GettingMarried

Bryllupsweekend 13.04.2013 - Kagesmagning og 1 uge tilbage

195 posts in this topic

Annonce ♥

:heart:/> Milepæl - 6 mdr. igen.. :heart:/>

Tid til status - hvad er gjort og hvad mangler...

I dag lørdag d. 13. oktober 2012 er de præcis 6 mdr. til jeg formentlig skal forsøge at dulme nerverne hos min far ;o) - OG mig selv.. Glæder mig helt afsindigt - og tiden kan KUn gå for langsomt..

Netop idag har jeg sendt min dejlige H2B afsted til et foto-arrangement hos hans kammerat i KBH, så jeg skal bruge dagen på lidt indkøb til nogle DIY-projekter!

Sidste weekend havde jeg lånt svigermors symaskine til at sy vores favor bags i hessian.. 5 timer, 64 favor bags senere samt en pænt træt ryg/nakke, kunne jeg MEGET tilfreds sætte flueben ved det projekt. H2B synes de var blevet så fine!

Ellers for at gøre det mere overskueligt for alle jer BK.piger så er flg. på plads:

STD-kort sendt ud

Kirke

Sangerinde i kirke - mors venindes datter vil gerne synge for os

Kørsel (til kirke, fra kirke til fotolokation, fra fotolokation til feststed) Mor og far har sørget for en..

Feststed

Musik - Band booket

Kjole bestilt og betalt (ser den først igen i jan./feb.) STOR tak til mor og far for det fine tilskud ;o)

Sko købt

Møde med kok arrangeret

DIY favor-bags

Receptionskager/tærter - Mor står for dette ;o)

Gommens tøj - udgift hos svigerforældre

IKEA "menu-rammer" købt

Diverse lys (duftlys/stearinlys/fyrfadslys) til borde/vinduer/badeværelser mv.

DIY - Små glas til borderne (billeder kommer senere)

Mangler:

Sko til H2B

Undertøj til mig

Smykker?

Ringe - har været ude og snuse..

Invitationer - har valgt designet (minibook - minted.com)

Valg af fotograf/lokation

Bryllupskage - er begyndt at kigge på muligheder

Bestil leje af duge/viskestk./1 stk. 10 mandsbord

Sidste nat - hvem sover hvor?

Valg af vigtige personer (forlover, toastmaster, evt. gavekoordinator, brudepige/-r)

Serveringspersonale - afventer til vores møde med kokken er klaret.

Indkøbsliste til søndagsbrunch

Prøvelsesattest til kirke mv.

Pyntning af kirke??

Har HELT SIKKERT glemt noget... :a1221:/>

Men synes alt i alt vi er godt på vej.. De store ting er der efterhånden godt styr på..

MEN PIGER - HOLD NU OP TIDEN GÅR STÆRKT - FØLER KUN LIGE JEG HAR FÅET RING PÅ :loveshower:/>

Hej hvad koster det at leje dette fantastiske sted og igennem hve,

0

Annonce ♥

:heart:/> Milepæl - 6 mdr. igen.. :heart:/>

Tid til status - hvad er gjort og hvad mangler...

I dag lørdag d. 13. oktober 2012 er de præcis 6 mdr. til jeg formentlig skal forsøge at dulme nerverne hos min far ;o) - OG mig selv.. Glæder mig helt afsindigt - og tiden kan KUn gå for langsomt..

Netop idag har jeg sendt min dejlige H2B afsted til et foto-arrangement hos hans kammerat i KBH, så jeg skal bruge dagen på lidt indkøb til nogle DIY-projekter!

Sidste weekend havde jeg lånt svigermors symaskine til at sy vores favor bags i hessian.. 5 timer, 64 favor bags senere samt en pænt træt ryg/nakke, kunne jeg MEGET tilfreds sætte flueben ved det projekt. H2B synes de var blevet så fine!

Ellers for at gøre det mere overskueligt for alle jer BK.piger så er flg. på plads:

STD-kort sendt ud

Kirke

Sangerinde i kirke - mors venindes datter vil gerne synge for os

Kørsel (til kirke, fra kirke til fotolokation, fra fotolokation til feststed) Mor og far har sørget for en..

Feststed

Musik - Band booket

Kjole bestilt og betalt (ser den først igen i jan./feb.) STOR tak til mor og far for det fine tilskud ;o)

Sko købt

Møde med kok arrangeret

DIY favor-bags

Receptionskager/tærter - Mor står for dette ;o)

Gommens tøj - udgift hos svigerforældre

IKEA "menu-rammer" købt

Diverse lys (duftlys/stearinlys/fyrfadslys) til borde/vinduer/badeværelser mv.

DIY - Små glas til borderne (billeder kommer senere)

Mangler:

Sko til H2B

Undertøj til mig

Smykker?

Ringe - har været ude og snuse..

Invitationer - har valgt designet (minibook - minted.com)

Valg af fotograf/lokation

Bryllupskage - er begyndt at kigge på muligheder

Bestil leje af duge/viskestk./1 stk. 10 mandsbord

Sidste nat - hvem sover hvor?

Valg af vigtige personer (forlover, toastmaster, evt. gavekoordinator, brudepige/-r)

Serveringspersonale - afventer til vores møde med kokken er klaret.

Indkøbsliste til søndagsbrunch

Prøvelsesattest til kirke mv.

Pyntning af kirke??

Har HELT SIKKERT glemt noget... :a1221:/>

Men synes alt i alt vi er godt på vej.. De store ting er der efterhånden godt styr på..

MEN PIGER - HOLD NU OP TIDEN GÅR STÆRKT - FØLER KUN LIGE JEG HAR FÅET RING PÅ :loveshower:/>

Hej hvad koster det at leje dette fantastiske sted og igennem hve,

Hej..

Havde slet ikke opdaget du havde skrevet, beklager.. Vi giver 25.000 for en hel uge og kan lejes vi ferie-fest.dk ;o)

0

Blot 3 mdr. igen...

Hej BK-piger..

Så nærmer det sig.. Og alt begynder så småt at falde på plads..

Efter en vidunderlig ferie med svigerforældrene henover nytår er vi nu klar til at tage action på bryllupsdelen - final touch :o)

Vi havde i mandags besøg af vores kok, Claus Holm omkring menu mv. Bliver så lækker en menu.. Glæder mig til madoplevelsen - bare man dog har plads til appetit den dag ;o)

Vi var fredag ud for at se på ringe - HOLD NU Op hvor er der bare meget der skal tages stilling til (rund eller ikke rund indeni ringen - WTF...) Nå men vi er glade for at have taget hul på den del osse..

Indbydelserne postede vi fredag aften - så vores kære gæster modteger dem forhåbentlig i starten af den kommende uge...

I næste uge skal vi have styr på bryllupskagen - hvilket jeg osse har en idé om er en jungle ;o)

Får en af dagene lagt billeder op af alle mine/vores DIY-projekter der er done..

Ha´ en dejlig søndag derude :heart:

Edited by GettingMarried
0

Annonce ♥

Prøvelsesattest og navneændring

Synes tiden omkring bryllupsplanlægningen er en helt fantastisk tid.. Dog synes jeg osse det kan være lidt udfordrende idet H2B og jeg ikke har været helt eninge omkring navne..

Så har brug for at høre jeres meninger. I må da om nogen have haft lign. tanker:

Jeg hedder Dahl til efternavn (et navn min mor giftede sig til da jeg var 8 år)

H2B hedder Damsted Hansen (Damsted er et slægtsnavn og et navn hans forældre valgte at give deres 2 sønner - oven i det hedder resten af familien Hansen) Hanen hed begge hans forældre forinden de blev gift, hvilket betyder at både farmor og farfar + mormor hedder Hansen. Hans bror blev gift for nogen år tilbage. Hun hed Hansen så der var heller ingen ændringer.

Mit dillemma: Jeg vil rigtig gerne vi kunne smelte vores navne sammen til et familenavn (eks. Dahl Damsted) Faktisk er det det jeg synes klinger aller bedst!!!

Dog har min H2B siden folkeskolen ikke brugt Damsted og vil naturligvis gerne beholde Hansen i det han har "bygget" sin karriere op omkring sit navn C.... Hansen.. Er ved at sprænges over denne evige diskussion det giver.. Men er et slægtsnavn og synes det er unikt.. Og jeg er fortaler for ikke at være en del af mængden som jeg føler Hansen er..

Jeg vil bare så gerne vi hedder det samme. I min familie hedder vi både Toft, Rasmussen og Dahl så at hedde noget andet er ikke et problem for mig.. Og er ærlig talt ikke glad for de ...sen-navne! (Undskyld til jer der hedder sådanne)

Min holdning til navn er præcis som med vielsesringene - Skal bære det resten af mit liv så vil ikke gå på kompromis..

For mig betyder det at vi hedder noget som vi kan give videre til vores børn.. Kommer fra en familie med dine mine og vores og det med en sammentømret kernefamile har været fjern for mig - så drømmer om at kunne give mine børn noget jeg ikke har haft - et familienavn!

Hvad synes I? Er jeg får hård ved H2B?

0

Jeg kan godt forstå at det kan være svært. Jeg ville oprindeligt have taget min H2Bs mellemnavn og efternavn så jeg kom til at hedde Esquives Ramos, men jeg havde bare svært ved at skulle skille mig af med mit Lønstrup, fordi jeg bare er en Lønstrup. Så kan godt forstå at det kan være svært at slippe noget man bruger hele tiden og som man identificerer sig med.

Damsted Dahl Hansen vil måske være lidt langt?

Men hvis han bruger Hansen, hvad med Dahl Hansen? Tænker bare, at hvis han ikke bruger Damsted, vil det da være fjollet at tage det med :)

0

Kan virkelig godt forstå ham.. Synes bare at slægtsnavne er fine og unikke.. Og hvorfor smide det væk.. Alle 3 navne bliver for langt.. Jeg er samtidig af den opfattelse at Hansen er lettere for ham at skille sig af med og man bruger altid det man har sidst.. Og bryder mig virkelig ikke om Hansen. Så synes at et fint kompromis måtte være at tage Damsted til sidst.. Et navn ingen af os har brugt før.

Jeg er indehaver af en ejendomsmæglerforretning og min karriere er bygget op omkring mit navn - det er der jeg skiller mig ud!

Håber vi bliver enige!!

Synes ellers jeres navne er fine..

0

Annonce ♥

Det er også noget af et puslespil, at få det til at klinge og så begge parter er glade. Jeg synes Dahl Damsted lyder rigtig fint :)

Da vi endelig havde besluttet os for at beholde et navn hver, var det et cirkus om at bestemme hvad der skulle stå først :s

Håber i finder en fin løsning :)

0

Åhh vi har også navneproblemer her, så kender det alt for godt.

Jeg kan virkelig godt forstå dig, hvis det var mig ville jeg også helst hedde Dahl Damsted, det lyder godt og er ikke noget alle hedder :) Men jeg synes måske ikke det gør så meget at hedde Dahl Hansen, når det faktisk er Hansen der betyder mest for din H2B og i har jo stadigvæk Dahl, som ikke er noget alle hedder. Men forstår virkelig godt dillemmaet. Håber i når frem til noget i begge bliver glade for :)

Edited by LiseMM
0

Jeg kan sagtens forstå dig. Jeg var også selv stor fortaler for at vi tog et navn fra hver side (vores mellemnavne). Men H2B vil ikke skifte navn, han sagde det var fint for han hvis jeg heller ikke ville skifte navn. Jeg synes dog at det eneste rigtige er at hedde det samme når nu man er en familie. SÅ jeg endte med at beholde mit mellemnavn og tage H2B's mellemnavn OG efternavn. Lidt langt og et lidt kedeligt efternavn, men det er vores :heart:

Så navnet bliver Christina Rønne Qvistorff Petersen

Edited by Chrisi01
0

Annonce ♥

COUNTDOWN: 2 mdr.

Så er der i dag blot 2 mdr. til det går løs..

Har inden for de seneste 2 uger fået styr på flg.:

- Blokket skoene (de er meget mere behagelige at skulle gå til nu)

- Købt undertøj, Chantelle (nude farvet) stropløs og en sød underdel (Magasin var rigtig kompetent til opgaven)

- Købt Wolford selvsiddende strømebuks, i hudfarvet

- Bestilt min private frisør til at ordne hår og make-up hjemme (min søs og bedste veninde skal have ordnet hår sammen med mig)

I dag er også vore 7 år og 9 mdrs dag og min dejlige H2B havde overrasket mig med disse søde øreringe (var det eneste jeg manglede at finde)Så mine og lige mig..

post-58882-0-65759100-1360776234.jpg

Edited by GettingMarried
0

Prøvelsesattest og navneændring

Synes tiden omkring bryllupsplanlægningen er en helt fantastisk tid.. Dog synes jeg osse det kan være lidt udfordrende idet H2B og jeg ikke har været helt eninge omkring navne..

Så har brug for at høre jeres meninger. I må da om nogen have haft lign. tanker:

Jeg hedder Dahl til efternavn (et navn min mor giftede sig til da jeg var 8 år)

H2B hedder Damsted Hansen (Damsted er et slægtsnavn og et navn hans forældre valgte at give deres 2 sønner - oven i det hedder resten af familien Hansen) Hanen hed begge hans forældre forinden de blev gift, hvilket betyder at både farmor og farfar + mormor hedder Hansen. Hans bror blev gift for nogen år tilbage. Hun hed Hansen så der var heller ingen ændringer.

Mit dillemma: Jeg vil rigtig gerne vi kunne smelte vores navne sammen til et familenavn (eks. Dahl Damsted) Faktisk er det det jeg synes klinger aller bedst!!!

Dog har min H2B siden folkeskolen ikke brugt Damsted og vil naturligvis gerne beholde Hansen i det han har "bygget" sin karriere op omkring sit navn C.... Hansen.. Er ved at sprænges over denne evige diskussion det giver.. Men er et slægtsnavn og synes det er unikt.. Og jeg er fortaler for ikke at være en del af mængden som jeg føler Hansen er..

Jeg vil bare så gerne vi hedder det samme. I min familie hedder vi både Toft, Rasmussen og Dahl så at hedde noget andet er ikke et problem for mig.. Og er ærlig talt ikke glad for de ...sen-navne! (Undskyld til jer der hedder sådanne)

Min holdning til navn er præcis som med vielsesringene - Skal bære det resten af mit liv så vil ikke gå på kompromis..

For mig betyder det at vi hedder noget som vi kan give videre til vores børn.. Kommer fra en familie med dine mine og vores og det med en sammentømret kernefamile har været fjern for mig - så drømmer om at kunne give mine børn noget jeg ikke har haft - et familienavn!

Hvad synes I? Er jeg får hård ved H2B?

Jeg kender alt til det med Hansen navne, min H2B ved Hansen indtil han var 16 og jeg hed det indtil vores første bryllup og var glad for at slippe af med det :biggrin:

Kan godt forstå du ikke vil gå på kompromis med navnet og nu hvor min H2B og jeg har hedder vores nye blandet unike slægtnavne, så er det bare så fedt at være familien H H (forbogstaverne på vores to fælles efternavne). Kan du evt. ikke spørge om din H2B kan tage Hansen som et mellemnavn i stedet, så kan han jo stadig bruge det når han vil være C Hansen, men ellers vil han være Dahl Damsted, så Hansen Dahl Damsted. Min H2B beholdte sit mellemnavn fordi han ikke var klar til at slippe det, så nu har han bare et rigtig langt navn :biggrin:

Håber I finder ud af det og der er altså noget helt særligt ved at have et unik familienavn til at give til børn og ikke bare endnu en -sen familie .

0

Kjoletilretning fredag

Fredag har jeg en fridag.. Havde længe tænkt at de fra kjolebutikken kunne ringe når som helst omkring kjolen var kommet hjem..

Så fredag tager min mor, søs og svigermor et smut til Tønder.. Glæder mig super meget til at gense min kjole, men er også med en vis nervøsitet.. Er den nu som jeg husker den..

Både svigermor og mor skal se efter selskabskjoler - så bliver en rigtig hyggelig dag!

0

Annonce ♥

Brudebuket

Tankerne omkring min brudebuket har længe huseret øverst oppe.. Jeg har for længe siden spurgt min mormor om hun ville finde et godt billede af min morfar (han gik bort 10. jan. 2005 - og var en stjerne). Mit store ønske havde været at han skulle have ført mig op ad kirkegulvet idet jeg indtil jeg var 9 år ikke havde en fader-rolle i mit liv - Men jeg havde min morfar. Og den bedst af slagsen. Så for at have ham med på dagen har jeg gjort mig mange tanker, og synes måden jeg bedst kunne få det var at have et billede tæt ved mig hele dagen.

Havde fortalt min mormor om mine tanker, og kunne se det rørte hende dybt.. Så hun sagde hun nok skulle sørge for det.

I sidste uge var jeg så forbi hende og hun gav mig denne fine medallion med hele to fantastiske billede af en stjerne af en morfar!

Brudebuketten skal være en farvestrålende og "enkel" buket

post-58882-0-65508700-1360847622.png

Edited by GettingMarried
0

Uha jeg bliver helt spændt på jeres vejne, nu er det virkelig snart :)

Søde øreringe :)

Det er nemlig snart.. Dagene går bare så stærkt..

Øreringene er fra min søde H2B her på vores 7 år og 9 mdr dag :heart:

0

Vielsesringe

Vi har længe overvejet og kigget på muligheder for vores vielsesringe.

Men der er godt nok mange forskellige og når den rigtige så er funde (tror man) så er der lige detaljer ved denne ring der skal tages stilling til..

Men vi er meget tæt på nu.. Og er heldigvis ret enige om hvad vi gerne vil. Synes rustikke ringe er flotte men vil heller ikke have dem for rustikke. Så vi er faldet for en guldring med en hammerslået overflade.

I min skal der så være en lille diamant (den model vi er eninge om minder rigtigt meget om billede 3 - til højre)

post-58882-0-27510800-1360845899.jpg

Edited by GettingMarried
0

Åh hvor dejligt du har fået et billede af din morfar, så han kan være med dig på dagen alligevel :)

Jeg kan desværre ikke se noget billede :(

Rigtig fine ringe, det skal nok blive rigtig godt, glæder mig til at se resultatet :)

Sad lige med lidt andet opsæt af billedet, så var grunden til du ikke kunne se det ;o) Men skulle nu være at finde igen..

Betyder rigtig meget for mig at have den detalje med..

0