GettingMarried

Bryllupsweekend 13.04.2013 - Kagesmagning og 1 uge tilbage

195 posts in this topic

UDEN DIG - INGEN MIG

Vigtige detaljer
Dato: 13.04.2013
Vielse: Kirke (vielse kl. 13.00)
Lokation: Brydeland, Odense
Gæsteliste: Ca. 60 pers.

To Do List
STD
Indbydelser

Bordplan - foreløbig udkast
- Inspiration til bordpynt mv.
Kjolen

- Inspiration til kjolen
- Inspiration til sko
- Inspiration til hår + smykker
Mad
Musik

Budget

Vigtige detaljer
Forlover
Brudepige/brudens hjælper
Toastmaster
Tjenere

First steps...
Hvor er det stort, overvældende og samtidigt eventyrligt at skulle giftes.. Og et fantastisk forum for skrukke brude ;) - skal nok blive helt afhængig
Er den slags pige der altid har drømt og haft forstillinger om hvordan frieri, bryllup mv. ville foregå - med andre ord "har set utallige tøse/kærligshedfilm"!!

Pludselig stod jeg der midt i frieriet og var slået helt ud af den.. JA JA JA.. Ringen er nu på, og der gik lidt tid før det gik op for mig, at JEG SKAL GIFTES

Frieri
http://chha.dk/frieriet/ - I er mere end velkommen til at besøge vores hjemmeside for Vores Store Dag!

post-58882-0-78015800-1344542749.jpg

Om os
Jeg er 28 år gammel, ejendomsmægler og fra Odense.. Jeg elsker planlægning, er yderst perfektionistisk, elsker rene linjer samt ikke at forglemme min dejlige kæreste og vores søde mops, Coco

Min dejlige H2B er 28 år og indkøber og ligeledes fra Odense. Han er "hobby"fotograf samt utrolig glad for elektronik.. Så den del overlader jeg 99% til ham (1% migselv - for det kritske syn, smiler) I regner sikkert ud at vores hjemmeside er lavet af min dejlige H2B.

Vi har været kærester siden 13.05.05. Vi havde gået på HHX sammen i 3 år i hver vores klasse uden at have vækket hinandens interesse. Først et år efter vi var blevet studenter ville skæbnen at vi faldt pladask for hinanden,

Glæder mig til at dele tiden frem til vores eventyrlige dag...
Edited by Martin
0

Annonce ♥

Tillykke med frieriet og det kommende bryllup!! Velkommen til denne fantastiske verden bryllupsplanlægning! Spændende at følge jeres planlægning! Skønt feststed i har valgt! Vidunderlig ring! Rigtig flotte std i har fået lavet!

1

Annonce ♥

Inspiration til BrudeKJOLEN - af Hanne Pia Copenhagen

Elsker looket med tyl - kan li´ det er anerledes og det skiller sig ud fra mængden..

Men mon den er til at finde uden den koster spidsen af en jetjager (der er på min side tradition for at tøjet bliver betalt af mor og far) Så selvom jeg ikke skal betale til kjolen, skal mine forældre ikke ruineres...

Synes Hanne Pia Copenhagen laver nogle fantastiske designs med virkelig fine detaljer..

Såfremt du skulle ligge inde med viden om et sted der har lign. kjoler hører jeg gerne nærmere...

post-58882-0-04446500-1344545716.jpg

post-58882-0-99379300-1344545726.jpg

post-58882-0-18661600-1344545741.jpg

Edited by GettingMarried
0

Velkommen til. Brydeland er et fantastisk sted men der er nogle herinde som siger at der er kommet nye retningslinier som kan være lidt vanskelige at forene sig med når vi taler om bryllupsfester. Prøv at tage fat i eksempelvis Maria Schmidt herinde.

0

Annonce ♥

Velkommen til. Brydeland er et fantastisk sted men der er nogle herinde som siger at der er kommet nye retningslinier som kan være lidt vanskelige at forene sig med når vi taler om bryllupsfester. Prøv at tage fat i eksempelvis Maria Schmidt herinde.

Vi er bekendt med reglerne.. Stedet er fantastisk og er perfekte rammer for vores bryllup.. Ved ikke hvad Maria Schmidt har af erfaringer.. Men så jeg kunne tænke mig til er sportshallen forbudt til selve festen/dans mv. Og er ok for os.. Stedet ligger i byen hvorfor der er naboer at tage hensyn til - så ingen problemer!

Men tak for at gøre mig opmærksom på dette :)

0

SÅ fine kjoler, har selv kigget meget på Hanne Pia, og skrev også en mail til hende angående pris. De lange ligger fra 11.000 kr. normalt vil det ligge på en 14-16.000 alt efter valg af materiale. Så det er egentlig ikke så dyrt for en skræddersyet kjole.

Jeg har selv været på kig efter en tylkjole, og synes jeg har prøvet de flotteste hos Nicolai, men de koster også omkring 13-15.000.

God jagt ;) det er så sjovt at prøve kjoler.

0

SÅ fine kjoler, har selv kigget meget på Hanne Pia, og skrev også en mail til hende angående pris. De lange ligger fra 11.000 kr. normalt vil det ligge på en 14-16.000 alt efter valg af materiale. Så det er egentlig ikke så dyrt for en skræddersyet kjole.

Jeg har selv været på kig efter en tylkjole, og synes jeg har prøvet de flotteste hos Nicolai, men de koster også omkring 13-15.000.

God jagt ;) det er så sjovt at prøve kjoler.

Det var slet ikke så galt.. Havde set nogle til 35.000, så havde ikke turde håbe at hun var billigere..

Tror da vidst jeg skal en tur til KBH med mutti :loveshower:

0

Annonce ♥

<Jeg har haft skaffet nogle kjoler en smule i den stil, bare uden pynt på toppen - pris ca 3000-4000,- hvis det skal være med ekstra meget blødt tyl

401720_222760907826763_1453327312_n.jpg

Det er lige min stil.. Hvor kan man se prøve den?

0

Har lige været inde og læse frieriet - hvor fedt at H2B har skrevet det.. Genialt :) Fik helt tårer i øjnene - men nu er jeg også en værre tudemarie når det kommer til frieri og bryllup ;)

1

STD-KORT - Photoshoot og det færdige resultat

H2B er lidt af en fotonørd, hvilket har mange fordele.. Da han laver workshops "Creative Playhouse" med det formål at fotografer

kan udveksle erfaringer, nørde fotogrej samt netværke, var det oplagt at vi til vores STD-kort fik taget billeder af en af disse

fotografer. Og eftersom vi heller ikke rigtigt havde nogen billeder af os - var det vidst osse på tide.

Billederne skulle tages med det rigtige lys på den rigtige lokation.. Eftersom mine søde svigerforældre har deres båd liggende i en

lille hyggelig havn 20 min fra vores hus, og vi gerne tager en tur derud på visit og en gåtur med hunden, synes vi det var et godt

valg. Den lange markvej var vi begge eninge om fungerede godt..

post-58882-0-63873300-1345232870.jpg

post-58882-0-76321900-1345232966.jpg

post-58882-0-04425700-1345233063.jpg

post-58882-0-92813400-1345233077.jpg

Det færdige resultat samt klistermærker!

post-58882-0-95675000-1345233530.jpg

Fotoshootet var sjovt - og en fin forsmag på de bryllupsbilleder der skal tages senere.. Se mere på http://chha.dk/save-the-date/

Edited by GettingMarried
1

Annonce ♥

Bordplan - udkast

Vi har nu fået lavet udkast til vores bordplan.. Er noget af et puslespil.. Vi har runde 8-mandsborde som følger med stedet vi har booket, så var rart at se hvorledes det kunne gå op..

Vi har et ønske om at vores absolut nærmeste familie skal sidde sammen med os (bestående af min mor og fra, søster og bror, H2B´s mor og far, bror og kone) For jer der er hurtige regner I sikkert ud at det er 10 hvilket for bordenes str. er 2 for meget. Vi har besluttet at hovedbordet godt må skille sig ud, hvorfor vi til dagen lejer et 10-mands bord.. Med 10 mands bordet og de resterende 6 x 8-mands borde går det ligepræcis op med antal gæster.. Nu håber vi bare at alle vil og kan være med til vores livs fest..

post-58882-0-21273700-1345234390.jpg

Edited by GettingMarried
0

Lokation til bryllupsfesten...

Har altid drømt om det store slotsbryllup, overdådigt, fint og smask romantiskt..

Det er måske mange pigers drøm at blive gift på et slot.. Men da der skulle kigges på steder var vi ikke et sekund itvivl om at vi ville have noget hvor vi (som til en hyggestund hjemme i stuen med familien samt gode venner kunne hygge og alle er komfortable i anledningen. Et bryllup vil være lidt mere stift end en familefødselsdag - I KNOW.. Men det vi mener er, at vi godt kan lide idéen omkring at væres bryllup også skal være intimt, hyggeligt og således alle kan være afslappede.. Vi fandt en 4-længet gård der er blevet totalrenoveret (i stil med slotsstilen - synes vi - uden at være det) Her er der en flot festsal, soveplads til gæsterne, poolbord, billiard, hottup, biograf og m.m. Vi har stedet fra torsdag eftermiddag til onsdag formiddag.. Således kan vi sammen med dem der måtte have lyst til at være sammen med os/besøge os gøre vores bryllup uforglemmeligt. Nogen af jer tænker måske . ville hellere en bryllupsrejse - men den kommer senere.. Vi elsker vores familie og venner - og tanken om at skulle sige "farvel" til gæsterne midt om natten, var ikke os.. En så stor dag har vi ikke lyst til skal ende.. Gæster kan overnatte og vågne op til en gang brunch sammen med os dagen efter.. Her har vi så tanker om at åbne gaver..

Ligeledes har vi besluttet at børn er velkomne i kirke, til receptionen ca. 16-17 samt til brunch dagen efter.. Vi synes et bryllup er en voksenfest (måske fordi vi ikke selv har børn). Vi vil bare gerne have vores gæsters tilstedeværesle samt at de slapper af og nyder dagen sammen med os..

Se mere om vores lokation her: http://ferie-fest.dk/brydeland/

post-58882-0-65734800-1345236041.jpg

post-58882-0-53503200-1345236053.jpg

Edited by GettingMarried
0

Annonce ♥

Nu havde jeg lige plantet det i en anden bryllupsberetning hvor du havde stillet nogle spørgsmål vedr. Brydegården men dette er nok mere rette forum. Du spørger bl.a. til musik under middagen og efterfølgende. Der kan jeg nævne at jeg var derovre til et bryllup sammen med en pianist hvor hun spillede under middagen og jeg spillede efterfølgende. Det fungerede perfekt fordi festlokalet er så aflangt at der var plads til at vi kunne stille op i den ene ende og til at hun kunne stille op et pænt stykke foran mig (faktisk på det sted som senere blev dansegulv), Der var god plads selvom gæsterne sad ved runde borde (de var vel en 50-60 personer vil jeg tro).

M.h.t. larm fra køkkenet bliver jeg dig svar skyldig. Dels fordi vi stod i den modsatte ende men normalt vis plejer det ikke at være et problem selvom køkkenet er tætliggende. Er der for meget larm er det ikke værre end at man lige giver et praj til serveringspersonalet.

0

Tillykke med det kommende bryllup. Vi har selv booket brydeland, det er bare SÅ skønt! :loveshower: Dog er vores fra fredag-fredag, så vi får pænt travlt med borddækning osv til 75 mennesker :huh:

Tillykke til dig osse.. :loveflag: Det er et fantastisk sted.. Vi glæder os SÅ meget..

Spændende.. Må jeg spørge hvad I har givet for leje af stedet? (Har I lejet igennem Dansommer eller Per selv?

Kan se I skal vies i Næsby Kirke.. Er en af jer derfra (er jeg nemlig selv)?

0