahoppe)

Hvor hurtigt får han den op? - Gave, de fik der en gave

Hvor mange gange kan hun med? - jounglere

Hvor mange forsøg før han får den i hul? - golf

Hvor hurtig er de til et knald? - Ballon

Hvor hurtigt får de det på? - Slips og f.eks. selvsiddende

Hvor hurtigt bliver de færdige?.. - spise lakrids

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det med dans er slet slet ikke noget for mig eller arabiske h2b's familie, den ville de slet ikke være med på.. Tryllekunstner er lidt for kedeligt til mig.. Det med den spøjse tjener har jeg faktisk kigget lidt på, men kan ikke finde ud af om jeg synes det er en god ide.. Og hvis vi lavede den med de sjofle spørgsmål tror jeg mine kommende svigerforældre ville falde ned fra stolen, det duer ikke hehehhe...

Uuuuh det med ildshow lyder virkelig fedt, det må jeg kigge nærmere på..

Jeg har selv fundet på ideen med kinesiske lanterner som gæsterne så skal sætte til vejrs :D Men ved ik om det bliver for meget med ildshow+ lanterner?

Og 1001 nats tema lyder faktisk som en fed ide, men hvilken oppytning ville I så bruge?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer