Guest PrinsessenOgChaufføren

hvad er jeres vielsesringe lavet af?

21 indlæg i dette emne

ja vi er altså nået dertil hvor vi diskutere detaljer omkring brylluppet. og en af de ting vi snakker meget om er vielsesringene..

Hvad er jeres lavet af? og hvorfor har i valgt netop det materiale?

og hvis i har lyst må i meget gerne fotælle hvad budgettet var/er :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh ringe... Det kan jeg altid snakke med om... :loveshower:

Vores ringe er hvidguld, og jeg har en 0,2 karat diamant i min... Vi (jeg) har valgt hvidguld, da jeg aldrig har været til guld eller andre mørkere materialer... Lyst er blikfang, og det er lige mig... :biggrin: Man kan også vælge platin som ligner hvidguld, men er et stærkere materiale... Det er en smule dyrere...

Min ring har kostet 18.000, og min kærestes ring har kostet 6.300

Redigeret af Centenary
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min er lavet af 8kt guld med similisten i. Pris: 1800,-

-Jeg valgte den pga. design og alle de mange sten der er i den. For mig betyder det ikke noget om det er brillianter eller simili, bare der er noget BLING i!

Manden valgte en Titanium ring, da den skal kunne holde til noget da han er håndværker. En flot enkelt ring. Pris: 950,-

Vi har valgt ud fra hvad vi hver i sær kan lide, og ikke at det matcher. Budget loft var 3500,- og det må man sige vi holdt ret godt ;)

(har desværre ikke billeder da jeg stadig venter på dem)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min vielsesring er i 18 karats hvidguld og består af 2 rækker med diamanter, den ene række med hvide diamanter og den anden række er med pink diamanter :a1221:

Kan desværre ikke huske hvad min kærestes ring er af :blush: ups! Da vi skulle finde ring til ham, havde jeg vist kun øje for min egen, som netop var blevet færdig :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke besluttet os endnu, men jeg har fundet et par fede rå stålringe, som jeg prøver at overtale kæresten til, de koster 1200 for et sæt! Men han er meget gammeldags og vil helst have guldringe, så nu forsøger vi at funde arveguld nok til at få lavet de ringe jeg fandt i guld ! Ellers har vi kigget på et sæt ringe i hvid og rødguld men de koster også 14.000 for et par!

Mvh FRUEN

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

MIn er en italiensk hvidguld ring, 14 karat, med to rækker brillianter, i alt 36.. de er så fine og jeg glæder mig helt vildt til at få den på... den matcher min forlovelsesring rigtigt flot.. den er også i hvidguld med en enkelt diamant i.. jeg elsker bling bling... :a1221:

Redigeret af brudenOlga
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er lavet at tungsten og købt på bound4life.dk for blot 1900 kr. inklusiv gravering :wink:

Jeg sidder og laver håndarbejde med læder, nåle, og værktøjer hver dag, mens manden er professionel jæger og derud arbejder meget med hans bil, i bushen, tænger, hegn, dyr osv. til daglig. Vi har simpelthen valgt materialet pga. vore erhvervs, da det er et meget slidstærk materiale, der har svært ved at blive bøjet og og det bliver heller ikke lige så nemt ridset som diverse guldarter og andre materialer

Vi har graveret mit navn og vores dato indeni hans ring og hans navn og vores dato indeni min ring. :loveshower:

kan også ses her

post-57208-0-66361900-1344458496.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores er lavet af familie-guld. Vi var så heldige at både mine oldeforældre, mormor og morfar samt mandens mormor og min mor havde en masse 14 K rødguld, som de gerne ville give os til vores vielsesringe, Herefter fik vi en designer til at lave vores ringe ud fra vores ønske.

I min ring er der en 0,3K diamant og 6 brillianter i forskellige størrelser fra 0,01-0,05K.

Min mands ring er blot af guld.

Overfladen er materet på en måde, som minder om fingeraftryk....

Vores budget var åbent, da vi gerne ville have netop de ringe, som vi ønskede, da de jo skal være vores minde hver dag resten af livet. Tror vi endte med en pris på 25.000-30.000, men er ikke sikker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har i denne uge bestilt vores fra Chanti, i 14 karat guld (alm. rødguld). Ringene er glatte og meget enkle, men kraftige ringe.

Vi har valgt dette fordi vi begge helt klart er til guldsmykker, men også fordi vi ønsker ringe som er så "uforgængelige" i deres oprindelige udseende som muligt! :)

Selvfølgelig får glatte ringe ridser med tiden, men de vil kunne pudses op til deres oprindelige udseende igen hvis man ønsker. Man skal ihvertfald tænke på når man vælger ringe at ikke alle materialer senere vil kunne laves større/mindre hvis det skulle blvie nødvendigt. Heller ikke alle mønstre og overflader vil kunne genskabes hvis de bliver slidte.

Vi havde ikke fastlagt noget budget for ringe, og var først ude at kigge og prøve lidt hos et par guldsmede og her lå prisen for nærmest identiske ringe med Chanti-ringene (samme guldvægt) på 15.000 - 21.000 :o Det ville vi IKKE give!! ;)

Vi har givet 9.500 hos Chanti. :super:

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores er undervejs, og er i 14 kt rødguld. Herreringen er ret almindelig og glat i overfladen. Min er magen til, dog en anelse smallere og med de smukkeste brillanter hele vejen rundt.

Vores kriterier var:

- de skulle ligne vielsesringe - vi er ikke så meget til utraditionelle materialer e.lign, hvor man kan være i tvivl om det "bare" er en pyntering

- de skulle være et sæt, sådan at ingen kunne være i tvivl om at de (og vi :)) hører sammen

- de skulle være tidsløse - for vi skal jo gå med dem i 80 år :lol:

- min skulle være med sten - fordi jeg synes det er utrolig smukt

Prisen er 25.000,-. Det er selvfølgelig mest min ring der "rykker" prismæssigt med alle de brillanter. Til gengæld sparer vi på forlovelsesringe. Dem springer vi nemlig helt over. Og så har vi valgt at ville betale relativt meget for ringene ud fra den betragtning, at dem skal vi gå med resten af livet. En brudekjole fx skal jeg kun have på en enkelt dag...

Held og lykke med jagten :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har de fineste sølvringe. Min med en enkelt cirkonia i, og min mands er helt glat. Han arbejder meget med værktøj og den slags, og derfor skal hans ring være kraftig og rund i kanterne, så han ikke mister en finger. Jeg elsker vores ringe! Kunne iøvrigt aldrig drømme om at købe ringe til mange tusind kroner.

Hele vores bryllupsbudget kommer max op på 20.000 kr., og vi mangler intet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores ringe er fra Chanti. Hvilket har sparet os en masse penge, da min ring stod til 25.000,- hos en guldsmed... :huh: Min mand ville have guldringe, da det for ham symbolisere ægteskab - og jeg var til både guld og hvidguld - bare der var bling :7himmel:

Min mands er en "simpel" 14 karat guld ring. Min ring er af 14 karat guld og 0,62 karat. Der er i alt 76 brilliant slebne diamanter.

post-61222-0-99127800-1344533542.jpgpost-61222-0-15428100-1344533566.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Maria din ring er bare SÅ smuk<3

Min ring er i sølv m. Noget guld på toppen m en to sten. Det er en "rigtig" vielses ring fra heiring. Valgt fordi at den VILLE jeg bare ha!! Den kostede 2250kr. Mener jeg...

Min mands ring er en bred sølv ring m. Kugle slået overflade. En han selv lavede, Kan ikk huske firmaet navn. Den kostede 1300kr.

Planen var at vi sku ha brugt vores forlovedes ringe som vi var rigtig glade for, som var i stål men min mand kunne ikke passe den på højre hånd og kunne ikke laves større...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores ringe er lidt forskellige, ligesom vi egentlig er som mennesker.

Min er af guld med en sølvtråd i samt et hjerte, hvor der er sat 3 sten . 2 rubiner og 1 diamant. Min mands ring er af sølv med en guldtråd, han er ikke til guld. Men i og med vi har de tråde i vores ringe, hænger de sammen.

Vi havde selv guld og sten med. Vores pris blev knap 1700 kr.

Redigeret af Os♥2
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ringe er fra Fredberg.

Pga. af vores budget og af praktiske årsager har vi valgt et sæt ringe i titanium/stål. I min der er 3 små brillianter. De kostede 2690 ,- i alt inklusiv gravering og forsendelse.

Vi havde sat et max på ca. 3000 kr.

For mig var det vigtigt at få en ring som der er behagelig at have på og nem og tage af og på (dvs. ingen skarpe kanter), da mit arbejde foreskriver at jeg ikke må gå med håndsmykker pga. hygiejnen. Jeg ville gerne have brillianter i, for at få en lille smule bling :)

Valget stod derfor mellem titanium, stål og sølv. Valgte sølvet fra, primært fordi det er et blødere materiale der lettere får dybere ridser.

Nu glæder jeg mig bare til at modtage dem med posten :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ihhh nogle fine ringe i har alle sammen :loveboard:

det egentlig ikke fordi det haster, brylluppet skal stå næste år håber vi, der kommer en afklaring på det her senere på måneden...

Jeg er ikke til guld, har faktisk kun et guldsmykke. :fløjt: jeg er mere en sølv pige :cheerleader3: min forlovelses ring er også i sølv med lidt zirkonier på :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Vi brugte arveguld og har fået de fineste 14 karat guldringe ud af det. Min har 3 brillianter på skrå, min kærestes er blot glat. De blev lavet hos Ege Art, og vi er indtil videre rigtig tilfredse med resultatet :) Nu glæder vi os bare til at få lov at tage dem på d. 15. september!! :a1221:

Håber I finder en løsning der passer netop jer.

BP

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer