DitteSchouNielsen

Den eneste ene <3 Troels & Ditte Så er min beretning slut :/

189 indlæg i dette emne

Åh det er jeg smadder ked af at hører, sikken en hård tid i er inde i.

Sender alle mine bedste tanker og håber din Svigerfar kommer bedre tanker... Og læs endelig af herinde søde...

KÆMPE KRAM til jer begge��

Håber også vi kan få ham på bedre tanker, for ellers er jeg bange for det ikke ender godt :(

Ja tak læs af... det har jeg vist også gjort en del, men er glad for at I bliver ved med at komme med trøstende ord, varme tanker og dejlige knus. Det hjælper at få læsset af og så komme herind til alle de søde og varme beskeder. :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor forfærdeligt, min farfar håndterede heller ikk min farmors bortgang særligt godt, det er svært at se på! Jeg håber meget for jer at tingene øndrer sig til det bedre - er lidt vigtigere end en beretning! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ja det er nemlig rigtig svært at se på, og især fordi vi er meget bekymret for, at hvis han ikke kommer på bedre tanker, at det så ender galt :( at han får knus hjertet endnu en gang og får det værre end han har det nu.

Dejligt at du har tålmodigheden til at vente lidt endnu på resten af min beretning :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal have tak alle sammen, for alle de søde ord og varmende kram

Hvor er det dog bare dejligt, at jeg fortsat kan læsse af og få luft for tanker og dårlige ting i vores hverdag, og så er I der bare med det samme med varme tanker, kram og trøstende ord.

Man kan ikke blive andet end glad, af at komme herind :hug:

Igår brød jeg sammen på arbejde, jeg havde det bare så dårligt med at gå fra Troels (han havde aftenvagt) og de han ringede til mig, efter han havde snakket med en fra den sundhedsforsikring de har på arbejde, meget ked af det, kunne jeg bare ikke holde sammen på følelserne og tankerne mere. Så jeg blev sendt hjem til Troels, som havde meldt sig syg.

Om eftermiddagen blev han ringet op af en psykolog og fik aftalt en tid til på mandag :thumbsupsmileyanim: Dejligt at der nu er styr på det, så håber jeg bare han kan hjælpe Troels ovenpå igen. Jeg er meget spændt på det møde.

Idag var Troels så på arbejde kort, hvor han snakkede med hans chef om hvordan han har det. Så nu er han sygemeldt til og med mandag, og jeg har fået lov til at holde 2 feriedage torsdag og fredag. Så nu skal vi bare hygge os og nyde tiden sammen, uden at arbejde hænger over hovedet på Troels.

Så skal vi alligevel være sammen og hygge på min fødselsdag imorgen :denmarkflag: (Troels skulle ellers havde været på arbejde fra 12-20 :( )

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest så vil jeg sige STORT tillykke med fødselsdagen. Håber I trods alt får en helt fantastisk dag sammen. :balloon::birthday: :birthday: :birthday: :birthday: :birthday: :birthday:

Og så vil jeg sige, øv med Troels og øv med din svigerfar. Jeg kan kun sige, at jeg udemærket kender hele den situation. Jeg mistede min mor i 2007 meget pludseligt og uventet. Jeg befandt mig i en slags choktilstand og kunne ikke selv se, at jeg var på vej mod at nå bunden. 9 månender efter min mor døde ramte jeg bunden og erkendte at hvis jeg ikke snart fik noget hjælp af en eller anden art, så ville jeg ikke være på denne jord meget længere. Jeg fik psykolog hjælp og er du tosset det var en øjenåbner.

Det er simpelthen det bedste jeg nogensinde har gjort. Det dræner ens energi fuldstændig og man bliver tæske træt, men nøj hvor er det en fed følelse. Så jeg er helt sikker på, at det vil hjælpe Troels helt fantastisk.

Min far gik også ned i kælderen efter min mor døde, men han formåede alligevel at holde "fanen" højt. Selvfølgelig var han ked af det, men havde et super netværk. Mine søskende og jeg havde det dårligt med at han skulle være alene en hel weekend, så vi sørgede som regel for at der var nogen stort set hele tiden.

Men hvis han ligefrem er ved at rode sig ud i noget værre noget, så må han stoppes inden det går galt. (Ved godt det er nemt for mig at sige, men lige pludselig er det måske for sent.) Kan I ikke tale med ham stille og roligt og fortælle ham om jeres bekymringer og om hvordan Troels har det? Tage ham med til lægen, så han får en henvisning til en psykolog og får talt ud med en prof?! Ved det er lidt tabu belagt at erkende at man går til psykolog, men efter jeg selv har prøvet det, så skammer jeg mig ikke mere over at sige det. Det er helt fantastisk...

Jeg håber det bedste for jer allesammen og håber I kan "redde" svigerfar inden det er for sent.

:bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Søde Ditte.. :kiss:

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige, hvor må det være hårdt for jer!!! Men pas nu på dig selv søde :hug: At støtte sin elskede i sorg og så smukt som du gør, det er hårdt og selvom jeg kan læse imellem linjerne, at du støtter alt hvad du kan, så lov mig at du passer på dig selv og ikke bliver lossepladsen for alle andres følelser - du er også i sorg og den har du også ret til at føle.. Jeg kan godt forstå, at i gerne vil have lidt medgang og ro til at bearbejde sorgen og jeg håber i får held med at få svigerfar til at tage imod hjælp.

Men husk nu på, at har hinanden til at støtte jer til og overlever i det her, så har i et så meget stærkere ægteskab. Modgang gør stærk, men kun hvis man husker at kæmpe imod den sammen, så husk nu at tage tid til at dyrke hinanden - og jeres kærlighed. Verden går ikke i stå, fordi i vælger at trække jer væk fra omverdenen i et par timer og bare et par positive timer, kan give brændstof til flere dages modgang :kiss:

Jeg håber alt det bedste for jer - din kæreste er heldig at have sådan en hjertelig og støttende kæreste :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Ih hvor dejligt med et par dage hvor i bare kan være sammen, og skønt han har fået en tid hos en psykolog.. Håber det kan hjælpe ham og dig :-)

Det var så dejligt med en forlænget weekend sammen, og det virkede virkelig som om Troels nød rigtig godt af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest så vil jeg sige STORT tillykke med fødselsdagen. Håber I trods alt får en helt fantastisk dag sammen. :balloon::birthday:

Og så vil jeg sige, øv med Troels og øv med din svigerfar. Jeg kan kun sige, at jeg udemærket kender hele den situation. Jeg mistede min mor i 2007 meget pludseligt og uventet. Jeg befandt mig i en slags choktilstand og kunne ikke selv se, at jeg var på vej mod at nå bunden. 9 månender efter min mor døde ramte jeg bunden og erkendte at hvis jeg ikke snart fik noget hjælp af en eller anden art, så ville jeg ikke være på denne jord meget længere. Jeg fik psykolog hjælp og er du tosset det var en øjenåbner.

Det er simpelthen det bedste jeg nogensinde har gjort. Det dræner ens energi fuldstændig og man bliver tæske træt, men nøj hvor er det en fed følelse. Så jeg er helt sikker på, at det vil hjælpe Troels helt fantastisk.

Min far gik også ned i kælderen efter min mor døde, men han formåede alligevel at holde "fanen" højt. Selvfølgelig var han ked af det, men havde et super netværk. Mine søskende og jeg havde det dårligt med at han skulle være alene en hel weekend, så vi sørgede som regel for at der var nogen stort set hele tiden.

Men hvis han ligefrem er ved at rode sig ud i noget værre noget, så må han stoppes inden det går galt. (Ved godt det er nemt for mig at sige, men lige pludselig er det måske for sent.) Kan I ikke tale med ham stille og roligt og fortælle ham om jeres bekymringer og om hvordan Troels har det? Tage ham med til lægen, så han får en henvisning til en psykolog og får talt ud med en prof?! Ved det er lidt tabu belagt at erkende at man går til psykolog, men efter jeg selv har prøvet det, så skammer jeg mig ikke mere over at sige det. Det er helt fantastisk...

Jeg håber det bedste for jer allesammen og håber I kan "redde" svigerfar inden det er for sent.

:bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

Åhh tusind tusind tusind tak søde Louise.

Både for fødselsdagshilsnen, men også i den grad tak for at dele din historie og dine erfaringer med psykolog.

Hvor mange gange var du til psykolog? - hvis jeg må spørge.

Det var dejligt med en forlænget weekend sammen, og Troels nød det virkelig.

Vi hyggede bare på min fødselsdag. Da der havde været så meget, havde jeg ikke lige fået lavet en ønskeliste til Troels... Ups. Så vi startede med en tur i Aalborg Storcenter, for at se om der var noget der ude jeg gerne vil have. Jeg fandt ikke lige noget. Så vi tog hjem og råhyggede med film og pandekager med is til dessert :) Jeg viste så Troels nogle bikinier og kjoler på nelly.com, som jeg godt kunne lide, og wupti, så var der bestilt en bikini og en kjole til mig i fødselsdagsgave :)

Nå, men Troels var jo så til psykolog for første gang i mandags, og det gik rigtig godt :) Han fik fortalt om alle de ting, der var sket for os på under 1 år, af både de gode og dårlige ting, samt hvor skidt han havde det i gymnasiet. Han blev meget overvældet af hele oplevelsen og af følelser, og han blev overrasket over hans egen reaktion. Psykologen synes også det var utrolig mange ting der var sket i vores liv på under 1 år, så han mente bestemt ikke det er noget under at Troels har det som han har det.

Han har allerede fået en ny tid ved psykologen på fredag, og han gælder sig :)

Så det er jo dejligt.

Der skal tages en snak med svigerfar, det er bare lige at finde ud af hvordan det skal gøres.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvor er det godt at høre, at begge jeres arbejdspladser støtter jer. Håber du havde en dejlig fødselsdag :loveshower:

Ja det er dejligt, at der er forståelse fra begge sider.

Fornylig lavede de nogle interne omstruktureringer på Troels' arbejde, hvilket betød at han fik ny chef. Det tror jeg er rigtig godt for Troels. For hans nye chef tænker på Troels og hans ve og vel. Hun ved lige præcis hvad det er han skal igennem, da hun selv mistede hendes mor til kræft sidste år. Hvor imod hans tidligere chef (som han ellers også var glad og tilfreds med) hun tænkte ikke kun på Troels' ve og vel, men gjorde også opmærksom på hvor mange sygedage han havde og nu skulle han passe på :blink:

Så jeg synes det er godt han har fået ny chef.

Jo tak, jeg havde en god fødselsdag, hvor vi bare hyggede og smovsede pandekager med is :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Først og fremmest så vil jeg sige STORT tillykke med fødselsdagen. Håber I trods alt får en helt fantastisk dag sammen. :balloon::birthday:

Og så vil jeg sige, øv med Troels og øv med din svigerfar. Jeg kan kun sige, at jeg udemærket kender hele den situation. Jeg mistede min mor i 2007 meget pludseligt og uventet. Jeg befandt mig i en slags choktilstand og kunne ikke selv se, at jeg var på vej mod at nå bunden. 9 månender efter min mor døde ramte jeg bunden og erkendte at hvis jeg ikke snart fik noget hjælp af en eller anden art, så ville jeg ikke være på denne jord meget længere. Jeg fik psykolog hjælp og er du tosset det var en øjenåbner.

Det er simpelthen det bedste jeg nogensinde har gjort. Det dræner ens energi fuldstændig og man bliver tæske træt, men nøj hvor er det en fed følelse. Så jeg er helt sikker på, at det vil hjælpe Troels helt fantastisk.

Min far gik også ned i kælderen efter min mor døde, men han formåede alligevel at holde "fanen" højt. Selvfølgelig var han ked af det, men havde et super netværk. Mine søskende og jeg havde det dårligt med at han skulle være alene en hel weekend, så vi sørgede som regel for at der var nogen stort set hele tiden.

Men hvis han ligefrem er ved at rode sig ud i noget værre noget, så må han stoppes inden det går galt. (Ved godt det er nemt for mig at sige, men lige pludselig er det måske for sent.) Kan I ikke tale med ham stille og roligt og fortælle ham om jeres bekymringer og om hvordan Troels har det? Tage ham med til lægen, så han får en henvisning til en psykolog og får talt ud med en prof?! Ved det er lidt tabu belagt at erkende at man går til psykolog, men efter jeg selv har prøvet det, så skammer jeg mig ikke mere over at sige det. Det er helt fantastisk...

Jeg håber det bedste for jer allesammen og håber I kan "redde" svigerfar inden det er for sent.

:bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

Åhh tusind tusind tusind tak søde Louise.

Både for fødselsdagshilsnen, men også i den grad tak for at dele din historie og dine erfaringer med psykolog.

Hvor mange gange var du til psykolog? - hvis jeg må spørge.

Det var dejligt med en forlænget weekend sammen, og Troels nød det virkelig.

Vi hyggede bare på min fødselsdag. Da der havde været så meget, havde jeg ikke lige fået lavet en ønskeliste til Troels... Ups. Så vi startede med en tur i Aalborg Storcenter, for at se om der var noget der ude jeg gerne vil have. Jeg fandt ikke lige noget. Så vi tog hjem og råhyggede med film og pandekager med is til dessert :) Jeg viste så Troels nogle bikinier og kjoler på nelly.com, som jeg godt kunne lide, og wupti, så var der bestilt en bikini og en kjole til mig i fødselsdagsgave :)

Nå, men Troels var jo så til psykolog for første gang i mandags, og det gik rigtig godt :) Han fik fortalt om alle de ting, der var sket for os på under 1 år, af både de gode og dårlige ting, samt hvor skidt han havde det i gymnasiet. Han blev meget overvældet af hele oplevelsen og af følelser, og han blev overrasket over hans egen reaktion. Psykologen synes også det var utrolig mange ting der var sket i vores liv på under 1 år, så han mente bestemt ikke det er noget under at Troels har det som han har det.

Han har allerede fået en ny tid ved psykologen på fredag, og han gælder sig :)

Så det er jo dejligt.

Der skal tages en snak med svigerfar, det er bare lige at finde ud af hvordan det skal gøres.

Jamen selv tak, søde Ditte. Det lyder da som om I har haft nogle gode dage med ren hygge. Lige hvad jeg tror I begge havde brug for.

Man får vidst 12 gange på en henvisning og dem brugte jeg, plus at jeg kom nogle gange efterfølgende. Så vil skyde på at jeg var der omkring 15-20 gange. Man finder jo lige pludselig ud af, at der er mange andre ting som man har med i bagagen som måske lige trænger til en omgang. Jeg synes det er super at Troels er kommet igang og jeg kan godt forstå han blev overvældet. De første 5 min jeg var der havde jeg lyst til at skrige af grin og de næste 5 min sad jeg og hylede. Det er slet ikke til at forstå, men hold da fast en dejlig følelse man har bagefter.

Ja, der skal i den grad tages en snak med svigerfar. Lav noget god mad en dag og fortæl om jeres bekymringer om ham og ikke mindst at I er bange for at I også mister ham hvis han fortsætter på denne måde. Og så håber jeg at det virker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Søde Ditte.. :kiss:

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige, hvor må det være hårdt for jer!!! Men pas nu på dig selv søde :hug: At støtte sin elskede i sorg og så smukt som du gør, det er hårdt og selvom jeg kan læse imellem linjerne, at du støtter alt hvad du kan, så lov mig at du passer på dig selv og ikke bliver lossepladsen for alle andres følelser - du er også i sorg og den har du også ret til at føle.. Jeg kan godt forstå, at i gerne vil have lidt medgang og ro til at bearbejde sorgen og jeg håber i får held med at få svigerfar til at tage imod hjælp.

Men husk nu på, at har hinanden til at støtte jer til og overlever i det her, så har i et så meget stærkere ægteskab. Modgang gør stærk, men kun hvis man husker at kæmpe imod den sammen, så husk nu at tage tid til at dyrke hinanden - og jeres kærlighed. Verden går ikke i stå, fordi i vælger at trække jer væk fra omverdenen i et par timer og bare et par positive timer, kan give brændstof til flere dages modgang :kiss:

Jeg håber alt det bedste for jer - din kæreste er heldig at have sådan en hjertelig og støttende kæreste :bearhug:

Åhh altså Lene, mange mange tak for din søde hilsen

Du forstår da virkelig at skrive tingene på den mest skønne måde og så man forstår det :)

Men ja min sorg er skubbet meget i baggrunden. Jeg har det bedst når folk omkring mig har det godt, så det er meget naturligt for mig at skubbe mine problemer og følelser til side, for at kunne gøre plads til andres. og i sær nu hvor Troels virkelig har det skidt. Om det er en måde for mig også at håndtere min sorg på, ved jeg ikke, men du har ganske ret i,at jeg også er i sorg, og jeg også har ret til at føle og bearbejde denne. Og det bliver jeg nok nødt til at minde mig selv om ind i mellem... Så er det godt du kan gøre det, og så på din dejlige og behagelige måde at gøre det på :)TAK

Faktisk var vi på besøg hos Troels' lillebror i mandags, faldt snakken naturligt på svigerfar, Troels' oplevelse hos psykologen og det at lillebror havde en tid hos en psykolog tirsdag. Da vi havde været det i nogle timer, spørger Troels' lillebror ligepludselig mig "Hvordan har du det egentlig Ditte, med det hele?" :blink: Det var jeg bestemt ikke forberedt på, jeg blev meget overrasket, og hvad dælen skulle jeg lige svare til det??? - for hvordan har jeg det egentlig??

Så mens Troels ringede til hans far, for at fortælle om hans oplevelse hos psykologen, snakkede mog og hans lillebror om alt hvad der sker, og om hvordan jeg har det med det hele .... det var nu egentlig meget rart.

Imorgen skal vi måske ud og spise på sushibar og forhåbentlig have nogle hyggelige timer bare Troels og mig :)

Så vi kan få lidt at stå imod med, og vi skal nok komme styrket igennem på den anden side af alt dette. Det er jeg sikker på

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er jo altid lidt bange for, at stikke næsen for langt frem, men jeg synes at jeg kunne læse imellem linjerne, at du - præcis som jeg! - har det bedst når alle omkring dig har det godt og derfor godt kan glemme dig selv, så jeg ville lige minde dig om, at det er ok at huske sig selv og sætte grænser for, hvornår DU ikke kan give mere :)

Jeg vil ikke på nogen måde sammenligne din situation med min, men efter julen 2011, gik min mand ned med stress og jeg gav alt hvad jeg havde for at holde ham oppe, bekymre mig om ham, styre husholdningen, passe hans datter når hun var hos os og i det hele taget på at holde ham oppe. Det betød så, at da han endelig kom ovenpå, så var jeg BRUGT!

Sådan vil det nok altid være - og selvfølgelig skal man støtte hinanden i sådanne situationer! - og vi kom styrket igennem det som par, fordi vi lærte SÅ Meget om os selv og om vores forhold - og fordi vi snakkede meget sammen igennem processen. Det korte af det lange er, at jeg efter noget tid fandt ud af, at jeg blev nødt til at bede Thomas om, også at læsse af hos andre end mig, fordi jeg jo udover at skulle bære hans bekymringer og tanker, også skulle bære mine bekymringer for ham. Og det blev til tider bare for tungt. Og det var faktisk rart at indse, at det var OK at indføre denne mentale "Time-out".. Min mand havde lidt svært ved det i starten, når jeg meldte "Time-out", for han var jo vant til, at jeg smed alt jeg havde i hænderne for at lytte til ham, men i sidste ende har det betydet, at vi er mere ligeværdige. Fordi han respekterer mig for, at jeg også har mine begrænsninger og fordi jeg gjorde dem tydelige for ham, ved at være ærlig at sige, at jeg ikke kunne rumme det lige nu og at han blev nødt til at ringe og snakke med venner, familie eller andet - bare ikke lige mig lige nu.. Måske forstod han det ikke altid, men han respekterede min ærlighed.

Det var vel nok sødt af hans bror, at SE at spørge ind til dig, for selvfølgelig er du også en del af alt dette og det lyder som om din mand har en god familie, der bekymrer sig for hinanden og støtter hinanden, så jeg håber at din svigerfar kan indse, at hans kærlige familie kun vil hans bedste og at han ender med at lytte til jer :)

Det lyder vel nok dejligt, at i skal ud at spise og nyde hinanden lidt :heart: Jeg håber i får en rigtig dejlig aften!! Og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at i kommer styrket igennem dette!

Stort kram fra mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej kæreste Ditte

I er dog det smukkeste brudepar med den hårdeste og alligevel varmest historie bag jer.

Vi her på BK har jo virkelig lært om jer to, at I er nogle fantastiske og hjertevarme mennesker - hold fast i det.

Derfor kan jeg godt forstå, at det stadig er svært. Der vil nok komme op- og nedture længe endnu.

Det er super flot at både Troels og hans bror har taget et ansvar og fået arrangeret psykolog-hjælp. Hatten af for det!

Kan de/I ikke få arrangeret noget lign. for din svigerfar? Det lyder som om, han også kunne have brug for det.

Har I overvejen at tage væk en weekend, bare dig og din mand? Leje et sommerhus eller noget og have 100% fokus på jer to. Finde hinanden, nyde hinanden og få snakket rigtig godt sammen.

Knus og kærlige tanker

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Man er jo altid lidt bange for, at stikke næsen for langt frem, men jeg synes at jeg kunne læse imellem linjerne, at du - præcis som jeg! - har det bedst når alle omkring dig har det godt og derfor godt kan glemme dig selv, så jeg ville lige minde dig om, at det er ok at huske sig selv og sætte grænser for, hvornår DU ikke kan give mere :) Jeg vil ikke på nogen måde sammenligne din situation med min, men efter julen 2011, gik min mand ned med stress og jeg gav alt hvad jeg havde for at holde ham oppe, bekymre mig om ham, styre husholdningen, passe hans datter når hun var hos os og i det hele taget på at holde ham oppe. Det betød så, at da han endelig kom ovenpå, så var jeg BRUGT! Sådan vil det nok altid være - og selvfølgelig skal man støtte hinanden i sådanne situationer! - og vi kom styrket igennem det som par, fordi vi lærte SÅ Meget om os selv og om vores forhold - og fordi vi snakkede meget sammen igennem processen. Det korte af det lange er, at jeg efter noget tid fandt ud af, at jeg blev nødt til at bede Thomas om, også at læsse af hos andre end mig, fordi jeg jo udover at skulle bære hans bekymringer og tanker, også skulle bære mine bekymringer for ham. Og det blev til tider bare for tungt. Og det var faktisk rart at indse, at det var OK at indføre denne mentale "Time-out".. Min mand havde lidt svært ved det i starten, når jeg meldte "Time-out", for han var jo vant til, at jeg smed alt jeg havde i hænderne for at lytte til ham, men i sidste ende har det betydet, at vi er mere ligeværdige. Fordi han respekterer mig for, at jeg også har mine begrænsninger og fordi jeg gjorde dem tydelige for ham, ved at være ærlig at sige, at jeg ikke kunne rumme det lige nu og at han blev nødt til at ringe og snakke med venner, familie eller andet - bare ikke lige mig lige nu.. Måske forstod han det ikke altid, men han respekterede min ærlighed. Det var vel nok sødt af hans bror, at SE at spørge ind til dig, for selvfølgelig er du også en del af alt dette og det lyder som om din mand har en god familie, der bekymrer sig for hinanden og støtter hinanden, så jeg håber at din svigerfar kan indse, at hans kærlige familie kun vil hans bedste og at han ender med at lytte til jer :) Det lyder vel nok dejligt, at i skal ud at spise og nyde hinanden lidt :heart: Jeg håber i får en rigtig dejlig aften!! Og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at i kommer styrket igennem dette! Stort kram fra mig

Mange mange tak Lene

Nej du stikker bestemt ikke næsen for langt frem. Du har læst helt ringtigt mellem linierne, og du forstå virkelig at skrive på en dejlig behagelig og forståelig måde.

Og selv om vores situation ikke er ens, så lyder det jo til at måde vi reagere/agere på er meget ens, med at smide hvad vi har i hænderne, for at hjælpe så godt vi kan, når der er brug for det.

- Det er bare dejligt du gider bruge tid på at "blande" dig, og dele din historie og dine erfaringer med mig.

Nu har jeg læse din besked 4-5 gange tror jeg :biggrin: For selv om jeg jo godt ved, jeg ikke er alene i verdenen, om at have problemer/bekymringer at slås med i hverdagen, og at jeg ikke er den eneste, der har det bedst, når alle omkring mig har det godt, og derfor lidt glemmer mig selv og mine behov .... Så er det bare rart at læse din besked, og blive bekræftet i at jeg ikke er alene, og det er helt normalt, men også samtidig lige få en reminder, om at jeg skal huske mig selv i alt dette.

Så mange mange tak og jeg kommer nok til at læse det et par gange mere :biggrin:

Ja, det var rigtig sødt af Troels' lillebror, lige at spørge ind til mig, og huske på at jeg også er en del af alt dette viavar.

Troels' famile er bare så skøn, og de er super gode til at snakke med hinanden, at lytte til hinanden og til at støtte hinanden. Uden dem, ville jeg nok også være meget mere "mentalt-brugt", end jeg er nu, og Troels er også god til at benytte sig af, at han har 2 brødre og en søster, som han kan læsse af ved.

Vi havde en rigtig hyggelig aften i fredag, med lækkert sushi. Vi fik snakket og grint rigtig godt, blandt andet over at jeg i starten overhovedet ikke kunne finde ud af at bruge spisepinde (men det lykkedes, for puha hvor blev jeg mæt), og Troels skulle lige prøve at smage noget wasabi, som lignede et lille fondantblad. Han tog en lille bid af det, spyttede det ud for det var lidt stærkt .... men det kunne ikke passe, det skulle kunne spises, så han tog det hele, og tyggede godt på det, men det blev også spyttet ud og hans cola blev tømt :ha ha: nøj jeg skreg af grin

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej kæreste Ditte

I er dog det smukkeste brudepar med den hårdeste og alligevel varmest historie bag jer.

Vi her på BK har jo virkelig lært om jer to, at I er nogle fantastiske og hjertevarme mennesker - hold fast i det.

Derfor kan jeg godt forstå, at det stadig er svært. Der vil nok komme op- og nedture længe endnu.

Det er super flot at både Troels og hans bror har taget et ansvar og fået arrangeret psykolog-hjælp. Hatten af for det!

Kan de/I ikke få arrangeret noget lign. for din svigerfar? Det lyder som om, han også kunne have brug for det.

Har I overvejen at tage væk en weekend, bare dig og din mand? Leje et sommerhus eller noget og have 100% fokus på jer to. Finde hinanden, nyde hinanden og få snakket rigtig godt sammen.

Knus og kærlige tanker

Ihh altså, søde Lene Maj

Jeg bliver så glad og varm i kinderne af at læse din dejlige besked.

Tusind tak for de utrolig flotte ord om os :hug:

Jeg er også bare stolt over at Troels, selv har søgt professionel hjælp, en hjælp jeg aldrig vil være i stand til at give ham.

Det har også fjernet noget af den tunge byrde fra mine skuldre :rolleyes:

Jeg ved ikke lige om vi kan få arrangeret noget til svigerfar, men Troels har snakket med ham om hans positive oplevelse hos psykologen, og svigerfar virkede ikke afvisende overfor ideén. Så forhåbentlig han tager det til sig, og tager imod Troels' tilbud om hjælp til at finde og få en tid hos en psykolog nær ham. Krydser fingre xxxxx

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå tøser...

Efter Troels er begyndt at gå til psykolog, er noget af den tunge byrde fjernet fra mine skuldre

Så nu tror jeg der er lidt energi til at fortsætte lidt på min beretning :cheerleader3:

Redigeret af DitteSchouNielsen
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dagene op til

D. 14/7-2012

Mandag d. 9/7

Efter arbejde havde jeg en tid ved frisøren.

Det var meget meget lang tid siden jeg sidst var blevet klippet - måske ca. 1 år siden sidst :blink: Så jeg glædede mig til at få klippet alle de slidte spidser af, men samtidig var jeg også meget spændt på hvor meget der skulle af. Jeg havde jo en frisure, der skulle så super flot ud om lørdagen, og ville der mon være hår nok tilbage???

Frisøren fik bare besked på at det slidte skulle klippes af, og så klippes op i etager. Jeg tager brillerne af og da hun viser mig hvor meget der så skal klippes af, tænker jeg, "nååå jamen det ser jo ikke så slemt ud"

Hun bliver færdig og viser resultatet og der ser jo fint ud ..... men men men, jeg kommer hjem og jeg kører fingrene igennem håret tusind gange (som jeg plejer, når jeg lige er blevet klippet). Jeg kigger mig i spejlet, sætter det op i en hestehale .... OG SÅ kommer nerverne!! Åhh nej det er jo virkelig kort og tyndt, der er jo ikke noget hår tilbage :blink: nej nej NEJ og hvad nu med på lørdag, det kommer jo til at så dumt ud, og når det skal krølles, så bliver det endnu kortere .... ARGHHHH Fuck fuck tænkte jeg bare :pokey: (men der var ikke lige noget at gøre ved det, andet end at håbe på det bedste - og at mirakler sker, så mit hår ville begynde at vokse som en sindssyg -HAHA- ) Har desværre ikke et før og efter billede :td:

Jeg fik også pyntet vores topkagefigure, med slør og butterfly

post-55165-0-18253100-1346782872.jpg

Tirsdag d. 10/7

Efter arbejde stod jeg i køkkenet. Der skulle laves jordbær/mascarpone mousse og chokolade mousse til bryllupskage.

Og det gik bare der ud af :thumbsupsmileyanim: Forinden havde jeg også lavet blomster i stor STOR stil

post-55165-0-71340000-1346783414.jpg

Da jeg var færdig, pakkede jeg alle tingene til bryllupskage.

Onsdag d. 11/7

Efter arbejde skyndte jeg mig hjem efter alle tingene til kagen og redskaber til at samle den med, og så gik turen endnu engang hjem til mine forældre. Nu skulle kagerne samles, så de var klar til at blive pyntet fredag. Men jeg skulle lige et smut omkring et sted jeg kunne købe nogle lækre og friske jordbær.

Min mor havde anskaffet sig en bagering og en rulle plastik til at sætte indvendigt. Og det er er da bare Guds gave til kagebagere :biggrin: Sådan en bagering vil jeg også have

Det gik så nemt og 1-2-3, så var de 3 kager samlet med banankage bund, chokolade mousse, banankage bund, jordbær/mascarpone mousse, friske jordbær og chokolade bund ... nam nam nam :smiley-eatdrink026:

post-55165-0-50139400-1346783467.jpg

Torsdag d. 12/7

Dagen før dagen før dagen :)

Jeg havde meget længe tænkt, at jeg gerne på en eller anden måde ville sige noget til Troels, men hvordan???

Skal jeg holde tale? ejjj det tør jeg ikke :blink:

Skal jeg lave et diasshow?

Skal jeg lave en lille film? som ville være lige noget for Troels, men så skal jeg have hjælp

Skal jeg stille mig op og lave et lille danseshow, med danse jeg har lært til Zumba og LatinMix og så måske have skilte jeg lige hiver frem under dansen?

Men, så var det jo desværre, at vi mistede svigermor og senere min faster, til den skrækkelige sygdom, kræft :boohoo: Så jeg fik aldrig forberedt noget, selv om jeg tit tænkte på det.

Heldigvis havde vi ikke særlig travlt på arbejde torsdag, hvor jeg skulle være der til kl. 17. Så alle mine tale-tanker, fik jeg omsat og skrevet ren til en lille kort tale til Troels. Jeg var glad for at jeg havde fået lavet en lille tale, så var det bare om den var god, og om jeg ville få samlet mod nok til at få det holdt ??

Jeg havde aldrig holdt en tale og når der skulle fremlægges i skolen, så var det bare noget der skulle overstås hurtigst mulig. Så jeg var noget nervøs ved tanken om at stille mig op foran alle vores gæster og holde en tale for Troels.

Jeg fik også en impuls god idé til at gave til Troels, som jeg vil give han i forbindelse med min tale. Jeg bestilte 2 billetter til Comedy Jam Åbningsshow med Jan Gintberg på Værket i Randers. Jeg printede så ordrebekræftelse og et billede af Jan Gintberg (der stod ikke at det var med Jan Gintberg) og rullede det sammen til en lille gave.

Vi er begge 2 glade for Stand Up og komik, blandt andet Anders Mattesen, Thomas Hartmann, Jan Gintberg og Ørkenens Sønner. Så jeg synes selv det var en rigtig godt idé :)

5104980-gintberg-bner-comedy-ballet---1.jpg

Det var det her billede jeg gav ham -HAHA-

Ellers stod den bare på afslapning, inden det gik løs med de sidste forberedelser fredag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det er sådan et grineren billede af Jan Gintberg - super god gave, den mand er så sjov og hyggelig. Elsker hans udkants Danmark program :)

Ja han er bare super god :) Vi havde været inde og se et af hans tidligere shows, hvor vi også bare var ved at dø af grin.... Ja det var vi også da vi var inde og se det i Randers her d. 11 august, Puha jeg fik helt ondt i maven :) og vi kom på storskærm med et skilt med teksten " I <3 Randers " hmm måske jeg kan finde det på nettet, for det var faktisk et meget godt billede :)

Hehe ja jeg synes også det var sjovt det billede og det skulle være være det han skulle have, også fordi han jo skulle have det foran alle gæsterne :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puuuhaaaa .... alt det drama, der er sket, imens vi var i USA altså ..... håber godt nok, at I begge 2 + svigerfar er ved at ha det lidt bedre .... kan godt huske, da I tog på hospitalet og blev gift og sad og tudede, da jeg læste første del af din beretning og alt ting .... syns det var SÅ bevægende altså.

men dejligt at du har overskud til at skrive lidt beretning igen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puuuhaaaa .... alt det drama, der er sket, imens vi var i USA altså ..... håber godt nok, at I begge 2 + svigerfar er ved at ha det lidt bedre .... kan godt huske, da I tog på hospitalet og blev gift og sad og tudede, da jeg læste første del af din beretning og alt ting .... syns det var SÅ bevægende altså.

men dejligt at du har overskud til at skrive lidt beretning igen :)

Ja det er godt nok, lige lidt for meget af det gode (hvis man kan sige sådan)

Tja der er ikke rigtig sket nogen fremskridt endnu med svigerfar, men tilgengæld er det en lettelse for både mig og Troels, at han fåer noget psykologhjælp og, at hans chef er så hjælpsom og forstående, og er meget indstillet på at finde den bedste løsning for Troels, med henblik på at komme godt tilbage på arbejde.

Så lidt fremad går det da :)

Og overskudet til at skrive lidt beretning, kommer da også lidt af alle jer herinde, som så gerne vil læse med :kiss:

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer