GettingMarried

Bryllupsweekend 13.04.2013 - Kagesmagning og 1 uge tilbage

195 posts in this topic

Bryllupskage

Har været i dialog med to mulige kandidater til at stå for bryllupskagen - Bilka og en venindes kollega.

Bum bum.. Synes det er svært.. Er ikke det primæssige der vægter men mere form og smag..

Vi vil rigtig gerne have en enkel kage.. Er ikke så traditionel på den front.

Er vil med udseende på det første billede til venstre. Og synes generealt for alle at de er super fine i små udgaver..

Hvor får I jeres lavet? Og hvad er prisen for dette? Hvad smag har I valgt?

post-58882-0-69691500-1360852587.jpg

Edited by GettingMarried
0

Annonce ♥

Vi venter stadig svar på vores ideer hos H2B's veninde der skal lave vores, hun er gammel konditor.

Men en enkel bryllupslagkage findes der nu mange af, den behøver jo nødvendigvis ikke have 6 lag, og være overpyntet. Vores skal nok have 2 eller 3 lag, men ikke ret store.

Hvad med sådan nogle kager her?

Hexagon-Wedding-Cakes-9-450x600.jpg

small-wedding-cakes-1.jpg

small-wedding-cakes-5-225x300.jpg

0

Hvor er den en fin ide med medaljonen med billeder af din morfar!

Vi ved endnu ikke præcist hvad vores kage skal indeholde endnu, men er blevet lidt hooked på ideen om hyldeblomtmousse og blåbærmousse med en enkelt bund af nødder (de andre bunde "alm") og hvid chokoladeovertræk... Skal selvfølgeligt lige prøve det inden vi beslutter os :wink:

Pris: råvarerne - det er svigerinden, der laver den :)

0

Åh hvor dejligt du har fået et billede af din morfar, så han kan være med dig på dagen alligevel :)

Jeg kan desværre ikke se noget billede :(

Rigtig fine ringe, det skal nok blive rigtig godt, glæder mig til at se resultatet :)

Sad lige med lidt andet opsæt af billedet, så var grunden til du ikke kunne se det ;o) Men skulle nu være at finde igen..

Betyder rigtig meget for mig at have den detalje med..

Ja, nu kan jeg se dem, hvor er det en fin medaljon og kan virkelig godt forstå det betyder meget for dig :)

Åh det med kage er svær. Vi skal have en masse kager i forskellige størrelser (regner vi med) som skal på et stativ lavet af grene, som står på gulvet (se i min planlægning ;)) og med smagen er vi ikke helt sikre endnu, da hun ikke har prøvet at lave en, så vi kunne smage den, men valget er en nødebund, med hvid chokolade, hindbær mousse og blåbærmousse, så det ikke bliver alt for søde, forhåbentlig, men om det smager godt ved vi jo ikke endnu :) Vi skal giver ca. 1500 til 100 personer, det er en ven af mine svigerforældre :)

Synes det er nogle fine inspirations billeder du har, det skal nok blive godt :).

Mht hvem der skal lave den, kan i så ikke få lov til at prøve smage i Bilka og måske vennindes kollega?

0

Annonce ♥

GENSYN MED DRØMMEKJOLEN - KJOLETILRETNING

Så kom dagen omsider hvor jeg skulle gense min kjole.,

Var virkelig spændt/nervøs for om den nu var som jeg huskede (var trods alt 5 mdr. siden sidst)

Min mor, søster og svigermor havde afsat tid i kalenderen til at tage med til Tønder. Var bare en RIGTIG dejlig dag!

Er så forelsket i min kjole!

I skal naturligvis ikke snydes for billeder

Billiede fjernet

Edited by GettingMarried
0

Vi venter stadig svar på vores ideer hos H2B's veninde der skal lave vores, hun er gammel konditor.

Men en enkel bryllupslagkage findes der nu mange af, den behøver jo nødvendigvis ikke have 6 lag, og være overpyntet. Vores skal nok have 2 eller 3 lag, men ikke ret store.

Hvad med sådan nogle kager her?

Hexagon-Wedding-Cakes-9-450x600.jpg

small-wedding-cakes-1.jpg

small-wedding-cakes-5-225x300.jpg

Synes det er rigtig fine kage. Og er vil med de to nederste. Men desværre havde vi ikke tænkt på at hvis lagene skal direkte ovenpå hinanden skal kagen være meget tæt og bestandig, for at kunne bære det.

Vil vil gerne have en frisk og luftig kage så vi måtte se os om efter andre muligheder. Vi er ikke så vilde med den traditionelle i 3 etager..

Synes bestemt ikke det er nemt!

0

Det er sådan en fin tanke med billederne af din morfar-og gode billeder af ham, han ser ud som et dejligt menneske. Smuk tanke at have ham med når du går op til alteret, det er jeg sikker på han ville sætte pris på.

Jeg kan godt lide dine tanker om bryllupskage, nok fordi de matcher mine :-). Vi vil heller ikke have en kæmpe en i mange lag men 2 eller noget i den stil.

/Josephine

0

Åh hvor dejligt du har fået et billede af din morfar, så han kan være med dig på dagen alligevel :)/>

Jeg kan desværre ikke se noget billede :(/>

Rigtig fine ringe, det skal nok blive rigtig godt, glæder mig til at se resultatet :)/>

Sad lige med lidt andet opsæt af billedet, så var grunden til du ikke kunne se det ;o) Men skulle nu være at finde igen..

Betyder rigtig meget for mig at have den detalje med..

Ja, nu kan jeg se dem, hvor er det en fin medaljon og kan virkelig godt forstå det betyder meget for dig :)/>

Åh det med kage er svær. Vi skal have en masse kager i forskellige størrelser (regner vi med) som skal på et stativ lavet af grene, som står på gulvet (se i min planlægning ;)) og med smagen er vi ikke helt sikre endnu, da hun ikke har prøvet at lave en, så vi kunne smage den, men valget er en nødebund, med hvid chokolade, hindbær mousse og blåbærmousse, så det ikke bliver alt for søde, forhåbentlig, men om det smager godt ved vi jo ikke endnu :)/> Vi skal giver ca. 1500 til 100 personer, det er en ven af mine svigerforældre :)/>

Synes det er nogle fine inspirations billeder du har, det skal nok blive godt :)/>.

Mht hvem der skal lave den, kan i så ikke få lov til at prøve smage i Bilka og måske vennindes kollega?

Lyder virkelig lækkert med hyldeblomstsmousse og blåbær.. Havde tænkt i hindbær og chokolade.. Men elsker det friske i hindbær og så elsker jeg bare chokolade.. Smil..

Synes jeres ide til bryllupskager er så fin.. Det gør det til jeres og noget andet.. Jeg kan jo godt lide at have noget som skiller sig ud fra det traditionelle - gør ofte at folk husker det bedre!

Vi skal have en snak med Bilka.. Er egentlig mest til dem da de er vant til det (det er deres arb).. Har ikke brug for at være nervøs om hende den anden (med fuldtidsjob og familie) kan klare det så alt er perfekt.. Man er vel lidt kontrolfreak med sådan en dag :o)

0

Annonce ♥

Kørsel fra kirke

Fra kirken har mine forældre sørget for en bil.. Ikke noget vi har haft præference for - betyder ikke det store for mig hvilken bil der kører os..

post-58882-0-09532100-1361202856.jpg

Edited by GettingMarried
0

Bordkort / gaveposer til vores dejlige gæster

Weekenden blev brugt på en masse DIY..

Dejligt at man begynder at kunne sætte x ved mange af DIY-projekterne..

Indeholder:

1 mini Rittersport

1 mini Twix

1 mini Snickers

1 mini Mars

1 mini Bounty

1 Guldkaramel

post-58882-0-00847900-1361203171.jpg

Edited by GettingMarried
0

Annonce ♥

Eh, er vild med din kjole...den sidder virklig godt på dig :)/>

Hvor har du købt poserne til gaverne ? Dem kan jeg godt lide :)/>

Mange tak.. Er fantastisk at man I et helt univers af brudekjoler netop finder den ene man bare altid har drømt om.. (Skal siges jeg er meget kræsen med kjoler)

Poserne har jeg selv siddet og klippet og syet.. Var klart det billigste. Ca. 100 kr i materialer til 60 poser.. ;o) (+ en dag med svigermors symaskine)

0

Annonce ♥

Polterabend

Kære BK-piger

Så blev det min tur til polterabend (lørdag d. 23.02.2013) med de dejlige damer..

Dækhistorie:

Fødselsdagsbrunch med to af mine veninder fra HHX som plejer at slå deres fødselsdage sammen.

Var inviteret til kl. 9.30 og skulle have en anden veninde med på vejen.

Da jeg kom ind i huset var de piger (HH-pigerne) som skulle med til fødselsdagen alle ankommet - OG resten af banden - for fødselsdag stod ikke på dagens program.. HOLD OP JEG VAR OVERVÆLDEDE! Havde ikke i min vildeste fantasi set den komme - og slet ikke på den måde..

Dagens program:

Jeg blev fint pyntet med fint pink banner med teksten "Girls Night Out", Badget "Bride to Be" og en fin fin prinsessekrone.

På min plads lå 12 badgets med tekst som "Dancing Diva", "Flirt Alert" osv. Disse skulle fordeles blandt pigerne, hvorefter denne skulle bæres resten af dagen..

9.45 Brunch-buffet - første shot + Asti blev skænket

Da vi havde spist blev der lagt en masse gaver op på bordet - skulle vise sig at være en "gave" fra hver gæst der skulle fortælle en historie. Jeg skulle derfor gætte afsenderen, dernæst fortælle historien bag og til sidst hvilken relation personen og jeg har. JEG VAR PISSE GOD.. :lol: Var super fedt idet der var nogle der ikke kendte hinanden.

Allerede her mister jeg tidsfornemmelsen..

Bilerne blev pakket. Alle biler var udstyret med pink tyl på antennen, men kun "min" bil var pyntet med billeder og terpentiner - TOTAL PARTY-ride.. Hehe..

Turen gik til Crazy-zone

- Laser-game

- Sumo-dragter

- Rodeotyr

- 8-mands bordfodbold

- Golf-dart

Her var vi (har jeg fået fortalt) 2 timer og havde det hele for os selv, hvor vi kunne drikke og styre jukeboxen.. Så FEDT.. Og det bedste af det hele - ALLE KUNNE DELTAGE - ELSKEDE DET!!!

Tid til frokost.. Et kort stop på et skummelt værtshus hvor jeg blev udstyret med en Odense Classic m/sidevogn - haha..

De søde arrangører havde bagt pølsehorn og muffins.. Så folk fik lagt en god bund.. (min appetit var lig nul)

Herefter skulle vi igen tilbage i bilerne..

Næste stop.. POLEDANCE!!! Var lige i skabet.. Har jeg længe godt kunne tænke mig at prøve.. Så var bare skide godt - og sikke sjovt det var!! Pigerne havde sørget for træningstøj i den anledning!

Herefter fik jeg mulighed for at komme hjem og vælge tøj til om aftenen.. (valget havde min ene veninde og søs taget på forhånd - var jeg egentlig fint tilfreds med idet jeg ikke anede hvad jeg skulle have på - vidste jo heller ikke hvad vi skulle..)

Da vi kom tilbage blev jeg ført på badeværelset hvor jeg skulle klæde om have glattet hår, make-up og neglelak - og sikke fin jeg blev.. Pigerne var bare så søde..

Menuen skulle stå på italiensk menu..

Desværre for hele dagen var at JEG ABSOLUT INGEN APPETIT HAVDE! Var bare så mættet af de mange indtryk, oplevelser, spændingen for hvad der nu skulle ske - i det hele taget - var jeg bare slet ikke sulten (hvilket jo SLET ikke ligner mig, smil)

Vi fik spist hygget, drukket lidt mere. Omtrent kl. ca. kl. 21.45 skulle vi med taxa..

Aftenens sidste stop: LA-bar hvor drengene skulle møde os!! Var rigtig glad ved at pigerne og drengene kunne slutte dagen af sammen!

Der blev danset og festet.. Og må indrømme at efterhånden som natten gik kom trætheden hastigt snigende - og turen gik hjem!

ER SÅ EVIGT TAKNEMMELIG FOR DEN VELPLANLAGTE POLTERABEND - VAR BARE DEN BEDSTE POLTERABEND JEG KUNNE FÅ!!!

Tak til de søde damer, dejligste veninder og den bedste søster..!! LOVE LOVE.. :heart:

post-58882-0-76326000-1361906965.jpg

Edited by GettingMarried
0

Annonce ♥

Uuj.. Så kom jeg lige forbi en fynbotråd! Men for sent til at se din kjole ... øv

Men..

Hej!

Hvor ER DET NOGLE FLOTTE INVITATIONER og andet du har lavet i det rustikke look. Dælme flot og anderledes!

Jeg kan dælme godt forstå hvis du bliver principfast omkring jeres navne.. Ej det holder ikke at blive gift Hansen når der er mulighed for noget mere originalt. Alle der har giftet sig til andet navn siger at det tager få mdr at vænne sig af med sit navn og bruge det nye Måske du her skal have fat i al den kvindeligt du kan....

Hver ER det en fantastisk ide med morfar i buketten. Den vil jeg huske ❤

Mht ringe så kan jeg anbefale guldsmed Maria Wulff som har lavet min forlovelsesring. Hun er lidt pebret, men laver smykker præcis som man vil og har ikke skyggen af guldsmedesnobberi i sig

Pøj pøj....

0

Wow det lyder som en rigtig god polter :)

Jeg har lige kigget hele din tråd igennem, er vild med din stil, den er meget gennemført. Jeg glæder mig til at høre din beretning om ikke særlig lang tid ;)

Var virkelig bare en dejlig dag.. Håber jeg en dag får mulighed for at give igen :loveflag:

Uuuhh Ja på lørdag er der blot 6 uger til dagen.. Synes godt man kan fornemme det kommer tæt på - men GLÆDER mig helt vildt!

Åhh hvor lyder det som en super poltarbend :) Dejligt at de bare lige har ramt plet med hvad der lige var dig :) og at du blev så overrasket :)

Taaarrk :)

Lyder som en rigtig god polterabend :) Fedt de ramte plet med hvad du kan lide :)

:)

Uuj.. Så kom jeg lige forbi en fynbotråd! Men for sent til at se din kjole ... øv

Men..

Hej!

Hvor ER DET NOGLE FLOTTE INVITATIONER og andet du har lavet i det rustikke look. Dælme flot og anderledes!

Jeg kan dælme godt forstå hvis du bliver principfast omkring jeres navne.. Ej det holder ikke at blive gift Hansen når der er mulighed for noget mere originalt. Alle der har giftet sig til andet navn siger at det tager få mdr at vænne sig af med sit navn og bruge det nye Måske du her skal have fat i al den kvindeligt du kan....

Hver ER det en fantastisk ide med morfar i buketten. Den vil jeg huske ❤

Mht ringe så kan jeg anbefale guldsmed Maria Wulff som har lavet min forlovelsesring. Hun er lidt pebret, men laver smykker præcis som man vil og har ikke skyggen af guldsmedesnobberi i sig

Pøj pøj....

1000 tak.. Ang. invitationer faldt vi pladask for den type - og har osse fået mange virkelig positive tilbagemeldinger fra vores familie og venner. Så var alle pengene værd :loveshower:

Det lønnede sig at være tålmodig med vores navne.. Og glæder mig bare til vi kommer til at hedde det samme :rolleyes:

Vil have hende i tankerne :thumbsupsmileyanim:

Lyder som en god polterabend :lol:

:loveshower:

Edited by GettingMarried
0

Navneændring + prøvelsesattest på plads

Med henvisning til min tidligere tråd omkring vores navne - er der nyt..

VI ER BLEVET ENIGE!!!

Det har været en sej kamp med mange for og imod.. Men vi blev enige om at hedde det samme, hvilket jeg er så lykkelig over..!

Edited by GettingMarried
0

Møde med præst + salmer + Ind- og udgangsmusik?

Møde med præst er booket.. Glæder mig til at få styr på blomster i kirke, salmer og programmet i forhold til vielsen...

Er der nogen der har gode foreslag til salmer?

Havde selv tænkt:

http://www.dendanske....dk/salmertil/3

Nr. 706 - I blev skabt som mand og kvinde

Nr. 699 - Glæderig og underfuld

Nr. 703 - Det er så yndigt at følges ad for to

Ind- og udgangsmusik??

Hvad gør I der?

Edited by GettingMarried
0