GettingMarried

Bryllupsweekend 13.04.2013 - Kagesmagning og 1 uge tilbage

195 posts in this topic

Kjolen

I lørdags var jeg i Tønder med min mor, søster og en god veninde.. Målet var at komme kjolen et skridt nærmere. Havde 14 dag forinden været i Panayotis, Vejle - hvor jeg slet ikke syntes der var noget der ramte plet.. Og servicen sammenlignet var der stor forskel.. Jeg kan kun varmt anbefale Askepot & Valentino i Tønder. Der blev afsat 2 timer og mine kære blev fint placeret i sofa med kaffe, te, vand, chokolade og saltstænger.. Så de var klar til 2 timers intensiv kjoleprøvning..

Var vildt glad for at ekspedienten sagde sin mening ligeud.. KJOLEN blev prøvet hele 3 gange.. Ekspedienten var meget sød og tålmodig ;o)

Glæder mig til gensyn med kjolen om 4-5 mdr. når den kommer hjem... Wee...

I skal ikke snydes for et billede af kjolen:

Billede fjernet...

Edited by GettingMarried
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Har lige siddet og læst om frieri, og det minder faktisk om min H2H frieri til mig. synes bare det var lidt sjovt :rolleyes:

Synes jeres sted er vildt flot.

og alle dine ideer er også vildt gode :wink:

Har netop læst din tråd.. Hvor sjovt det minder så meget om hinanden :o) Tillykke med det forestående bryllup..

Hehe ja det er lidt vildt :rolleyes: tak og lige måde

Og Hold da op hvor ser du godt ud i den kjole :thumbsupsmileyanim:

1

Annonce ♥

Kjolens tilbehør...

Har siden kjolen kom på plads surfet efter inspiration på sko.. Synes det er svært.. Ville gerne have et par flotte stilletter - men er bange for de bliver for høje.. Nogle gode erfaringer??

Har kig på disse..

Stilettens højde er ca. 13 cm og plateauet ca. 2 cm.

post-58882-0-88174900-1347869298.jpg

post-58882-0-97408500-1347869318.jpg

post-58882-0-96879100-1347869330.jpg

Edited by GettingMarried
0

Jeg elsker selv stiletter, og især de lidt høje af dem!

Men jeg tror ikke selv jeg ville vælge 13 cm til min bryllupsdag, tror måske det bliver for hårdt, og så bliver jeg også højere end kæresten, det dur ikke :o:biggrin:

De er ellers rigtig søde dem du har fundet!

0

DIY projekter påbegyndt..

Så er der sat gang i DIY projekter ala favors bags og pynk til de lysestager der skal stå på bordene..

Jeg har endnu ikke besluttet mig for hvad der skal i poserne.. Tænker noget sødt "A SWEET TASTE OF LOVE " i form af cookies, skumfiduser, chokolade el. lign.

Hvad gør I??

Billedespam ;o)

post-58882-0-17072300-1349078812.jpgpost-58882-0-25552500-1349079211.jpg

post-58882-0-16460500-1349079228.jpg

post-58882-0-21608100-1349079256.jpgpost-58882-0-61632000-1349078820.jpg

Edited by GettingMarried
0

Annonce ♥

Overvejelser omkring bryllupsreception..

Nu her knap 6 mdr. forinden dagen skal stå og indbydelserne snart skal bestilles.. - er der stadig lige lidt overvejelser..

Har inviteret dem jeg allerhelst vil dele dagen med.. Men overvejer om nogle alene skal inviteres til receptionen.

Da jeg pr. 1 jan. ´13 bliver medejer af det mæglerfirma jeg arbejder hos og eftersom vi jo er en lille afdeling på blot 2 mæglere og en trainee samt en anden afdelinger hvor jeg er udlært år tilbage og jeg med de chefer bliver kompagnon, ville jeg gerne invitere dem til receptionen men ikke den private fest.. Og så kunne der i den forbindelse åbnes for flere til receptionen, såsom børn, venner/veninder der ikke skal med til festen..

Hvad synes i søde BK piger?? Nogler med erfaringer eller de samme overvejelser?

Reception og fest er jo samme sted.

Edited by GettingMarried
0

Når mor blander sig..

Et andet lille dilemma.. Talte med min mor om at jeg ikke vidste hvor vigtigt det var for mig med en såkaldt brudepige/brudens hjælper.. Fortalte hende osse at jeg havde min lillesøster (19 år) samt min rigtig gode veninde (har gået på HHx sammen, boet sammen, arbejdet sammen samt har det rigtig hyggeligt med) i tankerne.. Synes det er svært at beslutte sig.. For mig er det at have en brudepige det sammen som at tilkendegive at hun er en vigtig person for mig og som jeg vil have helt tæt ved mig på dagen..

Vi var så i weekenden til min mormors fødselsdag (1 uge efter vi havde snakken) og sidst på aftenen sidder jeg og pjatter med min søster og får derved øjenkontakt med min mor som kalder mig over.. "Jeg har spurgt din søs om hun vil være brudepige, og det vil hun gerne (osse gå bagved mig op ad kirkegulvet)" Blev mega irreteret.. For det første over at hun havde spurgt _ VILLE JEG JO SELV GØRE. For det andet - JEG HAR JO IKKE BESLUTTET MIG FOR HVEM!!!

Så nu sidder jeg her og føler jeg skuffer min søster BIG TIME ved at spørge min veninde.. :oops:

Hvad ville I gøre??

Nogen der har flere i tankerne? Kan man have 2??

Påtænker min søster skal sidde ved hovedbordet og min veninde sammen med de ande tøser.. Ville nok gerne have hjælp med kjole evt. hår (sidder det rigtigt m.m.) når vi skal have taget billeder efter kirke.. Tænker min søster var bedre der fremfor min veninde der har sin kæreste med som iøvrigt ikke kender så mange til festen..

Håber I kan give mig gode råd søde BK-piger :a1221:

0

Hejsa, her har jeg ikke været forbi før :balloons:

Sikke en masse ting du har styr på og så mange fine inspirationsbilleder og tanker om pyntning :thumbsupsmileyanim:

Øv, jeg fik ikke set KJOLEN :boohoo:men er sikker på du er utrolig smuk.

Synes en reception er en rigtig god måde at få alle man gerne vil se på dagen med og bare have dem der betyder mest omkring en om aftenen :)

Ej, hvor øv din mor har blandet sig, når du ikke har bestemt dig og gerne selv ville spørge, men jeg synes sagtens du kan have flere brudepiger. Jeg skal have 4 brudepiger, fordi mine små kusiner rigtig gerne vil og så har jeg to ældre kusiner, som er nær min alder, på samme side, som jeg håber er der lidt mere, til hjælp osv. :wink: De betyder alle en del for mig og havde svært ved at vælge mellem mine veninder, men jeg er heller ikke 100% sikker endnu, synes det er et svært med brudepiger :blink:

0

Sikke en masse ting du har styr på og så mange fine inspirationsbilleder og tanker om pyntning :thumbsupsmileyanim:

Synes en reception er en rigtig god måde at få alle man gerne vil se på dagen med og bare have dem der betyder mest omkring en om aftenen :)

Ej, hvor øv din mor har blandet sig, når du ikke har bestemt dig og gerne selv ville spørge, men jeg synes sagtens du kan have flere brudepiger. Jeg skal have 4 brudepiger, fordi mine små kusiner rigtig gerne vil og så har jeg to ældre kusiner, som er nær min alder, på samme side, som jeg håber er der lidt mere, til hjælp osv. :wink: De betyder alle en del for mig og havde svært ved at vælge mellem mine veninder, men jeg er heller ikke 100% sikker endnu, synes det er et svært med brudepiger :blink:

Velkommen forbi :loveshower:

Ved min mor bare mener det godt.. Hun er så hjælpsom med alt, og tilbyder sin hjælp - HUN skal bare tænke før hun handler.. :blink:

Havde også tænkt jeg godt kunne have flere.. Min søster som hjælperen ved festen (fotograf/toiletbesøg mv.) Min veninde med til frisør, og en hjælp til under festen (toiletbesøg med kjolen).. Tja.. håber jeg bliver klogere.. Syes slet ikke det er nemt.. Min søster er trods alt 9 år yngre end mig og derfor ikke så tæt som jeg er med min veninde,,

0

Annonce ♥

Mødre lærer nok aldrig at lade være med at blande sig ;)

Jeg syntes da godt at du kan have begge 2. De har også forskellige opgaver jo, og det er måske også rart at de deler ansvaret, så det ikke kun er 1?

Jeg havde 2 veninder med ude og prøve kjole - og de var der fluks hele tiden. En foran, og en bagved, til at rette til osv. Der kunne jeg altså godt se fordelen i 2 :)

Jeg syntes at det er en god ide med receptionen. Det er en god måde at få andre end de nærmeste med. Når det så er samme sted (samme lokale?) så er det nok bare vigtigt, at der i hvert fald er et sluttidspunkt for receptionen, så i ikke kommer til at føle, at i smider folk ud. Blot en tanke :)

0

Jeg syntes da godt at du kan have begge 2. De har også forskellige opgaver jo, og det er måske også rart at de deler ansvaret, så det ikke kun er 1?

Jeg havde 2 veninder med ude og prøve kjole - og de var der fluks hele tiden. En foran, og en bagved, til at rette til osv. Der kunne jeg altså godt se fordelen i 2 :)

Jeg syntes at det er en god ide med receptionen. Det er en god måde at få andre end de nærmeste med. Når det så er samme sted (samme lokale?) så er det nok bare vigtigt, at der i hvert fald er et sluttidspunkt for receptionen, så i ikke kommer til at føle, at i smider folk ud. Blot en tanke :)

Du har bestemt en pointe i det med to brudepiger.. De har begge sammen med min mor været med mig til kjoleprøvning - så allerede der har de jo været med til en vigtig del for mig.. Og de hygger sig fint sammen trods aldersforskellen (min søster er meget moden og nem at omgås)

Vedr. receptionen er det ikke i samme lokale - vi har lejet en 4-længet gård hvor den ene længe er lavet til festsal og i den gamle stald på modsatte side er der indrettet med sofastue, bar mv. hvor receptionen skulle foregå.. Et sluttidspunkt skulle der helt sikkert være.. Tænker ½ time før bryllupsmiddagen!

0

Så er der sat gang i DIY projekter ala favors bags og pynk til de lysestager der skal stå på bordene..

Jeg har endnu ikke besluttet mig for hvad der skal i poserne.. Tænker noget sødt "A SWEET TASTE OF LOVE " i form af cookies, skumfiduser, chokolade el. lign.

Hvad gør I??

Billedespam ;o)

Vi laver små hjerte sukkerknalder i en organsapose og så hænger vi et tebrev med pers. indpakning på :)

0

Hvad gør I??

Billedespam ;o)

Vi laver små hjerte sukkerknalder i en organsapose og så hænger vi et tebrev med pers. indpakning på :)

Lyder også som en fin idé.. Har du billede?

0

Annonce ♥

Du har bestemt en pointe i det med to brudepiger.. De har begge sammen med min mor været med mig til kjoleprøvning - så allerede der har de jo været med til en vigtig del for mig.. Og de hygger sig fint sammen trods aldersforskellen (min søster er meget moden og nem at omgås)

Vedr. receptionen er det ikke i samme lokale - vi har lejet en 4-længet gård hvor den ene længe er lavet til festsal og i den gamle stald på modsatte side er der indrettet med sofastue, bar mv. hvor receptionen skulle foregå.. Et sluttidspunkt skulle der helt sikkert være.. Tænker ½ time før bryllupsmiddagen!

Jamen det er da smart - både med brudepigerne og receptionen :)

1

Velkommen forbi :loveshower:

Ved min mor bare mener det godt.. Hun er så hjælpsom med alt, og tilbyder sin hjælp - HUN skal bare tænke før hun handler.. :blink:

Havde også tænkt jeg godt kunne have flere.. Min søster som hjælperen ved festen (fotograf/toiletbesøg mv.) Min veninde med til frisør, og en hjælp til under festen (toiletbesøg med kjolen).. Tja.. håber jeg bliver klogere.. Syes slet ikke det er nemt.. Min søster er trods alt 9 år yngre end mig og derfor ikke så tæt som jeg er med min veninde,,

Nej, det er en stor aldersforskel, så kan godt forstå du er tættere på dine veninder. Min tvivl er også, at jeg måske gerne vil have min bedste veninde ind over, vi har kendt hinanden siden børnehaven og hun er nok den sammen med min kusine der kender mig allerbedst, så jeg synes også det er svært.

Edited by LiseMM
0

Overvejelser omkring bryllupsreception..

Nu her knap 6 mdr. forinden dagen skal stå og indbydelserne snart skal bestilles.. - er der stadig lige lidt overvejelser..

Har inviteret dem jeg allerhelst vil dele dagen med.. Men overvejer om nogle alene skal inviteres til receptionen.

Da jeg pr. 1 jan. ´13 bliver medejer af det mæglerfirma jeg arbejder hos og eftersom vi jo er en lille afdeling på blot 2 mæglere og en trainee samt en anden afdelinger hvor jeg er udlært år tilbage og jeg med de chefer bliver kompagnon, ville jeg gerne invitere dem til receptionen men ikke den private fest.. Og så kunne der i den forbindelse åbnes for flere til receptionen, såsom børn, venner/veninder der ikke skal med til festen..

Hvad synes i søde BK piger?? Nogler med erfaringer eller de samme overvejelser?

Reception og fest er jo samme sted.

VI skal også holde fest på Brydeland og vi har inviteret til reception efter kirken. Her er inviteret kollegaer, fætre/kusiner og naboer med, som ikke er med om aftenen til fest. De får en invitation til vielse og reception, og receptionen slutter kl. 17. Vi sætter os til bords til 17.30. Så det synes jeg sagtens I kan :-)

0

:heart: Milepæl - 6 mdr. igen.. :heart:

Tid til status - hvad er gjort og hvad mangler...

I dag lørdag d. 13. oktober 2012 er de præcis 6 mdr. til jeg formentlig skal forsøge at dulme nerverne hos min far ;o) - OG mig selv.. Glæder mig helt afsindigt - og tiden kan KUn gå for langsomt..

Netop idag har jeg sendt min dejlige H2B afsted til et foto-arrangement hos hans kammerat i KBH, så jeg skal bruge dagen på lidt indkøb til nogle DIY-projekter!

Sidste weekend havde jeg lånt svigermors symaskine til at sy vores favor bags i hessian.. 5 timer, 64 favor bags senere samt en pænt træt ryg/nakke, kunne jeg MEGET tilfreds sætte flueben ved det projekt. H2B synes de var blevet så fine!

Ellers for at gøre det mere overskueligt for alle jer BK.piger så er flg. på plads:

STD-kort sendt ud

Kirke

Sangerinde i kirke - mors venindes datter vil gerne synge for os

Kørsel (til kirke, fra kirke til fotolokation, fra fotolokation til feststed) Mor og far har sørget for en..

Feststed

Musik - Band booket

Kjole bestilt og betalt (ser den først igen i jan./feb.) STOR tak til mor og far for det fine tilskud ;o)

Sko købt

Møde med kok arrangeret

DIY favor-bags

Receptionskager/tærter - Mor står for dette ;o)

Gommens tøj - udgift hos svigerforældre

IKEA "menu-rammer" købt

Diverse lys (duftlys/stearinlys/fyrfadslys) til borde/vinduer/badeværelser mv.

DIY - Små glas til borderne (billeder kommer senere)

Mangler:

Sko til H2B

Undertøj til mig

Smykker?

Ringe - har været ude og snuse..

Invitationer - har valgt designet (minibook - minted.com)

Valg af fotograf/lokation

Bryllupskage - er begyndt at kigge på muligheder

Bestil leje af duge/viskestk./1 stk. 10 mandsbord

Sidste nat - hvem sover hvor?

Valg af vigtige personer (forlover, toastmaster, evt. gavekoordinator, brudepige/-r)

Serveringspersonale - afventer til vores møde med kokken er klaret.

Indkøbsliste til søndagsbrunch

Prøvelsesattest til kirke mv.

Pyntning af kirke??

Har HELT SIKKERT glemt noget... :a1221:

Men synes alt i alt vi er godt på vej.. De store ting er der efterhånden godt styr på..

MEN PIGER - HOLD NU OP TIDEN GÅR STÆRKT - FØLER KUN LIGE JEG HAR FÅET RING PÅ :loveshower:

Edited by GettingMarried
0